Toppbilden, visa:    


Programmeringsproblem med Trix nya Ub-lok Likström DCC

Användarens profilbild
Sgt pepper
Inlägg: 677
Blev medlem: 13 feb 2013, 17:19
Ort: Södermanland

Programmeringsproblem med Trix nya Ub-lok Likström DCC

Inlägg av Sgt pepper »

Jag har införskaffat det nya Ub-Loket från Trix Artikelnr TR 22350
Ellok Ub 709 SJ. Jag har försökt programmera (lägga in) loket i min multimaus på samma sätt som jag har lagt in alla mina lok, men det fungerar ej. Är det någon som har några tips där ute eller har haft samma problem. Första jag märkte det var att när jag satte loket på rälsen var att lyset lös direkt vid placering på rälsen samt slocknade mellan programmeringstryckningarna?/Anders

Användarens profilbild
Sgt pepper
Inlägg: 677
Blev medlem: 13 feb 2013, 17:19
Ort: Södermanland

Re: Programmeringsproblem med Trix nya Ub-lok Likström DCC

Inlägg av Sgt pepper »

Sgt pepper skrev:Jag har införskaffat det nya Ub-Loket från Trix Artikelnr TR 22350
Ellok Ub 709 SJ. Jag har försökt programmera (lägga in) loket i min multimaus på samma sätt som jag har lagt in alla mina lok, men det fungerar ej. Är det någon som har några tips där ute eller har haft samma problem. Första jag märkte det var att när jag satte loket på rälsen var att lyset lös direkt vid placering på rälsen samt slocknade mellan programmeringstryckningarna?/Anders
Problemet löst :-T Plockade upp loket på fabriksinställningen adress:3 och la om mitt Da 940 på på ny adress (enklaste lösningen)
Läste instruktionen att loket inte kan programmeras om på befintlig räls utan behöver separat progarmmeringsspår :oops: Då tar man enklaste vägen istället för att bygga separat spår med omkopplare för det :-BS

tuff-tuff

Re: Programmeringsproblem med Trix nya Ub-lok Likström DCC

Inlägg av tuff-tuff »

Skönt att det löste sig!
Men hur fungera loket då?
Vilka för och nackdelar finns det?

Användarens profilbild
Sgt pepper
Inlägg: 677
Blev medlem: 13 feb 2013, 17:19
Ort: Södermanland

Re: Programmeringsproblem med Trix nya Ub-lok Likström DCC

Inlägg av Sgt pepper »

tuff-tuff skrev:Skönt att det löste sig!
Men hur fungera loket då?
Vilka för och nackdelar finns det?
Loket fungerar utmärkt [JC_doubleup.gif] , men väldigt hög ljudvolym :-r2 Får ta tag i det senare när det finns tid att gå igenom hela lokparken och justera olika cv-värden :-CO

Skriv svar

Återgå till "Svenska Ellok"