Toppbilden, visa:    


General Error

Arkivering av regelöverträdelser mm.
Användarens profilbild
HJP
Inlägg: 215
Blev medlem: 29 dec 2011, 22:52

General Error

Inlägg av HJP »

*
Senast redigerad av HJP den 05 dec 2013, 11:22, redigerad totalt 1 gånger.

Magnus P3
Inlägg: 624
Blev medlem: 29 dec 2011, 14:04
Ort: Stockholm

Re: General Error

Inlägg av Magnus P3 »

För ca en timme sedan hade jag också smärre problem. När jag valde "visa nya inlägg" stod browsern bara och tuggade utan att någon lista visades. Efter ca en halvtimme fungerade det som vanligt igen.

Apropå ditt inlägg är det ju alltid trist när man tappar nedlagt arbete.

Felmeddelandet påminner om den klassiska supporthistorien om personen som ringde in till sin PC-leverantör och frågade: Who is General Error and what is he doing in my computer? :mrgreen:

Användarens profilbild
Stefan Jönsson
Inlägg: 836
Blev medlem: 28 dec 2011, 19:05

Re: General Error

Inlägg av Stefan Jönsson »

Ja, det var märkligt! Först kunde jag inte komma in, sen visades sidan med ca. 150 inlägg mindre, sen försvann forumet igen för att sedan komma tillbaka med alla inlägg igen!?

Mölle-Mats
Inlägg: 7838
Blev medlem: 28 dec 2011, 23:30
Ort: Mölle

Re: General Error

Inlägg av Mölle-Mats »

Kanske var det så att leverantören av Forumtjänsten utförde service eller hade driftproblem med servern?

Ett tips när man lägger ned en massa möda på att skriva långa inlägg är att lite då och då kopiera över det man redan skrivit till ett ordbehandlingsprogram, t ex Word, och sedan spara dokumentet. Har själv åtskilliga gånger råkat ut för att webbrowsern låst sig och måste startas om, och då går ju allt man skrivit förlorat. :evil:
Also sprach der Matserschmitt!

Användarens profilbild
1956
Inlägg: 6065
Blev medlem: 28 dec 2011, 19:13
Ort: Brantevik

Re: General Error

Inlägg av 1956 »

Mölle-Mats skrev: Har själv åtskilliga gånger råkat ut för att webbrowsern låst sig och måste startas om, och då går ju allt man skrivit förlorat. :evil:
Har du råkat ut för det här på Mötesspåret?

Sture Bylén

Re: General Error

Inlägg av Sture Bylén »

HJP skrev:När jag skrivit ett långt inlägg, med fyra bilder till "En SAAB"-tråden, ville jag förhandsgranska, men möttes av General Error, enligt nedan
Det MÅSTE vara "Saab-filtret". :mrgreen: :mrgreen:

Användarens profilbild
HJP
Inlägg: 215
Blev medlem: 29 dec 2011, 22:52

Re: General Error

Inlägg av HJP »

*
Senast redigerad av HJP den 05 dec 2013, 11:22, redigerad totalt 1 gånger.

Användarens profilbild
pareng
Inlägg: 368
Blev medlem: 29 dec 2011, 01:15
Ort: Dalom

Re: General Error

Inlägg av pareng »

Mycket av problemen med hängningar, inte bara på Mötesspåret beror på Internet Explorer (om ni använder den) som inte släpper ifrån sig minne som den ska.
Detta märks mest när du besöker sidor med mycket Javakod, t.ex stora dagstidningar. starta om IE ibland eller byt till t.ex Firefox
Återfallet=Spiskrokens Järnväg @
http://motessparet.se/viewtopic.php?f=41&t=23

Mölle-Mats
Inlägg: 7838
Blev medlem: 28 dec 2011, 23:30
Ort: Mölle

Re: General Error

Inlägg av Mölle-Mats »

pareng skrev:Mycket av problemen med hängningar, inte bara på Mötesspåret beror på Internet Explorer (om ni använder den) som inte släpper ifrån sig minne som den ska.
Detta märks mest när du besöker sidor med mycket Javakod, t.ex stora dagstidningar. starta om IE ibland eller byt till t.ex Firefox
Sålunda talade proffs-experten! ;)

Men jag håller med - speciellt den senaste versionen av IE i 64-bittarsversionen har givit mig massor av problem med hängningar (speciellt om jag försökt kolla videoklipp på Youtube), kraschad bildskärmsdrivrutin mm mm. Många viktiga funktioner i jobbet, som Bank-Id, funkar inte heller i den.

Nu har jag via en liten utflykt via Firefox (som dock inte stöds av en hel del "viktiga siter" i jobbet) nu börjat köra Google Chrome, och bortsett från att "stängningskryssen" funkar lite annorlunda än i IE (vilket gör att jag ofta ofrivilligt har stängt ned programmet) så tycker jag den verkar funka bra (även om det fortfarande finns en site för rapportering av personalens löner hos ett pensionsförsäkringsinstitut, som kräver Bank-Id men inte verkar stödja något annat än äldre IE-versioner - men de får hålla tillgodo med manuellt ifyllda blanketter i "hardcopy-format" via snailmail! :x ).
Also sprach der Matserschmitt!

Användarens profilbild
pareng
Inlägg: 368
Blev medlem: 29 dec 2011, 01:15
Ort: Dalom

Re: General Error

Inlägg av pareng »

När det gäller webdesigners nu för tiden så kan de sällan hacka HTMl manuellt in notepad el. dyl.
De använder mjukvara som dryper av onödig kod :?
Det var bättre förr, eller hur Bjarne? :lol:
b.t.w paketen är klart för avgång imorgon :)
Återfallet=Spiskrokens Järnväg @
http://motessparet.se/viewtopic.php?f=41&t=23

Användarens profilbild
Kullamannen
Inlägg: 29
Blev medlem: 29 dec 2011, 19:25
Ort: Skåne
Kontakt:

Re: General Error

Inlägg av Kullamannen »

pareng skrev:När det gäller webdesigners nu för tiden så kan de sällan hacka HTMl manuellt in notepad el. dyl.
De använder mjukvara som dryper av onödig kod :?
Det var bättre förr, eller hur Bjarne? :lol:
b.t.w paketen är klart för avgång imorgon :)
Det låter bra. Jo, den där general knas träffar man ofta på i alla möjliga och omöjliga sammanhang.
Hälsningar /BP

Användarens profilbild
1956
Inlägg: 6065
Blev medlem: 28 dec 2011, 19:13
Ort: Brantevik

Re: General Error

Inlägg av 1956 »

Snygg kåk den där senaste i Wrångarp, Bjarne! Inget skrytigt nybygge precis!

Användarens profilbild
Kullamannen
Inlägg: 29
Blev medlem: 29 dec 2011, 19:25
Ort: Skåne
Kontakt:

Re: General Error

Inlägg av Kullamannen »

Tack!

I England finns förresten, förutom den där General Error, en viss Major Cock up som dyker upp ibland. Särskilt när man håller på med gamla engelska vehiklar.
Hälsningar /BP

TuveB
Inlägg: 962
Blev medlem: 29 dec 2011, 20:17
Ort: Lund

Re: General Error

Inlägg av TuveB »

General Error har varit på besök igen, tack och lov kröp han iväg till sin grotta igen.
#JB17

Användarens profilbild
HJP
Inlägg: 215
Blev medlem: 29 dec 2011, 22:52

Re: General Error

Inlägg av HJP »

*
Senast redigerad av HJP den 05 dec 2013, 11:21, redigerad totalt 1 gånger.

Online
Användarens profilbild
Johan Molin
Inlägg: 19963
Blev medlem: 28 dec 2011, 19:49
Ort: Moth Virgin
Kontakt:

Re: General Error

Inlägg av Johan Molin »

Håller så gärna med HJP, men då kan vi väl samtidigt bestämma att i nästa vecka blir det vårväder!

Användarens profilbild
bermod
Inlägg: 317
Blev medlem: 29 dec 2011, 10:07
Ort: Odensbacken

Re: General Error

Inlägg av bermod »

Johan Molin skrev:Håller så gärna med HJP, men då kan vi väl samtidigt bestämma att i nästa vecka blir det vårväder!
Håller helt med,idag har det varit 7 plus och inte ett snökorn i Örebro,gräsmattan är fortfarande grön och fin,bara dra igång gräsklipparn. :D :D :D
bermod

belore
Inlägg: 306
Blev medlem: 29 dec 2011, 19:54
Ort: Rättvik
Kontakt:

Re: General Error

Inlägg av belore »

Upptäckte att det inlägg jag gjorde i går kväll hade kommit in kl 22:20, jag gjorde det dock en timme tidigare. Kanske dags att ställa om forumklockan till NORMALTID?
/bertil

belore
Inlägg: 306
Blev medlem: 29 dec 2011, 19:54
Ort: Rättvik
Kontakt:

Re: General Error

Inlägg av belore »

Nu begriper jag ingenting :roll: På min datorklocka stod tiden 08:25, på trådklockan stod 09:25 och jag skrev mitt inlägg om normaltid. Sedan skickar jag jag inlägget och då är båda klockorna plötsligt 08:31 :o :o
/bertil

Användarens profilbild
admin
Webbadmin.
Inlägg: 69
Blev medlem: 28 dec 2011, 18:48

Re: General Error

Inlägg av admin »

Hej Bertil!

Faktum är att när jag tittar på forumklockan i administrationspanelen så stämmer den med verklig tid. Jag tror att du själv kan ställa tiden så att även din tid stämmer.

Med vänliga hälsningar
Rikard

belore
Inlägg: 306
Blev medlem: 29 dec 2011, 19:54
Ort: Rättvik
Kontakt:

Re: General Error

Inlägg av belore »

admin skrev:Hej Bertil!

Faktum är att när jag tittar på forumklockan i administrationspanelen så stämmer den med verklig tid. Jag tror att du själv kan ställa tiden så att även din tid stämmer.

Med vänliga hälsningar
Rikard
Hej Rikard!
Har upptäckt att när jag INTE är inloggad så visas det sommartid, exempelvis var forumtiden 15.22 när jag loggade in gentemot datorns 14.22. När jag är inloggad visar dock forumet korrekt tid. Underliga äro datorerna :o
/bertil

Användarens profilbild
admin
Webbadmin.
Inlägg: 69
Blev medlem: 28 dec 2011, 18:48

Re: General Error

Inlägg av admin »

Hoppas det skall stämma nu!

/Admin

belore
Inlägg: 306
Blev medlem: 29 dec 2011, 19:54
Ort: Rättvik
Kontakt:

Re: General Error

Inlägg av belore »

admin skrev:Hoppas det skall stämma nu!

/Admin
Nu visas sammar tider!
/bertil

Användarens profilbild
magnus63
Inlägg: 1043
Blev medlem: 29 dec 2011, 23:35

Re: General Error

Inlägg av magnus63 »

HJP skrev:****
När jag skrivit ett långt inlägg, med fyra bilder till "En SAAB"-tråden, ville jag förhandsgranska, men möttes av General Error, enligt nedan:

Bild

Vad hände egentligen?

HJP
Det vet jag! Det sitter en relationsdatabas (fabrikat Oracle MySql Server) i webservern, det är den som lagrar alla forminlägg. Av någon anledning har den stannat, så koden på websidan skickar ut SQL-kommandon för att hämta in foruminläggen, men det ingen MySql-server som svarar i andra änden.

Brukar använda MySQL på jobbet till en massa applikationer. Den är i princip gratis, kanske inte världens bästa relationsdatabas men den duger till halvstora system. Den klarade dessvärre inte av att lagra stora JPEG bilder, jag prövade detta i en av mina senare projekt.

Online
Användarens profilbild
Johan Molin
Inlägg: 19963
Blev medlem: 28 dec 2011, 19:49
Ort: Moth Virgin
Kontakt:

Re: General Error

Inlägg av Johan Molin »

Hoppeligen fungerar detta bättre i dag än för ett år sedan, när HJP skrev sitt inlägg. Någon feed-back från Hans-Johan har ju inte forumet fått på mycket länge.

Menar du Magnus att drivmotorn till bl a detta forum har en databasmotor vars kapacitet egentligen kan ifrågasättas? Nyfiken, då jag under många år drev en utveckling av en graviditets- och förlossningsjournal i den mycket udda utvecklingsmiljön 4th Dimension från Frankrike. Men den tuffade och gick i alla år, t o m sedan databastabellerna totalt kom att innehålla c:a 3 miljoner poster ...

Och ja, det fanns gott om bilder i databasen, dock inga avancerade saker av typ fotografier.

TuveB
Inlägg: 962
Blev medlem: 29 dec 2011, 20:17
Ort: Lund

Re: General Error

Inlägg av TuveB »

Ikväll visade General Error sitt fula tryne :evil:
#JB17

Skriv svar

Återgå till "Incident- och olycksarkivet"