Toppbilden, visa:    


Ny medlem säger hej!

... skriv en rad eller två om dig själv! :-)
Användarens profilbild
Worldinh0
Inlägg: 92
Blev medlem: 08 jun 2015, 06:11
Ort: Järna

Ny medlem säger hej!

Inlägg av Worldinh0 »

Hej Nisse här!
Är med hus och familj i Järna, nära västra stambanan. Kroppen ska enligt personbeviset vara nära 48, men resten har knappast rundat 20.
Ett stort lekbarn som gillar det mesta i modell.
Tågintresset startade förmodligen i början på sjutiotalet i Nyborg hos min Mormor och Morfar, där beskådade jag och min pappa 100 tals tågväxlingar till och från Storebälts färjorna. Då var det svenskt byggt och fortfarande brun målat, förutom litra MT och MH som var gröna.
Vid 7års ålder blev jag ägare av en pap kartong med lite begagnat Fleischmann tåg, ett litet rött OK växellok. Sen var det kört! Det blev starten på en lång tågresa som inte är slut än.
Idag kan jag väll betecknas som återfalls --- nått!
Det var nog möjligheterna med dagens digitala system, för min del DCC, som satte fart på intresset igen. Bygger i garaget en fiktiv värld med nutida tema och mycket godstrafik. Men stationen är döpt till Gränslösa just för att man aldrig riktigt vet vad som kan stanna vid plattformen.

Med visslande hälsningar!
Nisse
alias worldinh0

P.S.
Ska försöka förstå hur man lägger upp bildlänk till Dropbox, har tittat på en mycket fin video här på forumet men jag får inte till det.
https://www.dropbox.com/s/ldmklgxrmen1f ... n.pdf?dl=0
Bygger Gränslösa station, en påhittat nutida miljö där som namnet antyder det mesta i tåg väg kan förekomma.
Jag kör DCC och ställverket är från ESU Ecos II.

Användarens profilbild
Johan Molin
Inlägg: 19964
Blev medlem: 28 dec 2011, 19:49
Ort: Moth Virgin
Kontakt:

Re: Ny medlem säger hej!

Inlägg av Johan Molin »

Hej och välkommen till detta utflippade gäng mer eller mindre gamla pojkar!
Det där med bilduppladdning är alltid samma bekymmer för nytillkomna medlemmar. Det finns ju et antal varianter; själv använder jag Photobucket som fungerar utmärkt väl. Dina bilder är i trygga händer; det enda negativa jag kan tycka är att det är relativt långsamarbetat. Men som sagt, de bilder du lagrat där förblir på plats och försvinner inte plötsligt bara för att för få människor har betittat dem. Jag har bilder liggande sedan 2009; det har blivit rätt många med åren ...

Användarens profilbild
Worldinh0
Inlägg: 92
Blev medlem: 08 jun 2015, 06:11
Ort: Järna

Re: Ny medlem säger hej!

Inlägg av Worldinh0 »

Tack!
Ser framemot att utväxla erfarenheter med all expertis!
Jag ska nog skaffa mig ett konto hos Photobucket för att inte riskera bleka för mycket på den redan knapphändiga frisyren.

//nisse
Bygger Gränslösa station, en påhittat nutida miljö där som namnet antyder det mesta i tåg väg kan förekomma.
Jag kör DCC och ställverket är från ESU Ecos II.

Skriv svar

Återgå till "Ny medlem säger Hej!"