Toppbilden, visa:    


Tony Thompson on Waybills

FREMO, fraktsedlar, hamnanlöp, lastbilscentraler.
Användarens profilbild
Johan Molin
Inlägg: 19963
Blev medlem: 28 dec 2011, 19:49
Ort: Moth Virgin
Kontakt:

Tony Thompson on Waybills

Inlägg av Johan Molin »

För er som verkligen gillar att grotta ner er i hur amerikaner "leker godstrafik" kan denna pdf-fil ge hur mycket inspiration som helst!

http://www.google.se/url?sa=t&rct=j&q=& ... GE&cad=rja

OBS! Nedladdning tar en liten stund; det är en pdf-fil på 73 sidor.

tågtyckarn

Re: Tony Thompson on Waybills

Inlägg av tågtyckarn »

Jag gick in på Tonys blogg om sin anläggning och lärde mig att de hade speciella kylvagnar för att transportera isen till ishusen samt att det fanns speciella vagnar att transportera helium. Alltid lär man sig något.

http://modelingthesp.blogspot.se/

Användarens profilbild
Jan
Inlägg: 1085
Blev medlem: 03 jan 2012, 00:05
Ort: Eckernförde

Re: Tony Thompson on Waybills

Inlägg av Jan »

Tack för länken Johan. Har nu laddat ner dokumentet på min iPad (tog bara 10 sekunder). Skall studeras mer ingående när jag läst färdigt handboken för Traincontroller.
Planerar bygget av Helsingborg F i skala N.

ErikB
Inlägg: 1677
Blev medlem: 05 jan 2012, 16:37
Ort: Korsanäs

Re: Tony Thompson on Waybills

Inlägg av ErikB »

Tack för länken Johan! Såsom varande amerika-rallare med en liten anläggning där växling av godsvagnar är den huvudsakliga aktiviteten var jag naturligtvis tvungen att ladda ner filen. Det tog faktiskt bara ungefär 60 sekunder på min antika ADSL-uppkoppling!

Än har jag inte ens försökt sätta mig in i innehållet men det ska bli. Nå´n gång!
/Erik
Alla dessa hjul som kom och gick, inte visste jag att det var tåget.

Användarens profilbild
Johan Molin
Inlägg: 19963
Blev medlem: 28 dec 2011, 19:49
Ort: Moth Virgin
Kontakt:

Re: Tony Thompson on Waybills

Inlägg av Johan Molin »

Tänka sig att en mer än ett år gammal tråd kan väckas till liv på detta sätt! Men Thompson är läsvärd och tänkvärd, jag hade stort nöje i att läsa hans funderingar kring "waybills". Det känns ibland som om våra amerikanska hobbyvänner är ljusår före oss rent tankemässigt!

Användarens profilbild
Jan
Inlägg: 1085
Blev medlem: 03 jan 2012, 00:05
Ort: Eckernförde

Re: Tony Thompson on Waybills

Inlägg av Jan »

Johan Molin skrev:Tänka sig att en mer än ett år gammal tråd kan väckas till liv på detta sätt!
Med tanke på antalet inlägg per dag (50+) är det inte konstigt om man missar något inlägg ibland. Vad man kan lära sig av detta är att det alltid lönar sig att gå tillbaks till gamla trådar och se om man hittar något nytt (även om det i praktiken är gammalt). :D
Planerar bygget av Helsingborg F i skala N.

Skriv svar

Återgå till "Trafik"