Toppbilden, visa:    


Lägg "Grattis-trådarna" i en egen avdelning?

Forumets regler och varför de finns till.
Mölle-Mats
Inlägg: 7838
Blev medlem: 28 dec 2011, 23:30
Ort: Mölle

Lägg "Grattis-trådarna" i en egen avdelning?

Inlägg av Mölle-Mats »

Det är väl i o f s en trevlig tradition att gratta alla som fyller år - men många trådar blir det (och när alla väl är grattade, så börjar det ju om med ett nytt varv med nästa års födelsedagar osv).

Känner själv att man "drunknar" i sida upp och sida ned med grattistrådar när man söker efter någon annan tråd som man vet att den finns i avdelningen Kamratföreningen, men som inte varit aktiv på ett tag. Mitt förslag är därför att bryta ut grattistrådarna ur Kamratföreningen, och lägga dem i en egen avdelning!

Själv har jag ju sedan en tid valt att inte "spä på" med inlägg i dem - av den enkla anledningen att jag upplevt att det blir för tjatigt. Det innebär förstås inte att jag missunnar alla som fyller år en trevlig födelsedag - så grattis till er alla på alla era kommande födelsedagar från mig!
Also sprach der Matserschmitt!

Användarens profilbild
Johan Molin
Inlägg: 19964
Blev medlem: 28 dec 2011, 19:49
Ort: Moth Virgin
Kontakt:

Re: Lägg "Grattis-trådarna" i en egen avdelning?

Inlägg av Johan Molin »

För mig är en av de viktiga funktionerna (förutom att visa att vi bryr oss om varandra!) att om möjligt få livstecken från dem som blir grattade, och därmed konstatera att allt är väl och att gubbarna "hängt med ett varv till". Särskilt betydelsefullt för dem som inte är så högljudda på forumet ( :oops: ). Tyvärr har vi väl fått klart för oss att åtminstone någon av våra kära medlemmar troligen läser Mötesspåret från sin himmelska chesterfield-fåtölj numera (man skulle ju vilja hoppas att det finns sådana till reds där ovan molnen...).

Men att bryta ut dessa trådar och lägga under en egen rubrik är väl ingen dum idé egentligen? Det blir som du skriver väldigt många grattistrådar som har en tendens att dränka annat.

Användarens profilbild
admin
Webbadmin.
Inlägg: 69
Blev medlem: 28 dec 2011, 18:48

Re: Lägg "Grattis-trådarna" i en egen avdelning?

Inlägg av admin »

Efter behandling i Verkställande utskottet bifalles förslaget härmed. Ny kategori enligt önskemål är på plats.

Mölle-Mats
Inlägg: 7838
Blev medlem: 28 dec 2011, 23:30
Ort: Mölle

Re: Lägg "Grattis-trådarna" i en egen avdelning?

Inlägg av Mölle-Mats »

Jag tackar för bifallet till mitt förslag, och hoppas att majoriteten tycker detta var en bra idé!
Also sprach der Matserschmitt!

thorpe
Inlägg: 2393
Blev medlem: 28 dec 2011, 22:11

Re: Lägg "Grattis-trådarna" i en egen avdelning?

Inlägg av thorpe »

Mölle-Mats skrev:Jag tackar för bifallet till mitt förslag, och hoppas att majoriteten tycker detta var en bra idé!
Det tycker i alla fall jag!

TuveB
Inlägg: 962
Blev medlem: 29 dec 2011, 20:17
Ort: Lund

Re: Lägg "Grattis-trådarna" i en egen avdelning?

Inlägg av TuveB »

Instämmer med föregående talare!
#JB17

Skriv svar

Återgå till "Regelverket"