Toppbilden, visa:    


Tittut

Min utrustning, hur jag bär mig åt när jag bygger allt möjligt, och vilka husdjur som hjälper till.
Användarens profilbild
cgn1954
Inlägg: 2976
Blev medlem: 04 feb 2012, 10:58
Ort: Tyresö/Trollbäcken
Kontakt:

Tittut

Inlägg av cgn1954 »

Jag köpte några SJ-märken på Tradera och tyckte inte att de skulle hamna i en byrålåda.

Så det fick bli IKEA:s tittskåp kompletterad med 2 LED-lister från Clas Olsson, ny sammetsbakgrund och lite annat. Några timmars jobb.

På plats . . . den guldgula färgen är den rätta, fotot nederst är för blått/vitt
En lite större bild - 800 px bred

Belyst med LED
En mellanstor bild - 600 px bred
Med bästa hälsningar
/CGN (Om inga bilder visas så är min server nere - det händer, men inte ofta)
En nästan liten bild - endast 175 px bred
En nästan liten bild - endast 175 px bred

Användarens profilbild
cgn1954
Inlägg: 2976
Blev medlem: 04 feb 2012, 10:58
Ort: Tyresö/Trollbäcken
Kontakt:

Re: Tittut

Inlägg av cgn1954 »

Så... tittskåpet börjar bli för litet - undrar hur många olika märken det finns - egentligen? :-BS

God Jul till er alla!

Här en bild från igår, M-märket i grupp 1 (Maskinavdelningen) är ganska nytt, likaså det ovanliga (tror jag) märket med röd färg, lite annorlunda mot övriga. Nr 2.

En lite mindre bild - 400 px bred

Lite OT: Jag tror att jag nu fattar varför SKÅJ:s logga ser ut som den gör ("svulstig"?) - det är ju samma typsnitt som SJ-märkena i grupp 1 på bilden - eller hur?

En liten bild - 200 px bred bara

Åka fint med SKÅJ, länk till hemsidan
En mellanstor bild - 600 px bred
Med bästa hälsningar
/CGN (Om inga bilder visas så är min server nere - det händer, men inte ofta)
En nästan liten bild - endast 175 px bred
En nästan liten bild - endast 175 px bred

Användarens profilbild
perjan
Inlägg: 277
Blev medlem: 31 dec 2011, 08:50
Ort: Värmland
Kontakt:

Re: Tittut

Inlägg av perjan »

Trevligt med SJ märken. Här fick jag en påminnelse om att jag hade några av dessa märken bortglömda i en låda.
Som CGN skriver förtjänar dessa märken ett bättre öde så jag får väl hitta på något. Tackar för tipset.

Det översta märket i mitten trodde jag först var avbrutet.... men icke. Det finns två fästöglor på sidan om man tittar noga.
Hur användes detta märke?

Bild
Bästa MJ-hälsningar
Per-Åke
http://www.mj-rallaren.se/
Bild

ArneL
Inlägg: 58
Blev medlem: 30 dec 2011, 18:47

Re: Tittut

Inlägg av ArneL »

perjan skrev:
Det översta märket i mitten trodde jag först var avbrutet.... men icke. Det finns två fästöglor på sidan om man tittar noga.
Hur användes detta märke?
...
Det ska sitta på vänster kavajslag, Det ska också finnas ett spegelvänt för höger kavajslag.
/Arne

Användarens profilbild
perjan
Inlägg: 277
Blev medlem: 31 dec 2011, 08:50
Ort: Värmland
Kontakt:

Re: Tittut

Inlägg av perjan »

ArneL skrev:
perjan skrev:
Det översta märket i mitten trodde jag först var avbrutet.... men icke. Det finns två fästöglor på sidan om man tittar noga.
Hur användes detta märke?
...
Det ska sitta på vänster kavajslag, Det ska också finnas ett spegelvänt för höger kavajslag.
/Arne
Tackar för ditt svar på frågan.
Bästa MJ-hälsningar
Per-Åke
http://www.mj-rallaren.se/
Bild

Mölle-Mats
Inlägg: 7838
Blev medlem: 28 dec 2011, 23:30
Ort: Mölle

Re: Tittut

Inlägg av Mölle-Mats »

Att låta järnvägshobbyn skena uppåt väggarna kan ju ge upphov till en hel del trevliga såväl två- som tredimensionella "tavlor"! [JC_doubleup.gif]

Ett litet tips, Lidl har på sistone sålt ett parti med vitriner av lite större modell (68 cm breda, 110 cm höga och nog kring ett par decimeter djupa vill jag minnas) a 799 kr per styck (sehr Preisgünstig i mitt tycke) - det kanske skulle vara något att låta samlingen växa i?

Men en liten varning är på sin plats, paketet är svintungt att hantera - så det är nog en fördel om man är två pers när man ska slå till (jag lyckades dock släpa hem ett par stycken alldeles på egen hand, men helt lätt var det inte).
Also sprach der Matserschmitt!

Användarens profilbild
cgn1954
Inlägg: 2976
Blev medlem: 04 feb 2012, 10:58
Ort: Tyresö/Trollbäcken
Kontakt:

Re: Tittut

Inlägg av cgn1954 »

Mölle-Mats skrev:Att låta järnvägshobbyn skena uppåt väggarna kan ju ge upphov till en hel del trevliga såväl två- som tredimensionella "tavlor"! [JC_doubleup.gif]
Hehe... vi är ju tvåsam här hemma så vad jag noterar är väl att ytor för dylika installationer är ganska begränsat, man (jag) får inte spåra ut härvidlag. Bara att hitta en tittskåpsarea (!) var inte lätt. Nåja - inga stora problem detta, Ikea har säkert fler små tittskåp även år 2020. :-BS
Med bästa hälsningar
/CGN (Om inga bilder visas så är min server nere - det händer, men inte ofta)
En nästan liten bild - endast 175 px bred
En nästan liten bild - endast 175 px bred

Skriv svar

Återgå till "Från min egen verkstad"