Toppbilden, visa:    


Nytt forum!

Användarens profilbild
Johan Molin
Inlägg: 19963
Blev medlem: 28 dec 2011, 19:49
Ort: Moth Virgin
Kontakt:

Nytt forum!

Inlägg av Johan Molin »

Järnvägshistoriskt forum har fått en rejäl ansiktslyftning och öppnar nu "nytt" - tydligtvis samma forummotor som vi dessutom, så nu kan man äntligen sortera inläggen efter ämnesområden.

https://jvmv2.se/phpbb/index.php

Enda att tänka på för tidigare registrerade medlemmar på gamla forumet att man måste registrera sig på nytt för att kunna delta.

Användarens profilbild
cgn1954
Inlägg: 2976
Blev medlem: 04 feb 2012, 10:58
Ort: Tyresö/Trollbäcken
Kontakt:

Re: Nytt forum!

Inlägg av cgn1954 »

Topp, tyvärr är inte gamla forumet konverterat till det nya... nåja, det kan ju bli ett intressant projekt.
Med bästa hälsningar
/CGN (Om inga bilder visas så är min server nere - det händer, men inte ofta)
En nästan liten bild - endast 175 px bred
En nästan liten bild - endast 175 px bred

Användarens profilbild
Johan Molin
Inlägg: 19963
Blev medlem: 28 dec 2011, 19:49
Ort: Moth Virgin
Kontakt:

Re: Nytt forum!

Inlägg av Johan Molin »

Jag misstänker att man inte tänker ödsla något krut på det - mer än möjligen att producera en länk från det nya till det gamla forumet. Det gamla forumet kommer att finnas kvar, men enbart för läsning så småningom.

Användarens profilbild
pekberg54
Inlägg: 98
Blev medlem: 07 apr 2023, 11:38
Ort: Sollentuna

Re: Nytt forum!

Inlägg av pekberg54 »

Att ens FÖRSÖKA konvertera det gamla forumet skulle jag bedöma som en helt hopplös uppgift, med tanke på alla de "branched threads" som förekommer. Sådana stöds väl inte av någon annan forum-programvara idag, mig veterligen?

Nog för att jag har konverterat/sammanslagit många märkligt strukturerade databaser i mina dagar, men just DET uppdraget hade jag nog vänligt men mycket bestämt tackat nej till... :-nord

/Pehr
Uppväxt före "Dagen H", då innerstadsresor i vår Kungliga Hufvudstad helst företogs i en SS A25.
Och förortsresorna fram till april 1964 oftast i en SS A29, B29 eller H19.
Med småländska rötter i släkten blev det också mycket YBo5p på somrarna.

Skriv svar

Återgå till "Föreningar och evenemang"