Toppbilden, visa:    


Saturday Night at the Grand Palace

Tips om MJ-relaterade filmer, TV/radio, andras anläggningar, annonser, m m
Användarens profilbild
Johan Molin
Inlägg: 19964
Blev medlem: 28 dec 2011, 19:49
Ort: Moth Virgin
Kontakt:

Saturday Night at the Grand Palace

Inlägg av Johan Molin »

Don Ball har länge på att bygga en fantastisk järnväg från anno dazumal; Stockton & Copperopolis. Med stor omsorg om att detaljer ska vara exakt rätt för året han avbildar (jag kan aldrig minnas om det är 1895, 1906 eller 1910 ...) börjar nu arkitekturen överallt komma på plats. Senaste inslaget är värt att titta på! Tänk då på vad man skulle kunna göra i skala 0 ... eh, det är ju precis vad en av våra mästerbyggare håller på med!


Användarens profilbild
Anna-Carin
Inlägg: 476
Blev medlem: 15 jul 2012, 20:41
Kontakt:

Re: Saturday Night at the Grand Palace

Inlägg av Anna-Carin »

Tack för tipset, det fanns mycket att se i den interiören! Bloggen om banan finns på http://sandcrr.blogspot.com/ och året är tydligen 1895. Kolla spårplanen - banan ringlar fram och tillbaka i ett helt rum om ca 100 m2. Vilket bygge! :shock:

Användarens profilbild
Johan Molin
Inlägg: 19964
Blev medlem: 28 dec 2011, 19:49
Ort: Moth Virgin
Kontakt:

Re: Saturday Night at the Grand Palace

Inlägg av Johan Molin »

Don Ball är en av mina verkliga favoriter! Förutom att han är emn rasande duktig byggare, så är han väldigt väl påläst om allt som gäller hans tidsålder.

Användarens profilbild
Johan Molin
Inlägg: 19964
Blev medlem: 28 dec 2011, 19:49
Ort: Moth Virgin
Kontakt:

RIP Don Ball

Inlägg av Johan Molin »

R I P, Don Ball. Tyvärr har jag precis läst att han gått bort för bara ett fåtal dagar sedan. Hans modellvärld från 1895 var fullkomligt fantastisk, så välbyggd, och med en stor portion glatt humör.

Don Ball blev 73 år gammal.

Skriv svar

Återgå till "Inspirationskällor"