Toppbilden, visa:
N88
- Cor van der Meijde
- Inlägg: 1302
- Blev medlem: 01 jan 2012, 15:20
- Ort: Etten-Leur, Nederland
- Kontakt:
Re: N88
Volvo-modellen liknar Scania 110/111.
Modellen kan kombineras med all den byggnad som du kan hitta. På Scania
Så även om 2 - och 3-axlad traktor.
Modellen kan kombineras med all den byggnad som du kan hitta. På Scania
Så även om 2 - och 3-axlad traktor.
Re: N88
Det låter mycket spännande, men vilken källa har du fått den uppgiften från - och finns det bilder?Ankan891 skrev:Roligaste nyheten i år Brekina! Kommer med en Volvo N88 bla ASG. Bilarna är Tvåaxliga med släp!
Nu kanske jag kan få till timmerbilen som ligger och väntar i bygglådan en (Titan)
Anders
/LYR
- Cor van der Meijde
- Inlägg: 1302
- Blev medlem: 01 jan 2012, 15:20
- Ort: Etten-Leur, Nederland
- Kontakt:
Re: N88
http://www.ho-modelautoclub.nl/brekina- ... volvo-n88/LYR skrev:Det låter mycket spännande, men vilken källa har du fått den uppgiften från - och finns det bilder?Ankan891 skrev:Roligaste nyheten i år Brekina! Kommer med en Volvo N88 bla ASG. Bilarna är Tvåaxliga med släp!
Nu kanske jag kan få till timmerbilen som ligger och väntar i bygglådan en (Titan)
Anders
/LYR
- Johan Molin
- Inlägg: 19976
- Blev medlem: 28 dec 2011, 19:49
- Ort: Moth Virgin
- Kontakt:
Re: N88
En visserligen inte alltför vacker bild (backspeglarna blev ju groteska!), men ändå ...
I "min" värld kommer Arne Anderssons åkeri att köra Titanlastbil för ASG mellan 1961 och 1979.
N88:an kom om jag läst rätt, år 1965, men visst borde den gå att använda som Titan-lastbil dessförinnan? Känns som om man skulle vilja anskaffa ett par modeller, om inte annat så just för hytten skull. De tradiga icke-svenska släpen är ju vid det här laget en gammal tradition åtminstone senaste 40 åren ...
I "min" värld kommer Arne Anderssons åkeri att köra Titanlastbil för ASG mellan 1961 och 1979.
N88:an kom om jag läst rätt, år 1965, men visst borde den gå att använda som Titan-lastbil dessförinnan? Känns som om man skulle vilja anskaffa ett par modeller, om inte annat så just för hytten skull. De tradiga icke-svenska släpen är ju vid det här laget en gammal tradition åtminstone senaste 40 åren ...
- Svante Andersson
- Inlägg: 1179
- Blev medlem: 01 jan 2012, 23:05
Re: N88
Man får se Brekinas Scanior och nu Volvo N88 som tråkigt förpackade hytter. För att få något vettigt ut av det hela kommer det att gå åt ett antal Herparamar och diverse tankar för diesel och luft, lådor för batterier och verktyg plus en osalig mängd Brekina MB-bussar för att få rätt framhjul.
Slutpriset för en färdigställd NB-88 (NB betyder boggibil på Volvospråk) med två eller treaxligt släp hamnar nog i samma nivå som en Jecocapitol!
SA
Slutpriset för en färdigställd NB-88 (NB betyder boggibil på Volvospråk) med två eller treaxligt släp hamnar nog i samma nivå som en Jecocapitol!
SA
Vila i tid... så blir risken att du behöver "VILA I FRID" betydligt mindre!
- Svante Andersson
- Inlägg: 1179
- Blev medlem: 01 jan 2012, 23:05
Re: N88
Finns lämpliga chassier för treaxliga bilar här... http://www.ebay.de/itm/190682773567?ssP ... 1497.l2649
SA
SA
Vila i tid... så blir risken att du behöver "VILA I FRID" betydligt mindre!
Re: N88
N88:an kan man använda från mitten på 60-talet och de var relativt vanliga en bra bit in på 1970-talet. För NMJ passar den ju utmärkt, skulle vilja ha en N88 grusbil.
Fasen, nu blir man ju tvungen att skaffa en tung lastbil till... Antar att Brekinas sedvanliga fjuttchassi används, så det måste man modifiera.
Fasen, nu blir man ju tvungen att skaffa en tung lastbil till... Antar att Brekinas sedvanliga fjuttchassi används, så det måste man modifiera.
- Svante Andersson
- Inlägg: 1179
- Blev medlem: 01 jan 2012, 23:05
Re: N88
Se min länk ovan... detta chassie är samma som Herpa hade till R142 ASG-bilen med treaxligt släp. Funkar suveränt till Brekinas Scania så varför inte till N88.magnus63 skrev:N88:an kan man använda från mitten på 60-talet och de var relativt vanliga en bra bit in på 1970-talet. För NMJ passar den ju utmärkt, skulle vilja ha en N88 grusbil.
Fasen, nu blir man ju tvungen att skaffa en tung lastbil till... Antar att Brekinas sedvanliga fjuttchassi används, så det måste man modifiera.
Att man sedan får rensa allt från ramen vad gäller tankar och lådor får man ta som det är.
SA
Vila i tid... så blir risken att du behöver "VILA I FRID" betydligt mindre!
Re: N88
Just det, det här med stänkskärmar och rensade chassin... Brukade man ha den här typen av stänkskärmar på timmerbilar, grusbilar och andra lastbilar som fick
slita hund? Jag har för mig att jag sett stänkskärmar i bockad durkplåt på såväl timmerbilar som grusbilar, och på en del grusbilar i fornstora dagar så hade man inga
stänkskärmar alls, bara en gummiflärp som skulle skydda bakomvarande trafikanter från smuts.
slita hund? Jag har för mig att jag sett stänkskärmar i bockad durkplåt på såväl timmerbilar som grusbilar, och på en del grusbilar i fornstora dagar så hade man inga
stänkskärmar alls, bara en gummiflärp som skulle skydda bakomvarande trafikanter från smuts.
- Svante Andersson
- Inlägg: 1179
- Blev medlem: 01 jan 2012, 23:05
Re: N88
Stämmer bra det... på grus och schaktbilar satt det ofta raka skärmsnuttar i plåt direkt i underkanten av flaket.magnus63 skrev:Just det, det här med stänkskärmar och rensade chassin... Brukade man ha den här typen av stänkskärmar på timmerbilar, grusbilar och andra lastbilar som fick
slita hund? Jag har för mig att jag sett stänkskärmar i bockad durkplåt på såväl timmerbilar som grusbilar, och på en del grusbilar i fornstora dagar så hade man inga
stänkskärmar alls, bara en gummiflärp som skulle skydda bakomvarande trafikanter från smuts.
De här Herpachassierna har ju borttagbara rundade skärmar. Herpa har haft kantiga skärmar på sina betongrotorbilar men de är släta.
För riktiga durkplåtsskärmar får man gå till eftermarknaden... Marcus Langer Modellbau har etsade, hopvikbara skärmsatser för 1, 2 och tre axlar.
SA
Vila i tid... så blir risken att du behöver "VILA I FRID" betydligt mindre!
- Svante Andersson
- Inlägg: 1179
- Blev medlem: 01 jan 2012, 23:05
Re: N88
Kom lite prylar från Tyskland idag...
20 st chassier till Volvo NB 88, Scania LS 76 & 100 och andra eventuellt behövande.
SA
20 st chassier till Volvo NB 88, Scania LS 76 & 100 och andra eventuellt behövande.
SA
Vila i tid... så blir risken att du behöver "VILA I FRID" betydligt mindre!
- Johan Molin
- Inlägg: 19976
- Blev medlem: 28 dec 2011, 19:49
- Ort: Moth Virgin
- Kontakt:
Re: N88
Är det ett åkeri eller ett trosskompani i vardande?
- Svante Andersson
- Inlägg: 1179
- Blev medlem: 01 jan 2012, 23:05
Re: N88
Lär väl vara närmast en bilskrot!Johan Molin skrev:Är det ett åkeri eller ett trosskompani i vardande?
SA
Vila i tid... så blir risken att du behöver "VILA I FRID" betydligt mindre!
Re: N88
Här på länken nedan, kan vi se Brekinas presentation av de nya Volvo N88-modellerna.
http://www.brekina.de/de/modellprogramm ... volvo.html
MODELLPROGRAMM
LASTKRAFTWAGEN
VOLVO N88 LASTWAGEN 1965-73
- och i en något modifierad svensk översättning:
Som en sommaröverraskning presenterar Brekina modeller av den svenska lastbilsserien Volvo N88, som är mycket välkända över hela världen. Förutom Scania som har erbjudits en tid i Brekinas sortiment följer nu den direkta konkurrenten:
Det svenska märket Volvo (latin för "jag rullar") är sedan 1928 också tillverkare av kommersiella fordon. Ett år tidigare hade de börjat bygga personbilar. Verksamheten med lastbilen kom snabbt i fokus för varumärket. Först efter andra världskriget fanns bilarna mer tillgängliga på världsmarknaden och nu är den tillgänglig i Brekinas program av betydelse.
Under hösten 1951 presenterade Volvo den nya tunga lastbilen "Titan", en normalbygd modell med motorhuv för 10-tons nyttolast med en 9,6-liters dieselmotor.
Sedan mitten av 50-talet fanns även Volvos lastbilar med överladdning via en turbo.
Volvo var, tillsammans med med svenska konkurrenten Scania-Vabis ledande på den svenska marknaden för tyngre lastbilar och snarare som en marginell företeelse av andra fabrikat, som exempelvis amerikanska, engelska och tyska märken, som MAN och Daimler-Benz, vilka började komma in fram till slutet av 70-talet.
År 1965 var de tunga Titan och Viking ersatta med uppföljande "Serie 8".
De nyutvecklade modellerna behöll det välbekanta utseendet, men deras teknik var helt omarbetad.
Motorerna på 9,6 liter med oförändrad nykonstruerad direktinsprutning, men nu utrustade med laddning upp till 260 hk.
Denna utveckling gick parallellt med nya beteckningar för N88 för normalbyggda modeller och även F88 för de frambyggda.
N88 förblev utåt sett i stort oförändrad jämfört med sin föregångare, och har byggts ut ytterligare i detta normalutförande fram till 1973.
N88 var benämningen för den två-axlade modellen och NB 88 (6x4) var den tre-axliga.
Brekina-modellen motsvarar N/NB88 - under perioden 1965-1973 och är kända som 2 - och 3-axlade kombinationer oftast kopplade med släp eller trailers..
Fortfarande fanns de normalbyggda svenska lastbilarna på marknaden motsvarande den design som används också av Scania för LB76 eftersom hytterna köptes av både Scania och Volvo av från samma leverantörer.
Både Volvo och Scania utvecklades senare med lätt modifierade hytter till sina egna varumärken och gick skilda vägar senare.
Idag är Volvo Lastvagnar AB med huvudkontor i Sverige, globalt verksamt och är den näst största lastbilstillverkaren i världen - nu inför marknaden i Asien.
Leverans av Brekina-modellerna är planerad till juli 2014.
/LYR
http://www.brekina.de/de/modellprogramm ... volvo.html
MODELLPROGRAMM
LASTKRAFTWAGEN
VOLVO N88 LASTWAGEN 1965-73
- och i en något modifierad svensk översättning:
Som en sommaröverraskning presenterar Brekina modeller av den svenska lastbilsserien Volvo N88, som är mycket välkända över hela världen. Förutom Scania som har erbjudits en tid i Brekinas sortiment följer nu den direkta konkurrenten:
Det svenska märket Volvo (latin för "jag rullar") är sedan 1928 också tillverkare av kommersiella fordon. Ett år tidigare hade de börjat bygga personbilar. Verksamheten med lastbilen kom snabbt i fokus för varumärket. Först efter andra världskriget fanns bilarna mer tillgängliga på världsmarknaden och nu är den tillgänglig i Brekinas program av betydelse.
Under hösten 1951 presenterade Volvo den nya tunga lastbilen "Titan", en normalbygd modell med motorhuv för 10-tons nyttolast med en 9,6-liters dieselmotor.
Sedan mitten av 50-talet fanns även Volvos lastbilar med överladdning via en turbo.
Volvo var, tillsammans med med svenska konkurrenten Scania-Vabis ledande på den svenska marknaden för tyngre lastbilar och snarare som en marginell företeelse av andra fabrikat, som exempelvis amerikanska, engelska och tyska märken, som MAN och Daimler-Benz, vilka började komma in fram till slutet av 70-talet.
År 1965 var de tunga Titan och Viking ersatta med uppföljande "Serie 8".
De nyutvecklade modellerna behöll det välbekanta utseendet, men deras teknik var helt omarbetad.
Motorerna på 9,6 liter med oförändrad nykonstruerad direktinsprutning, men nu utrustade med laddning upp till 260 hk.
Denna utveckling gick parallellt med nya beteckningar för N88 för normalbyggda modeller och även F88 för de frambyggda.
N88 förblev utåt sett i stort oförändrad jämfört med sin föregångare, och har byggts ut ytterligare i detta normalutförande fram till 1973.
N88 var benämningen för den två-axlade modellen och NB 88 (6x4) var den tre-axliga.
Brekina-modellen motsvarar N/NB88 - under perioden 1965-1973 och är kända som 2 - och 3-axlade kombinationer oftast kopplade med släp eller trailers..
Fortfarande fanns de normalbyggda svenska lastbilarna på marknaden motsvarande den design som används också av Scania för LB76 eftersom hytterna köptes av både Scania och Volvo av från samma leverantörer.
Både Volvo och Scania utvecklades senare med lätt modifierade hytter till sina egna varumärken och gick skilda vägar senare.
Idag är Volvo Lastvagnar AB med huvudkontor i Sverige, globalt verksamt och är den näst största lastbilstillverkaren i världen - nu inför marknaden i Asien.
Leverans av Brekina-modellerna är planerad till juli 2014.
/LYR
- Cor van der Meijde
- Inlägg: 1302
- Blev medlem: 01 jan 2012, 15:20
- Ort: Etten-Leur, Nederland
- Kontakt:
Re: N88
Visst är det mycket trevligt att Brekina nu hunnit så här långt i produktionen - och modellerna beräknas anlända till de svenska mj-handlarna
som gjort beställningar inom ett par veckor.
Vi kan säkerligen också förvänta oss kommande versioner med andra påbyggnader och kombinationer efter hand
och även med loggor/märkning för olika åkerier.
Äntligen! kan jag nu utbrista efter att vi väntat i drygt tre år sedan ett digert underlag med ritningar bilder och faktauppgifter presenterats för Brekina i Nürnberg 2011.
Se bifogat klipp från Mo87 om ryktet "köksvägen" som tyskarna uttrycker det....om vad som snackats om eventuella kommande lastbilsmodeller.
/LYR
Re: N88
Här på länken: http://www.mo87.de/index.php?st=1&kat=7517
kan vi se modellen i olika bildvinklar och i närbilder.
Samtidig ser vi vilka delar som kan plockas isär och som då är utbytbara mot andra kombinationer dels hos övriga N88:or i andra färger, men kan också bytas mot eventuella
övriga påbyggnader och tillbehör av Brekinas lastbilsmoddeller.
/LYR
kan vi se modellen i olika bildvinklar och i närbilder.
Samtidig ser vi vilka delar som kan plockas isär och som då är utbytbara mot andra kombinationer dels hos övriga N88:or i andra färger, men kan också bytas mot eventuella
övriga påbyggnader och tillbehör av Brekinas lastbilsmoddeller.
/LYR
- Johan Molin
- Inlägg: 19976
- Blev medlem: 28 dec 2011, 19:49
- Ort: Moth Virgin
- Kontakt:
Re: N88
Krigsmakten (ja, det hette så på den tiden) har beställt ett större antal för att klara övergången till 1960-tal, så dessa vehikler torde synas i västra Östergötland så småningom.
Re: N88
Så även i östra Västergötland d v s Karlsborgstrakten (mitt emot över Vättern).
N88an är en mycket välkommen deltagare på många sätt. Blir helt klart fler än en!
/Peter
N88an är en mycket välkommen deltagare på många sätt. Blir helt klart fler än en!
/Peter
Bygger Slötorp-Dåseberga Järnväg (SDJ) i H0 och H0n3.
Styr med Intellibox 1 och DCC och så småningom med TC.
http://www.daaseberga.se/
http://www.smalsparigt.org/cgi-bin/phpB ... f=10&t=887
Styr med Intellibox 1 och DCC och så småningom med TC.
http://www.daaseberga.se/
http://www.smalsparigt.org/cgi-bin/phpB ... f=10&t=887
Re: N88
Grundmodellen till N88 kommer redan 1951 som L395! Visst detaljer skiljer denna från N88.
Klipp från Ratten dec 1951
BoJ
Klipp från Ratten dec 1951
BoJ
Re: N88
Den här generationen lastbilar från Volvo och Scania-Vabis är ju min generation! De var de här man beundrade som grabb och lekte med, i form av Tekno-modeller. Även om jag är en Vabis-kille är det välkommet med den snygga Volvon!
Mats
Mats
- Johan Molin
- Inlägg: 19976
- Blev medlem: 28 dec 2011, 19:49
- Ort: Moth Virgin
- Kontakt:
Re: N88
Känner igen det. De här bilarna såg man överallt, som långtradare, timmerbilar, gruskuskar, ja vad man vill.
Ibland känns det som om dialogen på Mötesspåret är lite som Monty Pythons tre gubbar som sitter med varsin GT och konstaterar hur det var förr och hur dagens ungdomar inte tror en när man berättar. "We used to live in a hole in the middle of the road, and went up to go to work one hour before we went to bed, and every evening when we came home, our daddy used to kill us" ...
Ibland känns det som om dialogen på Mötesspåret är lite som Monty Pythons tre gubbar som sitter med varsin GT och konstaterar hur det var förr och hur dagens ungdomar inte tror en när man berättar. "We used to live in a hole in the middle of the road, and went up to go to work one hour before we went to bed, and every evening when we came home, our daddy used to kill us" ...
Re: N88
Jo visst alla gamla gubbar, så tycker även jag och därför känns det nu mycket tillfredställande att projektet gått i hamn
- men det tog dryga tre år...man får inte ha bråttom när det gäller att få fram mj-modeller efter "äldre" svenska förebilder,
som kan kännas lite sekunda för yngre generationer -men vi hade också en barndom full med minnen.
"Denna hobby kräver dessa fordon!" för att citera Albert Engström ......om jag inte nu blandat bort minneskorten....
/LYR
- men det tog dryga tre år...man får inte ha bråttom när det gäller att få fram mj-modeller efter "äldre" svenska förebilder,
som kan kännas lite sekunda för yngre generationer -men vi hade också en barndom full med minnen.
"Denna hobby kräver dessa fordon!" för att citera Albert Engström ......om jag inte nu blandat bort minneskorten....
/LYR
- Johan Molin
- Inlägg: 19976
- Blev medlem: 28 dec 2011, 19:49
- Ort: Moth Virgin
- Kontakt:
Re: N88
Ja, eller "modelljärnväg kräva dessa drycker" vilket kanske är mer överensstämmande med populära samtalsämnen på forumet ...
Re: N88
alsum skrev:Skulle vore roligt om finns N88 byggsats komplett så man kan måla efteråt. Man kan minnas under tiden och flera olika färger. Varför inte?
Men visst Alf,som vi kan se här på bilden så är modellen här isärplockad och alla delar lätt åtkomliga för målning.
Modellen är alltså inte limmad, utan bara genom att dra ut kofångaren så kan man lätt fortsätta plocka isär vidare
...så därför tror jag inga byggsatser kommer att finnas.
Här på länken http://mo87.de/ kan du se alla delar av modellen från olika vinklar -skrolla ner till rubriken "Volvo N88 in Handel"
LYR
- Johan Molin
- Inlägg: 19976
- Blev medlem: 28 dec 2011, 19:49
- Ort: Moth Virgin
- Kontakt:
Re: N88
http://www.modellhobby.se/index.php?mai ... kina+volvo
Du bor nog närmare denna butik än de flesta av oss andra!
Du bor nog närmare denna butik än de flesta av oss andra!
Re: N88
Tack tack Johan att finns i Luleå.
Jo Peo skrev om Norrbottniabanan. Jag hoppas det och för många arbetslös kan jobba på banan. Varför inte? Jag tyckte att staten har glömt bort glesbyggden område. Om 15 år eller mer och börja bygga Norrbottniabanan. Bättre starta nu än vänta. EU har beslut bygga Norrbottniabana men????
Jo Peo skrev om Norrbottniabanan. Jag hoppas det och för många arbetslös kan jobba på banan. Varför inte? Jag tyckte att staten har glömt bort glesbyggden område. Om 15 år eller mer och börja bygga Norrbottniabanan. Bättre starta nu än vänta. EU har beslut bygga Norrbottniabana men????
- Cor van der Meijde
- Inlägg: 1302
- Blev medlem: 01 jan 2012, 15:20
- Ort: Etten-Leur, Nederland
- Kontakt:
Re: N88
Jag skulle inte lita på Bryssel.
Det sätter bara gränserna öppna.
Det sätter bara gränserna öppna.
Re: N88
Visst finns det mycket man kan och vill förändra och bygga vidare på....förebilder finns dels på nätet,jogra skrev:Snyggt LYR!
Så där ser de riktigt bra ut, bådar gott.
men mycket bland våra personliga minnen.... Nu har vi ett bra utgångsmaterial som ger oss möjligheter att förverkliga dem.
/LYR
Visst måste tiders spår av hårda körningar i skog, schakt och tung trafik få synas på en modell.Hagalund skrev:Den ser trevlig ut! Lite mattlack och smuts så blir det bra! Den röd-blå ser dock ut som en leksaksbil
/Mats
Jag ser fram emot höstens utmaningar och ny-byggen!
/LYR
Re: N88
Det är, särskilt för oss som fastnat i gamla tider, intressant att notera att N88 till det yttre är nästan identisk med de tidiga tunga femtiotalsvagnarna.
Så här beskriver Volvo idag N88 (från 1965): "De verkade faktiskt vara nästan identiska med sina föregångare (Viking respektive Titan), men under skalet/motorhuven var de helt omgjorda."
http://www.volvotrucks.com/trucks/swede ... 20N88.aspx
... och så här Titan (från 1951): http://www.volvotrucks.com/trucks/swede ... d_L49.aspx
... och Viking (från 1953): http://www.volvotrucks.com/trucks/swede ... iking.aspx
Att N88 blev så exteriört lik sina nästan femton år äldre föregångare får väl tillskrivas det faktum, att den stora utvecklingen på karossidan gick mot frambyggda vagnar, såsom F88 (från 1964): "N-lastbilarna med motorhuv ratades till förmån för F-lastbilarna. Detta berodde till stor del på lagstiftningen i Tyskland, där regeringen försökte skydda järnvägens position genom att förhindra effektiva lastbilstransporter. Ett av de steg som vidtogs var att begränsa längden på fordonsekipagen och de tillåtna axellasterna. Lanseringen av F-lastbilen som standardfordon vid europeiska fjärrtransporter var ett framgångsrikt sätt att rädda lastbilarnas effektivitet och på så sätt bevara möjligheten till snabba, säkra och billiga varutransporter."
http://www.volvotrucks.com/trucks/swede ... d_G88.aspx
Så kan tysk sextiotalsjärnvägsprotektionism spela oss modellbyggare i händerna nu femtio år senare
/Bengt
Så här beskriver Volvo idag N88 (från 1965): "De verkade faktiskt vara nästan identiska med sina föregångare (Viking respektive Titan), men under skalet/motorhuven var de helt omgjorda."
http://www.volvotrucks.com/trucks/swede ... 20N88.aspx
... och så här Titan (från 1951): http://www.volvotrucks.com/trucks/swede ... d_L49.aspx
... och Viking (från 1953): http://www.volvotrucks.com/trucks/swede ... iking.aspx
Att N88 blev så exteriört lik sina nästan femton år äldre föregångare får väl tillskrivas det faktum, att den stora utvecklingen på karossidan gick mot frambyggda vagnar, såsom F88 (från 1964): "N-lastbilarna med motorhuv ratades till förmån för F-lastbilarna. Detta berodde till stor del på lagstiftningen i Tyskland, där regeringen försökte skydda järnvägens position genom att förhindra effektiva lastbilstransporter. Ett av de steg som vidtogs var att begränsa längden på fordonsekipagen och de tillåtna axellasterna. Lanseringen av F-lastbilen som standardfordon vid europeiska fjärrtransporter var ett framgångsrikt sätt att rädda lastbilarnas effektivitet och på så sätt bevara möjligheten till snabba, säkra och billiga varutransporter."
http://www.volvotrucks.com/trucks/swede ... d_G88.aspx
Så kan tysk sextiotalsjärnvägsprotektionism spela oss modellbyggare i händerna nu femtio år senare
/Bengt
- en rest från sent fyrtiotal
Re: N88
Snygg 939a!
Hur gjorde du den främre drivaxeln???
/Peter
Hur gjorde du den främre drivaxeln???
/Peter
Bygger Slötorp-Dåseberga Järnväg (SDJ) i H0 och H0n3.
Styr med Intellibox 1 och DCC och så småningom med TC.
http://www.daaseberga.se/
http://www.smalsparigt.org/cgi-bin/phpB ... f=10&t=887
Styr med Intellibox 1 och DCC och så småningom med TC.
http://www.daaseberga.se/
http://www.smalsparigt.org/cgi-bin/phpB ... f=10&t=887