Toppbilden, visa:    


Bra jobbat Göran!

... och information, visa bilder/video
Användarens profilbild
Johan Molin
Inlägg: 19964
Blev medlem: 28 dec 2011, 19:49
Ort: Moth Virgin
Kontakt:

Bra jobbat Göran!

Inlägg av Johan Molin »

Vi får gemensamt skicka ett stort tack till CGN1954 för gediget arbete med migrering av forumet. Det jag har sett hittills verkar fungera oklanderligt.

Och texstorleken kan man ju justera själv med cmd/ctrl & + eller -. Först fick jag gnugga ögonen, men nu är det tillrättat!

Användarens profilbild
Sgt pepper
Inlägg: 677
Blev medlem: 13 feb 2013, 17:19
Ort: Södermanland

Re: Bra jobbat Göran!

Inlägg av Sgt pepper »

Johan Molin skrev: 05 mar 2020, 15:32 Vi får gemensamt skicka ett stort tack till CGN1954 för gediget arbete med migrering av forumet. Det jag har sett hittills verkar fungera oklanderligt.

Och texstorleken kan man ju justera själv med cmd/ctrl & + eller -. Först fick jag gnugga ögonen, men nu är det tillrättat!
Vad har hänt :?: Det jag kan se ser konstigt ut när jag går in på mötesspåret dvs är att det handlar om att det är väldigt långt mellan raderna i forumindexet etc. Har det hänt något med upplösningen :?: /Anders

Användarens profilbild
cgn1954
Inlägg: 2976
Blev medlem: 04 feb 2012, 10:58
Ort: Tyresö/Trollbäcken
Kontakt:

Re: Bra jobbat Göran!

Inlägg av cgn1954 »

Det kan behövas rensas i era webb-läsares cache. Sen ska det funka...
Med bästa hälsningar
/CGN (Om inga bilder visas så är min server nere - det händer, men inte ofta)
En nästan liten bild - endast 175 px bred
En nästan liten bild - endast 175 px bred

Användarens profilbild
1956
Inlägg: 6065
Blev medlem: 28 dec 2011, 19:13
Ort: Brantevik

Re: Bra jobbat Göran!

Inlägg av 1956 »

Stort tack för hjälpen med uppdatering och flytt av forumet till annat webbhotell, Göran. Jag tycker mig märka att det är betydligt snabbare än tidigare.

BAn
Inlägg: 801
Blev medlem: 23 okt 2012, 15:50
Ort: Sävedalen

Re: Bra jobbat Göran!

Inlägg av BAn »

[JC_doubleup.gif] … men den emojen funkar inte hos mig i Edge under Windows 10. ;)

I Chrome under Android blir det lite konstigt. Aktiva trådar kommer då med en tråd - och sedan tomt resten av "en sida" - sedan nästa tråd - och tomt... osv.

/Bengt
- en rest från sent fyrtiotal

ErikB
Inlägg: 1677
Blev medlem: 05 jan 2012, 16:37
Ort: Korsanäs

Re: Bra jobbat Göran!

Inlägg av ErikB »

Även hos mig är [JC_doubleup.gif] ur funktion. Kör Firefox i Windows 10. Ser dessutom att många (inte alla men många) av mina direktuppladdade bilder inte visas (se t.ex. sid 71 i min byggtråd).

Men det kanske är barnsjukdomar som botas genom att expektera ett lite tag? :=nee
/Erik
Alla dessa hjul som kom och gick, inte visste jag att det var tåget.

Användarens profilbild
Sgt pepper
Inlägg: 677
Blev medlem: 13 feb 2013, 17:19
Ort: Södermanland

Re: Bra jobbat Göran!

Inlägg av Sgt pepper »

cgn1954 skrev: 05 mar 2020, 17:15 Det kan behövas rensas i era webb-läsares cache. Sen ska det funka...
Tog upp Firefox 70.0 då funkar det :-T

Användarens profilbild
cgn1954
Inlägg: 2976
Blev medlem: 04 feb 2012, 10:58
Ort: Tyresö/Trollbäcken
Kontakt:

Re: Bra jobbat Göran!

Inlägg av cgn1954 »

Ser ut som att ett antal emojer inte funkar... kollar på det. :-JJ

FAQ funkar inte heller (behöver skrivas om) och sen är det några konstiga sökvägar på vissa sidor.... nåja - en sak i taget.

Jag hoppas vi slipper backa till gamla forumet. :train3:
Med bästa hälsningar
/CGN (Om inga bilder visas så är min server nere - det händer, men inte ofta)
En nästan liten bild - endast 175 px bred
En nästan liten bild - endast 175 px bred

Användarens profilbild
cgn1954
Inlägg: 2976
Blev medlem: 04 feb 2012, 10:58
Ort: Tyresö/Trollbäcken
Kontakt:

Re: Bra jobbat Göran!

Inlägg av cgn1954 »

Så, hittat och åtgärdat några fel. Återstår en del, bl a hantering av bilder (inkl. Toppbild-snurran).

Jag tror - just nu - att det är värt fortsätta här på nya platsen och reda ut de fel som finns, att gå från en "låg" version till den senaste innebär ofta en del strul.

Jag fortsätter imorrn ... o.s.v. /CGN

PS OBS! Om vi ska backa till gamla forumet försvinner alla inlägg från efter tidpunkten vid bytet. :=u
Med bästa hälsningar
/CGN (Om inga bilder visas så är min server nere - det händer, men inte ofta)
En nästan liten bild - endast 175 px bred
En nästan liten bild - endast 175 px bred

PeO
Inlägg: 3061
Blev medlem: 14 jul 2012, 22:02

Re: Bra jobbat Göran!

Inlägg av PeO »

Något bra måste du kommit på. Jag hade samma problem som Anders, fick scrolla två bildskärmar ner för att se nästa tråd, men nu ser det normalt ut igen [JC_doubleup.gif]

.... men efter att jag skickat inlägget och kom tillbaka var det återigen bara en tråd synlig på skärmen.
En påminnelse om den gamla skylten:
"Oh Lord , help me to keep my big mouth shut, until I know what I'm talking about."
Men, vad tyst det skulle bli, om alla gjorde det.

Användarens profilbild
1956
Inlägg: 6065
Blev medlem: 28 dec 2011, 19:13
Ort: Brantevik

Re: Bra jobbat Göran!

Inlägg av 1956 »

cgn1954 skrev: 06 mar 2020, 00:38 Så, hittat och åtgärdat några fel. Återstår en del, bl a hantering av bilder (inkl. Toppbild-snurran).

Jag tror - just nu - att det är värt fortsätta här på nya platsen och reda ut de fel som finns, att gå från en "låg" version till den senaste innebär ofta en del strul.

Jag fortsätter imorrn ... o.s.v. /CGN

PS OBS! Om vi ska backa till gamla forumet försvinner alla inlägg från efter tidpunkten vid bytet. :=u

Instämmer helt i det du skriver. Att gå tillbaka till det gamla nu tycker jag är helt fel, det nya fungerar ju till största delen.

Försök att fixa "barnsjukdomarna" när du har tid till det och det passar dig, jag tror att vi alla här tycker så.

Användarens profilbild
Johan Molin
Inlägg: 19964
Blev medlem: 28 dec 2011, 19:49
Ort: Moth Virgin
Kontakt:

Re: Bra jobbat Göran!

Inlägg av Johan Molin »

Instämmer med Göran och Rikard. All migration av det här slaget medför ju en del initialsvårigheter. Det känns dock som överkomliga skvavanker.

Svenne

Re: Bra jobbat Göran!

Inlägg av Svenne »

Härstädes - i min enkla datormiljö - gick allt elegant. Tack för det :-T

Användarens profilbild
Johan Molin
Inlägg: 19964
Blev medlem: 28 dec 2011, 19:49
Ort: Moth Virgin
Kontakt:

Problem ?

Inlägg av Johan Molin »

När jag går in på min egen tråd ser jag att mitt eget inlägg och bl a H0-Nisses svar på detsamma från igår (?) är försvunna!

EDIT: Nu plötsligt finns inläggen där igen inklusive min senaste bild! What happened?

Så någonting har hänt som drabbat inlägg från gårdagen.

HLS
Inlägg: 975
Blev medlem: 12 feb 2012, 16:16
Ort: Västra Frölunda

Re: Bra jobbat Göran!

Inlägg av HLS »

Bra jobbat med bytet!
Forumet är nu snabbt som en vessla.
Problemet med att webbsidan "växte på höjden" löstes med att ta bort kakorna för Mötesspåret i webbläsaren.
Upptäckte att det går att göra selektivt /per webbplats/ åtminstone i Firefox.
(ställer mig upp och applåderar)
/Hans
Medlem i MRW: https://www.mrw1.se

Användarens profilbild
cgn1954
Inlägg: 2976
Blev medlem: 04 feb 2012, 10:58
Ort: Tyresö/Trollbäcken
Kontakt:

Re: Bra jobbat Göran!

Inlägg av cgn1954 »

Okej, tack för uppmuntrande omdömen... återstår en del "fix".

Ett bekymmer är att av 7854 uppladdade bildfiler så saknas 1946 (!). Helt obegripligt och det har INTE med flytten att göra eftersom de även saknas på gamla hotellet.

Ändring: Lite mer kollat: Det är inte kopplat till datum eftersom det finns filer uppladdade nästan varje dag, både i nya och gamla hotellet.

Jag har noterat att det försvunnit bildfiler som börjar med 71_, 71_, 753_, 79_ och 90_ och det är samma som användar-ID:et i databasen, alltså för fem olika användare.

(Det var inte jag! :=u )

Gräver vidare.... kollar nu med gamla hotellet efter backuper.
Med bästa hälsningar
/CGN (Om inga bilder visas så är min server nere - det händer, men inte ofta)
En nästan liten bild - endast 175 px bred
En nästan liten bild - endast 175 px bred

PeO
Inlägg: 3061
Blev medlem: 14 jul 2012, 22:02

Re: Bra jobbat Göran!

Inlägg av PeO »

Bra jobbat.
Problemet jag skrev om några inlägg uppåt försvann snart. Det har känts ovant de sista dagarna att kolla datum och klockslag på alla inlägg, för att se vad som är nytt, men under tiden jag läst om Corona, har angivelser av typen "för 2 minuter sedan" eller "igår kl xx.xx" kommit tillbaka. det känns lättare att hitta. Väntan med timglas på skärmen har försvunnit, nu kommer snabb reaktion på klick.
Det enda som saknas nu är upplysningen om toppbilden. De flesta bilderna känner man igen, men en del känns nya.

Edit: Ikväll var det tillbaks till bara datum och klockslag, men då jag loggat in, kom "igår klxx.xx" och för "5 minuter sedan" tillbaka.

Användarens profilbild
cgn1954
Inlägg: 2976
Blev medlem: 04 feb 2012, 10:58
Ort: Tyresö/Trollbäcken
Kontakt:

Re: Bra jobbat Göran!

Inlägg av cgn1954 »

PeO skrev: 20 mar 2020, 16:24Det enda som saknas nu är upplysningen om toppbilden. De flesta bilderna känner man igen, men en del känns nya.
Heh... bilder och info kommer tillbaka. Fick prioritera lite annat hemma, t ex fixa till Leos 3029 lok som farfar bara lämnade över så.... ingen koll!. Jag (morfar) fick fixa... :=u Leo är 6 år gammal och får snart tillbaka loket plus några vagnar som jag hade i "garderoben", förmodligen från egen barndomstid.

Med bästa hälsningar
/CGN (Om inga bilder visas så är min server nere - det händer, men inte ofta)
En nästan liten bild - endast 175 px bred
En nästan liten bild - endast 175 px bred

Skriv svar

Återgå till "Kungörelser"