Toppbilden, visa:    


Debattskrot från Ma-tråden.

Debattskrot, urspårningar etc. Det går ej att posta här, men väl fylla på i trådarna.
Användarens profilbild
mikath
Inlägg: 1789
Blev medlem: 28 dec 2011, 20:00
Ort: Skultorp
Kontakt:

Debattskrot från Ma-tråden.

Inlägg av mikath »

loktok skrev:kan vara så Ola ;) håller hoppet på att Bengt kommer med ny-ritade Ma plåtar.Samma fina plåtar som Kai,fast dessa är för stora lamphusen i både SJ o TGOJ version.
Jag pratat med Janne W(Jeco) igår om just nya Ma loken.De är planerade att komma i slutet på mars.
Tycker det är beklagligt att göra reklam för oseriösa producenter!!! :twisted:
Hoppas Kai kan komma med något bra, titta bara på Tp-loket som Kai kom med som är hästlängder bättre än den andra nyss komna.
Ett alternativ är självklart Janne Wallin.

/Mika
Bild

hakang
Inlägg: 197
Blev medlem: 29 dec 2011, 12:34
Kontakt:

Debattskrot från Ma-tråden.

Inlägg av hakang »

mikath skrev:Tycker det är beklagligt att göra reklam för oseriösa producenter!!!
Nu tycker jag det är dags att börja prata klartext, eller lägga ner de här antydningarna.

Vem är oseriös, hur är de oseriösa, och hur ska man kunna hålla koll på vem som är oseriös om det bara antyds på det här, i mina oupplysta ögon, fula sättet?

Bengt Nylén
Inlägg: 137
Blev medlem: 16 jan 2012, 23:17

Re: Finns Ma i leveransutförande i H0?

Inlägg av Bengt Nylén »

Lägger ni inte ner alla tråkiga diskussioner snart så har gjort mitt sista inlägg på detta forum.

hakang
Inlägg: 197
Blev medlem: 29 dec 2011, 12:34
Kontakt:

Re: Finns Ma i leveransutförande i H0?

Inlägg av hakang »

Det är inte pajkastning två personer emellan. Det är möjligen pajkastning av en person mot en (ännu icke namngiven) producent.

Och så EN ENDA person som inte är med i Mötesspårets innegäng som vet allt, men ändå försöker få reda på vad det handlar om. Är det så att jag borde veta bättre än att komma här och störa i allt internt får ni väl säga det då.

Användarens profilbild
bermod
Inlägg: 317
Blev medlem: 29 dec 2011, 10:07
Ort: Odensbacken

Re: Finns Ma i leveransutförande i H0?

Inlägg av bermod »

mikath skrev:
loktok skrev:kan vara så Ola ;) håller hoppet på att Bengt kommer med ny-ritade Ma plåtar.Samma fina plåtar som Kai,fast dessa är för stora lamphusen i både SJ o TGOJ version.
Jag pratat med Janne W(Jeco) igår om just nya Ma loken.De är planerade att komma i slutet på mars.
Tycker det är beklagligt att göra reklam för oseriösa producenter!!! :twisted:
Hoppas Kai kan komma med något bra, titta bara på Tp-loket som Kai kom med som är hästlängder bättre än den andra nyss komna.
Ett alternativ är självklart Janne Wallin.

/Mika
Mika tycker nog att du har sjunkigt kanska lågt nu under bottennivån nu med ditt påstående om oseriösa producenter,har du jämfört den plåten mot Kais?,och vad vet du om plåt MA i orginalutförande ,inte ett skit lägg för fan ner dina påståenden och ägna dig åt att göra något produktivt i din egen produktion.

Anders Johansson
Inlägg: 159
Blev medlem: 10 jul 2012, 11:35

Re: Finns Ma i leveransutförande i H0?

Inlägg av Anders Johansson »

Nu tycker jag att det här forumet har passerat ett lågvattenmärke!
Trots både protester och anmälningar till forumansvariga har Mikas inlägg inte rensats bort
Därmed anser jag att forumet inte längre gör skäl för sin rubrik
"Det kamratliga modelljärnvägsforumet"

Betänk att ni som forumansvariga genom att inte rensa bort inlägg av denna typ ställer er bakom dem i egenskapen
av ansvariga utgivare för forumet!
Är det något som är oseriöst, så är det att uttala sig om en etsplåt som ännu inte är släppt på marknaden.
Sen må Mika vara en duktig byggare!

Användarens profilbild
mikath
Inlägg: 1789
Blev medlem: 28 dec 2011, 20:00
Ort: Skultorp
Kontakt:

Re: Finns Ma i leveransutförande i H0?

Inlägg av mikath »

Anders Johansson skrev:Nu tycker jag att det här forumet har passerat ett lågvattenmärke!
Trots både protester och anmälningar till forumansvariga har Mikas inlägg inte rensats bort
Därmed anser jag att forumet inte längre gör skäl för sin rubrik
"Det kamratliga modelljärnvägsforumet"

Betänk att ni som forumansvariga genom att inte rensa bort inlägg av denna typ ställer er bakom dem i egenskapen
av ansvariga utgivare för forumet!
Är det något som är oseriöst, så är det att uttala sig om en etsplåt som ännu inte är släppt på marknaden.
Sen må Mika vara en duktig byggare!
Hallå!!!
Jag har inte sagt köttfärs om några osläppta plåtar!!!
Hoppas Kai kan komma med något bra, titta bara på Tp-loket som Kai kom med som är hästlängder bättre än den andra nyss komna.
Ett alternativ är självklart Janne Wallin.
Det jag skriver är att jag hoppas på något från Kai, och sedan jämför jag två existerande plåtar.
Sedan borde du Anders som är så pass smalspårskunnig känna till den enorma skillnaden mellan dessa båda modeller och att Kais är klart överlägset bäst. Och för den delen kan det väl inte vara förbjudet att säga att en modell är bättre än en annan, eller?

Nu kliver jag av detta, för att varna andra får jag mer skit, än den som varningen riktas till borde få.
Skjut inte budbärare, men just nu är det är budbäraren som skjuts.
Trist att bli bemött på detta vis och att MJ-Sverige står på ända. Trist för hobbyn och trist för de drabbade som gett en stor portion av tid, pengar och kraft för att vi skall få svenska modeller och tillbehör.
En dyster framtid för de som på ett ärligt sätt försöker göra modeller... :|

Tack för mig i denna frågan!

/Mika
Bild

Användarens profilbild
mikath
Inlägg: 1789
Blev medlem: 28 dec 2011, 20:00
Ort: Skultorp
Kontakt:

Re: Finns Ma i leveransutförande i H0?

Inlägg av mikath »

@Bengt Nylén
Ja vill be om ursäkt för urspårningen av tråden där du visar det fina bygget av din Ma i leveransutförande och hoppas vi får se mer utav den!
Jag hoppas av hela mitt hjärta att du kan godta min ursäkt.

/Mika
Bild

Användarens profilbild
Johan Molin
Inlägg: 19963
Blev medlem: 28 dec 2011, 19:49
Ort: Moth Virgin
Kontakt:

Re: Finns Ma i leveransutförande i H0?

Inlägg av Johan Molin »

Jag delar helt Anders synpunkt att urspårningen med de inlägg som hör till desamma ska förpassas till en egen tråd i Vislanda. Det måste dock utföras av någon som har erfarenhet av att flytta enskilda inlägg, så att de inte av misstag råkar raderas längs resans gång, och jag vågar mig därför inte själv på det.

Att vi inte avser att radera några inlägg (såvida de inte innebär rena lagbrott) är inte detsamma som att de till varje pris ska stå kvar och skräpa ner där de ursprungligen är skrivna.

Användarens profilbild
Johan Molin
Inlägg: 19963
Blev medlem: 28 dec 2011, 19:49
Ort: Moth Virgin
Kontakt:

Re: Debattskrot från Ma-tråden.

Inlägg av Johan Molin »

Beklagar att detta tog 14 timmar att ordna. Har diskuterat det inträffade med Rikard som är på semester och inte sett det inträffade förrän i morse.

Självklart står denna diskussion inte för Mötesspårets åsikter, utan de synpunkter som framkommit och nu är flyttade hit får stå för de enskilda medlemmar som skrivit. Jag tror det fyller ett didaktiskt syfte att inte radera diskussioner som går över styr. De som skrivit får ta ansvar för det de skrivit. Däremot innebär vidsynthet i detta fall inte att vad som helst får lov att skrivas var som helst; det måste forumet kunna reagera på och åtgärda. Vilket härmed är gjort.

Arne Lindgren
Inlägg: 2017
Blev medlem: 28 dec 2011, 22:39
Ort: Bålsta

Re: Debattskrot från Ma-tråden.

Inlägg av Arne Lindgren »

Återigen..
Jag tycker att det är bra att man varnar för aktörer som profiterar på andras hobbyarbete.

Men jag vill ha klarspråk om vem det handlar om, inte referenser till någons förnamn. Jag känner inte alla personligen.
Jag vill ha klarspråk om varför nån ska anses som oseriös.
Jag vill ha klarspråk om varför nåns produkt är "bäst". Är det mest exakt gentemot originalet, är det mest prisvärt, är det för att producenten är trevligast eller nyttigast rent allmänt för hobbyn.

Nu känns det som om halvkvädna varningar mer slår tillbaka på budbäraren, och det är bara tråkigt.
Fakta på bordet!

Användarens profilbild
1956
Inlägg: 6065
Blev medlem: 28 dec 2011, 19:13
Ort: Brantevik

Re: Debattskrot från Ma-tråden.

Inlägg av 1956 »

Precis som Johan Molin beklagar även jag om någon känner sig trampad på tårna i den här inflammerade debatten. Som jag har skrivit tidigare får var och en skribent personligen stå för vad han eller hon skriver och för sina åsikter. Vår devis "Det kamratliga modelljärnvägsforumet" håller, trots ett och annat felskär, mer än väl måttet även om några medlemmar inte håller med om det och därför hugger på dessa så fort det ges möjlighet. Märkligt nog verkar det som att dessa personer hellre håller på the bad guys instead of the good guys. Jag har tagit upp några exempel på bondfångare som har figurerat i vår lilla ankdamm men då är det märkvärdigt tyst från dem som anser sig stå på de "svagas" sida, se t.ex. denna länk: http://www.motessparet.se/viewtopic.php?f=22&t=1226

Jag håller med Arne Lindgren om att det är bättre att prata ur skägget än i nattmössan (höll jag på att skriva) men så länge alla får göra sin röst hörd här på detta forum utan att riskera att deras åsikter vingklipps eller helt enkelt tas bort så håller Mötesspåret vad man/vi har lovat.

Jan Frelin
Inlägg: 358
Blev medlem: 10 jul 2012, 08:17

Re: Debattskrot från Ma-tråden.

Inlägg av Jan Frelin »

Även om det tog lite tid, så måste jag säga att jag uppskattar Mötesspårets förhållningssätt till hanteringen av urspåringar. Modereringen blir synlig för oss deltagare, och ingen blir censurerad (vilket jag också tycker är mycket irriterande).

Användarens profilbild
1956
Inlägg: 6065
Blev medlem: 28 dec 2011, 19:13
Ort: Brantevik

Re: Debattskrot från Ma-tråden.

Inlägg av 1956 »

Tack Jan du slår huvudet på spiken och jag vill gärna göra ytterligare en utvikning med anledning av en del synpunkter om framförts i denna tråd.

Vad enskilda medlemmar skriver och har för åsikter i olika frågor får stå för dem. Det skall alltså aldrig blandas samman med vad forumet Mötesspåret står för. Tanken med detta forum är att var och en skall ta ansvar för vad man skriver och rent juridiskt förhåller det sig så också. Det innebär å andra sidan inte att allt får passera men vi tror och litar på individens omdöme att sköta umgänget med andra forumdeltagare på ett trevligt sätt.

Sen måste vi förstå att alla tycker inte lika om allt… som tur är för i så fall skulle världen vi lever i nog varit hemskt tråkig.

SWJ
Inlägg: 538
Blev medlem: 28 dec 2011, 22:18
Ort: V-ås

Re: Debattskrot från Ma-tråden.

Inlägg av SWJ »

Suck!
Något ”kissnödigt” känns det nog när dessa inlägg
förpassats till kategorin Vislanda.
SWJ

Skriv svar

Återgå till "Vislanda"