Toppbilden, visa:    


Härlig toppbild nu...

FREMO, fraktsedlar, hamnanlöp, lastbilscentraler.
Användarens profilbild
Johan Molin
Inlägg: 19963
Blev medlem: 28 dec 2011, 19:49
Ort: Moth Virgin
Kontakt:

Re: Härlig toppbild nu...

Inlägg av Johan Molin »

Jag ser att Region Skåne är på tapeten av dagens toppbild att döma!

Magnus P3
Inlägg: 624
Blev medlem: 29 dec 2011, 14:04
Ort: Stockholm

Re: Härlig toppbild nu...

Inlägg av Magnus P3 »

Johan Molin skrev:Jag ser att Region Skåne är på tapeten av dagens toppbild att döma!
Jag läste en bok om ABB för ca 10 år sedan med just den titeln. Det var inga smickrande ord om Percy B, hans team och deras strukturaffärer.

Just nu känns det väl som om Vita Huset passar bäst in på beskrivningen "Livsfarlig ledning".

Användarens profilbild
Johan Molin
Inlägg: 19963
Blev medlem: 28 dec 2011, 19:49
Ort: Moth Virgin
Kontakt:

Re: Härlig toppbild nu...

Inlägg av Johan Molin »

Kanske därför "Heta Linjen" en gång i tiden fick sitt namn ... :-r2

PeO
Inlägg: 3061
Blev medlem: 14 jul 2012, 22:02

Re: Härlig toppbild nu...

Inlägg av PeO »

Nummer 063 idag. Naturbilden framför alla andra. Stig Johansson tog bilden sista sommaren med persontrafik på Västgötabanan mellan Sjövik och Forshem. Göteborg - Sjövik försvann tre år tidigare och därmed var banans öde beseglat. Vid andra sidan tunneln går backen upp till Anten, kanske kan det bli trafik genom tunneln igen.
Till höger ligger bergknallen där "hon dansade en sommar" spelades in 1952, till vänster i bild har bron för väg 190 ännu inte byggts.

Användarens profilbild
St. Mikael
Inlägg: 600
Blev medlem: 11 jan 2014, 17:06

Re: Härlig toppbild nu...

Inlägg av St. Mikael »

Roligt med toppbilden, på min födelsedag och allt :)

ErikB
Inlägg: 1677
Blev medlem: 05 jan 2012, 16:37
Ort: Korsanäs

Re: Härlig toppbild nu...

Inlägg av ErikB »

Grattis grabben! [JC_doubleup.gif]
/Erik
Alla dessa hjul som kom och gick, inte visste jag att det var tåget.

Användarens profilbild
Anna-Carin
Inlägg: 476
Blev medlem: 15 jul 2012, 20:41
Kontakt:

Re: Härlig toppbild nu...

Inlägg av Anna-Carin »

Gratulerer med dagen! :play:

Användarens profilbild
Johan Molin
Inlägg: 19963
Blev medlem: 28 dec 2011, 19:49
Ort: Moth Virgin
Kontakt:

Re: Härlig toppbild nu...

Inlägg av Johan Molin »

Stort grattis! Hoppas i vanlig ordning att väna vindar blåser och att det blir god födelsedagstårta!

PeO
Inlägg: 3061
Blev medlem: 14 jul 2012, 22:02

Re: Härlig toppbild nu...

Inlägg av PeO »

Grattis vid sjökanten!
Blir du pensjonist nästa år nu, eller vad gäller i Norge?

Användarens profilbild
St. Mikael
Inlägg: 600
Blev medlem: 11 jan 2014, 17:06

Re: Härlig toppbild nu...

Inlägg av St. Mikael »

Tack ska ni ha! Alltid trevligt att få hyggliga hälsningar! :-JJ [JC_doubleup.gif]
PeO:
Blir du pensjonist nästa år nu, eller vad gäller i Norge?
-Jag har en flytande pensionsålder, men för att få ut max med pengar borde jag jobba minst två år till... Samtidigt är hälsan och livet viktigare än kronor och öre (den har ni aldrig hört förut??) Min nuvarande plan är att ta ut 20% pension fr.o.m augusti i år. Men inget helt bestämt än...

PeO
Inlägg: 3061
Blev medlem: 14 jul 2012, 22:02

Re: Härlig toppbild nu...

Inlägg av PeO »

Hälsan och minnet kan avta med åren.
Jag glömde bort att ansöka om pension vid 65, blev 66 innan det blev gjort. Då hade jag lovat chefen att fortsätta "ett tag" med hälften av den halvtid jag haft förut. När han blev cancersjuk och dog vid 53, lovade jag att hjälpa j:r igång. Nu, vid fyllda 70, har jag lyckats komma ner i ett par dagars arbete i månaden. Att hitta någon som kan och vill ta över mitt breda spektrum av uppgifter har inte lyckats. Unga plc-programmerare finns, men ingen som fattar vad han ska programmera. Felsökning fordrar också lite bakgrund.
Mer tid för modellbyggande har det dock blivit, även om utesäsongen börjat nagga i kanten av den lediga tiden. Gymet (=vedbacken) och trädgården är tidskrävande såhär års. Snart ska trädgårdsbanan igång igen också.

Användarens profilbild
Johan Molin
Inlägg: 19963
Blev medlem: 28 dec 2011, 19:49
Ort: Moth Virgin
Kontakt:

Re: Härlig toppbild nu...

Inlägg av Johan Molin »

Jag lyckades slippa undan världen som ladstingsslav vid 64, och sedan dess arbetar jag en förmiddag i veckan på en privat barnmorskemottagning hos tjejer som jag känner väl och uppskattar mycket.

Jag har inte ångrat EN ENDA DAG att ha undsluppit Region Skåne, och tillvaron är full av göromål ändå.

Skriv svar

Återgå till "Trafik"