Toppbilden, visa:    


Jag, en hamster?

Reseberättelser, matlagning och vad ni vill.
Lihkströmsverken
Inlägg: 2060
Blev medlem: 29 dec 2011, 00:14

Jag, en hamster?

Inlägg av Lihkströmsverken »

Ibland blir man själv förvånad över "allt" man samlat på sig genom åren. Runt omkring i skåp, på hyllor och i garderober finns spår av mitt modelljärnvägsintresse. Detta har sitt ursprung i min barndoms Märklinanläggning, fortsätter med Pochervagnar och så "svenska HO-modeller". Under resans gång har jag även haft en period med N-skala, såväl Svenskt som Tyskt men även en stor (?) dos av Western Maryland! Brittiskt smalspår i OO9 gällde under en tid liksom Brittiska, och andra länders, tunnelbanor. Spårvagnar, såväl i HO som OO, hade ett tag ett grepp i mig liksom Österrikiskt, Tyskt och Schweiziskt smalspår. Undrar vad som kommer härnäst .....

Inlägget föranleds av att jag hittade en bild i min dator där jag av någon anledning fotograferat mina Schweiziska elektriska smalspårslok som aldrig rullat en meter!
Möte 4 bild 4.jpg
Jag har nog, liksom de flesta i vår hobby, någon form av diagnos - skulle gissa på "hamster"

/Ola

Användarens profilbild
cgn1954
Inlägg: 2976
Blev medlem: 04 feb 2012, 10:58
Ort: Tyresö/Trollbäcken
Kontakt:

Re: Jag, en hamster?

Inlägg av cgn1954 »

Här hemma säger vi Ekorre, grejen med både hamster och ekorre är väl att de Inte är irrationella. Till skillnad mot... :-JJ
Med bästa hälsningar
/CGN (Om inga bilder visas så är min server nere - det händer, men inte ofta)
En nästan liten bild - endast 175 px bred
En nästan liten bild - endast 175 px bred

PeO
Inlägg: 3061
Blev medlem: 14 jul 2012, 22:02

Re: Jag, en hamster?

Inlägg av PeO »

???
Ekorre heter visserligen något helt annat på utrikiska, men hamster är väl samma på engelska, nederländska och tyska (om än med versalt H)
Vad det gäller bostavsdiagnos har jag inte vågat gå på undersökning, alfabetet skulle inte räcka till.

Användarens profilbild
cgn1954
Inlägg: 2976
Blev medlem: 04 feb 2012, 10:58
Ort: Tyresö/Trollbäcken
Kontakt:

Re: Jag, en hamster?

Inlägg av cgn1954 »

Enligt Wikipedia, tro det den som vill: "... squirrel kan användas som verb med ungefärlig betydelse hamstra." :=f

Egen bild :-)
Ekorre-200114-02.png
Med bästa hälsningar
/CGN (Om inga bilder visas så är min server nere - det händer, men inte ofta)
En nästan liten bild - endast 175 px bred
En nästan liten bild - endast 175 px bred

Användarens profilbild
Johan Molin
Inlägg: 19964
Blev medlem: 28 dec 2011, 19:49
Ort: Moth Virgin
Kontakt:

Re: Jag, en hamster?

Inlägg av Johan Molin »

Vad det gäller bostavsdiagnos har jag inte vågat gå på undersökning, alfabetet skulle inte räcka till.
PeO, du får väl säga som Kalle Moreus: Jag har alla bokstavsdiagnoser som finns utom I och Q ...

Användarens profilbild
1956
Inlägg: 6065
Blev medlem: 28 dec 2011, 19:13
Ort: Brantevik

Re: Jag, en hamster?

Inlägg av 1956 »

cgn1954 skrev: 15 mar 2020, 23:14 Enligt Wikipedia, tro det den som vill: "... squirrel kan användas som verb med ungefärlig betydelse hamstra." :=f

Egen bild :-)
Ekorre-200114-02.png
Verkligen trevlig bild!

PeO
Inlägg: 3061
Blev medlem: 14 jul 2012, 22:02

Re: Jag, en hamster?

Inlägg av PeO »

Johan Molin skrev: 22 mar 2020, 14:33
Vad det gäller bostavsdiagnos har jag inte vågat gå på undersökning, alfabetet skulle inte räcka till.
PeO, du får väl säga som Kalle Moreus: Jag har alla bokstavsdiagnoser som finns utom I och Q ...
Moraeus, att inte vara fullt normal, (vad det nu kan innebära?) ingår väl i hans profession.
F. ö. Kan vara, så säger grannfrun om grannen. Hon befarade Corona förra helgen, men i går var hon ute igen.

Skriv svar

Återgå till "Kamratföreningen"