Toppbilden, visa:
Volvos fullvuxna valpar C300
Volvos fullvuxna valpar C300
Nu är de på gång från Arsenal - Volvos fullvuxna valpar.
Se länk: http://www.mo87.de/index.php?
/LYR
Re: Volvos fullvuxna valpar C300
Med handgas. Mycket behändigt den gången befälet beordrade mig att köra hinderbana fastän jag hade slagit höger knä och inte kunde böja det.
- Johan Molin
- Inlägg: 19976
- Blev medlem: 28 dec 2011, 19:49
- Ort: Moth Virgin
- Kontakt:
Re: Volvos fullvuxna valpar C300
Den enda riktiga närkontakten jag har haft med den större varianten var år 1984, när vi hade opererat grisar på Hisingen, och "vår" gris var, visserligen nedsövd, men vid gott gry, och vi ville därför transportera honom till det marina stridssjukhuset för fortsatt IVA-vård där. Så det kom en sådan treaxlig ambulans lite efter midnatt och plockade upp honom ...
Re: Volvos fullvuxna valpar C300
Hej
Känner inte igen beteckningen C300. Volvos beteckning månne?
Har bestämt för mig att de hette terrängbil 911 (tvåaxlig) respektive 913 (treaxlig) men det var nog militärens beteckningar, eller?
//H-nollan
Känner inte igen beteckningen C300. Volvos beteckning månne?
Har bestämt för mig att de hette terrängbil 911 (tvåaxlig) respektive 913 (treaxlig) men det var nog militärens beteckningar, eller?
//H-nollan
Re: Volvos fullvuxna valpar C300
Stämmer bra med C300H-nollan skrev:Hej
Känner inte igen beteckningen C300. Volvos beteckning månne?
Har bestämt för mig att de hette terrängbil 911 (tvåaxlig) respektive 913 (treaxlig) men det var nog militärens beteckningar, eller?
//H-nollan
Militära beteckning var Tgb 11, 13 m fl. Plus många andra påbyggnader
Den ursprungliga, gamla hette 903 mm.
Re: Volvos fullvuxna valpar C300
Svenska militären, stämmer. For Norsk Forsvar hette valpen Volvo Felt, men är sedan många år borta även där. Det tog många år innan jag var med och startade en militär grovspol, utan behöva putta ut en 903 med handkraft, men andra vintern en förläggning hade tvätten, startade alla valpar snällt. Klarade de högtrycksspolning var en vinter inget problem.
-
- Inlägg: 262
- Blev medlem: 29 dec 2011, 21:33
- Ort: Bodö, Norge
Re: Volvos fullvuxna valpar C300
Nu gäller det att vi i Scandinavien köper dessa modellerna, så vi kan få flera. Thomas Fitchl, som äger Arsenal-M, är inte omöjlig att övertala att göra Valpen också om han sålde bra av C300 modellerna!
Re: Volvos fullvuxna valpar C300
Visst Claes, ska vi beställa och köpa dessa "stor-valpar", som jag såg att det också kallas.Claes Lislerud skrev:Nu gäller det att vi i Scandinavien köper dessa modellerna, så vi kan få flera. Thomas Fitchl, som äger Arsenal-M, är inte omöjlig att övertala att göra Valpen också om han sålde bra av C300 modellerna!
På tyskspråkiga mo87 kan vi läsa att det alltså rör sig om byggsatser i resin och att de ska kunna vara tillgängliga i juli
"....Die Resin-Bausätze sind ab Juli bereits lieferbar und können im Online-Shop von Arsenal-M in den nächsten Tagen bestellt werden."
och visst skulle det vara mycket trevligt om vi också kunde få den tidigare Volvo-valpen som modell!
/LYR
- Johan Molin
- Inlägg: 19976
- Blev medlem: 28 dec 2011, 19:49
- Ort: Moth Virgin
- Kontakt:
Re: Volvos fullvuxna valpar C300
Enda frågan är: var beställer man?
Re: Volvos fullvuxna valpar C300
Det är nog ännu för tidigt att göra en beställning på Arsenal Ms hemsida ,jogra skrev:Johan här:
http://www.arsenalm.de
jag har försökt med art.nummer
119203021 - Volvo C303 4x4 geschlossen, EUR 21,90
119203031 - Volvo C304 6x6 geschlossen, EUR 23,90
men inte fått någon bekräftelse.
/LYR
-
- Inlägg: 262
- Blev medlem: 29 dec 2011, 21:33
- Ort: Bodö, Norge
Re: Volvos fullvuxna valpar C300
Jag tror dom har tagit semester. Jag la in en beställning förra veckan, men har inte fått något mer än ett autosvar att dom har mottagit min beställning.
-
- Inlägg: 276
- Blev medlem: 11 maj 2012, 13:36
Re: Volvos fullvuxna valpar C300
Hurra!
Även om vi försöker undvika V-ordet i min familj så har allhjulsdrivna och grönmålade fordon av lite äldre årgång dispans. Det blir till att beställa ett gäng! Borde inte vara helt omöjligt att åstadkomma en Tgb 20 av Tgb13 modellen.
Johan i Hok
Glatt överraskad!
Även om vi försöker undvika V-ordet i min familj så har allhjulsdrivna och grönmålade fordon av lite äldre årgång dispans. Det blir till att beställa ett gäng! Borde inte vara helt omöjligt att åstadkomma en Tgb 20 av Tgb13 modellen.
Johan i Hok
Glatt överraskad!
Re: Volvos fullvuxna valpar C300
I försvaret kallas de 11-bil, 13-bil, 20-bil. Varianter av dem kallas ofta efter beteckningen t.ex så kallas radiovarianten på kompaninivå (RaTgb 1112) 1112:a, radio-11 eller sambands-11, oftast 1112:a. Dessa bilar används än i dag, men 13-bilen är på väg att avvecklas, ersätts av TGB15 som är en treaxlig Geländewagen med enkelhytt eller dubbelhytt och flak. 11 och 13 ska vara avvecklade 2020 enl. plan. Hemvärnet äe bland de sista förband att avveckla dem och där ersätts de av en fyrhjulsdriven MB Sprinter kallad PB5 eller PB8. Hemvärnet kommer alltså tappa terrängkörningskapaciteten!
Priset är ju rätt bra så jag kommer köpa många.
Söker man på familjenamnet så är det C3. C300 är inte lika vanligt.
Och om någon undrar vad TGB12 är så är det en amfibievariant av TGB13, byggd i fem ex av Volvo och lika många av andra.
Priset är ju rätt bra så jag kommer köpa många.
Söker man på familjenamnet så är det C3. C300 är inte lika vanligt.
Och om någon undrar vad TGB12 är så är det en amfibievariant av TGB13, byggd i fem ex av Volvo och lika många av andra.
#JB17
- Johan Molin
- Inlägg: 19976
- Blev medlem: 28 dec 2011, 19:49
- Ort: Moth Virgin
- Kontakt:
Re: Volvos fullvuxna valpar C300
Nästa fråga, som inställer sig hos ett gammalt blötdjur som inte trampat så mycket kaserngård; på vilket sätt skilde sig Tgb 11 och 13 användningsmässigt? Jag antar att Tgb 11 var någon slags standardfordon för skyttegrupper, och jag vet att ambulansvarianterna var derivat på Tgb 13. Men Tgb 13 i grundutförande?
Re: Volvos fullvuxna valpar C300
Tgb 11 (2 axl) var oftast sambansbordon för ex skyttekompanichefen eller transport för en spaningsgrupp.Johan Molin skrev:Nästa fråga, som inställer sig hos ett gammalt blötdjur som inte trampat så mycket kaserngård; på vilket sätt skilde sig Tgb 11 och 13 användningsmässigt? Jag antar att Tgb 11 var någon slags standardfordon för skyttegrupper, och jag vet att ambulansvarianterna var derivat på Tgb 13. Men Tgb 13 i grundutförande?
Pvpjtgb 1111 var 2 axl cab med pansarvärnskanon
Ratgb 1112 var utrustad med fler Rastationer (4st), chefsfordon...
Tgb 13 (3 axl) fanns på pansarvärnsplutonen som packfordon, dragbil för Granatkastare mm
Tgb 20 (3 axl med trupptransportflak) var skytteplutonens standardfordon
Sjtptgb 1314 3 axl med "skåp" var "krigsambulans"
Och många fler varianter har det funnits...
- Johan Molin
- Inlägg: 19976
- Blev medlem: 28 dec 2011, 19:49
- Ort: Moth Virgin
- Kontakt:
Re: Volvos fullvuxna valpar C300
Intressant! Men – då borde det ju vara Tgb 20 vi "saknar mest" i modell. Överallt läser man dessutom att Tgb 11 var "arméns vanligaste fordon genom tiderna"! Det känns i så fall som om Tgb 11 funnits i stor mängd utanför ordinarie förbandsscheman. Eller?
Hur stämmer chassierna överens mellan Tgb 13 och Tgb 20? Är inte Tgb 20 mycket större?
Hur stämmer chassierna överens mellan Tgb 13 och Tgb 20? Är inte Tgb 20 mycket större?
Re: Volvos fullvuxna valpar C300
Någonstans måste det gå att få fram siffrorna av levererade... Sedan har fördelningen varierat över tid och organisation.Johan Molin skrev:Intressant! Men – då borde det ju vara Tgb 20 vi "saknar mest" i modell. Överallt läser man dessutom att Tgb 11 var "arméns vanligaste fordon genom tiderna"! Det känns i så fall som om Tgb 11 funnits i stor mängd utanför ordinarie förbandsscheman. Eller?
Hur stämmer chassierna överens mellan Tgb 13 och Tgb 20? Är inte Tgb 20 mycket större?
Minnesbilden säger att tgb 20 är något längre och av annan typ (fackverk) fanns även i luftvärnet som tgb22 med rent lastflak på 1/3
-
- Inlägg: 2060
- Blev medlem: 29 dec 2011, 00:14
Re: Volvos fullvuxna valpar C300
Enligt uppgift levererades det totalt 8718 fordon av typen C300, fördelade på C303, C304 och C306.MickeC skrev: Någonstans måste det gå att få fram siffrorna av levererade...
/Ola
Re: Volvos fullvuxna valpar C300
Tackar!Lihkströmsverken skrev:
Enligt uppgift levererades det totalt 8718 fordon av typen C300, fördelade på C303, C304 och C306.
/Ola
Då borde C306 vara Volvos benämning på Tgb 20 m fl...
Re: Volvos fullvuxna valpar C300
inlägget borttaget
Senast redigerad av HLS den 05 jul 2016, 09:55, redigerad totalt 2 gång.
Medlem i MRW: https://www.mrw1.se
- Johan Molin
- Inlägg: 19976
- Blev medlem: 28 dec 2011, 19:49
- Ort: Moth Virgin
- Kontakt:
Re: Volvos fullvuxna valpar C300
Tittar man i organisationsplaner för Infanteribrigad 77 kan jag inte se annat än att i skytteplutonerna var det enda transportfordonet en st bv 206.
Sammanlagt i en brigadskyttebataljon ingick
33 bv 206*
15 mc
12 personbilar
5 skåpbilar
25 flaklastbilar
13 tgb 11*
23 tgb 13*
13 tgb 30
* = inklusive varianter för pv, radio och sjuktransport.
Så jag hittar inte de stora mängderna fordon här heller, och inte alls Tgb 20. Samtidigt som minnesbilderna även för mig är att detta är fordon man såg precis överallt.
Jag kunde i hastigheten inte hitta hela infanteribrigadens fordonsinnehåll, inte heller organisationen av brigadskyttebataljon IB 66M. Fast de trodde jag harvade vidare med traktorkärror?
Apropå ingenting alls när man börjar titta på gamla infanteribrigader med fortfarande på 1980-talet i sin modernaste form, sin häpnadsväckande brist på ens splitterskydd; visst hade det varit kul med en IKV 91 i skala H0 också?
Sammanlagt i en brigadskyttebataljon ingick
33 bv 206*
15 mc
12 personbilar
5 skåpbilar
25 flaklastbilar
13 tgb 11*
23 tgb 13*
13 tgb 30
* = inklusive varianter för pv, radio och sjuktransport.
Så jag hittar inte de stora mängderna fordon här heller, och inte alls Tgb 20. Samtidigt som minnesbilderna även för mig är att detta är fordon man såg precis överallt.
Jag kunde i hastigheten inte hitta hela infanteribrigadens fordonsinnehåll, inte heller organisationen av brigadskyttebataljon IB 66M. Fast de trodde jag harvade vidare med traktorkärror?
Apropå ingenting alls när man börjar titta på gamla infanteribrigader med fortfarande på 1980-talet i sin modernaste form, sin häpnadsväckande brist på ens splitterskydd; visst hade det varit kul med en IKV 91 i skala H0 också?
Re: Volvos fullvuxna valpar C300
Jag har inte varit på lumpen, men frisedel p.g.a. Dövhet. Jag tittat på militär bilar och fanns många olika typ Volvo C300. Intressant modeller.
Re: Volvos fullvuxna valpar C300
Organisatoriskt ingick alla Tgb20 i ett personaltransportkompani, ptpkomp, som redovisades separat. På samma sätt var Ptpsläpen med traktorer och även cyklar för cykelskytteförband organiserat...Johan Molin skrev:Tittar man i organisationsplaner för Infanteribrigad 77 kan jag inte se annat än att i skytteplutonerna var det enda transportfordonet en st bv 206.
- Johan Molin
- Inlägg: 19976
- Blev medlem: 28 dec 2011, 19:49
- Ort: Moth Virgin
- Kontakt:
Re: Volvos fullvuxna valpar C300
Aha! Och då dyker 72 st Tgb 20 (21) upp i organisationen för en IB77, 24 st per bataljon således.
Då återstår fortfarande frågan var vi hittar alla Tgb 11 och 13 (det var förstås dem jag menade att man såg överallt, inte Tgb20!) ...
Då återstår fortfarande frågan var vi hittar alla Tgb 11 och 13 (det var förstås dem jag menade att man såg överallt, inte Tgb20!) ...
Re: Volvos fullvuxna valpar C300
Helt riktigt. Bv 202 och Traktorkärror plus en blandad kompott till det. Jag själv åkte i en Ford Transit underJohan Molin skrev:Jag kunde i hastigheten inte hitta hela infanteribrigadens fordonsinnehåll, inte heller organisationen av brigadskyttebataljon IB 66M. Fast de trodde jag harvade vidare med traktorkärror?
grundutbildning och därefter i en Valp. Last var på två traktorkärror med runt 5 ton last på dessa tillsammans.
Ett rackarns sjå att lasta av på 20 minuter och sätta upp 3 tält med 8 ihopsatta kamouflagenät. Speciellt på vintern.
Förutom manskapstältet.
Traktor går att köra i terräng, inte riktigt lika bra som en bandvagn men inte långt efter. Släppa aldrig på gasen då
sitter du fast. Bara att börja vinscha loss.
Re: Volvos fullvuxna valpar C300
eller en sådan här "valpen" L3314-serie ..volvo 903
vore kul om man kunde hitta någon stans i skala 1/87
Roger(Forden)
Roger(Forden)
Re: Volvos fullvuxna valpar C300
Forden, om jag förstått allt rätt så är också en sån på kommande.
Kom ihåg att komma ihåg.
- Johan Molin
- Inlägg: 19976
- Blev medlem: 28 dec 2011, 19:49
- Ort: Moth Virgin
- Kontakt:
Re: Volvos fullvuxna valpar C300
Raderat.
Senast redigerad av Johan Molin den 05 jul 2016, 11:10, redigerad totalt 1 gånger.
Re: Volvos fullvuxna valpar C300
jogra skrev:Forden, om jag förstått allt rätt så är också en sån på kommande.
Roger(Forden)
Roger(Forden)
Re: Volvos fullvuxna valpar C300
Jo, alltså från en annan tillverkare, Forden.
Kom ihåg att komma ihåg.
- Johan Molin
- Inlägg: 19976
- Blev medlem: 28 dec 2011, 19:49
- Ort: Moth Virgin
- Kontakt:
Re: Volvos fullvuxna valpar C300
Den finns ju i skala 1:72, men det blir inte ens jag glad för ...
Re: Volvos fullvuxna valpar C300
Tgb 20-familjen består av Tgb21 samt specialvarianten 22/221. De är ca 1m längre och har en 5-växlad huvudlåda. "Fackverket" är hjälpramen till flaket. Totalvikten är ca 6,5 ton. Övriga komponenter är i stort sätt samma som 11/13.
#JB17
Re: Volvos fullvuxna valpar C300
9033 i 1/72 har tillverkats av Kjell Svensson, numer görs den av Daedalus Models alias Hobbyimporten i Norrköping.
Volvo Felt, den norska varianten av 903 och 9033 har gjorts i skala 1/35 av någon norsk tillverkare.
Tgb11 har gjorts i skala 1/35 av Maestro Models alias Rebell Hobby Stockholm.
Och till sist, FMB Unicorn har gjort C303 i 1/87.
Volvo Felt, den norska varianten av 903 och 9033 har gjorts i skala 1/35 av någon norsk tillverkare.
Tgb11 har gjorts i skala 1/35 av Maestro Models alias Rebell Hobby Stockholm.
Och till sist, FMB Unicorn har gjort C303 i 1/87.
#JB17
Re: Volvos fullvuxna valpar C300
TuveB skrev:9033 i 1/72 har tillverkats av Kjell Svensson, numer görs den av Daedalus Models alias Hobbyimporten i Norrköping.
Volvo Felt, den norska varianten av 903 och 9033 har gjorts i skala 1/35 av någon norsk tillverkare.
Tgb11 har gjorts i skala 1/35 av Maestro Models alias Rebell Hobby Stockholm.
Och till sist, FMB Unicorn har gjort C303 i 1/87.
En sökning på nätet gav dessa bilder.
/LYR
Re: Volvos fullvuxna valpar C300
LYR skrev:TuveB skrev:9033 i 1/72 har tillverkats av Kjell Svensson, numer görs den av Daedalus Models alias Hobbyimporten i Norrköping.
Volvo Felt, den norska varianten av 903 och 9033 har gjorts i skala 1/35 av någon norsk tillverkare.
Tgb11 har gjorts i skala 1/35 av Maestro Models alias Rebell Hobby Stockholm.
Och till sist, FMB Unicorn har gjort C303 i 1/87.
En sökning på nätet gav bilder av två av FMB Unicorns modeller.
/LYR
Re: Volvos fullvuxna valpar C300
Dubblering av inlägg - kompletterat inlägg med ytterligare en bild nedan.
/LYR
/LYR
Re: Volvos fullvuxna valpar C300
Hmmmmm, Lapplander var vad Volvo kallade 903:an när de försökte sälja den utomlands.
#JB17
Re: Volvos fullvuxna valpar C300
Detta var en stor överraskning och det är jättekul att det kommer fler svenska militärfordon i 1/87. Jag tror och hoppas att Arsenal-M kommer att utveckla fler fordon framöver. Framförallt Tgb 1314 som ambulans. En sådan gjorde jag lumpen i under 90-talet. Delar inte den samma chassi som tgb 13 gör? Sedan hoppas jag på en Pvpjtgb1111 alltså tgb 11 med pansarvärnspjäs 1110.Kommer den så tror jag att pansarpjäsbandvagn 206 Pvpjbv 2062 också kan bli en möjlighet. Beställ så många att Arsenal-M inser att det finns intresse för svenska modeller och svenska varianter som en Volvo valp i svensk och norsk version eller varför inte en BV202?Ännu hellre en Drake i H0.Det finns redan i dag väldigt mycket som går att försvenska i sortimentet bla DC3 och diverse bandvagnar från Hägglunds.
/Calle W
/Calle W
Alla utom jag vet hur det ska gå.HJÄLP!(Bob Hund Tralala lilla molntuss)
Re: Volvos fullvuxna valpar C300
Jag skaffade ett kundkonto hos dem beställde 1 av varje men när jag kom till kassan fick jag inte som jag brukar betala med kort. Istället så tror jag att jag kommer få det på räkning ,köpet blev bekräftat . Hur som helst väntar jag spänt på dessa byggsatser.LYR skrev:Det är nog ännu för tidigt att göra en beställning på Arsenal Ms hemsida ,jogra skrev:Johan här:
http://www.arsenalm.de
jag har försökt med art.nummer
119203021 - Volvo C303 4x4 geschlossen, EUR 21,90
119203031 - Volvo C304 6x6 geschlossen, EUR 23,90
men inte fått någon bekräftelse.
/LYR
-
- Inlägg: 262
- Blev medlem: 29 dec 2011, 21:33
- Ort: Bodö, Norge
Re: Volvos fullvuxna valpar C300
Igår fick jag min bekreftelse på mitt köp, dvs en mejl där det stod hur jag skulle betala via PayPal. Så även om det inte står på deras hemsida så är det möjligt att betala med PayPal.
Re: Volvos fullvuxna valpar C300
Här på hemsidan för minivolvo.lu har valparna just uppmärksammats:
http://www.minivolvo.lu/new-releases/vo ... -arsenal-m
Fler bilder och mer inf.
/LYR
http://www.minivolvo.lu/new-releases/vo ... -arsenal-m
Fler bilder och mer inf.
/LYR
Re: Volvos fullvuxna valpar C300
Nu kan vi studera modellernas detaljer ur fler olika vinklar, som exempelvis här chassiets undersida.
Om sedan hjulen är demonterbara återstår att utröna, när vi fått våra beställda modeller.
Att denna forumtråd nu har passerat 1000 visningar är glädjande och visar att det finns ett stort intresse.
/LYR
- Svante Andersson
- Inlägg: 1179
- Blev medlem: 01 jan 2012, 23:05
Re: Volvos fullvuxna valpar C300
Jo, det står på hemsidan... med svart text på kamoflagebakgrund. Lite svårt att se...Claes Lislerud skrev:Igår fick jag min bekreftelse på mitt köp, dvs en mejl där det stod hur jag skulle betala via PayPal. Så även om det inte står på deras hemsida så är det möjligt att betala med PayPal.
http://www.arsenalm.de/Infos/Zahlung.htm
SA
Vila i tid... så blir risken att du behöver "VILA I FRID" betydligt mindre!
Re: Volvos fullvuxna valpar C300
Ser ett antal detaljer som blir intressant att se på de färdiga modellerna.
1. Kraftuttag? finns bara på de med fast monterad vinsch på mitten, ungefär som Tgb 30/40, ovanligt på militära, men nästan standard på civila och civilförsvarets. Försvaret har en löstagbar vinsch so egentligen är till Bv206 som passar med ett specialfäste.
2. Blandning av standard och "Aluzinkare". De är korrekta som "Aluzinkare" förutom avbärarlisterna på dörrarna. Standard ska ha ett urtag i nederkant av karossen under bakdörrarna och ett infällt fotsteg bakom förardörren precis under lilla fönstret. FMBs är också den mer lik en "Aluzinkare". "Aluzinkare" har fått nya karooser som är galvade. Finns en del hybrider också och det är någon Miloverkstad som reparerat en krock- eller vältskadad Tgb.
3. BF Goodrich däck? Har aldrig sett det på en kronbil, bara Good Year och Trelleborg (fast i mitt tycke är BF Goodrich bättre). Fast någon CADritning visar Good Year pilmönster, ni vet de som ger det karakteristiska tjutandet i hastigheter över 30.
1. Kraftuttag? finns bara på de med fast monterad vinsch på mitten, ungefär som Tgb 30/40, ovanligt på militära, men nästan standard på civila och civilförsvarets. Försvaret har en löstagbar vinsch so egentligen är till Bv206 som passar med ett specialfäste.
2. Blandning av standard och "Aluzinkare". De är korrekta som "Aluzinkare" förutom avbärarlisterna på dörrarna. Standard ska ha ett urtag i nederkant av karossen under bakdörrarna och ett infällt fotsteg bakom förardörren precis under lilla fönstret. FMBs är också den mer lik en "Aluzinkare". "Aluzinkare" har fått nya karooser som är galvade. Finns en del hybrider också och det är någon Miloverkstad som reparerat en krock- eller vältskadad Tgb.
3. BF Goodrich däck? Har aldrig sett det på en kronbil, bara Good Year och Trelleborg (fast i mitt tycke är BF Goodrich bättre). Fast någon CADritning visar Good Year pilmönster, ni vet de som ger det karakteristiska tjutandet i hastigheter över 30.
#JB17
- Johan Molin
- Inlägg: 19976
- Blev medlem: 28 dec 2011, 19:49
- Ort: Moth Virgin
- Kontakt:
Re: Volvos fullvuxna valpar C300
Det må vara hur det vill för min del (surprise surprise!), jag har beställt 10 st. Hoppas kunna konvertera den större modellen till någon form av "look-a-like" av trupptransportvarianten (nej, jag är inte niträknare! Har ni inte märkt det förut???).
Re: Volvos fullvuxna valpar C300
Jag vill poängtera att jag inte säger att de, ArsenalM, gör/gjort fel, då dessa terrängbilar sålts som surplus i mer än 20 år, inklusive Aluzinkare. Många har sålts till Tyskland, många har andra däck då originaldäcken inte går att få tag på eller är svåra att få tag på, många har monterat listerna fram. Försvaret däremot, de är ganska mycket niträknare, eller var, för nu börjar 11, 13, 20 bli "hybrider" då man blandar reservdelar. 20-bilarna var aldrig del i aluzinkprogrammet då de hade en förzinkning från början på hytterna. en sak so inte syns på modellen är att alla fordon som passerade aluuzinkprogrammet blev av med handgasen, fick choken flyttad och fick batterifrånskiljare med snabbfrånslag i hytten, detta oavsett om karossen byttes eller ej.
På någon sida står det att de finns med kapell i stil med 903:n men det var bara prototyper, de skiljer en del utseendemässigt. Det finns också en förseria från -75, de skiljer en del i utseende de med, jag har sett två olika, -90, en på Ing2 och en på P6.
Vad gäller färger till dessa modeller kan jag rekommendera MR Paint.
Johan, om du ska konvertera, hör av dig så ska du få titta i I-böcker och V-böcker, du behöver kanske bygga delar av ramen.
På någon sida står det att de finns med kapell i stil med 903:n men det var bara prototyper, de skiljer en del utseendemässigt. Det finns också en förseria från -75, de skiljer en del i utseende de med, jag har sett två olika, -90, en på Ing2 och en på P6.
Vad gäller färger till dessa modeller kan jag rekommendera MR Paint.
Johan, om du ska konvertera, hör av dig så ska du få titta i I-böcker och V-böcker, du behöver kanske bygga delar av ramen.
#JB17
Re: Volvos fullvuxna valpar C300
Jag förmodar att några av er som beställt modellerna bör ha fått sina leveranser...
själv har jag fått besked från Arsenal om att mitt ex. är klart för leverans.....
I väntan under tiden, kan man suga åt sig av dessa bilder -kopiera länken här nedan och klistra in den >> och sök!
https://www.google.se/search?q=volvo+c3 ... BToQ7AkIJw
/LYR
själv har jag fått besked från Arsenal om att mitt ex. är klart för leverans.....
I väntan under tiden, kan man suga åt sig av dessa bilder -kopiera länken här nedan och klistra in den >> och sök!
https://www.google.se/search?q=volvo+c3 ... BToQ7AkIJw
/LYR
- Svante Andersson
- Inlägg: 1179
- Blev medlem: 01 jan 2012, 23:05
Re: Volvos fullvuxna valpar C300
Levererat... inspekterat, Ser ut att kunna bli bra.
SA
SA
Vila i tid... så blir risken att du behöver "VILA I FRID" betydligt mindre!