Toppbilden, visa:    


IRR (Ingelstorp RailRoad)

Användarens profilbild
FredrikÅ
Inlägg: 950
Blev medlem: 09 mar 2013, 22:40

Re: IRR (Ingelstorp RailRoad)

Inlägg av FredrikÅ »

Johan Molin skrev:De som skulle handha vagnarna ville nog gärna veta VILKEN vagn de växlade till ett visst ställe ...
Petitesser min käre broder :-BS
Kul att få samspråka igen, det var ju ett tag sedan!
/Fredrik

Användarens profilbild
FredrikÅ
Inlägg: 950
Blev medlem: 09 mar 2013, 22:40

Re: IRR (Ingelstorp RailRoad)

Inlägg av FredrikÅ »

P Ekstrand skrev:Jättefint
Tack så mycket Pär!
Vi syns i trådarna framöver :=KOMP
/Fredrik

Användarens profilbild
FredrikÅ
Inlägg: 950
Blev medlem: 09 mar 2013, 22:40

Re: IRR (Ingelstorp RailRoad)

Inlägg av FredrikÅ »

Halloj bröder,
Jag har ju tänkt att installera någon form av fast belysning ovanför anläggningen (lysrör).
Vilket "Kelvinområde" är lämpligt?
Mvh Fredrik

Användarens profilbild
ford1929
Inlägg: 3891
Blev medlem: 24 aug 2014, 15:36
Ort: Luleå

Re: IRR (Ingelstorp RailRoad)

Inlägg av ford1929 »

FredrikÅ skrev:Halloj bröder,
Jag har ju tänkt att installera någon form av fast belysning ovanför anläggningen (lysrör).
Vilket "Kelvinområde" är lämpligt?
Mvh Fredrik

satte upp såna hära över min anläggning...där kan man dela in dom i 3 grupper...sen finns ju möjlighet till utökning
funkade bra för mej...sen hur mycket "kelvin"det blev har jag inte räknat ut..funderade att sätta lysrörsarmaturer först.
men det fick bli "ledspottar" i stället...lite minde energikrävande
https://www.ikea.com/se/sv/catalog/cate ... oom/25209/
Roger(Forden)

d680ae
Inlägg: 540
Blev medlem: 30 dec 2011, 22:21
Ort: Luleå/Sweden

Re: IRR (Ingelstorp RailRoad)

Inlägg av d680ae »

ford1929 skrev: ...
satte upp såna hära över min anläggning...där kan man dela in dom i 3 grupper...sen finns ju möjlighet till utökning
funkade bra för mej...sen hur mycket "kelvin"det blev har jag inte räknat ut..funderade att sätta lysrörsarmaturer först.
men det fick bli "ledspottar" i stället...lite minde energikrävande
https://www.ikea.com/se/sv/catalog/cate ... oom/25209/
De ser ju rätt ändamålsenliga ut för att kunna anpassas till för stunden önskvärt användningsområde, antingen som arbetsbelysning eller scenbelysning vid drift. Ljusfärgen uttryckt i Kelvin behöver man inte räkna särskilt mycket på. IKEA har ju rätt nogsamt specat att den nominellt ligger på 2700 °K vid max ljusflöde 600/1000 lumen, för att vid reducering av ljusflödet sjunka ytterligare. Den ljusfärgen, tillsammans med en inte överdrivet hög belysningsstyrka, är en bra bit från dagsljuskaraktär vilket gör att man nog kan påräkna en rätt annorlunda färgåtergivning av modeller jämfört med vad man skulle få utomhus. Men det har man väl redan tagit hänsyn till vid valet av färgnyanser på sina modeller ...?
För en jämförelse av energibehovet med lysrör kan man däremot behöva räkna en del. Utvecklingen av LED-tekniken går rätt fort, men för bara ett par tre år sedan var skillnaden i ljusutbytet (lumen/watt) mellan LED och lysrör rätt obetydlig. Främsta argumenten för att välja LED framför konventionella lysrör var då helt andra än den rena energibesparingen. Har man lysrörsbelysning i tankarna men ändå vill tillgodogöra sig LED-teknikens fördelar finns det ju LED-ljuskällor som är form- och inbyggnadskompatibla med traditionella lysrör. Med sådana har man ju tillgång till ett hyggligt utbud av ljusfärger även > 2700 °K. Vill man ha tillgång till en jämn och genomsnittlig belysningsnivå att konkurrera med dagsljus är nog armaturformatet lysrör fortfarande konkurrenskraftigt.

Användarens profilbild
ollef
Inlägg: 885
Blev medlem: 28 dec 2011, 22:09
Ort: Skultuna
Kontakt:

Re: IRR (Ingelstorp RailRoad)

Inlägg av ollef »

FredrikÅ skrev:Halloj bröder,
Jag har ju tänkt att installera någon form av fast belysning ovanför anläggningen (lysrör). Vilket "Kelvinområde" är lämpligt?
Mvh Fredrik
Ljussättningen till min bana är något jag länge har skjutit upp i brist på vettiga uppslag, men ibland är det bra att skjuta upp saker.
Hur få till belysning som ger en jämn ljusbild utan okontrollerade kastskuggor i olika riktningar, till ett vettigt pris och arbetsinsats?

Har lysrör i taket, men hyllan ovanför banan ger en skuggkant som ställer till problem vid fotografering.
Lysrören är av dagsljustyp men har i kombination med ett rätt tungt inslag av gult i bakgrunderna ändå gett ett rätt kraftig gul/grått färgstick vilket i kombination med skuggkanten varit omöjligt att korrigera med kamera/bildbehandlingsprogram.
Bild

Ibland är det som sagt bra att skjuta upp saker, LED-produkterna öppnar nya möjligheter till, ibland, vettiga priser.

Och som av en händelse, satte jag faktiskt igår upp en LED-listremsa under hyllan längs kantlisten.
Remsan är 5 meter lång rätt tätt bestyckad med LED:ar vilket ger ett rätt jämnt skuggfritt ljus.
Färgtemperaturen på LED:arna är 6000K, d.v.s ett kallvitt ljus vilket dämpar alla gula toner
Drivs med 12V vilket jag redan hade god tillgång till vid anläggningen.
Fästs med klisterremsan på baksidan av listen
Bild

Ger i mitt tycke ett rätt bra ljus över anläggningen, men kräver givetvis annat ljus i rummet runt om för andra behov.

Inhandlad här https://www.ledgrossisten.se/sv/led-lis ... 000k-p-184
Bild
Olle Frykmo - Kör i skala N - En mellansvensk modelljärnväg
med starka kopplingar till Frykmo Modellbyggeri/Frykmodell

d680ae
Inlägg: 540
Blev medlem: 30 dec 2011, 22:21
Ort: Luleå/Sweden

Re: IRR (Ingelstorp RailRoad)

Inlägg av d680ae »

ollef skrev: ...
Och som av en händelse, satte jag faktiskt igår upp en LED-listremsa under hyllan längs kantlisten.
Remsan är 5 meter lång rätt tätt bestyckad med LED:ar vilket ger ett rätt jämnt skuggfritt ljus.
Färgtemperaturen på LED:arna är 6000K, d.v.s ett kallvitt ljus vilket dämpar alla gula toner
Drivs med 12V vilket jag redan hade god tillgång till vid anläggningen.
Fästs med klisterremsan på baksidan av listen
...
Ger i mitt tycke ett rätt bra ljus över anläggningen, men kräver givetvis annat ljus i rummet runt om för andra behov.

Inhandlad här https://www.ledgrossisten.se/sv/led-lis ... 000k-p-184
Bild
Om LED-listen i sin helhet är monterad i enkel sträng längs en 5 m lång hyllkant borde den valda typen kunna producera en belysningsstyrka på sisådär 400 lux på den horisontella anläggningsytan och den vertikala väggen bakom. Det är väl inte så pjåkigt men heller inte överväldigande generöst. Inomhus i lokaler som t.ex. kontor, lager och butiker brukar rekommenderad belysningsstyrka för arbetsytor ligga på minst 500 lux. Som jämförelse skulle 4-5 lysrörsarmaturer för 90 eller 120 cm T8 LED-lysrör med lämpligt utformade reflektorer kunna ge 4-5 ggr så hög belysningsnivå på "hyllan". Det är förmodligen inte nödvändigt att ta i så, men en dubblering av belysningsstyrkan skulle antagligen inte uppfattas som störande. Det är ju ändå en bra bit kvar till dags- och solljusnivåer utomhus på 5.000 - 100.000 lux

Användarens profilbild
ollef
Inlägg: 885
Blev medlem: 28 dec 2011, 22:09
Ort: Skultuna
Kontakt:

Re: IRR (Ingelstorp RailRoad)

Inlägg av ollef »

d680ae skrev:Om LED-listen i sin helhet är monterad i enkel sträng längs en 5 m lång hyllkant borde den valda typen kunna producera en belysningsstyrka på sisådär 400 lux på den horisontella anläggningsytan och den vertikala väggen bakom. Det är väl inte så pjåkigt men heller inte överväldigande generöst. Inomhus i lokaler som t.ex. kontor, lager och butiker brukar rekommenderad belysningsstyrka för arbetsytor ligga på minst 500 lux. Som jämförelse skulle 4-5 lysrörsarmaturer för 90 eller 120 cm T8 LED-lysrör med lämpligt utformade reflektorer kunna ge 4-5 ggr så hög belysningsnivå på "hyllan". Det är förmodligen inte nödvändigt att ta i så, men en dubblering av belysningsstyrkan skulle antagligen inte uppfattas som störande. Det är ju ändå en bra bit kvar till dags- och solljusnivåer utomhus på 5.000 - 100.000 lux
Allt beror ju på hur man vill använda ljuset, vad man har plats för och hur man placerar ljuskällorna.
De olika typerna har alla sina för- och nackdelar.
Det finns faktiskt en ljusstarkare variant av LED-slingan som ger det dubbla, alltså c:a 800 lumen per meter enligt specifikationen.
Vilket innebär att man monterat fler LED:ar per meter.
https://www.ledgrossisten.se/sv/led-lis ... -met-p-219
Olle Frykmo - Kör i skala N - En mellansvensk modelljärnväg
med starka kopplingar till Frykmo Modellbyggeri/Frykmodell

Användarens profilbild
FredrikÅ
Inlägg: 950
Blev medlem: 09 mar 2013, 22:40

Re: IRR (Ingelstorp RailRoad)

Inlägg av FredrikÅ »

Tack så mycket alla för ert engagemang.
Nu har jag lite mer info.
Stort tack [JC_doubleup.gif]

Användarens profilbild
P Ekstrand
Inlägg: 623
Blev medlem: 29 dec 2011, 22:33
Ort: Ingarö
Kontakt:

Re: IRR (Ingelstorp RailRoad)

Inlägg av P Ekstrand »

Hej !

Tycker att det är intresant med ljus. Jag har satt lysrör över varje plan i min hyllbana. Jag har
lysrören så långt mot betraktaren som möjligt bakom mina fasad skivor. Jag har målat så mycket
som möjligt blankt vitt runt lysrören. Jag har också lysrör hela vägen utan glipor. Jag är ganska
nöjd med detta, jag får väldigt lite skuggur och ett jämt ljus. Det är även hysfsat bra närmast betraktaren.

Jag har hittat kortare lysrörsarmaturer på Jula för 18W lysrör som jag använder,
http://www.jula.se/catalog/el-och-belys ... ur-424048/

Jag har också efter tips från Anders Runnholm i Arjeplog tänkt att använda dagljuslysrör
av färgtyp 950. Anders har byggt flera fantastiska dioramor som bl.a. visats på Hobbymässan i
Älvsjö och i Allt om Hobby. Jag har diskuterat ljus lite med honom då jag tyckte att ljuset i hans
dioramor är jätte bra.

Än så länge så använder jag lysrören som följde med armaturerna och jag är ganska nöjd
redan med dem även fast de inte är av rätt typ och säkert inte med bra ljusspektrum egenskaper.

Jag är intresserad av att i framtiden kunna ta foton där ljuset ser naturligt ut och så ska det ju se
bra ut om man tittar på det också.

Jag har separat belysning i taket och separat till banan så att man kan få bort så mycket störande
intryck som möjligt. Nu är min bana ett playwood landskap än så länge men jag tror det kommer
att bli bra.

Bild

Den här bilden har något år på nacken jag har kommit längre nu och bl.a. gjort sarg och belysning
för nivån under och sarg hela vägen.

MvH
Pär

d680ae
Inlägg: 540
Blev medlem: 30 dec 2011, 22:21
Ort: Luleå/Sweden

Re: IRR (Ingelstorp RailRoad)

Inlägg av d680ae »

Beträffande ljussättning med LED-strips har säkert många pannor lagts i djupa veck världen över vid det här laget. Några modellrallarkollegor borta i USA har delat med sig av erfarenheter och funderingar i en långdragen diskussion som kan innehålla en del tänkvärt.

Användarens profilbild
FredrikÅ
Inlägg: 950
Blev medlem: 09 mar 2013, 22:40

Re: IRR (Ingelstorp RailRoad)

Inlägg av FredrikÅ »

God afton gentlemen!
Har nu äntligen fått upp bakgrunden bakom mittsektionen.
Svår var den att fästa med. Eftersom jag inte har "teleskop-armar" fick jag uppfinna ett verktyg (läs borrat kvastskaft med urtag för spik :-BS )
Bifogar en bild på skapelsen. Ingen skog, bara himmel. Är dock vackrare än OSB-skiva...
Bakgrund.JPG
/Fredrik

ErikB
Inlägg: 1677
Blev medlem: 05 jan 2012, 16:37
Ort: Korsanäs

Re: IRR (Ingelstorp RailRoad)

Inlägg av ErikB »

Med så där höga berg tycker jag inte Du behöver måla mer än himmel på bakgrunden. Lite fler träd till höger i bilden kanske så blir det hela jättebra! Snyggt Fredrik! [JC_doubleup.gif]
/Erik
Alla dessa hjul som kom och gick, inte visste jag att det var tåget.

Användarens profilbild
Sgt pepper
Inlägg: 677
Blev medlem: 13 feb 2013, 17:19
Ort: Södermanland

Re: IRR (Ingelstorp RailRoad)

Inlägg av Sgt pepper »

Önskar att man hade kommit så långt som du :roll: Snyggt blir det [JC_doubleup.gif] /Anders

Användarens profilbild
FredrikÅ
Inlägg: 950
Blev medlem: 09 mar 2013, 22:40

Re: IRR (Ingelstorp RailRoad)

Inlägg av FredrikÅ »

Hallå boys :-J
Går det att lägga upp filmsnuttar som är lagrade på mobiltelefonen tex?
Om ja, hur stora kan de vara? Mest så man inte krashar någon server :shock:
/Fredrik

Online
Användarens profilbild
Johan Molin
Inlägg: 19964
Blev medlem: 28 dec 2011, 19:49
Ort: Moth Virgin
Kontakt:

Re: IRR (Ingelstorp RailRoad)

Inlägg av Johan Molin »

De få filmsnuttar jag har lagt upp har jag gjort via ett Youtube-konto. Sannolikt det enklaste (?).

Användarens profilbild
FredrikÅ
Inlägg: 950
Blev medlem: 09 mar 2013, 22:40

Re: IRR (Ingelstorp RailRoad)

Inlägg av FredrikÅ »

Hallå gubbar :-BS
Jag har inte haft så mycket nytt att visa upp så därför har det varit stiltje på min aktivitet.
Dock har jag slutfört spårområdet vid koltornet/sandanläggningen. Tidigare fanns där en strulande dubbel korsningsväxel samt en avkopplingsskena.
I det längsta har jag dragit mig för att gräva upp det hela men nu är det iallafall klart. Det blev ett spårkors istället som väl aldrig kan strula...
Bifogar några bilder på kringmiljön som är lite uppiffad :-BS
/Fredrik
Helhetsvy reviderat spårområde.JPG
Reviderad växelområde.JPG
Bilagor
Ny vy reviderat spårområde.JPG

Användarens profilbild
Sgt pepper
Inlägg: 677
Blev medlem: 13 feb 2013, 17:19
Ort: Södermanland

Re: IRR (Ingelstorp RailRoad)

Inlägg av Sgt pepper »

Hallå, det var ett tag sen sist :=KOMP Sköna bilder på sköna miljöer [JC_doubleup.gif] Det kanske dyker upp lite "filmsnuttar" oxå snart ;)
Mvh Anders

Användarens profilbild
P Ekstrand
Inlägg: 623
Blev medlem: 29 dec 2011, 22:33
Ort: Ingarö
Kontakt:

Re: IRR (Ingelstorp RailRoad)

Inlägg av P Ekstrand »

Hej !

Tjusigt [JC_doubleup.gif]

MvH
Pär

Användarens profilbild
cgn1954
Inlägg: 2976
Blev medlem: 04 feb 2012, 10:58
Ort: Tyresö/Trollbäcken
Kontakt:

Re: IRR (Ingelstorp RailRoad)

Inlägg av cgn1954 »

Väldigt fint landskapsbyggande (oxå). :D
Med bästa hälsningar
/CGN (Om inga bilder visas så är min server nere - det händer, men inte ofta)
En nästan liten bild - endast 175 px bred
En nästan liten bild - endast 175 px bred

Användarens profilbild
FredrikÅ
Inlägg: 950
Blev medlem: 09 mar 2013, 22:40

Re: IRR (Ingelstorp RailRoad)

Inlägg av FredrikÅ »

Sgt pepper skrev:Hallå, det var ett tag sen sist :=KOMP Sköna bilder på sköna miljöer [JC_doubleup.gif] Det kanske dyker upp lite "filmsnuttar" oxå snart ;)
Mvh Anders
Tack Anders, Ja filmtajm är ju lite roligare nu när man har visat bilder på anläggningens samtliga vinklar :-BS
PÅ FB är det bara att ladda upp via telefonen så det är ju smidigt...
Vi får se hur långt jag kommer i filmskapandet :-J
P Ekstrand skrev:Hej !

Tjusigt [JC_doubleup.gif]

MvH
Pär
Tack så mycket Pär :-J
cgn1954 skrev:Väldigt fint landskapsbyggande (oxå). :D
Tack för komplimangen!

Användarens profilbild
FredrikÅ
Inlägg: 950
Blev medlem: 09 mar 2013, 22:40

Re: IRR (Ingelstorp RailRoad)

Inlägg av FredrikÅ »

Hallå gossar!
Mycket vatten har runnit under broarna sedan sist som indianen sa :-BS
Har varit inne på forumet några gånger - mest för att kolla så att ni sköter er...
Skämt åsido, vi kommer eventuellt att flytta vilket innebär slutet för IRR tyvärr :(
Men å andra sidan kan man börja på något nytt.
Om och när det sker så är ni de första som jag visar det för.
Håll fanan högt och ha en härlig jul alla.
Mvh Fredrik

Online
Användarens profilbild
Johan Molin
Inlägg: 19964
Blev medlem: 28 dec 2011, 19:49
Ort: Moth Virgin
Kontakt:

Re: IRR (Ingelstorp RailRoad)

Inlägg av Johan Molin »

Detsamma till dig! Det ska bli spännande att se vad du tänker hitta på härnäst! Vi är säkert flera som kommer att följa detta med största nöje!

Användarens profilbild
Sgt pepper
Inlägg: 677
Blev medlem: 13 feb 2013, 17:19
Ort: Södermanland

Re: IRR (Ingelstorp RailRoad)

Inlägg av Sgt pepper »

Vi ses igen Fredrik :=KOMP Trevlig jul på dig själv :train3:

Användarens profilbild
ford1929
Inlägg: 3891
Blev medlem: 24 aug 2014, 15:36
Ort: Luleå

Re: IRR (Ingelstorp RailRoad)

Inlägg av ford1929 »

kan ju bli kul att påbörja ett nytt projekt...så det ser vi fram emot :-T
Roger(Forden)

Användarens profilbild
FredrikÅ
Inlägg: 950
Blev medlem: 09 mar 2013, 22:40

Re: IRR (Ingelstorp RailRoad)

Inlägg av FredrikÅ »

Hallå gossar!
Långt mellan posterna numer...
Idag eller rättare sagt på kvällskvisten var jag tvungen att lufta tågen lite grand.
Vi är ju eventuellt i flyttagen så man vet ju inte när man får köra igen.
Hur som helst, en liten bild från dagens åktur :-J
/Fredrik
Returlass.jpg

Online
Användarens profilbild
Johan Molin
Inlägg: 19964
Blev medlem: 28 dec 2011, 19:49
Ort: Moth Virgin
Kontakt:

Re: IRR (Ingelstorp RailRoad)

Inlägg av Johan Molin »

Äääntligen ... [JC_doubleup.gif]

Hoppas du inte glömmer bort oss och att vi får lov att fortsätta följa dina förehavanden framöver!

Användarens profilbild
FredrikÅ
Inlägg: 950
Blev medlem: 09 mar 2013, 22:40

Re: IRR (Ingelstorp RailRoad)

Inlägg av FredrikÅ »

Johan Molin skrev:Hoppas du inte glömmer bort oss och att vi får lov att fortsätta följa dina förehavanden framöver!
Tack Johan :=KOMP
Klart jag försöker att dela med mig av mina byggplaner när så lider. Jag saknar forumet och alla roliga å trevliga diskussioner som förs där.
Dock har jag inte så mycket nytt att förtälja om min anläggning då jag betraktar den som klar - med några få undantag.
Därav är det inte riktigt samma sak när man inte bidrar med något nytt i form av byggbilder längre.

Å andra sidan är det en underbar känsla att sätta sig vid anläggningen och känna sig helnöjd med resultatet. Inga vita kala fläckar någonstans :-BS
/Fredrik

Användarens profilbild
Sgt pepper
Inlägg: 677
Blev medlem: 13 feb 2013, 17:19
Ort: Södermanland

Re: IRR (Ingelstorp RailRoad)

Inlägg av Sgt pepper »

Därav är det inte riktigt samma sak när man inte bidrar med något nytt i form av byggbilder längre.
Nåja, du får bjuda på lite bilder av din anläggning under tiden :=KOMP

Användarens profilbild
FredrikÅ
Inlägg: 950
Blev medlem: 09 mar 2013, 22:40

Re: IRR (Ingelstorp RailRoad)

Inlägg av FredrikÅ »

Hej alla!
Har fått fatt på lusten lite. Perfekt med en hobby som kan återupptas när lusten faller på [JC_doubleup.gif]
Stilla lugn vid gruvan.jpg
Rundtur med kol.jpg
/Fredrik

Online
Användarens profilbild
Johan Molin
Inlägg: 19964
Blev medlem: 28 dec 2011, 19:49
Ort: Moth Virgin
Kontakt:

Re: IRR (Ingelstorp RailRoad)

Inlägg av Johan Molin »

Vilka gruvliga bilder ... :=u

Användarens profilbild
FredrikÅ
Inlägg: 950
Blev medlem: 09 mar 2013, 22:40

Re: IRR (Ingelstorp RailRoad)

Inlägg av FredrikÅ »

Hej alla nattsuddare :-Sorry

En bild från idag,
/Fredrik
2020-03-19-2.jpg

Online
Användarens profilbild
Johan Molin
Inlägg: 19964
Blev medlem: 28 dec 2011, 19:49
Ort: Moth Virgin
Kontakt:

Re: IRR (Ingelstorp RailRoad)

Inlägg av Johan Molin »

An old beauty, uppenbarligen ... :-T

Användarens profilbild
FredrikÅ
Inlägg: 950
Blev medlem: 09 mar 2013, 22:40

Re: IRR (Ingelstorp RailRoad)

Inlägg av FredrikÅ »

Hej alla,
Det var minst sagt ett tag sedan jag visade någon form av aktivitet på detta fina forum. Dels kände jag att det inte var något nytt att visa men framförallt var vi i "flyttartagen".
Det går fort att riva men lång tid att bygga...
IRR är nu ett minne blott men många erfarenheter och glädjestunder finns kvar. Min tanke är att bygga en ny, bättre anläggning framöver men när vet jag inte i dagsläget.
Funderar på att prova 2R på nästa anläggning, svenskt tema (tror jag) men framförallt, skall fokus ligga på miljöer. Enkelspår och minimalt med växlar är väl lite så jag tänker.
Ha det bäst alla så hörs vi framöver :=KOMP
/Fredrik

Online
Användarens profilbild
Johan Molin
Inlägg: 19964
Blev medlem: 28 dec 2011, 19:49
Ort: Moth Virgin
Kontakt:

Re: IRR (Ingelstorp RailRoad)

Inlägg av Johan Molin »

Vi sitter förväntansfullt och väntar i lugn och ro!

Användarens profilbild
1956
Inlägg: 6065
Blev medlem: 28 dec 2011, 19:13
Ort: Brantevik

Re: IRR (Ingelstorp RailRoad)

Inlägg av 1956 »

Ser också fram emot nybygget!

S Johansson
Inlägg: 1310
Blev medlem: 30 jan 2012, 18:05

Re: IRR (Ingelstorp RailRoad)

Inlägg av S Johansson »

"En ny bättre anläggning..." Den rivna såg ju trevlig ut!
Fint om du vill dela med dig av dina erfarenheter och tankar.

Användarens profilbild
ford1929
Inlägg: 3891
Blev medlem: 24 aug 2014, 15:36
Ort: Luleå

Re: IRR (Ingelstorp RailRoad)

Inlägg av ford1929 »

skall bli kul att följa.. :-T
Roger(Forden)

Skriv svar

Återgå till "Min Anläggning"