Toppbilden, visa:    


De värsta feltillverkade modellerna sedan 00-talet?

qrt
Inlägg: 64
Blev medlem: 13 aug 2014, 20:23

De värsta feltillverkade modellerna sedan 00-talet?

Inlägg av qrt »

Förra året berättade jag i tråden "De värsta feltillverkade modellerna sedan 70-talet?" om nyttig information som jag hittat i tyska Stummiforum.

Nu undrar jag vilka modeller av det som är tillverkat på den här sidan sekelskiftet som man ska studera extra noga innan man köper dem begagnade (eller "nya" ur vitrinsamlingar). )

/Curt

Ovanstående fråga har jag även ställt annorstädes. Hittills utan önskad respons.
Jag frågar mig nu därför om det lyckas bättre här eller om det månne finns något utländskt forum i vilket jag kan få mera hjälp av medlemmarna.

tuff-tuff

Re: De värsta feltillverkade modellerna sedan 00-talet?

Inlägg av tuff-tuff »

Dom värsta tillverkade modeller härrör från olika företagen vars modeller tillverkas eller hade tillverkats i Kina.
Märklin var en utav dom med vissa modeller som hade problem med skönhetsmiss och kontaktproblem mellan lok och rälsen.
Jag vet inte hur Roco ligger till med tillverkningen numera.
Det snackades om att Roco skulle flytta med sin verksamheten utomlands.
Var det Korea?

tuff-tuff

Re: De värsta feltillverkade modellerna sedan 00-talet?

Inlägg av tuff-tuff »

qrt skrev:Förra året berättade jag i tråden "De värsta feltillverkade modellerna sedan 70-talet?" om nyttig information som jag hittat i tyska Stummiforum.

Nu undrar jag vilka modeller av det som är tillverkat på den här sidan sekelskiftet som man ska studera extra noga innan man köper dem begagnade (eller "nya" ur vitrinsamlingar). )

/Curt

Ovanstående fråga har jag även ställt annorstädes. Hittills utan önskad respons.
Jag frågar mig nu därför om det lyckas bättre här eller om det månne finns något utländskt forum i vilket jag kan få mera hjälp av medlemmarna.
Du benämner Stummi som är en forum, där dom flesta medlemmar kör Märklin.
Oftast kan det uppstå även felen hos Märklin lok samt vagnar, men det presenteras även av dom flesta Märklinister hos Stummiforum.

Skriv svar

Återgå till "Utländska Järnvägsfordon Övrigt"