Toppbilden, visa:    


Varning.

Reseberättelser, matlagning och vad ni vill.
Stefan S
Inlägg: 1199
Blev medlem: 26 mar 2012, 23:23

Re: Varning.

Inlägg av Stefan S »

Eftersom jag numera mest håller till på Facebook tog jag mej friheten att länka till denna tråden i inlägget med Pressbyråkiosken. Vi får väl se vad reaktionen blir. Tror Max hade planer på just en Pressbyråkiosk, planer som ju det naturligt vis inte blev något av :-CO

Stefan

ps, har ni lagt märket till att just Pressbyrån slutat med löpsedlarna för kvällspressen, dom säljer förmodligen så få ex att dom inte anser det vara lönt att lägga ner det arbetet längre ds

Användarens profilbild
Johan Molin
Inlägg: 19963
Blev medlem: 28 dec 2011, 19:49
Ort: Moth Virgin
Kontakt:

Re: Varning.

Inlägg av Johan Molin »

Olas vibbar var således fullkomligt korrekta.
Däremot var det ingen som "högg" på Stefans länk ...

OCH — OT i just denna tråd, men min första blick in på vad mj på Facebook kan innebära gav inte mersmak precis. Vilken total röra!

"Röd tråd" var väl det allra första som saknades.

Påminner mig om George Bernard Shaws berömda yttrande "Det största problemet med kommunikation är illusionen att den ägt rum" ...

Lihkströmsverken
Inlägg: 2060
Blev medlem: 29 dec 2011, 00:14

Re: Varning.

Inlägg av Lihkströmsverken »

"Jubileum " (?) duggar tätt, idag är det 1100 dagar sedan jag för andra gången utlovades ersättningschassie och boggier.
http://modellbyggar.forum24.se/modellby ... ut480.html

/Ola

Stefan S
Inlägg: 1199
Blev medlem: 26 mar 2012, 23:23

Re: Varning.

Inlägg av Stefan S »

Johan Molin skrev:Olas vibbar var således fullkomligt korrekta.
Däremot var det ingen som "högg" på Stefans länk ...

OCH — OT i just denna tråd, men min första blick in på vad mj på Facebook kan innebära gav inte mersmak precis. Vilken total röra!

"Röd tråd" var väl det allra första som saknades.

Påminner mig om George Bernard Shaws berömda yttrande "Det största problemet med kommunikation är illusionen att den ägt rum" ...
Kan ju vara bra att han påminns om sina gamla synder. Skulle ha ge sej på att säljs kiosken till fler så kan han ju också bli påmind om sina tidigare affärer.

Ang Facebook så hade jag också lite svårt i början med att inlägg försvann fort i flödet men jag har vant mej och nu är jag betydligt mer på FB än på de forum jag besökte regelbundet. Ett par av forumen har dessutom avvecklats och finns nu på FB istället. Sen är det så bekvämt att lägga upp bilder, mina kvinnliga arbetskamrater gillar t ex när jag lägger upp bilder på mina modeller och det är käckt att kunna använda messenger när man vill kunna meddela sej privat med speciell en av dom :-Love . Är man med i flera nostalgigrupper som jag är märker man dessutom hur många idioter det finns, typen "det var bättre förr", eller att dom gamla spårvagnarna var bättre än de nya, det brukar jag kontra med att på de gamla slapp man se rullstolsburna och att det väl var det som den tidigare skribenten menade :-BS Finns ju också flera järnvägsgrupper där det hela tiden läggs upp en massa gamla svenska järnvägsbilder [JC_doubleup.gif]


Stefan

Stefan S
Inlägg: 1199
Blev medlem: 26 mar 2012, 23:23

Re: Varning.

Inlägg av Stefan S »

Nu har max reagerat på ett inlag som jag gjorde däe något frågade om modeller av X7. Jag skrev att det också fanns en modell från skojaren Max, han svarade på det inlägget och tyckte det var jätteskoj.......

https://www.facebook.com/groups/1190995 ... 2339347363

Stefan

Användarens profilbild
Johan Molin
Inlägg: 19963
Blev medlem: 28 dec 2011, 19:49
Ort: Moth Virgin
Kontakt:

Re: Varning.

Inlägg av Johan Molin »

Det tog mig bara en kvart att hitta inlägget. Vilket inte gör att mina fördomar om facebook skingras precis.
Och Max försöker ju låtsas att det regnar. Vilket det för ovanlighetens skull inte har gjort i Malmö i dag.

Lihkströmsverken
Inlägg: 2060
Blev medlem: 29 dec 2011, 00:14

Re: Varning.

Inlägg av Lihkströmsverken »

3000 dagar har så passerat sedan jag första gången utlovades ersättningschassie och boggier. Jag väntar .....

/Ola

Användarens profilbild
arcego
Inlägg: 940
Blev medlem: 05 aug 2012, 18:32
Ort: Trelleborg

Re: Varning.

Inlägg av arcego »

Den som väntar på något gott, väntar alltid alldeles för länge.......?
Himlen lär väl ramla ner dessförinnan?
3000 dagar. Långt. Allmänna reklamationsnämnden kontaktad?

Användarens profilbild
Johan Molin
Inlägg: 19963
Blev medlem: 28 dec 2011, 19:49
Ort: Moth Virgin
Kontakt:

Re: Varning.

Inlägg av Johan Molin »

Jag väntar fortfarande på den spännande överraskningen från Ola att "i dag, hör och häpna, kom mitt nya underrede. Och det är mycket snyggare än mitt gamla ..."

F-n tro't. :=Koko

Användarens profilbild
1956
Inlägg: 6065
Blev medlem: 28 dec 2011, 19:13
Ort: Brantevik

Re: Varning.

Inlägg av 1956 »

Jag hade en halvgalen vikarie i sista ring på gymnasiet som dristade sig till att säga, ” den som väntar på något gott väntar alltid i sängen”. :-CO

Användarens profilbild
Johan Molin
Inlägg: 19963
Blev medlem: 28 dec 2011, 19:49
Ort: Moth Virgin
Kontakt:

Re: Varning.

Inlägg av Johan Molin »

Må det, må det. Det är svårt att tänka sig någon värre sängkamrat än Max L ...

Fast jag kommer bara att tänka på Ulf Thorén, filmandes från en barnsal (från gamla Allmänna BB?):

Kiss i sången och ha det bra
Ligga lite och fundera
Varm i stjärten som en sommardag
Jag tror jag kissar lite mera.

Tjolittalej tjolitta lej
Du får inte kasta koskit på mig ... osv. :=u

Stefan S
Inlägg: 1199
Blev medlem: 26 mar 2012, 23:23

Re: Varning.

Inlägg av Stefan S »

Johan Molin skrev:Må det, må det. Det är svårt att tänka sig någon värre sängkamrat än Max L ...

Fast jag kommer bara att tänka på Ulf Thorén, filmandes från en barnsal (från gamla Allmänna BB?):

Kiss i sången och ha det bra
Ligga lite och fundera
Varm i stjärten som en sommardag
Jag tror jag kissar lite mera.

Tjolittalej tjolitta lej
Du får inte kasta koskit på mig ... osv. :=u
Brimalm och Max , de två stora skojarna inom svensk mj.........

PeO
Inlägg: 3061
Blev medlem: 14 jul 2012, 22:02

Re: Varning.

Inlägg av PeO »

Stefan S skrev:.........Brimalm och Max , de två stora skojarna inom svensk mj.........
En skillnad kanske i att Brimalm under många år producerade högklassiga modeller, innan han tappade kontakten med verkligheten.

Stefan S
Inlägg: 1199
Blev medlem: 26 mar 2012, 23:23

Re: Varning.

Inlägg av Stefan S »

PeO skrev:
Stefan S skrev:.........Brimalm och Max , de två stora skojarna inom svensk mj.........
En skillnad kanske i att Brimalm under många år producerade högklassiga modeller, innan han tappade kontakten med verkligheten.
Det var väl med D-loket som skojerierna började. Glatt meddela att leveranserna börjat för att sen säga att pga sjukdom görs ett uppehåll som visade sej bli ett par år långt. :=Koko

Lihkströmsverken
Inlägg: 2060
Blev medlem: 29 dec 2011, 00:14

Re: Varning.

Inlägg av Lihkströmsverken »

3100 dagar har så passerat sedan jag första gången utlovades ersättningschassie och boggier. Jag väntar .....

Samtidigt en aning frustrerande att se en "viss" säljare bosatt (?) i Lettland så väldigt aktiv på Tradera ......

/Ola

Lihkströmsverken
Inlägg: 2060
Blev medlem: 29 dec 2011, 00:14

Re: Varning.

Inlägg av Lihkströmsverken »

Idag är det 1300 dagar sedan jag fick det andra löftet om ersättningsboggier/underrede till boggiesläpet.
http://modellbyggar.forum24.se/modellby ... .html#2219
Samtidigt är det 3130 dagar sedan det första löftet.

Undrar om det kommer något?

/Ola

Användarens profilbild
Johan Molin
Inlägg: 19963
Blev medlem: 28 dec 2011, 19:49
Ort: Moth Virgin
Kontakt:

Re: Varning.

Inlägg av Johan Molin »

Gör du? :-scr

Lihkströmsverken
Inlägg: 2060
Blev medlem: 29 dec 2011, 00:14

Re: Varning.

Inlägg av Lihkströmsverken »

Inte "min" UDFo3 men likväl en halvsyster till salu på Tradera
https://www.tradera.com/item/180704/404 ... udfo2-korg
Intressant att läsa beskrivningen;
"Lackad Rälsbusskorg troligen av typ UDFo2. Fönster bottenplatta och boggier kan man lätt fixa. Finns också hos småtillverkare.
Proffslackad. Denna släp fanns för både normalspår och smalspåriga (UDFo2p) också hos privatjärnvägar enligt sannolik uppgift."


Bottenplatta och boggier kan man lätt fixa? Ja knappast kommer "tillverkaren" att tillhanda sådana kan jag av erfarenhet konstatera.
http://modellbyggar.forum24.se/modellby ... .html#2219

/Ola

Användarens profilbild
Johan Molin
Inlägg: 19963
Blev medlem: 28 dec 2011, 19:49
Ort: Moth Virgin
Kontakt:

Re: Varning.

Inlägg av Johan Molin »

"Proffslackad"? För man förstoringsglasen över bilden ser man hur "proffsig" den gröna linjen är.

Dessutom har han gett sig själv högsta betyg på sina auktioner. Såvida inte någon annan understödjare varit i farten ...

Lihkströmsverken
Inlägg: 2060
Blev medlem: 29 dec 2011, 00:14

Re: Varning.

Inlägg av Lihkströmsverken »

Johan Molin skrev: 21 jun 2020, 22:17 "Proffslackad"? För man förstoringsglasen över bilden ser man hur "proffsig" den gröna linjen är.
Har vissa likheter med min "köpta" UDFo3 (märk som UDFo2?)
Max 4.JPG
Max 6.JPG
Max 7.JPG
Max 8.JPG
Max 9.JPG
med dess underrede och "boggier"
Max 11.JPG
Max 12.JPG
Max 13.JPG
Max 14.JPG
/Ola

Lihkströmsverken
Inlägg: 2060
Blev medlem: 29 dec 2011, 00:14

Re: Varning.

Inlägg av Lihkströmsverken »

Idag är det 3200 dagar sedan jag fick första löftet om ersättningsboggier/underrede till boggisläpet.
Samtidigt är det 1370 dagar sedan det andra löftet gavs.

Utan att egentligen göra jämförelser höll andra världskriget på i 2418 dagar och belägringen av Leningrad i runt 900 dagar, samtidigt pågick 30 åriga kriget i just 30 år så jag har en bit kvar i jämförelse.

På facebooksidan ”Modelljärnväg” pågår just nu en diskussion om försäljaren i fråga, blir fascinerad av hur flera, minst två butiker/försäljare, uttalar sitt förtroende för personen i fråga. Trodde att dessa visste bättre men tydligen inte. Gentemot mig har Max/high-heels//pennyworth aldrig, oavsett vad signaturerna Abbe och Andreas S anser, gjort rätt för sig och nu närmar det sig nio år!
https://www.facebook.com/groups/119099578150334/

/Ola

Användarens profilbild
cgn1954
Inlägg: 2976
Blev medlem: 04 feb 2012, 10:58
Ort: Tyresö/Trollbäcken
Kontakt:

Re: Varning.

Inlägg av cgn1954 »

Pennyworth är tydligen portad från Tradera i alla fall .... :-haha
Med bästa hälsningar
/CGN (Om inga bilder visas så är min server nere - det händer, men inte ofta)
En nästan liten bild - endast 175 px bred
En nästan liten bild - endast 175 px bred

Användarens profilbild
Johan Molin
Inlägg: 19963
Blev medlem: 28 dec 2011, 19:49
Ort: Moth Virgin
Kontakt:

Re: Varning.

Inlägg av Johan Molin »

Jag förstår att du inte förtröttas i din väntan på att få ett nytt chassi till den fina korgen ... :=u

Användarens profilbild
småländska-rallare
Inlägg: 551
Blev medlem: 19 apr 2012, 20:33
Kontakt:

Re: Varning.

Inlägg av småländska-rallare »

cgn1954 skrev: 26 aug 2020, 14:33 Pennyworth är tydligen portad från Tradera i alla fall .... :-haha
Näää inte han säljer just nu i TRADERA....jippie.........f....n :-ras
https://www.tradera.com/profile/items/4 ... pennyworth

FAF
Inlägg: 68
Blev medlem: 20 jan 2015, 21:40

Re: Varning.

Inlägg av FAF »

Omdömena på Tradera verkar inte stämma med inläggen i tråden.... :?:

/Gunnar

Användarens profilbild
Coppas
Inlägg: 45
Blev medlem: 19 jul 2015, 17:41
Ort: Solna

Re: Varning.

Inlägg av Coppas »

De positiva omdömena kan ha flera orsaker. En är att folk rent generellt inte gillar/vill erkänna att de gått på en nit. Då är det lättare att låtsas som det regnar och svälja förtreten.

På Tradera och liknande sajter så är det ibland även vanskligt att lämna ett negativt, ibland t.o.m. även ett neutralt, omdöme då det finns risk att man får ett s.k. hämndomdöme tillbaka. Det har en del lärt sig den hårda vägen så detta blir en variant på den första orsaken, dvs. man tar missen som lärpengar och förtränger den.

Sedan finns det säkert fler orsaker, typ att ibland skickas säkert (mera medvetet) något konkret till en ny köpare som då sannolikt är nöjd och berättar det.

Användarens profilbild
Johan Molin
Inlägg: 19963
Blev medlem: 28 dec 2011, 19:49
Ort: Moth Virgin
Kontakt:

Re: Varning.

Inlägg av Johan Molin »

Jag betvivlar inte det du skriver, men undrar ändå; man är ju inte tvungen att lämna något omdöme alls. Kan man riskera ”hämnd” redan om man inte skriver översvallande positivt?
Jag har i praktiken aldrig köpt något farligare än vykort på Tradera, men däremot tog jag gud i hågen och förskottsbetalade ett par av Max bussar, väl medveten om att det var ett s k högriskprojekt. Och några bussar har ju aldrig synts till från honom.

Max har väl om något, lärt oss hobbyutövare att inte betala i förskott för något som inte är producerat ännu ...

Jan Frelin
Inlägg: 358
Blev medlem: 10 jul 2012, 08:17

Re: Varning.

Inlägg av Jan Frelin »

Hämdomdömen får man räkna med. Omdömen är dock viktigare för säljare än för köpare, så ibland kan det vara värt att ta smällen.

FAF
Inlägg: 68
Blev medlem: 20 jan 2015, 21:40

Re: Varning.

Inlägg av FAF »

Det är inte lätt som köpare om inte omdömena åtminstone ger en någorlunda bild av säljaren, det är inte alla som t.ex följer det här forumet och kan vara varnade.

/Gunnar

Användarens profilbild
Johan Molin
Inlägg: 19963
Blev medlem: 28 dec 2011, 19:49
Ort: Moth Virgin
Kontakt:

Re: Varning.

Inlägg av Johan Molin »

Jag gissar att Max Larssons härjande bland modellrallares plånböcker (och likaså det minst sagt mediokra utseendet på de få modeller han lyckats presentera) torde vara väl känt i vida kretsar. Däremot krävs ju en större grad av insikt för att känna till alla hans alter egon – något jag själv aldrig hade lyckats ta reda på, och egentligen är mindre intresserad av rent egoistiskt, eftersom jag inte brukar köpa dyrare saker än vykort på Tradera ...

Någon som lyckats såga hans modeller längs fotknölarna, bara genom att visa foton på dem, är graffen.

Beeblebrox
Inlägg: 283
Blev medlem: 06 jan 2012, 22:20
Ort: Kalmar

Re: Varning.

Inlägg av Beeblebrox »

småländska-rallare skrev: 27 aug 2020, 11:06
cgn1954 skrev: 26 aug 2020, 14:33 Pennyworth är tydligen portad från Tradera i alla fall .... :-haha
Näää inte han säljer just nu i TRADERA....jippie.........f....n :-ras
https://www.tradera.com/profile/items/4 ... pennyworth
Tittar man på annonsen på MG-loket väcker den ju lite misstankar. Han visar bilder på ett fint lok, men säger att det inte är det som säljs utan sista bilden med ett väl inplastat lok där det på intet sätt går att avgöra skicket.
Daniel Jonsson
Kalmar Modelljärnvägsklubb

Användarens profilbild
cgn1954
Inlägg: 2976
Blev medlem: 04 feb 2012, 10:58
Ort: Tyresö/Trollbäcken
Kontakt:

Re: Varning.

Inlägg av cgn1954 »

Beeblebrox skrev: 28 aug 2020, 21:07 Tittar man på annonsen på MG-loket väcker den ju lite misstankar. Han visar bilder på ett fint lok, men säger att det inte är det som säljs utan sista bilden med ett väl inplastat lok där det på intet sätt går att avgöra skicket.
Jaa... ock. Köpa grisen i säcken finns ju som "fenomen", i hans fall är det väl en affärsidé.

Jag fattar inte varför herrn säljer ett lok åt en "kompis" - om nu herrn befinner sig i Lettland - och varför inte kompisen kan sälja loket? Så jävla svårt är de inte att skapa ett konto på Tradera.

Nåja, erkänner att det finns en viss sukt-substans i att sådan annons. Jag skulle nog begära att det går att avhämta loket på plats hos säljaren, så man vet att det finns i verkligheten. Ska testa!
Med bästa hälsningar
/CGN (Om inga bilder visas så är min server nere - det händer, men inte ofta)
En nästan liten bild - endast 175 px bred
En nästan liten bild - endast 175 px bred

Användarens profilbild
cgn1954
Inlägg: 2976
Blev medlem: 04 feb 2012, 10:58
Ort: Tyresö/Trollbäcken
Kontakt:

Re: Varning.

Inlägg av cgn1954 »

Dryga 14000 kr 45 minuter före auktionsslut. Några tror på detta.

PS Är Brimalm-lok värda dessa pengar idag?
Med bästa hälsningar
/CGN (Om inga bilder visas så är min server nere - det händer, men inte ofta)
En nästan liten bild - endast 175 px bred
En nästan liten bild - endast 175 px bred

Användarens profilbild
småländska-rallare
Inlägg: 551
Blev medlem: 19 apr 2012, 20:33
Kontakt:

Re: Varning.

Inlägg av småländska-rallare »

cgn1954 skrev: 28 aug 2020, 21:24 Dryga 14000 kr 45 minuter före auktionsslut. Några tror på detta.

PS Är Brimalm-lok värda dessa pengar idag?
Många köparen tro är värdefull (guld som glimmar)

d680ae
Inlägg: 540
Blev medlem: 30 dec 2011, 22:21
Ort: Luleå/Sweden

Re: Varning.

Inlägg av d680ae »

FAF skrev: 27 aug 2020, 12:36 Omdömena på Tradera verkar inte stämma med inläggen i tråden.... :?:

/Gunnar
Det kan ju vara så att det handlar om två i grunden rätt olika affärsidéer med lite olika framgångsfaktorer att beakta. Affärerna med med egna högtflygande och föga verklighetsförankrade planer på modellproduktion, vilket den här trådens inlägg med lite verklig substans mestadels handlar om, är kanske inte så goodwillskapande genomförda. Det behöver ju inte hindra att handeln med faktiskt existerande produkter via Tradera kan vara betydligt mer framgångsrik, alla här framförda teorier till trots. Att sedan värderingarna av kvalitet och prisvärdhet uppvisar betydande individuella variationer mellan kunder och "observatörer", och ibland kan väcka uppseende, hör väl snarat till Tradera-spelets regler. Men det utgör knappast god grund för att dissa säljaren mer än vad Traderas omdömessystem utvisar att de verkliga kunderna gör.

Jan Frelin
Inlägg: 358
Blev medlem: 10 jul 2012, 08:17

Re: Varning.

Inlägg av Jan Frelin »

cgn1954 skrev: 28 aug 2020, 21:24 Dryga 14000 kr 45 minuter före auktionsslut. Några tror på detta.

PS Är Brimalm-lok värda dessa pengar idag?
Det är de nog, i alla fall ångloken.

Användarens profilbild
småländska-rallare
Inlägg: 551
Blev medlem: 19 apr 2012, 20:33
Kontakt:

Re: Varning.

Inlägg av småländska-rallare »

Jan Frelin skrev: 30 aug 2020, 19:19
cgn1954 skrev: 28 aug 2020, 21:24 Dryga 14000 kr 45 minuter före auktionsslut. Några tror på detta.

PS Är Brimalm-lok värda dessa pengar idag?
Det är de nog, i alla fall ångloken.
Ånglok? den här https://www.tradera.com/item/180704/414 ... cc-digital

Lasse M
Inlägg: 201
Blev medlem: 31 dec 2011, 01:16

Re: Varning.

Inlägg av Lasse M »

Han fortsätter att på Tradera prångla ut sina katastofalt misslyckade X7+UB7X "modeller" helt skrupellöst trots att där finns en massa fd kunder som förskottsbetalade för dessa men aldrig fick något levererat. Hade ju varit mer klädsamt att då skicka dessa "modeller" till dessa kunder istället för att sälja dom en andra gång, men det är ju precis i fifflaren Max L's linje så föga förvånande.

Som vanligt strör han superlativ om sina klumpiga leksaks"modeller".

"Mycket fin modelll...."
Knappast, skulle inte vilja ha skräpet om det så var gratis så katastrofalt dåligt och klumpigt utförd den är på alla sätt, målning, dekalering, detaljering osv osv.
Kan inte förstå att det finns folk som är beredda att betala dessa priser för detta skräpet, tittar dom inte på bilderna??????

https://www.tradera.com/item/180704/416 ... xoa7-cox7-

Användarens profilbild
småländska-rallare
Inlägg: 551
Blev medlem: 19 apr 2012, 20:33
Kontakt:

Re: Varning.

Inlägg av småländska-rallare »

Lasse M skrev: 04 sep 2020, 00:13 Han fortsätter att på Tradera prångla ut sina katastofalt misslyckade X7+UB7X "modeller" helt skrupellöst trots att där finns en massa fd kunder som förskottsbetalade för dessa men aldrig fick något levererat. Hade ju varit mer klädsamt att då skicka dessa "modeller" till dessa kunder istället för att sälja dom en andra gång, men det är ju precis i fifflaren Max L's linje så föga förvånande.

Som vanligt strör han superlativ om sina klumpiga leksaks"modeller".

"Mycket fin modelll...."
Knappast, skulle inte vilja ha skräpet om det så var gratis så katastrofalt dåligt och klumpigt utförd den är på alla sätt, målning, dekalering, detaljering osv osv.
Kan inte förstå att det finns folk som är beredda att betala dessa priser för detta skräpet, tittar dom inte på bilderna??????

https://www.tradera.com/item/180704/416 ... xoa7-cox7-
Har ställt frågor om hans modell sa inte han som äger dessa modeller han hjälper sin vän säljer ut..

Användarens profilbild
småländska-rallare
Inlägg: 551
Blev medlem: 19 apr 2012, 20:33
Kontakt:

Re: Varning.

Inlägg av småländska-rallare »

Ställe fråga om den modell om jag sätter bud på 15000 kr har den uppnått? Då sa den ja
https://www.tradera.com/item/180704/415 ... i-massing-

Beeblebrox
Inlägg: 283
Blev medlem: 06 jan 2012, 22:20
Ort: Kalmar

Re: Varning.

Inlägg av Beeblebrox »

småländska-rallare skrev: 04 sep 2020, 05:42 Har ställt frågor om hans modell sa inte han som äger dessa modeller han hjälper sin vän säljer ut..
Det är ju ett svepskäl till att inte ta ansvar som kanske kan funka en gång, men att sätta det i system tyder ju verkligen på allt annat än rent mjöl i påsen.
Daniel Jonsson
Kalmar Modelljärnvägsklubb

Användarens profilbild
cgn1954
Inlägg: 2976
Blev medlem: 04 feb 2012, 10:58
Ort: Tyresö/Trollbäcken
Kontakt:

Re: Varning.

Inlägg av cgn1954 »

Känns ju lite varning att "nån" ber "nån annan" om hjälp på Tradera med dessa Brimalm-modeller. Det är ju snorenkelt för "nån" (de flesta) att registrera ett konto och sälja själv. Jag tänker mest på häleri här.

Men det är bara en magkänsla utan adekvata bevis.
Med bästa hälsningar
/CGN (Om inga bilder visas så är min server nere - det händer, men inte ofta)
En nästan liten bild - endast 175 px bred
En nästan liten bild - endast 175 px bred

d680ae
Inlägg: 540
Blev medlem: 30 dec 2011, 22:21
Ort: Luleå/Sweden

Re: Varning.

Inlägg av d680ae »

cgn1954 skrev: 04 sep 2020, 19:45 Känns ju lite varning att "nån" ber "nån annan" om hjälp på Tradera med dessa Brimalm-modeller. Det är ju snorenkelt för "nån" (de flesta) att registrera ett konto och sälja själv. Jag tänker mest på häleri här.

Men det är bara en magkänsla utan adekvata bevis.
Om det finns marknad för att utveckla försäljningsagenturer för second hand till närmast industriell omfattning för att ägare av surplus själva inte kan, vill eller ids sälja så finns det antagligen en gradering även av "snorenkelt".

Sedan ligger det kanske nära till hands att tro att försäljning är enkelt. Efter att ha studerat nätmarknadsplatser i 20 år är min slutsats att säljare finns i alla graderingar från superklåpare utan framtidsutsikter till drivna försäljningsproffs. Det finns de som inte klarar av att undvika en enda av alla fallgropar man kan trampa i som säljare och de som amatörer ändå galant överträffar riktiga proffs. Att en och annan bangar för att själv sköta försäljning är inte underligt eller suspekt alls.

Användarens profilbild
småländska-rallare
Inlägg: 551
Blev medlem: 19 apr 2012, 20:33
Kontakt:

Re: Varning.

Inlägg av småländska-rallare »

Tänker på alias: drakdödare som köpte hel del i tradera
Kanske är han säljer ut modeller hjälp av sin vän pennyworth

Användarens profilbild
Coppas
Inlägg: 45
Blev medlem: 19 jul 2015, 17:41
Ort: Solna

Re: Varning.

Inlägg av Coppas »

Man ska väl inte spekulera för vilt. Sign. Drakdödaren var väl någon kille, vill jag minnas, som vann/ärvde en hel del pengar och satte sprätt på dessa genom att leva ut sina drömmar och köpa allt han ville ha.

Att sätta honom (har var gått flera år sedan han hördes av) i relation till Max/Pennyworth mfl. alias känns ändå lite långsökt.

Användarens profilbild
småländska-rallare
Inlägg: 551
Blev medlem: 19 apr 2012, 20:33
Kontakt:

Re: Varning.

Inlägg av småländska-rallare »

Coppas skrev: 07 sep 2020, 14:26 Man ska väl inte spekulera för vilt. Sign. Drakdödaren var väl någon kille, vill jag minnas, som vann/ärvde en hel del pengar och satte sprätt på dessa genom att leva ut sina drömmar och köpa allt han ville ha.

Att sätta honom (har var gått flera år sedan han hördes av) i relation till Max/Pennyworth mfl. alias känns ändå lite långsökt.
Skrev "kanske" får hjälp sälja ut modeller har gått 12 år sen den köpte modeller!

Lasse M
Inlägg: 201
Blev medlem: 31 dec 2011, 01:16

Re: Varning.

Inlägg av Lasse M »

cgn1954 skrev: 04 sep 2020, 19:45 Känns ju lite varning att "nån" ber "nån annan" om hjälp på Tradera med dessa Brimalm-modeller. Det är ju snorenkelt för "nån" (de flesta) att registrera ett konto och sälja själv. Jag tänker mest på häleri här.

Men det är bara en magkänsla utan adekvata bevis.
Nu är det ju väldigt få Brimalm modeller som Max L/Pennyworth säljer på Tradera. Majoriteten av allt man ser i hans auktioner är hans egna skräpmodeller i form av piratkopierade modeller/etsplåtar, avgjutna modeller i resin som så gott som alltid ser förjävliga ut. Eller så är det hans "egna" modeller i form av Skanex Hg lok i delar där man ser på bilderna att det mesta saknas för att kunna bygga ett Hg med vad som ingår i hans s.k materialsatser. Sen är det ju dom där styggelserna till X7 och UB7X modeller som hans själv tog fram och gav ut. Dessa hans egenutgivna modeller säljs alltså åt en kompis, mmmm, säkert. Trist att se att han fortfarande lyckas sälja sitt skräp till folk och ofta till ganska rejäla summor, trist också att se att han säljer modeller som kunder förskottsbetalt för och sen aldrig fått några modeller.

Användarens profilbild
Johan Molin
Inlägg: 19963
Blev medlem: 28 dec 2011, 19:49
Ort: Moth Virgin
Kontakt:

Re: Varning.

Inlägg av Johan Molin »

Men Lasse, han har ju en st trogen vapendragare trots allt i Sverige, en finsnickare som både du och jag känner väl till.
Intarsia som intarsia ... :?

Lihkströmsverken
Inlägg: 2060
Blev medlem: 29 dec 2011, 00:14

Re: Varning.

Inlägg av Lihkströmsverken »

Så kan jag konstatera att det idag är 1400 dagar sedan jag fick det andra löftet om ersättninhschassie och boggier till rälsbussläpet.
http://modellbyggar.forum24.se/modellby ... ut480.html

Noterar samtidigt att "producenten" är verksam på Tradera med diverse försäljningar, nu senast ett Brimalm B-lok ....
https://www.tradera.com/item/180704/419 ... alm-litt-b
där priset börjar närma sig 18 000 kr med någon timme kvar.

Den som väntar .....

/Ola

Användarens profilbild
småländska-rallare
Inlägg: 551
Blev medlem: 19 apr 2012, 20:33
Kontakt:

Re: Varning.

Inlägg av småländska-rallare »

Den säljer båtar o har sett den någon hemsidan innan den la ner
https://www.tradera.com/item/2906/42442 ... rans-suell

Skriv svar

Återgå till "Kamratföreningen"