Toppbilden, visa:    


Byggbilder Mg+Z-43

Användarens profilbild
bermod
Inlägg: 317
Blev medlem: 29 dec 2011, 10:07
Ort: Odensbacken

Re: Byggbilder Mg+Z-43

Inlägg av bermod »

Buffertplankor rödmålade och ljusinsatser urborrade.
bermod

Bild

Användarens profilbild
bermod
Inlägg: 317
Blev medlem: 29 dec 2011, 10:07
Ort: Odensbacken

Re: Byggbilder Mg+Z-43

Inlägg av bermod »

Jigun skrev:Verkligt fint bygge. Det har inspirerat mig att införskaffa en plåt och ett driv.
Skulle få det vid Bankalaset så jag har lite att sukta efter.
Jigun :D
Kul att ha inspirerat nån till att ge sig på detta bygge,plåten har du kanske redan köpt av Bengt etsmodeller och driv bygga själv som jag har gjort,eller välja den enkla vägen ett driv från Kai N,hur du än gör så får du ett förnämligt lok och tillfredställesen att detta har jag byggt. :D
bermod

Användarens profilbild
Jigun
Inlägg: 337
Blev medlem: 28 dec 2011, 22:01
Ort: Sölvesborg

Re: Byggbilder Mg+Z-43

Inlägg av Jigun »

Pratade med Etsmodeller häromdagen och kom överens om leverans av plåt på bankalaset i sommar
och Sture håller på att ta fram driv till detta lok så det blir nog ett från honom.
Jag har ett Ka lok på bordet som jag brottas med så jag är inte sysslolös och ett par H0n3 som skall
färdigställas.
Jigun

Användarens profilbild
bermod
Inlägg: 317
Blev medlem: 29 dec 2011, 10:07
Ort: Odensbacken

Re: Byggbilder Mg+Z-43

Inlägg av bermod »

En test idag med ditsatt ljuddekoder innan det ärdags att dra ljusledarna i kåpan,och jag blir nästan tårögd när ja ser drivet går hur bra som helst och ljud och ljusväxling funkar som det ska.
bermod

Bild

Användarens profilbild
bermod
Inlägg: 317
Blev medlem: 29 dec 2011, 10:07
Ort: Odensbacken

Re: Byggbilder Mg+Z-43

Inlägg av bermod »

Buffertar målade och strömisolatorer ditlimmade så det börjar närma sig slutet hoppas att någon har haft nytta av min tråd kanske inte så mycket text men har istället försökt visa i bild hur långt det har framskridit. ;) ;) ;)
bermod

Bild

Bild

Användarens profilbild
bermod
Inlägg: 317
Blev medlem: 29 dec 2011, 10:07
Ort: Odensbacken

Re: Byggbilder Mg+Z-43

Inlägg av bermod »

Så här ser det ut nu,innan jag har satt in fönster och strömavtagare och ledningar plus lokskyltar och siffror. ;) ;) ;)
bermod
Bild

Bild

Användarens profilbild
bermod
Inlägg: 317
Blev medlem: 29 dec 2011, 10:07
Ort: Odensbacken

Re: Byggbilder Mg+Z-43

Inlägg av bermod »

Taket klart förutom strömavtagare,det är svårt att få bilderna att visa rättvisa hur det ser ut i verklighet,men ni får nöja med er med detta. ;) ;) ;)
bermod

Bild

Bild

Användarens profilbild
bermod
Inlägg: 317
Blev medlem: 29 dec 2011, 10:07
Ort: Odensbacken

Re: Byggbilder Mg+Z-43

Inlägg av bermod »

Bara en bild till med strömavtagare ,den röda ska sprayas grå innan slutmontering. ;)Har även börjat med att dra ljusledarna i kåpan men det blir en senare bild när det är klar.
bermod
Bild

Användarens profilbild
Johan Molin
Inlägg: 19964
Blev medlem: 28 dec 2011, 19:49
Ort: Moth Virgin
Kontakt:

Re: Byggbilder Mg+Z-43

Inlägg av Johan Molin »

Bertil Modin skulle ha fyllt 80 år i dag. Jag hade en hel del telefonkontakt med honom. Han återkom ofta till hur han hyrda s/s MOTALA EXPRESS, som på den tiden brukade göra utflyktsturer från Askersund på somrarna, för en firmautflykt. Detta låg honom varmt om hjärtat likaväl som hans hundar och hans hustru som tyvärr drabbades av alzheimer om jag inte minns fel.

Bertil var också en av tillskyndarna till den fina modelljärnvägen över Hallsbergs järnvägsstation. Tyvärr hann jag aldrig besöka den medan han levde.

Jag vill dock med dessa enkla rader minnas en av forumets varma tillskyndare. Den här tråden kan väl likaväl som de övriga platsa i Minnenas Spår. Frid över ditt minne, Bermod.

Skriv svar

Återgå till "Svenska Ellok"