Toppbilden, visa:    


Bildsnurran överst på forumet - renoveringsdags?

... och information, visa bilder/video
Användarens profilbild
cgn1954
Inlägg: 2976
Blev medlem: 04 feb 2012, 10:58
Ort: Tyresö/Trollbäcken
Kontakt:

Bildsnurran överst på forumet - renoveringsdags?

Inlägg av cgn1954 »

Mötesspåret har i flera år haft en bildsnurra bestående av 1000 bilder. Bild byts ungefär var 24:e timme så "ett varv" räcker drygt 2,7 år.

Nu var det ett tag sen bildsnurran fick en översyn av innehållet så varför inte ta chansen inför nästa "varv"? Aktuell bild (idag) är 820 så det är ett tag tills nr 999 nås (179 dygn) men det hindrar ju inte att en förnyelse inleds nu - eller ska vi kalla det en kvalitetshöjning. :-T

Bildtema: Helst MJ men även skala 1:1 och fina bilder emotses. Kollage enligt exemplet nedan är OK, men hellre en hel bild t ex på ett långt (MJ-)tåg.

Alltså - bidra gärna med bilder, inte här utan skicka dem med PM så kan jag byta ut sämre och inaktuella bilder eller bilder som inte har t ex skärpa.

Rimlig kvalitet och ett bra format är 840x240 px, max är 1200x240 px.

Jag förbehåller mig rätten att - som bildsnurreredaktör - refusera (utan anledning och inte meddela) eller att beskära, öka skärpan och/eller förbättra färger, om det går. Vill du inte beskära eller redigera bild så ange det så gör jag det, om det behövs.

Skicka helst med bildinfo, vad som önskas ses i bilden nedan (dock ej bildnummer). Beträffande datum så är det inte så noga men ett årtal är väl minimum.

Tack på förhand eller vad det nu heter... :-)
Bild820.jpg
Med bästa hälsningar
/CGN (Om inga bilder visas så är min server nere - det händer, men inte ofta)
En nästan liten bild - endast 175 px bred
En nästan liten bild - endast 175 px bred

Låst

Återgå till "Kungörelser"