Toppbilden, visa:    


Våren 2024 äntligen här

Lihkströmsverken
Inlägg: 2060
Blev medlem: 29 dec 2011, 00:14

Våren 2024 äntligen här

Inlägg av Lihkströmsverken »

Så kom snödropparna och därmed våren till Malmö.
Snödroppar 26 januari.jpg
/Ola

Användarens profilbild
Johan Molin
Inlägg: 19964
Blev medlem: 28 dec 2011, 19:49
Ort: Moth Virgin
Kontakt:

Re: Våren 2024 äntligen här

Inlägg av Johan Molin »

Du hann ut och plåta innan stormvindarna och regnet kom tillbaka!

Fast dina bilder på snödroppar i Malmö är ett bombsäkert vårtecken! [JC_doubleup.gif]

Lihkströmsverken
Inlägg: 2060
Blev medlem: 29 dec 2011, 00:14

Re: Våren 2024 äntligen här

Inlägg av Lihkströmsverken »

Så fyller jag på med Vintergäck som jag fotograferade i Malmö idag,
Vintergäck 5 februari.jpg
Jag såg redan i torsdags vintergäck i Malmö men då inne i en privat trädgård och jag ville då inte gå in och fotografera men idag så såg jag dessa på John Erikssons väg. Nu kan vi väl vara överens om att våren äntligen har kommit (i alla fall till Malmö).

/Ola

Användarens profilbild
Johan Molin
Inlägg: 19964
Blev medlem: 28 dec 2011, 19:49
Ort: Moth Virgin
Kontakt:

Re: Våren 2024 äntligen här

Inlägg av Johan Molin »

Jag önskar så gärna att du har rätt. Men igår kväll snöade det. Fast det verkar inte ligga kvar.

Lihkströmsverken
Inlägg: 2060
Blev medlem: 29 dec 2011, 00:14

Re: Våren 2024 äntligen här

Inlägg av Lihkströmsverken »

Så skymtar scillan, nu kan vi väl vara överens om att våren är här?
Scilla 21 februari.jpg
/Ola

Användarens profilbild
Johan Molin
Inlägg: 19964
Blev medlem: 28 dec 2011, 19:49
Ort: Moth Virgin
Kontakt:

Re: Våren 2024 äntligen här

Inlägg av Johan Molin »

OK då1 (Men vädret är kulet, kallt och fuktigt ...)
Fast min koltrasthane försökte lägga beslag på hela fågelbordet igår. Såg ut som om han tänkt sig att det skulle kunna användas som bo. Han boade in sig där hela dagen, men i dag var han utflugen igen.

Lihkströmsverken
Inlägg: 2060
Blev medlem: 29 dec 2011, 00:14

Re: Våren 2024 äntligen här

Inlägg av Lihkströmsverken »

Och idag såg jag årets första Krokus, nu kan knappast någon påstå ett våren inte är här.
Krokus 26 februari.jpg
/Ola

Redersam
Inlägg: 6
Blev medlem: 12 nov 2022, 18:59

Re: Våren 2024 äntligen här

Inlägg av Redersam »

Lihkströmsverken skrev: 26 jan 2024, 11:56 Så kom snödropparna och därmed våren till Malmö.
Snödroppar 26 januari.jpg
Jag vill bara dela med mig av min senaste erfarenhet med mitt nya katana svärd och hur det har förändrat min syn på träning och självförbättring. För ett tag sedan bestämde jag mig för att investera i en autentisk japansk katana från en pålitlig källa här i Sverige. Jag har alltid fascinerats av den japanska kulturen och kampsportens värld, så det kändes som ett naturligt steg för mig att utforska träningen med detta fantastiska vapen. Efter att ha fått mitt katana-svärd har jag ägnat mig åt regelbunden träning och studier av olika tekniker och rörelser. Jag måste säga att detta har varit en verklig succéberättelse för mig. Inte bara har träningen med katana-svärdet gett mig en känsla av självförtroende och fokus, utan det har också gett mig en djupare förståelse för koncentration, precision och tålamod.
/Ola
Jag är så glad att våren äntligen är här! Efter en lång och mörk vinter känns det som att livet återvänder till naturen och till mig själv. Jag älskar att se hur blommorna börjar blomma, hur fåglarna kvittrar och hur solen värmer min hud. Jag ser fram emot att ta långa promenader, cykla, grilla och njuta av det fina vädret med mina vänner och familj. Våren är min favoritårstid, för den ger mig hopp och glädje. Våren 2024 är äntligen här, och jag är redo att välkomna den med öppna armar!
Senast redigerad av Redersam den 05 mar 2024, 11:34, redigerad totalt 1 gånger.

Användarens profilbild
Johan Molin
Inlägg: 19964
Blev medlem: 28 dec 2011, 19:49
Ort: Moth Virgin
Kontakt:

Re: Våren 2024 äntligen här

Inlägg av Johan Molin »

Kan bara hålla med. Första vårtecknet för mig var 16 februari på natten, när koltrasten äntligen sjöng på vår gård. Men såväl i fjol som året dessförinnan sjöng han redan på nyårsnatten!

Det har varit en lång och urjobbig vinter. Men Olas årligen återkommande små vårbilder ger hopp om livets återkomst!

Skriv svar

Återgå till "Övrigt som inte passar någon annanstans"