Toppbilden, visa:    


Aktuellt från Frykmodell

Här har Hobbyhandlaren plats att visa sina produkter och nyheter.
frykmodell
Inlägg: 39
Blev medlem: 02 aug 2012, 21:49

Aktuellt från Frykmodell

Inlägg av frykmodell »

På produktsidan händer inte så mycket just nu.
Under sensommaren har jag pysslat med att bygga om hemsidan helt från början
och då använda ett lite modernare verktyg och upplägg än det jag använt i snart 20 år för mina hemsidor.
Efter mycket knappande tror jag mig nu vara i mål och hoppas att jag fått det mesta rätt med produkter och priser.

Det blir precis som förut bara en enkel web-katalog och ingen aktiv web-shop.
Beställningarna görs på samma sätt som tidigare via e-post.
Med den rätt begränsade omfattning verksamheten har känns det som en lagom nivå för min egen del.

Sortimentet är samma som tidigare med tyngdpunkt på etsade eller 3D-printade byggsatser av svenska modeller och miljödetaljer
i skala N samt några väl valda produkter i skala H0.
Och från H0-sortimentet kan rapporteras att den klassiska flakmoppen nu har sålts i 800 exemplar, 500 byggsatser och 300 färdigmodeller. (Övriga produkter kommer inte tillnärmelsevis i närheten av dessa siffror)

Nytt för hösten blir att även de 3D-printade roddbåtarna, både i skala H0 och N kommer att finnas hemma på lager och inte behöver beställas omvägen via Shapeways.

Bild
En liten roddbåt, den här i skala H0

De för året nya modellerna av slaghacken väckte ett, för mig, lite överraskande intresse från H0-kunder i slåttermaskinens hemland, Danmark. Där kallas maskinerna för grønthøstere eller på skoj Uffelhorn.
Efter lite "input" från ytterligare intresserade kunder i Danmark kommer H0-upplagan av slaghacken i en ny version med ett separat utkastarrör som kan monteras med valfri vridning, istället för det fasta röret i första versionen.
De första provmodellerna väntas hem nu under veckan.

Bild

Men bland N-skalerallarna har man tydligen ännu inte nått skördesäsongen, varken i Sverige eller i Danmark,
då det hittills bara sålts en enda slaghack i den skalan :=nee :=nee
-----------------

Välkomna att besöka den nya katalogen!
Jag hoppas den kommande hösten blir ännu en trevlig bygg- och körsäsong i alla skalor. :play:


Olle Frykmo
En liten bild - 200 px bred bara

Användarens profilbild
Johan Molin
Inlägg: 19964
Blev medlem: 28 dec 2011, 19:49
Ort: Moth Virgin
Kontakt:

Re: Aktuellt från Frykmodell

Inlägg av Johan Molin »

Grattis för insteget på den danska marknaden, Olle!

Ekan misstänker jag också blir eftertraktad, åtminstone av mig framöver!

Användarens profilbild
P Falk
Inlägg: 2894
Blev medlem: 20 apr 2012, 10:56
Ort: Gråbo

Re: Aktuellt från Frykmodell

Inlägg av P Falk »

Vad roligt för dig Olle! Kul att det rullar på även i vårt grannland. Stort grattis till det och till ny hemsida!
Ja, Johan.. jag håller med. Den där ekan går inte av för (slag) hackor.. :=u
Fantastiskt att få till sådan skärpa i utskrifterna. Så snyggt!
Tror nog att Kortedsborna skulle bli glada över några de också. Så de kan hålla sig över vattenytan ett tag tall.. :=u :-T
---------------------------------------
Medlem i MRW. http://www.mrw1.se

Skriv svar

Återgå till "Kommersiell försäljning"