Toppbilden, visa:    


Ryktet går - Mas-vagnar från Roco?

Har hört att Roco ska tillverka en DEVA-motorvagn från Mjöllby-Hästholmens Järnväg, eller något lika uppseendeväckande ...
Lihkströmsverken
Inlägg: 2060
Blev medlem: 29 dec 2011, 00:14

Ryktet går - Mas-vagnar från Roco?

Inlägg av Lihkströmsverken »

I samband med informationen/ryktet jag snappade upp om att Roco skulle komma våren 2013 med en Dm fick jag samtidigt höra att det skulle komma treaxliga Mas-vagnar. Detta är fullt logiskt om det nu skulle bli en Dm i leveransutseende nu återstår i så fall att fundera över om det blir den äldre eller den moderniserade Mas-vagnen.

För att illustrera ryktet (?) klistrar jag in de två troliga versionerna dock här byggda av UGJ-korgen och SMJ-korgen...

Bild

Bild

Underteckad håller tummarna för att ryktet talar sant!

/Ola

Användarens profilbild
HJP
Inlägg: 215
Blev medlem: 29 dec 2011, 22:52

Re: Ryktet går - Mas-vagnar från Roco?

Inlägg av HJP »

Lihkströmsverken skrev:I samband med informationen/ryktet jag snappade upp om att Roco skulle komma våren 2013 med en Dm fick jag samtidigt höra att det skulle komma treaxliga Mas-vagnar. Detta är fullt logiskt om det nu skulle bli en Dm i leveransutseende nu återstår i så fall att fundera över om det blir den äldre eller den moderniserade Mas-vagnen.

Underteckad håller tummarna för att ryktet talar sant!

/Ola
****
PÅ Rocos hemsida hittar jag ingenting av detta.
Denna bild visas på startsidan:

Bild
På bilden syns en Dm3:a med marchalljus, alltså modern i 1200-serien.
En snabbsökning visar Svart Rc, blå Da, brun Dm3, TMY, 80-talsvagnar i nya färger, tankvagnar, täckt godsvagn, de nyare malmvagnarna, som tidigare givits ut, och kanse något mer, som jag missat. Ingen Dm och inga Mas, såg jag.

Detta är vårens nyheter, så fortsätt att hålla tummarna, Ola!

HJP

Användarens profilbild
alsum
Inlägg: 639
Blev medlem: 29 dec 2011, 14:29

Re: Ryktet går - Mas-vagnar från Roco?

Inlägg av alsum »

Skulle lokstallet fortsätta malmvagnar. Bättre än inte. Kanske Roco låna av Mas vagnar och gör form. Vet man inte. Ett roligaste bygga själv än färdigbyggda Roco.

Lihkströmsverken
Inlägg: 2060
Blev medlem: 29 dec 2011, 00:14

Re: Ryktet går - Mas-vagnar från Roco?

Inlägg av Lihkströmsverken »

Att nyheter för 2013 inte återfinns i prospektet med 2012 års nyheter behöver ju inte betyda att ryktet inte stämmer. Jag har nu hört ryktet om Dm loket från flera oberoende källor medan det om Mas-vagnarna bara kommer från en. Detta betyder att jag troligen får hålla mina tummar ända till kommande vinter....

/Ola

Användarens profilbild
HJP
Inlägg: 215
Blev medlem: 29 dec 2011, 22:52

Re: Ryktet går - Mas-vagnar från Roco?

Inlägg av HJP »

Lihkströmsverken skrev:Att nyheter för 2013 inte återfinns i prospektet med 2012 års nyheter behöver ju inte betyda att ryktet inte stämmer. Jag har nu hört ryktet om Dm loket från flera oberoende källor medan det om Mas-vagnarna bara kommer från en. Detta betyder att jag troligen får hålla mina tummar ända till kommande vinter....

/Ola
****
Naturligtvis har du rätt.
Jag läste ditt inlägg slarvigt, och noterade inte att du angivit 2013 :oops:
Mitt inlägg anger Rocos nyheter för våren 2012.
Men då kan du följa min uppmaning, att fortsätta hålla tummarna! Jag hjälper till.... ;)

HJP

Skriv svar

Återgå till "Rykten"