Toppbilden, visa:    


Ljusnäs - en knut i Hälsingland

Hit flyttas trådar som ägts av forummedlem som inte längre finns med oss i detta jordeliv.

Moderator: cgn1954

Användarens profilbild
LYR
Inlägg: 999
Blev medlem: 29 dec 2011, 22:07

Re: Ljusnäs - en knut i Hälsingland

Inlägg av LYR »

Mycket tråigt! Jag var hemma hos Svenne för många år sedan, Svenne bodde ju "ovanpå södra station", som idag är överdäckad..
Mitt ärende var då att överlämna en cd-skiva som innehöll alla de bilder jag tagit på bangården och jvg-miljön däromkring på 50-talet.
Själv bodde jag då bara några kvarter därifrån.
Tack Svenne för alla inlägg du inspirerat oss med!
/Lasse (LYR)

Mölle-Mats
Inlägg: 7838
Blev medlem: 28 dec 2011, 23:30
Ort: Mölle

Re: Ljusnäs - en knut i Hälsingland

Inlägg av Mölle-Mats »

Mycket mycket tråkigt att höra att denne mycket trevlige och gode forumkamrat inte längre finns med bland oss, jag ber att få framföra mitt djupaste beklagande till familjen.

Visst har även jag fascinerats av Svennes livsverk Ljusnäs, men det jag framförallt kommer att minnas honom för är att han var initiativtagare till tråden "God föresats", som t o m lyckades inspirera en soffpotatis som mig att ta långa hälsosamma promenader med kameran i hand och sedan redovisa resultatet här på forumet.

Vi hyste ju även båda en faiblesse för Kullahalvön i allmänhet och Ransviks kaffestuga i synnerhet, och jag har under mina promenader här hemikring i Mölle tagit mången bild på den med Svenne speciellt i åtanke. Så vad passar väl inte bättre än en bild på den för att hylla minnet av denne hedersman och gode forumkamrat?
000 Ransviks kaffestuga.jpg
Senast redigerad av Mölle-Mats den 22 dec 2020, 09:26, redigerad totalt 1 gånger.
Also sprach der Matserschmitt!

Låst

Återgå till "Minnenas spår"