Toppbilden, visa:    


En lite försenad presentation

... skriv en rad eller två om dig själv! :-)
Användarens profilbild
FredrikÅ
Inlägg: 950
Blev medlem: 09 mar 2013, 22:40

En lite försenad presentation

Inlägg av FredrikÅ »

Hej,
Jag har ju varit medlem sedan 2013 men har ju inte presenterat mig riktigt.
Fredrik Åström heter jag och är 43 år. Min familj består av min fru och mina två härliga ungar.
Vi är bosatta på Österlen i Skåne i en liten blåsig idyll vid namn Ingelstorp som ligger inte så långt från det mer kända Kåseberga (Ales stenar)
Somrarna är underbara och vintrarna är inte underbara...
Är utbildad maskiningenjör och har arbetat med alltifrån motorutveckling till skärande bearbetning. I skrivande stund är jag "mellan jobb" vilket kan förklara vissa inlägg under ordinarie arbetstid :-BS
Jag har även bott uppåt landet då halva släkten har sina rötter i såväl Stockholm som Sundsvall så man är väl en hybrid skapad av livets lott.
Hjärtat klämtar dock för söder.
Som så många andra startades karriären av en Märklinbana inköpt av en fader (som nog tyckte det var allra roligast).
Det blev inte så mycket mer med den utan den "försvann", kommer inte riktigt ihåg var och hur. Hur som helst, när jag gick i högstadiet fick jag ett jättesug efter att ha varit inne på firma Eskader i Stockholm, inhandlandes en ny Märklinkatalog från 1985. På sidan 184 (kommer ihåg det än idag) fanns en steg för steg-anvisning för en tågbana som jag tyckte var det bästa jag sett. Även en detaljerad stycklista fanns med som förvandlades till MIN inköpslista under flera år. Pengarna fanns inte riktigt utan så bygget blev aldrig klart och avyttrades när jag var kanske 17-18 år. När min fru och jag bildade familj och framförallt skaffade ett rymligt hus, kände jag åter det där suget efter en modelljärnväg.
Det var då vi påbörjade vår anläggning IRR (Ingelstorp RailRoad).
Mina söner är väl som barn är mest, jätteintresserade ett tag för att sedan inte vara intresserade alls! Just nu är det alltså bara jag som driver bygget framåt men min förhoppning är att de skall intressera sig igen av egen kraft och vilja.
Avslutningsvis vill jag bara nämna att detta forum, Mötesspåret med dess medlemmar, känns precis lagom stort. I mina ögon huserar det många verkligt duktiga modellbyggare här med hjärtat på rätta stället.

Bild

Användarens profilbild
StefanChrister
Inlägg: 520
Blev medlem: 05 nov 2015, 16:06
Ort: Stockholm

Re: En lite försenad presentation

Inlägg av StefanChrister »

Kul att läsa lite om dig!

Skriv svar

Återgå till "Ny medlem säger Hej!"