Toppbilden, visa:    


Statistik, en jämförelse.

... och information, visa bilder/video
Användarens profilbild
1956
Inlägg: 6065
Blev medlem: 28 dec 2011, 19:13
Ort: Brantevik

Statistik, en jämförelse.

Inlägg av 1956 »

Utan att på något sätt försöka göra det ena forumet till "bättre" än det andra, så är nedanstående momentana statistik glädjande för "lillebror Mötesspåret".

Antal medlemmar: SvMjF 3648, Mötesspåret 767
Antal ämnen/trådar: SvMjF 18 715, Mötesspåret 5093
Antal inlägg: SvMjF 202 975, Mötesspåret 101 123.

Det aktiva deltagandet, skrivglädjen och kommenterandet synes vara större här.

Se gärna inlägget som den mesta statistik, alltså värdelös! ;)

Användarens profilbild
cgn1954
Inlägg: 2976
Blev medlem: 04 feb 2012, 10:58
Ort: Tyresö/Trollbäcken
Kontakt:

Re: Statistik, en jämförelse.

Inlägg av cgn1954 »

Ja, jo.... jag är inne på båda ställena i stort sett varje dag/kväll och kopplar väl "kreativiteten" på respektive forum som antalet nya inlägg sen mitt senaste besök. Det är ungefär lika upplever jag.

Och (här är det priciis oxå värdelös kunskap/info) så är känslan att det skrivs ungefär lika mycket i snitt per dag över en längre tid och med olika dippar och toppar då och då på resp. forum.

Den stora skillnaden är väl - tycker jag - kring innehållet där Mötesspåret ligger mer år "Byggande", landskap, fordon, osv. medan jag lite bättre/djupare/intressantare får svar på teknik och 3R på Svenskt MJ-forum. Men det är oxå som sagt - värdelös info egengklingen. :=u
Med bästa hälsningar
/CGN (Om inga bilder visas så är min server nere - det händer, men inte ofta)
En nästan liten bild - endast 175 px bred
En nästan liten bild - endast 175 px bred

Användarens profilbild
1956
Inlägg: 6065
Blev medlem: 28 dec 2011, 19:13
Ort: Brantevik

Re: Statistik, en jämförelse.

Inlägg av 1956 »

Instämmer Göran! Därför är det bra att båda dessa breda mj-fora finns.

Att alla gillar att det är "högt i tak" på Mötesspåret är/var alla inte överens om, några har t.o.m. tagit så illa vid sig att de lämnat kamratskapen. Men så förhåller det sig ju på betydligt högre (eller är det möjligen lägre?) plan än i vår lilla värld, där vissa inte vill prata med andra.

Användarens profilbild
perjan
Inlägg: 277
Blev medlem: 31 dec 2011, 08:50
Ort: Värmland
Kontakt:

Re: Statistik, en jämförelse.

Inlägg av perjan »

Visst är det en bra tillgång att kunna följa flera fora och ta till sig det som är av eget intresse.
Det går ju att låta bli att läsa inlägg som inte känns bra eller ligger utanför sin egen inriktning i hobbyn.
Jag följer båda nämnda fora plus en del tyska och engelska men mest aktiv på SvMjF då jag lutar åt elektronik/teknikhållet.

Jag förstår vad du syftar på när du nämner ”lämnat kamratskapen” vilket sig inte är ovanligt i ett forum.
Men i detta specifika fall råkade jag från en oberoende källa få en del insikt i fallet och blev inte ett dugg överraskad av detta avhopp
oavsett "takhöjden".
Bästa MJ-hälsningar
Per-Åke
http://www.mj-rallaren.se/
Bild

Användarens profilbild
1956
Inlägg: 6065
Blev medlem: 28 dec 2011, 19:13
Ort: Brantevik

Re: Statistik, en jämförelse.

Inlägg av 1956 »

perjan skrev:V
Men i detta specifika fall råkade jag från en oberoende källa få en del insikt i fallet och blev inte ett dugg överraskad av detta avhopp
oavsett "takhöjden".
Vem din "oberoende källa" är vet jag inte. Men om du verkligen vill få veta hur det förhåller sig så tvekar jag inte att vidarebefordra mail till dig som förmodligen kommer att ändra din uppfattning.

Användarens profilbild
perjan
Inlägg: 277
Blev medlem: 31 dec 2011, 08:50
Ort: Värmland
Kontakt:

Re: Statistik, en jämförelse.

Inlägg av perjan »

Jag tar gärna emot ett mail..... men då helst från oberoende person.
perjan42 at tyfonmail.se (reg. epostadr. på forumet felaktigt)
Bästa MJ-hälsningar
Per-Åke
http://www.mj-rallaren.se/
Bild

Användarens profilbild
1956
Inlägg: 6065
Blev medlem: 28 dec 2011, 19:13
Ort: Brantevik

Re: Statistik, en jämförelse.

Inlägg av 1956 »

Tyvärr uttryckte jag mig fel när jag skrev "oberoende källa". Källan i fråga är just källan. Jag återkommer imorgon till dig.

Boris
Inlägg: 123
Blev medlem: 29 dec 2011, 14:36

Re: Statistik, en jämförelse.

Inlägg av Boris »

Ursäkta en yngling, men är herrarna verkligen (och då menar jag _verkligen_) säkra på att källan vill att dennes kommunikation delas på det sättet. Hade det varit jag hade jag gått i taket fullständigt.
Tågtokig f.d. typograf, ännu inte på gång, p.g.a. flytt till gammalt hus. Men se’n, då jä…

Användarens profilbild
Johan Molin
Inlägg: 19963
Blev medlem: 28 dec 2011, 19:49
Ort: Moth Virgin
Kontakt:

Re: Statistik, en jämförelse.

Inlägg av Johan Molin »

Jag kan säga så mycket, att i den här frågan står jag fullkomligt bakom Rikard, även om vi haft rätt hårda duster om hur man ska förhålla sig till SD och deras budskap. Man bör vara extra mån om att mail som uttrycker åsikter, som inte är snälla om en person, hamnar hos rätt adressat.

Användarens profilbild
1956
Inlägg: 6065
Blev medlem: 28 dec 2011, 19:13
Ort: Brantevik

Re: Statistik, en jämförelse.

Inlägg av 1956 »

Boris skrev:Ursäkta en yngling, men är herrarna verkligen (och då menar jag _verkligen_) säkra på att källan vill att dennes kommunikation delas på det sättet. Hade det varit jag hade jag gått i taket fullständigt.
Som lite äldre och möjligen klokare än en yngling är min åsikt att man bör stå för vad som uttrycks i både ord och handling.

Boris
Inlägg: 123
Blev medlem: 29 dec 2011, 14:36

Re: Statistik, en jämförelse.

Inlägg av Boris »

1956 skrev:
Boris skrev:Ursäkta en yngling, men är herrarna verkligen (och då menar jag _verkligen_) säkra på att källan vill att dennes kommunikation delas på det sättet. Hade det varit jag hade jag gått i taket fullständigt.
Som lite äldre och möjligen klokare än en yngling är min åsikt att man bör stå för vad som uttrycks i både ord och handling.
Sant, men – och om detta vet jag inget – avsändaren kan ju ha avsett att det var i förtroende. Om jag tolkar ditt inlägg som en viss potentat plägar tolka en viss helig skrift, så kan man i princip räkna med att all som skrivs till dig privat och i förtroende kan publiceras. Det blir konsekvensen. Men som sagt, du är ju både äldre och klokare, så det ordnar sig säkert. :-)
Tågtokig f.d. typograf, ännu inte på gång, p.g.a. flytt till gammalt hus. Men se’n, då jä…

Användarens profilbild
Johan Molin
Inlägg: 19963
Blev medlem: 28 dec 2011, 19:49
Ort: Moth Virgin
Kontakt:

Re: Statistik, en jämförelse.

Inlägg av Johan Molin »

Man ska vara försiktig att kommentera saker som man inte vet någonting om.
Jag råkar veta det eftersom jag nämndes i det mail som skrevs.

Jag kan säga så pass mycket som att om du Boris vill skriva till en av dina kompisar och i ditt mail hävda att jag är en skitstövel, men råkar maila det fel så att det hamnar hos mig istället, då kommer jag inte att bli så jätteglad för din beskrivning ...

Denna tråd har ju för längesedan lämnat kandsvägen och känns snubblande nära att höra hemma i Vislanda.

Användarens profilbild
cgn1954
Inlägg: 2976
Blev medlem: 04 feb 2012, 10:58
Ort: Tyresö/Trollbäcken
Kontakt:

Re: Statistik, en jämförelse.

Inlägg av cgn1954 »

Tänk att det i forummiljöer är så lätt att spåra ur. Konstigt dock inom MJ, där man kanske ska vara på banan. :=u
Med bästa hälsningar
/CGN (Om inga bilder visas så är min server nere - det händer, men inte ofta)
En nästan liten bild - endast 175 px bred
En nästan liten bild - endast 175 px bred

Boris
Inlägg: 123
Blev medlem: 29 dec 2011, 14:36

Re: Statistik, en jämförelse.

Inlägg av Boris »

Johan, visst har du rätt i det du säger, men ändå. Jag står dock på mig i grundfrågan och ”restar därefter min låda”.
Tågtokig f.d. typograf, ännu inte på gång, p.g.a. flytt till gammalt hus. Men se’n, då jä…

Skriv svar

Återgå till "Kungörelser"