Toppbilden, visa:    


F-manns Twin Center vs ljud?

Allt du vill veta om material, lim, färg, lödtenn, butiker, byggnadsteknik, borstbyten, airbrushing, tänger, etsning och arbetsbelysning.
Tartaruga22
Inlägg: 24
Blev medlem: 22 mar 2022, 15:17

F-manns Twin Center vs ljud?

Inlägg av Tartaruga22 »

Hej på er! En enkel fråga! Kan jag med min F-mann Twin Center i N-skala, kunna utnyttja ljudfinesserna om jag köper ett lok med ljuddekoder? Om inte, vilket eller vilka system skall jag då titta på? Jag är inte speciellt impad av ljud överhuvudtaget, men om loket har dom egenskaperna så vore det ju roligt om det fungerar. En annan fråga, finns det överhuvudtaget någon firma eller person som reparerar lok och installerar dekodrar i N-skala i Sverige? Ps. Jag måste erkänna! Jag köpte en start sats ifrån Roco Med Z21 i H0 förra året och den ligger i garderoben för jag har inte pluggat igenom instruktionerna, jag vet inte ens om hur man byter adress på loken, jag är en supertönt Ds.

MVH

Johnny
Inlägg: 225
Blev medlem: 07 jan 2012, 08:01

Re: F-manns Twin Center vs ljud?

Inlägg av Johnny »

Jag kan inte Twin-Center specifikt, men om den klarar f1-f10 när du kör dcc så bör den klara ljud. Min rekommendation är att du använder den z21 du fick med i H0-satsen även för N. Z21 är lätt att lära sig med den dokumentation som finns med. Det är lätt att byta adress när man lärt sig.

Skriv svar

Återgå till "Allmänna Verkstaden"