Toppbilden, visa:    


Tänk vad man kan hitta...

Användarens profilbild
pekberg54
Inlägg: 98
Blev medlem: 07 apr 2023, 11:38
Ort: Sollentuna

Tänk vad man kan hitta...

Inlägg av pekberg54 »

... när man rotar runt på gamla USB-minnen!

För länge sedan påbörjade jag ett projekt som gick ut på att konvertera mina gamla 3D-filer från tiden då jag bara printade allt som "platta delar", att senare formas, limmas ihop och mödosamt finslipas till färdiga modeller. En synnerligen tidsödande metod, men tyvärr det enda sättet att slippa den förhatligt missprydande randning som alltid uppstod på vertikala ytor när man körde med klassiska strängsmältar-skrivare. Med resinskrivaren jag numera använder slipper jag ju sådana oönskade bieffekter, så jag började därför konvertera mina gamla filer till kompletta vagnskorgar strax efter att jag anskaffade min första resinskrivare. Men det projektet avstannade senare och jag sparade då undan de aktuella filerna på "ett bra ställe".

Sådana där "bra ställen" kan emellertid vara lite knepiga att senare återfinna...

Tydligen bedömde jag alltså en USB-sticka som just ett sådant lämpligt ställe! Varför jag inte sparade några kopior på min server också begriper jag dock inte. :-scr

Idag hittade jag i alla fall filerna till de gamla avstannade projekten, när jag egentligen letade efter helt andra undansparade data. Och det visade sig att jag uppenbarligen hade kommit mycket längre är vad jag kunde påminna mig! De senaste åren har jag ju fokuserat enbart på spårvagnar och tydligen lyckats förtränga allt om mina smalspårsrälsbussar...

Så här långt hade i alla fall mitt CAD-ritande av korgen till en YBo5p (YP) kommit, innan projektet lades i träda:
YBo5p konverterad 01.jpg

Återigen nödgas jag konstatera att "glömmet" tydligen håller på att bli bättre än minnet...

Någon vacker dag (alternativt en riktigt gråmulen och trist dito) skall jag väl fortsätta med det där projektet. Kanske senare framåt hösten, om andan faller på. Nu vet jag ju äntligen var jag har filerna och det är ju alltid en väldigt god början!

/Pehr
Uppväxt före "Dagen H", då innerstadsresor i vår Kungliga Hufvudstad helst företogs i en SS A25.
Och förortsresorna fram till april 1964 oftast i en SS A29, B29 eller H19.
Med småländska rötter i släkten blev det också mycket YBo5p på somrarna.

Användarens profilbild
pekberg54
Inlägg: 98
Blev medlem: 07 apr 2023, 11:38
Ort: Sollentuna

Re: Tänk vad man kan hitta...

Inlägg av pekberg54 »

Äsch... Inte fasen kunde jag hålla mig! :-BS

Jag hade nog varit mer än lovligt försumlig när konverteringsprojektet tidigare avstannade. Igår kväll satt jag och läste igenom YBo5p-modellens "TO-DO"-fil, d.v.s. en sådan textfil som jag vanligtvis håller kontinuerligt uppdaterad för att ha koll på vad som kvarstår att göra. Jag upptäckte då att nästan allt redan var gjort, men filen hade jag uppenbarligen inte alls uppdaterat med aktuell status. Det var egentligen bara 4 små punkter kvar att utföra, så jag offrade c:a 2 timmar på att skapa mellanväggar och temporära stödväggar, göra fästhål för gångjärn till gavelgrindar och gångbryggor, samt skapa nödvändiga dräneringshål i takluckorna. Det sistnämnda behövs för att inte bilda en stor sjö av resin i modellens innertak vid utskrift. Efter att sedan ha jämfört modellen med en uppsjö olika bilder ur allehanda perspektiv, genom att vrida och vända på det renderade 3D-objektet, skapade jag en slutlig print-fil strax efter midnatt.

Skrivaren stod sedan som vanligt och gick medan jag sov min ljuva skönhetssömn...

Här är det helt oslipade resultatet som satt i skrivaren i morse. Bara tvättat, efterhärdat och belagt med ett tunt lager zinkfärg:
YBo5p (r3) Nyprintad (1) 98pct.jpg
YBo5p (r3) Nyprintad (2) 80pct.jpg

Lite slipning kommer självfallet att behövas, framförallt av taket där de "svetsade tårtbitarna" annars blev lite väl framträdande. Jag har dock inget emot att de möjligen kan skönjas lite svagt, eftersom de gärna syns även på förebilderna när ljuset ligger på i rätt vinkel. Fast absolut inte SÅ tydligt som de nu framträder på modellen. Men i övrigt har jag definitivt inget att klaga på.

Detta är faktiskt den största modell jag har skrivit ut på resin-skivaren, med bara några få millimeter tillgodo på byggplattformen. Det var en starkt bidragande orsak till att jag nu så snabbt gav efter för nyfikenheten. Och tillika bidragande till att hela konverteringsprojektet tidigare avstannade, eftersom de billiga soppor jag då använde när printern var helt ny konsekvent orsakade "banan-formade" modeller när de hade en någorlunda ansenlig längd. Numera vet jag bättre än att använda sådana där billiga skit-resiner...

/Pehr
Uppväxt före "Dagen H", då innerstadsresor i vår Kungliga Hufvudstad helst företogs i en SS A25.
Och förortsresorna fram till april 1964 oftast i en SS A29, B29 eller H19.
Med småländska rötter i släkten blev det också mycket YBo5p på somrarna.

Användarens profilbild
Johan Molin
Inlägg: 19963
Blev medlem: 28 dec 2011, 19:49
Ort: Moth Virgin
Kontakt:

Re: Tänk vad man kan hitta...

Inlägg av Johan Molin »

Vilken skönhet, och så väldetaljerad! Det blir sex rälsbussläp av fem möjliga (jag kunde inte komma på något annat ... :=u )!

Per N
Inlägg: 140
Blev medlem: 08 aug 2012, 23:34

Re: Tänk vad man kan hitta...

Inlägg av Per N »

[JC_doubleup.gif]
Per N

Martin960115
Inlägg: 57
Blev medlem: 01 aug 2016, 15:20
Ort: Kristianstad

Re: Tänk vad man kan hitta...

Inlägg av Martin960115 »

Jätte snyggt. [JC_doubleup.gif]
Kommer du även göra alla tillhörande släpvagnar även den här fiskrälsbussen Yfo5p?

Finns de möjligt att köpa korgen?
Nästa Generation modellbyggare.

Användarens profilbild
pekberg54
Inlägg: 98
Blev medlem: 07 apr 2023, 11:38
Ort: Sollentuna

Re: Tänk vad man kan hitta...

Inlägg av pekberg54 »

Martin960115 skrev: 12 aug 2023, 19:27 Jätte snyggt. [JC_doubleup.gif]
Kommer du även göra alla tillhörande släpvagnar även den här fiskrälsbussen Yfo5p?

Finns de möjligt att köpa korgen?
TACK! - Jo, jag kommer nog även denna gång att så småningom göra ALLA stål-Hildingarna. Precis som jag gjorde för 5 år sedan, fast den gången med en primitivare och i slutänden mycket omständligare byggmetod. Då framställde jag nämligen bara ett knippe "platta delar" att mödosamt sätta ihop, men nu har jag börjat konvertera de gamla CAD-filerna till helt sammansatta 3D-objekt istället, eftersom modernare 3D-skrivare ger helt perfekta vertikala ytor. Dessutom med möjlighet till en väsentligt högre grad av detaljering, jämfört med vad den äldre 3D-skrivartekniken tillät. Bl.a så får jag nu möjlighet att utföra hyttfönstren mer korrekt, för det skall ju faktiskt vara PLANA glasrutor där och absolut inte välvda. Bara ett exempel på en liten detalj som faktiskt blir väldigt märkbar när ljuset faller på i vissa vinklar.

Det hela handlar alltså om följande modeller:
  • YBo5p (YP)
  • YFo5p (YFP)
  • UBo3yp (UBYP)
  • UBFo3yp (UBFYP)
  • UBFo4yp
  • UDFo13p
  • UFo1p
... så "fiskbussen" är naturligtvis med. Den har jag väldigt starka egna minnen av, från tiden före normalspårets tillkomst i Västervik, så den ligger högt på listan!

Visst kan jag sälja mina korgar, men ge mig lite tid bara. Just nu har jag nämligen en liten leverans-kö på spårvagnar att fortsätta beta av först. Men har du bara lite tålamod, så löser vi nog ditt önskemål senare framåt hösten. Du får ett PM inom kort!

Att jag just nu ändå "stack emellan" och framställde just detta rälsbuss-exemplar, berodde mest på att jag till min stora glädje plötsligt hittade de berörda filerna som jag tidigare verkade ha tappat bort i samband med en disk-städning för några år sedan. Och så innebar det också lite välkommen omväxling från allt mitt spårvagnsbyggande. Alltså ett litet undantag, för annars försöker jag att göra färdigt saker i tur och ordning.

/Pehr
Uppväxt före "Dagen H", då innerstadsresor i vår Kungliga Hufvudstad helst företogs i en SS A25.
Och förortsresorna fram till april 1964 oftast i en SS A29, B29 eller H19.
Med småländska rötter i släkten blev det också mycket YBo5p på somrarna.

Användarens profilbild
Johan Molin
Inlägg: 19963
Blev medlem: 28 dec 2011, 19:49
Ort: Moth Virgin
Kontakt:

Re: Tänk vad man kan hitta...

Inlägg av Johan Molin »

Det känns som om du plötsligt kommer att få engagemang här! Liksom Marin ställer jag mig gärna i kö till den uppvisade varianten (Ybo5p) av smalspårsbuss! (Givetvis förutsätter det här att du vill och har tid att tillverka åt andra framöver!).

Användarens profilbild
pekberg54
Inlägg: 98
Blev medlem: 07 apr 2023, 11:38
Ort: Sollentuna

Re: Tänk vad man kan hitta...

Inlägg av pekberg54 »

Jadå Johan, det kan vi nog lösa i sinom tid. Men det är som sagt en del annat som står i kö först...

/Pehr
Uppväxt före "Dagen H", då innerstadsresor i vår Kungliga Hufvudstad helst företogs i en SS A25.
Och förortsresorna fram till april 1964 oftast i en SS A29, B29 eller H19.
Med småländska rötter i släkten blev det också mycket YBo5p på somrarna.

Användarens profilbild
pekberg54
Inlägg: 98
Blev medlem: 07 apr 2023, 11:38
Ort: Sollentuna

Re: Tänk vad man kan hitta...

Inlägg av pekberg54 »

Och så lite färg på modellen också. :D

Men jag skulle förstås ha lackerat i dagsljus istället, så jag bättre hade sett vad jag höll på med:
YBo5p Målad 02.jpg

Men den blev ju rätt okej ändå...

/Pehr
Uppväxt före "Dagen H", då innerstadsresor i vår Kungliga Hufvudstad helst företogs i en SS A25.
Och förortsresorna fram till april 1964 oftast i en SS A29, B29 eller H19.
Med småländska rötter i släkten blev det också mycket YBo5p på somrarna.

Användarens profilbild
pekberg54
Inlägg: 98
Blev medlem: 07 apr 2023, 11:38
Ort: Sollentuna

Re: Tänk vad man kan hitta...

Inlägg av pekberg54 »

Det blir inte alltid som man har tänkt sig! :regn:

Vädrets makter har visat sig vara synnerligen opålitliga denna sommar. Den här dagen stod egentligen "trädgårdsskötsel" på mitt schema. Beväpnad med nyligen införskaffad laddningsbar häcksax av större modell gav jag mig ut på förmiddagen, för att fortsätta avverkningen av den närmast djungel-liknande växtligheten längs staketet. Men de planerna gick snabbt käpprätt åt H****** (ni vet det där beryktade stället som enligt utsago torde vara åtskilligt mycket varmare än här)!

Så det blev en eftermiddag inomhus med CAD-ritande istället:
YFo5 konverterad (01).jpg

Det var egentligen inte så mycket jag hade kvar att göra på "fiskbussen" YFo5p, för jag hade redan tidigare konverterat en hel del av filerna till ett sammansatt 3D-objekt. Det var en del mindre korrigeringar, men annars mest håltagningar och fixande av en del detaljering, såsom beslag till räcken m.m.

Jag får väl se när jag skriver ut modellen. Det blir i varje fall inte inatt, men räkna med att jag återkommer inom kort... :D

/Pehr
Uppväxt före "Dagen H", då innerstadsresor i vår Kungliga Hufvudstad helst företogs i en SS A25.
Och förortsresorna fram till april 1964 oftast i en SS A29, B29 eller H19.
Med småländska rötter i släkten blev det också mycket YBo5p på somrarna.

Användarens profilbild
pekberg54
Inlägg: 98
Blev medlem: 07 apr 2023, 11:38
Ort: Sollentuna

Re: Tänk vad man kan hitta...

Inlägg av pekberg54 »

Printern fick stå och jobba under kvällens lopp...

... medan jag ägnade mig åt helt andra sysslor. Och alldeles nyss blev utskriften av en YFo5p klar. Nu skall den få torka ordentligt efter en stund i sprit-badet, så blir det dags för efterhärdning imorgon bitti.

Modellen ser i alla fall helt okej ut så här långt, men innan jag har blåst på den sedvanliga zink-färgen framkommer inte några detaljer särskilt tydligt:
YFo5p nytvättad.jpg

Fortsättning följer...

/Pehr
Uppväxt före "Dagen H", då innerstadsresor i vår Kungliga Hufvudstad helst företogs i en SS A25.
Och förortsresorna fram till april 1964 oftast i en SS A29, B29 eller H19.
Med småländska rötter i släkten blev det också mycket YBo5p på somrarna.

PeO
Inlägg: 3061
Blev medlem: 14 jul 2012, 22:02

Re: Tänk vad man kan hitta...

Inlägg av PeO »

pekberg54 skrev: 17 aug 2023, 00:44
Fortsättning följer...

/Pehr
[JC_doubleup.gif] Vi väntar!
Bussen kunde gå med både fisk och kycklingar. Ofta i morgontågen, många krockade med lastbilar, chaffisarna var inte så uppmärksamma tidigt på morgonen.

PeO
Inlägg: 3061
Blev medlem: 14 jul 2012, 22:02

Re: Tänk vad man kan hitta...

Inlägg av PeO »

Efter ett par timmars letande hittade jag i vilket häfte bilden fanns med.
Anten, tidigt 60-tal. Tåget mot Göteborg har haft med kycklingar från Varatrakten
YFo5pAnten.jpg
Fotograf Erik Davidsson Vänga.
Stinsen blev sedermera många år aktiv medlem i AGJ.

Användarens profilbild
pekberg54
Inlägg: 98
Blev medlem: 07 apr 2023, 11:38
Ort: Sollentuna

Re: Tänk vad man kan hitta...

Inlägg av pekberg54 »

En fin gammal bild på 905:an!

Jag tycker mig nog kunna förnimma vissa likheter:
YFo5p grundad.jpg
Detaljerna syns ju mycket bättre när modellen har fått den där lilla duschen med zinkfärg! :-BS

/Pehr
Uppväxt före "Dagen H", då innerstadsresor i vår Kungliga Hufvudstad helst företogs i en SS A25.
Och förortsresorna fram till april 1964 oftast i en SS A29, B29 eller H19.
Med småländska rötter i släkten blev det också mycket YBo5p på somrarna.

Användarens profilbild
pekberg54
Inlägg: 98
Blev medlem: 07 apr 2023, 11:38
Ort: Sollentuna

Re: Tänk vad man kan hitta...

Inlägg av pekberg54 »

Efter att i förrgår ha glasat min tidigare lackerade YBo5p-korg, självfallet med PLANA glasrutor i hytterna för att få den riktiga "facett-effekten" när ljuset ligger på, tyckte jag det kunde vara kul att göra en mer handgriplig jämförelse mot förebilden. Så det blev en ljuvlig resa Uppsala - Faringe tur-och-retur idag, strax innan vädrets makter omintetgjorde alla försök till vidare fotografering eller annan aktivitet utomhus:
Faringe 2023-08-20 15-46 (IMG_2913).jpg
YBo5p lackad och glasad.jpg

Bortsett från att modellen naturligtvis är 87 gånger mindre, upptäckte jag till min stora tillfredsställelse inga nämnvärda skillnader. :D

Visst saknas fortfarande gavelgrindar, gångbryggor, sido-/slutljus, räcken, handtag och annat smått "lull-lull", men det kommer...

Färgernas nyanser stämmer faktiskt betydligt bättre än vad som framkommer av bilderna ovan. Dagsljus går ju tyvärr inte så bra att efterlikna med artificiella LED-ljuskällor. Att kameran ljuger rejält i det fallet blev i alla fall väldigt tydligt när jag plockade upp och jämförde mitt alster direkt mot förebilden.

/Pehr
Uppväxt före "Dagen H", då innerstadsresor i vår Kungliga Hufvudstad helst företogs i en SS A25.
Och förortsresorna fram till april 1964 oftast i en SS A29, B29 eller H19.
Med småländska rötter i släkten blev det också mycket YBo5p på somrarna.

Baronen
Inlägg: 196
Blev medlem: 07 jul 2020, 20:47
Ort: Borlänge

Re: Tänk vad man kan hitta...

Inlägg av Baronen »

Jättesnyggt bygge! Hur gör du frostningen på toalettfönstret?

Baronen
Inlägg: 196
Blev medlem: 07 jul 2020, 20:47
Ort: Borlänge

Re: Tänk vad man kan hitta...

Inlägg av Baronen »

[/quote]
Baronen skrev: 20 aug 2023, 23:55 Jättesnyggt bygge! Hur gör du frostningen på toalettfönstret?
Detaljerna för normalspårs och smalspårbussar är som Du säkert redan vet identiska. Göran på RimboGrande tillhandahåller en del och Bygg Svenskt annat.

Användarens profilbild
pekberg54
Inlägg: 98
Blev medlem: 07 apr 2023, 11:38
Ort: Sollentuna

Re: Tänk vad man kan hitta...

Inlägg av pekberg54 »

Baronen skrev: 20 aug 2023, 23:55 Jättesnyggt bygge! Hur gör du frostningen på toalettfönstret?
Tack för det omdömet!

Jag sprutar väldigt tunt med grå färg, gärna så det blir lite grann små-knottrigt, på insidan av just det plaststycket. En alternativ metod jag använt tidigare med mycket gott resultat är att istället sätta dubbla lager av vanlig matt Scotch-tejp på insidan. Men även om just den tejpen förefaller att vara väldigt beständig, så är jag lite osäker på vad som händer med den över längre tid.

Eftersom jag skriver ut korgarna med en väggtjocklek på bara 0,4 mm intill fönstren, så funkar det väldigt bra med bara vanliga transparenta plaststycken limmade på korgens insida. På de öppningsbara fönstrens utsidor limmar jag också fast en 0,3 mm tunn silverfärgad ram som jag skriver ut i ABS-plast.

Och jodå, visst vet jag att väldigt många delar är identiska med Y6/Y7-familjen. Men skall man vara petig så skiljer sig faktiskt hyttfönstren åt en hel del, både avseende storlek och radier i hörnen. Måhända relativt försumbart i 1:87-skala, men känner man till avvikelserna så upptäcker man dem ganska lätt även på modellerna.

/Pehr
Uppväxt före "Dagen H", då innerstadsresor i vår Kungliga Hufvudstad helst företogs i en SS A25.
Och förortsresorna fram till april 1964 oftast i en SS A29, B29 eller H19.
Med småländska rötter i släkten blev det också mycket YBo5p på somrarna.

Baronen
Inlägg: 196
Blev medlem: 07 jul 2020, 20:47
Ort: Borlänge

Re: Tänk vad man kan hitta...

Inlägg av Baronen »

Tack för utförlig beskrivning. Jag tar till mig tipsen.

Bästa hälsningar!

Användarens profilbild
pekberg54
Inlägg: 98
Blev medlem: 07 apr 2023, 11:38
Ort: Sollentuna

Re: Tänk vad man kan hitta...

Inlägg av pekberg54 »

En "ufo-etta" har fötts! :-BS

Så har jag då fortsatt på temat "stål-Hildingar" och för tillfället fokuserat på gods.

I morse satt därför utskriften av en vagnskorg till UFo1p i skala 1:87 färdig i min skrivare! Tvättad, efterhärdad och med ett mycket tunt skikt av skyddande zinkfärg, dock inte finslipad ännu, ter den sig nu i skrivande stund på följande sätt:
UFo1p Utskrift.jpg

Inte alls fy skam, om jag får säga det själv... :lol:

/Pehr
Uppväxt före "Dagen H", då innerstadsresor i vår Kungliga Hufvudstad helst företogs i en SS A25.
Och förortsresorna fram till april 1964 oftast i en SS A29, B29 eller H19.
Med småländska rötter i släkten blev det också mycket YBo5p på somrarna.


Användarens profilbild
pekberg54
Inlägg: 98
Blev medlem: 07 apr 2023, 11:38
Ort: Sollentuna

Re: Tänk vad man kan hitta...

Inlägg av pekberg54 »

Jag passade också på att sätta lite mera färg på tillvaron idag... :-BS
UFo1p Lackad.jpg
/Pehr
Uppväxt före "Dagen H", då innerstadsresor i vår Kungliga Hufvudstad helst företogs i en SS A25.
Och förortsresorna fram till april 1964 oftast i en SS A29, B29 eller H19.
Med småländska rötter i släkten blev det också mycket YBo5p på somrarna.

Användarens profilbild
1956
Inlägg: 6065
Blev medlem: 28 dec 2011, 19:13
Ort: Brantevik

Re: Tänk vad man kan hitta...

Inlägg av 1956 »

Ja, vad säger man? Bättre än så här blir modellbygge inte.👍

Användarens profilbild
pekberg54
Inlägg: 98
Blev medlem: 07 apr 2023, 11:38
Ort: Sollentuna

Re: Tänk vad man kan hitta...

Inlägg av pekberg54 »

Tack för det omdömet!

På denna nya generation av mina smalspårsrälsbussar har jag höjt detaljeringsgraden en hel del, jämfört med de vagnar av samma slag som jag byggde för lite över 5 år sedan. Den tidens 3D-skrivare medgav ju inte alls samma möjligheter. Utvecklingen har onekligen gått framåt med stormsteg.

Nu syns väl kanske inte skillnaderna så särskilt påtagligt på bilden nedan, men jag ställde upp de två senast framställda vagnskorgarna, YBo5p och UFo1p, på min lilla smalspårsbangård (d.v.s. den ena fönsterbrädan här hemma) med förra generationens modeller (i lite varierande grad av färdigställande) i bakgrunden, bara som jämförelse. Den mest iögonfallande skillnaden torde vara grovleken på fönsterstolparna i hytterna, där jag nu äntligen kommit ner på skalenliga mått. Det syns i alla fall någorlunda tydligt vid jämförelse mot min gamla YFo5p som står precis bredvid på det bortre spåret. Dessutom märker man att takets välvning nu har blivit mycket "mjukare" till formen och inte alls är så påtagligt kantigt längre.

Och eftersom jag misstänker att frågan uppstår; NEJ, jag har faktiskt inte byggt Tp-loket själv! Bara alla de övriga fordon som är med på bilden:
Smalspårsbangård på fönsterbräda.jpg

Även detaljer som fönstergallren i resgodsavdelningarna har nu blivit mycket smäckrare, vilket dock inte syns i bilden ovan. Tidigare lyckades jag aldrig skriva ut sådana med bara 0,3 mm grova vertikala stänger, men det fungerar faktiskt med dagens teknik. Så tunna detaljer blir naturligtvis väldigt ömtåliga när de framställs på detta sätt, men här handlar det ju alltså om grejor på vagnarnas insidor som aldrig blir utsatta för beröring. Hur som helst så har behovet av diverse etsade tillbehör minskat betydligt idag, tack vare 3D-teknikens framsteg!

Det grämer mig dock lite att de allra minsta detaljerna, som ex-vis bultskallarna på diverse beslag till räcken, inte går att återge korrekt eftersom de skulle bli alldeles för små. Och att man av samma anledning ibland tvingas "kompromissa" genom att utelämna ett par gälar på ett mindre ventilgaller. -- Riktigt nöjd blir jag väl aldrig... :(

/Pehr
Uppväxt före "Dagen H", då innerstadsresor i vår Kungliga Hufvudstad helst företogs i en SS A25.
Och förortsresorna fram till april 1964 oftast i en SS A29, B29 eller H19.
Med småländska rötter i släkten blev det också mycket YBo5p på somrarna.

Användarens profilbild
pekberg54
Inlägg: 98
Blev medlem: 07 apr 2023, 11:38
Ort: Sollentuna

Re: Tänk vad man kan hitta...

Inlägg av pekberg54 »

Små, små detaljer...

... men de betyder väldigt mycket för helheten! :D

Gallerförsedda fönster, räcken och handtag, naturligtvis även i gaveldörren, får genast "kåpan" att bli en mer komplett vagnskorg:
UFo1p Detaljerad(1).jpg
/Pehr
Uppväxt före "Dagen H", då innerstadsresor i vår Kungliga Hufvudstad helst företogs i en SS A25.
Och förortsresorna fram till april 1964 oftast i en SS A29, B29 eller H19.
Med småländska rötter i släkten blev det också mycket YBo5p på somrarna.

ErikB
Inlägg: 1677
Blev medlem: 05 jan 2012, 16:37
Ort: Korsanäs

Re: Tänk vad man kan hitta...

Inlägg av ErikB »

Det blir många "tummen upp" för detta! Mycket snyggt och exakt!
:-T :-T :-T
/Erik
Alla dessa hjul som kom och gick, inte visste jag att det var tåget.

Skriv svar

Återgå till "Svenska Motorvagnar"