Toppbilden, visa:    


Ska vi skratta eller gråta?

Reseberättelser, matlagning och vad ni vill.
Användarens profilbild
1956
Inlägg: 6065
Blev medlem: 28 dec 2011, 19:13
Ort: Brantevik

Ska vi skratta eller gråta?

Inlägg av 1956 »


Användarens profilbild
perjan
Inlägg: 277
Blev medlem: 31 dec 2011, 08:50
Ort: Värmland
Kontakt:

Re: Ska vi skratta eller gråta?

Inlägg av perjan »

Vänta bara......snart går det inte att starta bankappen i mobilen efter kl. 13.00 :-Dia
Bästa MJ-hälsningar
Per-Åke
http://www.mj-rallaren.se/
Bild

Användarens profilbild
cgn1954
Inlägg: 2976
Blev medlem: 04 feb 2012, 10:58
Ort: Tyresö/Trollbäcken
Kontakt:

Re: Ska vi skratta eller gråta?

Inlägg av cgn1954 »

Det personliga mötet mellan människor - i detta fall bankfolk och skuldsatta - hör inte hemma i den ekonomiska modell vi har i världen. De - kunderna - är för dyra "ansikte mot ansikte".
Med bästa hälsningar
/CGN (Om inga bilder visas så är min server nere - det händer, men inte ofta)
En nästan liten bild - endast 175 px bred
En nästan liten bild - endast 175 px bred

Användarens profilbild
1956
Inlägg: 6065
Blev medlem: 28 dec 2011, 19:13
Ort: Brantevik

Re: Ska vi skratta eller gråta?

Inlägg av 1956 »

Faktum är att Sverige går i många delar och med stormsteg mot ett samhälle som är mer och mer fientligt mot många här i landet.

Va…har du inget kreditkort eller Swish? I så fall får du inte handla bröd eller annat av livets nödtorft här hos oss. Ja...men? Nej, det går tyvärr inte!

Användarens profilbild
Johan Molin
Inlägg: 19963
Blev medlem: 28 dec 2011, 19:49
Ort: Moth Virgin
Kontakt:

Re: Ska vi skratta eller gråta?

Inlägg av Johan Molin »

Men det kontantlösa samhället är ju alldeles fantastiskt!
... när det fungerar.

Användarens profilbild
Coppas
Inlägg: 45
Blev medlem: 19 jul 2015, 17:41
Ort: Solna

Re: Ska vi skratta eller gråta?

Inlägg av Coppas »

Tyvärr blir detta nog bara värre och inte bättre... om det inte lagstiftas på något vis. Enda fördelen i nuläget är just att man normalt inte besöker ett bankkontor... för det finns ändå knappt något man kan göra där förutom att klaga på den usla servicen.

Sedan har det varit krångligt i flera år redan. T.ex. så gick min mamma bort 2018 och de banktillgodohavanden som fanns när bouppteckning mm. var avklarat fick jag och min lillebror oss tillsända medelst pappersavi... trots att vi bägge hade varsitt konto i banken ifråga och begärde att det skulle göras en direktöverföring. Efter att ha fått den eländiga papperslappen skickad till mig så visade det sig att jag kunde inte reglera det på egen hand, i kombination med en fullmakt (utfärdad hos samma bank fastän ett annat kontor) från min bror, utan vi var tvungna att närvara personligen bägge två. Då han var på tjänsteresa utomlands vid tillfället så fick vi vänta ett par veckor innan vi kunde reglera det. Ingen skada i sig på så vis, men oerhört irriterande.

Bankfack sedan är som sagt nästan kört överlag. Har blivit av med tre st. de senaste fem åren pga. att kontoret ifråga upphört med tjänsten varefter man fick leta efter ett nytt kontor som erbjöd tjänsten. Nu senast var i våras och då jag blev förbannad och bytte även bank med lån och allt... Detta då den gamla banken ganska beskäftigt erbjöd rådet att skaffa eget säkerhetsskåp att ha hemma. Vill de inte ha mig som kund för bankfack behöver de inte ha mig som kund för något annat heller.

:-Dia :-ras :suck:



// Niclas

thorpe
Inlägg: 2393
Blev medlem: 28 dec 2011, 22:11

Re: Ska vi skratta eller gråta?

Inlägg av thorpe »

Som tur är bor vi på en ort där vår lokala bank verkligen bryr sig om sina kunder! (Även om moderniteterna smyger sig in, den ena efter den andra.) Men jag kan i alla fall besöka kontoret mellan 10.00-15.00 alla vardagar + torsdag då de har öppet till 17.00. Personliga möten bokas och genomförs under ordinarie öppettider med en person ur personalen.

Däremot har vi ingen möjlighet att köpa biljetter för en enkel tågresa med kontantmedel. Men den "heliga" regionen har i alla fall gått med på att låta oss 70+-individer genomföra resor till och från sjukhusbesök mot uppvisande av kallelse och kvitto på besöket för återresa.
Undrens tid är inte förbi!

Jag säger som Dario Fo: Hoppla, vi lever! [JC_doubleup.gif]

Användarens profilbild
Johan Molin
Inlägg: 19963
Blev medlem: 28 dec 2011, 19:49
Ort: Moth Virgin
Kontakt:

Re: Ska vi skratta eller gråta?

Inlägg av Johan Molin »

Dario Fo var mycket underhållande, särskilt hans bok om sin uppväxt vid Lago Maggiores östra strand! Dessutom var ju hans pappa järnvägstjänsteman, så han passar excellent på detta forum!

Skriv svar

Återgå till "Kamratföreningen"