Toppbilden, visa:    


Sommaren 2024

Reseberättelser, matlagning och vad ni vill.
Användarens profilbild
Jan
Inlägg: 1085
Blev medlem: 03 jan 2012, 00:05
Ort: Eckernförde

Sommaren 2024

Inlägg av Jan »

Ett säkert tecken på att sommaren är på väg är när Eckernförde stad ställer ut strandkorgarna.
20240417_072707 (1).jpg
Det var visserligen soligt och fint väder i morse men fortfarande alltför kallt, bara 4 plusgrader. Nu är det bara att avvakta tills temperaturen når upp till det som vi normalt förknippar med sommar. 😀
Planerar bygget av Helsingborg F i skala N.

Användarens profilbild
Johan Molin
Inlägg: 19966
Blev medlem: 28 dec 2011, 19:49
Ort: Moth Virgin
Kontakt:

Re: Sommaren 2024

Inlägg av Johan Molin »

Ändå ett fint vårtecken! Har ni en massa vindsurfare också, precis som i Fehmarn Bält? De tycker jag verkar aktiva nästan oavsett årstid.

Jag tror inte jag har beökt Eckernförde, men en gång på bilsemester för många år sedan stannade jag till vid Hedeby och därefter Danevirke. Spännande!

Användarens profilbild
Jan
Inlägg: 1085
Blev medlem: 03 jan 2012, 00:05
Ort: Eckernförde

Re: Sommaren 2024

Inlägg av Jan »

Vindsurfarna håller till vid Sydstrand som ligger på andra sidan marinens tekniska verk. Det är bättre vindförhållanden där. Däremot ser man många standup-paddlare och även dykare vid "vår" strand.

När du var i Hedeby så var du nästan i Eckernförde. Det var väl bara cirka 30 minuters körning dit. Det är en fin liten stad vid Östersjön med kanske lite för många turister. Blir lätt för många människor när det är olika events som till exempel Fischmarkt en gång i månaden. Men oavsett det så trivs vi bra här. Det är ett bra komplement till vårt hus i Gästrikland. Lite för långt att köra men än så länge fixar vi det. :-)
Planerar bygget av Helsingborg F i skala N.

Skriv svar

Återgå till "Kamratföreningen"