Toppbilden, visa:    


N skala SkånskaN

... skriv en rad eller två om dig själv! :-)
matsburle
Inlägg: 9
Blev medlem: 03 sep 2015, 16:34

N skala SkånskaN

Inlägg av matsburle »

Hej jag heter Mats Burle är 66 år ung och bor i Alnarp SKÅNE.
Som många andra hade jag och min bror i unga år en märklinbana hemma i källaren, men efter som åren gick blev det andra intressen det blev mopeder töser och längre fram bilar och segelbåtar. Men en dag för fem år sedan mötte jag på tekniska museet i Malmö två killar som visade en modulbana i n skalla blev intresserad och inviterad till en modulträff i Lund anordnad av skånska n, efter det mötet är jag fast i n moduler. Vem är vi? Skånska n är en samling n rallare från Skåne Småland Blekinge men även längre norrifrån.
Skånska n deltar i uppvisningar med modulbanor runt om i Skåne har varit på mässor både i Göteborg och Stockholm. När vi var på järnvägsmuseet i Ängelholm träffade jag några av profilerna som skriver på detta formidabla forum och tänkte varför inte skriva om n skalan som är dåligt representerad här kanske en ny tråd för n rallare
Minst en gång varje år träffar vi danska n modulgruppen och bygger stor bana i någon idrottshall i Danmark kör trafikspel snackar mycket och har allmänt trevligt. Snart bär det av till Prag med moduler och allt som där tillhör för en internationell träff anordnad av fremo därefter är det tid att åka med hela packningen för att köra tåg hos Hässleholms modelljärnvägsförening.
Jag glömde skriva att vi bygger efter fremo nre standard.Ni som är intresserade kan kolla på vår hemsida http://www.nskalaskane.se och se vad som har hänt och vad som kommer att hända framöver.
Mars Burle Alnarp. :-JJ

Sture Bylén

Re: N skala SkånskaN

Inlägg av Sture Bylén »

Välkommen till Mötesspåret, Mats!
Jag har haft glädjen att se er imponerande bana med "snabbklockan" i Ängelholm.
Spänn fast säkerhetsbältet och håll i hatten! ;) [JC_doubleup.gif]

Och lycka till i Prag. Glöm inte att besöka den här:


Användarens profilbild
Johan Molin
Inlägg: 19964
Blev medlem: 28 dec 2011, 19:49
Ort: Moth Virgin
Kontakt:

Re: N skala SkånskaN

Inlägg av Johan Molin »

Välkommen, kul att inslagen såväl med de SMÅ tågen som moduler ökar på forumet!

Mölle-Mats
Inlägg: 7838
Blev medlem: 28 dec 2011, 23:30
Ort: Mölle

Re: N skala SkånskaN

Inlägg av Mölle-Mats »

Välkommen till Mötesspåret bäste namne - och stort tack för trevligt samspråk och fantastiska visningar av er modulbana på Järnvägens Muséum i Ängelholm i somras!

Jag "sköt" ju en halvdan video på er modulanläggning vid säsongspremiären, om du inte sett den förut så finns den här:
Also sprach der Matserschmitt!

Användarens profilbild
Johan Molin
Inlägg: 19964
Blev medlem: 28 dec 2011, 19:49
Ort: Moth Virgin
Kontakt:

Re: N skala SkånskaN

Inlägg av Johan Molin »

Apropå Stures uppmaning till Mölle-Mats: "Du har ju redan hårdvaran ..."

Dock tror jag att broder Mats får svårt att göra en lika fullödig presentation av Vltava (Moldau) på saxofon, utan att Bedrich Smetana vänder sig i sin grav... :-CO

Precis hemkommen från 40-gradigt le Marche utan att ha hunnit borsta av resdammet ännu.

matsburle
Inlägg: 9
Blev medlem: 03 sep 2015, 16:34

Re: N skala SkånskaN

Inlägg av matsburle »

Hej ni alla.
Mats Burle skriver tack för välkomnandet det värmer. Är på gång och plockar ihop inför resan till Prag åker på onsdag återkommer söndag
sitter nu och bygger en rapid i skala n siktar på att få den klar till mötet i Hässleholm. Skall försöka lära mig att lägga in bilder så det kan komma en rapport ha det så bra.
Mats Burle skånska n.

Skriv svar

Återgå till "Ny medlem säger Hej!"