Toppbilden, visa:    


”Fotingen” hälsar!

... skriv en rad eller två om dig själv! :-)
Fotingen
Inlägg: 84
Blev medlem: 06 mar 2022, 14:13
Ort: Hammarbyhöjden

”Fotingen” hälsar!

Inlägg av Fotingen »

Hejsan! Jag heter Josef, en kille på tolv år (snart) och har sedan ca. Ett år tillbaka hållit på med modelljärnväg. För mig har alltid tåg varit häftigt och stort då jag i tidig ålder upptäckte hur mycket tåg det finns runt om i världen och hur roligt det var att åka dom. Jag bor i Stockholm och har tunnelbanan nära till hands och jag kunde då åka en massa gånger in till stan och hem igen.
Sedan brukade mina föräldrar alltid ta med mig till Mariefred på somrarna och åka ångtåg (det bästa som finns) på den 600 mm spårvidden som tågen åkte på där.

Och nu på senare år har jag funnit mig i Mj-hobbyn och tyckt att det varit kul (men då inte tyska tåg från märklin). Och för inte så länge sedan så gav jag mig in på ett större svenskt N-skaleprojekt efter inspiration från bl.a. Sture Bylén och framförallt Olle Frykmo som bygger i samma skala som mig, och jag hoppas att det kommer att vara kul att följa den processen. :)

Jag har även blivit medlem i Östra Södermanlands Järnväg i Mariefred och har väl lite koll på vad som finns där.
Men jag är inte någon stor expert på tåg och litteror etc. Men är väl något användbar hoppas jag. :)

Med vänlig hälsning, Josef (Fotingen).
Personen som ännu inte har kommit på ett namn på sin anläggnings järnväg, eller anläggningen.

Användarens profilbild
Johan Molin
Inlägg: 19964
Blev medlem: 28 dec 2011, 19:49
Ort: Moth Virgin
Kontakt:

Re: ”Fotingen” hälsar!

Inlägg av Johan Molin »

Varmt välkommen Josef! Hoppas du ska trivas med oss här! Behöver du svar på frågar så finns här en lång rad mycket kunniga människor som alldeles säkert är villiga att hjälpa dig! Och vill du visa vad du håller på med får du mycket gärna göra det!

Fotingen
Inlägg: 84
Blev medlem: 06 mar 2022, 14:13
Ort: Hammarbyhöjden

Re: ”Fotingen” hälsar!

Inlägg av Fotingen »

Tack Johan! Det skall jag göra! :-BS

/Josef
Personen som ännu inte har kommit på ett namn på sin anläggnings järnväg, eller anläggningen.

Användarens profilbild
P Falk
Inlägg: 2894
Blev medlem: 20 apr 2012, 10:56
Ort: Gråbo

Re: ”Fotingen” hälsar!

Inlägg av P Falk »

Välkommen Josef!
Vad roligt att du hittat till våra sidor och hoppas du skall trivas. Som Johan säger så får du höra av dig om du funderar på något och dela gärna med dig av dina egna tankar i form av bilder och/eller text. Roligt att du även är så ung bland oss andra, då önskar vi dig extra många roliga år med en spännande och utvecklande hobby.
Kul att du är med på tåget Josef!
/Peter
:-J :-T :=KOMP
---------------------------------------
Medlem i MRW. http://www.mrw1.se

Användarens profilbild
Anna-Carin
Inlägg: 476
Blev medlem: 15 jul 2012, 20:41
Kontakt:

Re: ”Fotingen” hälsar!

Inlägg av Anna-Carin »

Välkommen Josef,
Jag hoppas också att du ska trivas här! Det ska bli roligt att se och höra mer om vad du håller på med.
/Anna-Carin

Användarens profilbild
ollef
Inlägg: 885
Blev medlem: 28 dec 2011, 22:09
Ort: Skultuna
Kontakt:

Re: ”Fotingen” hälsar!

Inlägg av ollef »

Välkommen Josef!
Trevligt att du har hittat hit.
Och lite extra trevligt att du har fastnat för N-skalan. [JC_doubleup.gif]
Fast det mesta som tas upp här är ju gemensamt för de olika skalorna när det gäller förebilder, planering, bygge och körning.
Olle Frykmo - Kör i skala N - En mellansvensk modelljärnväg
med starka kopplingar till Frykmo Modellbyggeri/Frykmodell

Användarens profilbild
perjan
Inlägg: 277
Blev medlem: 31 dec 2011, 08:50
Ort: Värmland
Kontakt:

Re: ”Fotingen” hälsar!

Inlägg av perjan »

Välkommen in i N-skalan Josef. Trevligt att du fastnat för denna skala.

/Per-Åke
Bästa MJ-hälsningar
Per-Åke
http://www.mj-rallaren.se/
Bild

Användarens profilbild
Johan Molin
Inlägg: 19964
Blev medlem: 28 dec 2011, 19:49
Ort: Moth Virgin
Kontakt:

Re: ”Fotingen” hälsar!

Inlägg av Johan Molin »

Och Josef, vill du hämta inspiration så titta i senaste numret av Allt om Hobby. Fär finns en jättefin presentation av Per-Åkes (PerJans) mycket inspirerande N-skalebana!

Fotingen
Inlägg: 84
Blev medlem: 06 mar 2022, 14:13
Ort: Hammarbyhöjden

Re: ”Fotingen” hälsar!

Inlägg av Fotingen »

Tackar Johan, det skall jag göra! :-BS
Personen som ännu inte har kommit på ett namn på sin anläggnings järnväg, eller anläggningen.

Skriv svar

Återgå till "Ny medlem säger Hej!"