Toppbilden, visa:    


Egenmäktigt förfarande, eller medeltida fasoner

Ihopsamlade rykten om vad som händer bland tillverkare och bland andra hobbyister!
Användarens profilbild
Johan Molin
Inlägg: 19964
Blev medlem: 28 dec 2011, 19:49
Ort: Moth Virgin
Kontakt:

Egenmäktigt förfarande, eller medeltida fasoner

Inlägg av Johan Molin »

För något år sedan hade vi på Mötesspåret en medlem som önskade utträda från forumet, tyvärr till följd av något jag hade skrivit, som inte var menat att tjäna som mobbning av en annan hobbyist, men som av den som ville lämna forumet upplevdes så. Jag kan förstå varför, mitt inlägg var inte det bästa jag har skrivit precis och jag beklagar detta djupt. Det var sorgligt att det blev så, men det var självklart en hederssak att göra vederbörande till viljes och avsluta hans medlemsskap.

På andra fora kan man råka ut för mer bekymmer.

Det forum som utan egen önskan bidrog till att starta Mötesspåret ("Forum 1") omgav sig av moderatorer som såg sig som påvar och "bannlyste" folk; det mest kända exemplet av vad man kunde råka ut för drabbade vår signatur pareng som kastades ut med huvudet före med motiveringen "Tihihi".

Sedan jag noterat på ett grannforum ("Forum 2") att man inte får vara ifred från samma typ av förföljelse från samma människor som drev hetskampanj på "Forum 1" har jag med ingående förklaring meddelat att jag önskar avsluta mitt medlemsskap där. Med TVÅ PM, ett igår och ett i dag. Moderator har varit inloggad och kan inte ha missat det jag skrivit. Trots detta händer ingenting.

Så man kan konstatera att på Forum 1 blir man behandlad som kättare och råkar ut för påvliga bannbullor från människor som tydligen har solat sig i glansen av den patetiskt lilla makt de hade; på Forum 2 är man livegen och har ingen möjlighet alls att få lämna det även om man så önskar.

Jag är glad att vi har ett forum som behandlar sina medlemmar på ett annat sätt.

Användarens profilbild
pareng
Inlägg: 368
Blev medlem: 29 dec 2011, 01:15
Ort: Dalom

Re: Egenmäktigt förfarande, eller medeltida fasoner

Inlägg av pareng »

Well said.
Återfallet=Spiskrokens Järnväg @
http://motessparet.se/viewtopic.php?f=41&t=23

Användarens profilbild
Johan Molin
Inlägg: 19964
Blev medlem: 28 dec 2011, 19:49
Ort: Moth Virgin
Kontakt:

Re: Egenmäktigt förfarande, eller medeltida fasoner

Inlägg av Johan Molin »

Tack, käre och trogne vapendragare genom de mörkaste av tider.

Användarens profilbild
Johan Molin
Inlägg: 19964
Blev medlem: 28 dec 2011, 19:49
Ort: Moth Virgin
Kontakt:

Re: Egenmäktigt förfarande, eller medeltida fasoner

Inlägg av Johan Molin »

Likt danske kungen vid Roskildefreden gick jag till slut in på ett avträde ...
Mitt var dock frivilligt (åtminstone från min sida :? ), medan det hävdas att danske kungen tvingades in på ett avträde.

d680ae
Inlägg: 540
Blev medlem: 30 dec 2011, 22:21
Ort: Luleå/Sweden

Re: Egenmäktigt förfarande, eller medeltida fasoner

Inlägg av d680ae »

Johan Molin skrev: ...
Sedan jag noterat på ett grannforum ("Forum 2") att man inte får vara ifred ... har jag med ingående förklaring meddelat att jag önskar avsluta mitt medlemsskap där. Med TVÅ PM, ett igår och ett i dag. Moderator har varit inloggad och kan inte ha missat det jag skrivit. Trots detta händer ingenting.

Så man kan konstatera att på ... Forum 2 är man livegen och har ingen möjlighet alls att få lämna det även om man så önskar.

...
För att historieskrivningen inte skall halta vill jag bara upplysa om att på minst ett ämnesmässigt näraliggande forum har medlemsförteckningen någon av de senaste dagarna reducerats till att inte längre lämna upplysningar om tidigare medlemmen "Johan Molin". Dessbättre har det inte lett till någon noterbar historieförlust, då alla väsentligheter och visdomsord i diverse ämnen som tidigare publicerats av denne medlem, nu är för framtiden bevarade och signerade av gästskribenten "Johan Molin".

Användarens profilbild
Johan Molin
Inlägg: 19964
Blev medlem: 28 dec 2011, 19:49
Ort: Moth Virgin
Kontakt:

Re: Egenmäktigt förfarande, eller medeltida fasoner

Inlägg av Johan Molin »

För ordningens skull får jag väl förtydliga mig: Inlägget om avträde var avsett att förklara att jag nått en överenskommelse i all sämja med v b moderator att kunna lämna forumet. Jag beklagar om det blev väl obegripligt; det mail jag fick som bekräftelse hade nämligen rubriken "Avträde".
Och var inte avsett att häckla någon, men ibland blir verkligheten rätt komisk! Nästa gång blir det säkert min tur att råka skriva något motsvarande; det är bara roligt om man kan glädja andra!

Det hela löste sig i all vänskaplighet är väl bäst att tillägga. Och min önskan om utträde ( :!: ) har inget med någon negativ syn på forumet som sådant att göra, utan om förhållanden som nog är svåra att komma tillrätta med för en aldrig så välmenande moderator.

Men det har fördelen för min egen egoistiska del att jag kan ägna min energi att besöka fora där jag inte behöver bevaka min ändalykt hela tiden, såsom detta, Skärgårdsbåtars Forum, Fallrepet, Smalspårsforumet och JGJ:s stillsamma men ytterst trevliga forum ( och för allandel Järnvägshistoriskt Forum, där jag häckar oftare än de flesta tror. Har lite svårt att bidra med något vettigt där bara, såvida inte plötsligt Väderstad eller Hästholmen råkar hamna rakt framför ens fötter).

tågtyckarn

Re: Egenmäktigt förfarande, eller medeltida fasoner

Inlägg av tågtyckarn »

Eller för att citera Winston Churchill.

Har du fiender , bra , det betyder att du någon gång stått upp för nånting. 8-)

Användarens profilbild
Johan Molin
Inlägg: 19964
Blev medlem: 28 dec 2011, 19:49
Ort: Moth Virgin
Kontakt:

Re: Egenmäktigt förfarande, eller medeltida fasoner

Inlägg av Johan Molin »

Oj, det var en senpåkommen visdom!

I rest my case.

Skriv svar

Återgå till "Andra förvaltningar"