Med lite tur ska Du inte behöva vänta så länge!Nu väntar vi på en Saab 92 i skala 1:87. Fast en sådan har jag aldrig haft!
/Erik
http://www.smj.org/wp/?p=8929&cat=162
Med lite tur ska Du inte behöva vänta så länge!Nu väntar vi på en Saab 92 i skala 1:87. Fast en sådan har jag aldrig haft!
Väl bekomme!S Johansson skrev:
Tack, Mats för dessa fordonsuppgifter. Cinnoberröd, det låter fint. Och två förgasare, det var en överraskning!
Nu väntar vi på en Saab 92 i skala 1:87. Fast en sådan har jag aldrig haft!
Håller med, vi sätter upp ett besök på önskelistan.Johan Molin skrev:Ja du Rikard, det vore kanske värt med en hovsam förfrågan att få komma och titta! MRW känns väldigt betydelsefullt för svenskt modellrallande på många olika plan!
Skicka ett email till mrw@mrw1.se, så ordnar vi det!1956 skrev:Håller med, vi sätter upp ett besök på önskelistan.Johan Molin skrev:Ja du Rikard, det vore kanske värt med en hovsam förfrågan att få komma och titta! MRW känns väldigt betydelsefullt för svenskt modellrallande på många olika plan!
Får man lågmält få anmäla sitt intresse med högt lyftad tumme i färdriktningen?Johan Molin skrev:Vi bugar och tackar! Återkommer efter diskussion med Rikard. Det lär väl inte bli under detta året i varje fall.
P Falk skrev:Trevligt att det blev ny kraftenhet till loket, Stig!
Hade dessvärre ingen möjlighet att närvara vid Innovatum förra lördagen, hoppas du hittade ngt mer trevligt på plats.
Ja, frågan är väl då, Stig, om det är Saaben som är före sin tid eller om det är Hedemorakärran som är efter sin.S Johansson skrev:ansågs väl kunna mäta sig med ett nyligen skådat futuristiskt fordon från Hedemora.
Jag tror snarare att det är hans beryktade flygande De Lorean som avses ...arcego skrev:Är det Stures V50 du avser?
Sture skulle ha använt den när den första bilen som han var intresserad av var såld i Hedemora. Tänk så mycket besvär han sluppit om han bara åkt tillbaks några dagar.Mölle-Mats skrev:Jag tror snarare att det är hans beryktade flygande De Lorean som avses ...
Jag tror Sture gjorde ett gott val, när han köpte en Volvo. Grattis i efterskott!Mölle-Mats skrev:Jag tror snarare att det är hans beryktade flygande De Lorean som avses ...arcego skrev:Är det Stures V50 du avser?
1956 skrev:Har aldrig provat men jag skulle kunna tänka mig att man kan använda en lödspets på låg värme. Men då skall man nog testa på något annat först.S Johansson skrev:[
Men Eaos-vagnen i "nyskick" skulle nog behöva väderbitas och misshandlas för att passa skrotlasten. Hur gör man bucklor i en plastvagn?
Mycket, mycket trovärdigt, Stig!S Johansson skrev:Nu har jag misshandlat vagnen med lödkolv, mejsel och färgkladd för att om möjligt ge den ett mer buckligt och rostigt intryck som just skrotvagn.
Stiligt värre Stig! Så mycket det gör när det blir lite ombonat i vagnarna.S Johansson skrev:För att möjligen öka både trivseln i vagnarna och resandestatistiken satte jag mig vid symaskinen. Resultatet blev att samtliga personvagnar nu utrustats med gardiner....
Hittade dem vid mj-mässan i NOHABs verkstadshall i Trollhättan nyligen. Ja, förra året var det förstås. Skala HO och Preiser, vill jag minnas.Johan Molin skrev:Är det en äkta julkrubba i skala i:87? Något att tänka på till nästa jul i så fall.
http://www.preiser-figuren.de/1:87-Idee ... en,cat-169Johan Molin skrev:Är det en äkta julkrubba i skala i:87? Något att tänka på till nästa jul i så fall.
Annars är ju allt sig likt; det fanns inte plats åt en mamma som skulle föda. Precis som i våra dagar ...
Oj, kom de med tåget...? Det var inte illa.S Johansson skrev: Än är julhelgen inte slut. God fortsättning!
Idag, Trettondedag jul, kom några vise män österifrån med tåg till Skogatorp och fann snart barnet vid godsmagsinet.
Ja, de kom från tåget från öster. Och med sig hade de guld värdigt en kung, rökelse av annan sort än från ångloken och myrra som gjorde att de luktade gott vid godsmagasinet.P Falk skrev:Oj, kom de med tåget...? Det var inte illa.S Johansson skrev: Än är julhelgen inte slut. God fortsättning!
Idag, Trettondedag jul, kom några vise män österifrån med tåg till Skogatorp och fann snart barnet vid godsmagsinet.
Törs man fråga vad de bar med sig, i form av gåvor?
Ett komplicerat Modellhästholmenfartyg om året verkar vara en bra medicin!Johan Molin skrev:Ja, 1955 blev ju en väldigt god och ungdomlig årgång!
Åter ett exempel på att verkligheten allt som oftast överträffar dikten.S Johansson skrev:
Den 28 april 1976 besökte jag Arvika. På morgon fanns åkarens häst vid lastkajen.
Tack Peter för påpekandet!H0n3 skrev:Oooooh, här vankas fler spännande fartygsbyggen
En härlig början må jag säga. Kul att du provar olika vägar. Hoppas du finner en som passar just dig och ditt sätt att bygga.
Nu drar jag fram en stol till, lägger haklappen på bordet och väntar på nästa uppdatering från Kattnosa (eller var deet Gulmåla) Mekaniska Werkstad.
/Peter
Ja hur var det nu, hmmm ...Sture Bylén skrev:Ja, jag säger då det - flera båtar!
Vi håller tummarna för fortsatt byggframgång och byggredovisning, Stig. (Snart dras man väl med i det som ser ut att bli forumets nya folkrörelse..... )