Toppbilden, visa:    


Köpes: A man and his dog i H0/OO

Köp-sälj - forumets marknadshörna. Men snälla, håll dig till prylar som har med hobbyn att göra! Inte ditt gamla kylskåp eller mosters strumpor således...
Stålis
Inlägg: 11
Blev medlem: 09 jul 2012, 00:26

Köpes: A man and his dog i H0/OO

Inlägg av Stålis »

Jag är medlem sedan några år till aja, men mitt modellrallande hamnade på ett igenväxt stickspår redan innan det kom i gång och så lär det förbli tills barnen lämnat huset.

På senare år så har jag halkat in lite på det brittiska fotbollsspelet Subbuteo och jag tänkte bygga ett diorama där den enda publiken är en man på hundpromenad som stannar till.

Så frågan är om någon har en mansfigur och en hund över som jag kan få köpa?

Subbuteo baserade sina dåtida figurer på OO-skalan, men i det här fallet så funkar även H0.

Tack på förhand!

Användarens profilbild
småländska-rallare
Inlägg: 551
Blev medlem: 19 apr 2012, 20:33
Kontakt:

Re: Köpes: A man and his dog i H0/OO

Inlägg av småländska-rallare »

Stålis skrev: 01 jul 2021, 10:00 Jag är medlem sedan några år till aja, men mitt modellrallande hamnade på ett igenväxt stickspår redan innan det kom i gång och så lär det förbli tills barnen lämnat huset.

På senare år så har jag halkat in lite på det brittiska fotbollsspelet Subbuteo och jag tänkte bygga ett diorama där den enda publiken är en man på hundpromenad som stannar till.

Så frågan är om någon har en mansfigur och en hund över som jag kan få köpa?

Subbuteo baserade sina dåtida figurer på OO-skalan, men i det här fallet så funkar även H0.

Tack på förhand!
Kolla i ebay både i amerika o italien
https://www.ebay.com/sch/i.html?_from=R ... _sacat=220
https://www.ebay.it/sch/i.html?_from=R4 ... o&_sacat=0

Stålis
Inlägg: 11
Blev medlem: 09 jul 2012, 00:26

Re: Köpes: A man and his dog i H0/OO

Inlägg av Stålis »

Tackar.

Ebay har jag hyfsat bra koll på, men det jag söker finns inte som officiella tillbehör så därför ställde jag frågan här eftersom skalan är ganska lik.

Kjell Friberg
Inlägg: 93
Blev medlem: 06 jan 2012, 16:28
Ort: Linköping

Re: Köpes: A man and his dog i H0/OO

Inlägg av Kjell Friberg »

Wiking hade tidigare några omålade figursatser. Där fanns olika herrar och även en hund av obestämbar ras som liknande en förvuxen foxterrier. Försök få tag på dessa kan du kanske finna något du söker.
Låt inte din fantasi hindra dig - den är ändå överträffad av verkligheten.

Användarens profilbild
Johan Molin
Inlägg: 19963
Blev medlem: 28 dec 2011, 19:49
Ort: Moth Virgin
Kontakt:

Re: Köpes: A man and his dog i H0/OO

Inlägg av Johan Molin »

De absolut finaste figurerna i H0 - 00-skala görs av MODELU (gör bl a figurer åt Pendon Museum).
I vitmetall finns mycket att botanisera i hos LANGLEY's hemsida.

Enda nackdelen med att botanisera här: Brexit ... :-Dia

Användarens profilbild
Svante Andersson
Inlägg: 1179
Blev medlem: 01 jan 2012, 23:05

Re: Köpes: A man and his dog i H0/OO

Inlägg av Svante Andersson »

Johan Molin skrev: 01 jul 2021, 21:52
Enda nackdelen med att botanisera här: Brexit ... :-Dia
Nackdel... ja kanske. Men...
Varför skulle Brexit egentligen vara ett hinder för ens eget handlande av hobbyprodukter? Jag anser att det bara är en tankevurpa beroende på att under senare år varit så enkelt (och billigt) att handla inom EU. Men vi (Sverige) har inte alltid varit med i EU och vi som började handla internationellt för 40-50 år sedan ser bara att det är som tidigare förutom att inget slinker igenom moms och avgiftsfritt numera. Och orsaken till detta vet vi ju... glädjeshoppande från Kina som chokade vårt postsytem.

Vill man ha något så köper man det där det finns... allt annat leder bara till frustration och begränsning av ens hobbyliv. Av världens kontinenter har jag handlat från alla utom Sydamerika och Afrika. Och i 99% av dessa inköp har det rört sig om prylar jag inte kunnat komma åt på annat sätt.

Så vidga era vyer... världen är eran webshop!

SA
Vila i tid... så blir risken att du behöver "VILA I FRID" betydligt mindre!

Användarens profilbild
Johan Molin
Inlägg: 19963
Blev medlem: 28 dec 2011, 19:49
Ort: Moth Virgin
Kontakt:

Re: Köpes: A man and his dog i H0/OO

Inlägg av Johan Molin »

Förvisso Svante, och jag har handlat av ett antal icke-EU-länder (Australien, USA, Schweiz). Och fortsätter att handla då och då från Storbritannien. Men ärligt talat, det har kommit en del smolk i glädjebägaren i och med just Brexit – här handlar det ju om en förvandling till något betydligt sämre än innan.

Och det handlar inte bara om att betala momsavgift. Det tar väsentligt mycket längre tid innan sakerna är på plats också. Tidigare kunde det ta tre dagar från t ex Langley. Nu kan det går en månad, och ibland t o m mer.

Skriv svar

Återgå till "Tågbörsen"