Toppbilden, visa:    


Kullywood videoproduktioner

Här kan du lägga in foton på allt möjligt, alltså även på ickejärnvägsrelaterat. Det är också här du kan dela med dig av dina tips om hur man får bästa resultat när man fotograferar.
Mölle-Mats
Inlägg: 7838
Blev medlem: 28 dec 2011, 23:30
Ort: Mölle

Re: Kullywood videoproduktioner

Inlägg av Mölle-Mats »

Sture Bylén skrev: ... "Mölle-Munnen" ? :? Stings like a butterfly. :mrgreen:
Är det undertecknad du syftar på??? Jag som är så timid och försynt? :shock:
Also sprach der Matserschmitt!

PeO
Inlägg: 3060
Blev medlem: 14 jul 2012, 22:02

Re: Kullywood videoproduktioner

Inlägg av PeO »

Som en postis i Göteborg beskrevs en gång. Liten och tyst - och två meter lång.

Mölle-Mats
Inlägg: 7838
Blev medlem: 28 dec 2011, 23:30
Ort: Mölle

Re: Kullywood videoproduktioner

Inlägg av Mölle-Mats »

PeO skrev:Som en postis i Göteborg beskrevs en gång. Liten och tyst - och två meter lång.
Jamen jag är bara 1,97! ;)
Also sprach der Matserschmitt!

Mölle-Mats
Inlägg: 7838
Blev medlem: 28 dec 2011, 23:30
Ort: Mölle

Allsång på Ängen by Kullywood

Inlägg av Mölle-Mats »

Ja så har jag då varit ute på vift med videokameran igen och förevigat ett musikframträdande. Den här gången handlar det för omväxlings skull inte om evighetslång malande tröskverksblues eller obskyr instrumentering i en gammal hårdrock-cover, så jag kanske vågar dela med mig av alstret här utan att "vissa" måste komma med dräpande recensioner som svar!?! :?

Så Herr Recensenten (och alla övriga intresserade): gå ner i verkstan efter en ny dunk, skvätt dig en hojt, luta dig tillbaka i soffan framför smart-TV:n och avnjut en riktig allsångs-klassiker:
Also sprach der Matserschmitt!

Användarens profilbild
ford1929
Inlägg: 3887
Blev medlem: 24 aug 2014, 15:36
Ort: Luleå

Re: Kullywood videoproduktioner

Inlägg av ford1929 »

"Tungung" [JC_doubleup.gif]

mycket bra "Ho vad det klös i" :-BS

Roger(Forden)


Ps:INOM TIDSRAMEN
Roger(Forden)

Sture Bylén

Re: Kullywood videoproduktioner

Inlägg av Sture Bylén »

Mölle-Mats skrev:jag kanske vågar dela med mig av alstret här utan att "vissa" måste komma med dräpande recensioner som svar!?!
Finns det sådana sk-tstövlar på detta forum?? :o :o

Mycket bra rulle (och lagom lång...). ;) [JC_doubleup.gif]

Användarens profilbild
cgn1954
Inlägg: 2971
Blev medlem: 04 feb 2012, 10:58
Ort: Tyresö/Trollbäcken
Kontakt:

Re: Kullywood videoproduktioner

Inlägg av cgn1954 »

Å bra ljud. [JC_doubleup.gif]
Med bästa hälsningar
/CGN (Om inga bilder visas så är min server nere - det händer, men inte ofta)
En nästan liten bild - endast 175 px bred
En nästan liten bild - endast 175 px bred

Sture Bylén

Re: Kullywood videoproduktioner

Inlägg av Sture Bylén »

cgn1954 skrev:Å bra ljud.
Instämmer! En extern mick, rätt inkopplad, gör susen. ;)

Mölle-Mats
Inlägg: 7838
Blev medlem: 28 dec 2011, 23:30
Ort: Mölle

Re: Kullywood videoproduktioner

Inlägg av Mölle-Mats »

Sture Bylén skrev:
Mölle-Mats skrev:jag kanske vågar dela med mig av alstret här utan att "vissa" måste komma med dräpande recensioner som svar!?!
Finns det sådana sk-tstövlar på detta forum?? :o :o
Joooo ... :?
Sture Bylén skrev: En extern mick, rätt inkopplad, gör susen. ;)
Hahaha, nu var du fyndig ... :=S
Sture Bylén skrev:Mycket bra rulle (och lagom lång...). ;) [JC_doubleup.gif]
En tackur å bockur - ante mig att du skulle gilla den! :=KOMP

Och då kanske även den här faller dig på läppen?
Also sprach der Matserschmitt!

Mölle-Mats
Inlägg: 7838
Blev medlem: 28 dec 2011, 23:30
Ort: Mölle

Nu vore det väl själve f-n ...

Inlägg av Mölle-Mats »

... om det inte ska bli slut på allt pörskans tjat om blåsta videoproduktioner med plågsamma vidntünnelen-försök och åksjukepillerkrävande sekvenser!!! :evil:


Skarpt läge i morgon med inplanerad videofilmning utomhus av såväl muséitåg som musikframträdanden - och SMHI har varnat för starka vindar! II B continued m a o ...
Also sprach der Matserschmitt!

Sture Bylén

Re: Kullywood videoproduktioner

Inlägg av Sture Bylén »

Vi väntar med spänning på testet i skarpt läge.
Nu finns goda förutsättningar att lyckas.
Intressant är också fotografens formulering: "Nu ska det väl bli slut på tjatet om vindbruset". Det har alltså inte varit själva vindbruset som har varit problemet utan tjatet om detta?? 8-)

Som tittare hoppas jag nu bara att Kullyvisionens nästa investering blir ett redigeringsprogram med klippfunktion. :mrgreen:

tågtyckarn

Re: Kullywood videoproduktioner

Inlägg av tågtyckarn »

Varför det? Det finns ju Muteknapp.

Mölle-Mats
Inlägg: 7838
Blev medlem: 28 dec 2011, 23:30
Ort: Mölle

Re: Kullywood videoproduktioner

Inlägg av Mölle-Mats »

Sture Bylén skrev:Intressant är också fotografens formulering: "Nu ska det väl bli slut på tjatet om vindbruset". Det har alltså inte varit själva vindbruset som har varit problemet utan tjatet om detta?? 8-)
Att vindbruset varit ett problem var väl inte helt okänt för mig (dagens understatement, jag har sökt lösningar och investerat en hel del under det senaste året för att motverka detta), men allt pörskans tjat om detsamma ... :evil:
Sture Bylén skrev:Som tittare hoppas jag nu bara att Kullyvisionens nästa investering blir ett redigeringsprogram med klippfunktion. :mrgreen:
Vill bara påpeka att den här filmen är klippt helt i enlighet med de senaste rönen med kreativ matematik från självaste mullah Styrén - den är 5 min 56 sek och då den alltså inte uppgår till 6 min så är den att betrakta som en 5-minutervideo helt i enlighet med Den Heliga Sturialagen - som klippt och skuren för detta rent av! :mrgreen:
Senast redigerad av Mölle-Mats den 26 aug 2016, 22:55, redigerad totalt 1 gånger.
Also sprach der Matserschmitt!

Användarens profilbild
cgn1954
Inlägg: 2971
Blev medlem: 04 feb 2012, 10:58
Ort: Tyresö/Trollbäcken
Kontakt:

Re: Kullywood videoproduktioner

Inlägg av cgn1954 »

Mölle-Mats skrev:... mullah Styrén
Nja... jag tycker Sture är bra som han är.
Med bästa hälsningar
/CGN (Om inga bilder visas så är min server nere - det händer, men inte ofta)
En nästan liten bild - endast 175 px bred
En nästan liten bild - endast 175 px bred

Mölle-Mats
Inlägg: 7838
Blev medlem: 28 dec 2011, 23:30
Ort: Mölle

Re: Kullywood videoproduktioner

Inlägg av Mölle-Mats »

cgn1954 skrev:
Mölle-Mats skrev:... mullah Styrén
Nja... jag tycker Sture är bra som han är.
Tycker du? :shock: :shock: :shock: :shock: :shock:
Also sprach der Matserschmitt!

Användarens profilbild
cgn1954
Inlägg: 2971
Blev medlem: 04 feb 2012, 10:58
Ort: Tyresö/Trollbäcken
Kontakt:

Re: Kullywood videoproduktioner

Inlägg av cgn1954 »

Mölle-Mats skrev:Tycker du? :shock: :shock: :shock: :shock: :shock:
Givetvis. Va inte så negativ. Han har en hel del kvalifikationer och epitet - dock inte söt. Annars en mycket god förebild. Trevlig oxå.

Precis som jag själv. :-JJ
Med bästa hälsningar
/CGN (Om inga bilder visas så är min server nere - det händer, men inte ofta)
En nästan liten bild - endast 175 px bred
En nästan liten bild - endast 175 px bred

Sture Bylén

Re: Kullywood videoproduktioner

Inlägg av Sture Bylén »

Ha,ha. grabbar! Tur att vi har forumet så slipper vi gå hem och sparka på katten! :D
Mölle-Mats skrev:Vill bara påpeka att den här filmen är klippt helt i enlighet med de senaste rönen med kreativ matematik från självaste mullah Styrén - den är 5 min 56 sek och då den alltså inte uppgår till 6 min så är den att betrakta som en 5-minutervideo helt i enlighet med Den Heliga Sturialagen - som klippt och skuren för detta rent av!
Jag borde ha kunnat räkna ut att jag skulle få äta upp det där..... :(

Trevlig helg på er! [JC_doubleup.gif] :D

Mölle-Mats
Inlägg: 7838
Blev medlem: 28 dec 2011, 23:30
Ort: Mölle

Re: Kullywood videoproduktioner

Inlägg av Mölle-Mats »

Sture Bylén skrev:
Mölle-Mats skrev:Vill bara påpeka att den här filmen är klippt helt i enlighet med de senaste rönen med kreativ matematik från självaste mullah Styrén - den är 5 min 56 sek och då den alltså inte uppgår till 6 min så är den att betrakta som en 5-minutervideo helt i enlighet med Den Heliga Sturialagen - som klippt och skuren för detta rent av!
Jag borde ha kunnat räkna ut att jag skulle få äta upp det där..... :(
Japp! :mrgreen:

Ett tips i allra största välmening - skriv aldrig något som kan användas mot dig själv! :-JJ
Sture Bylén skrev:Trevlig helg på er! [JC_doubleup.gif] :D
Tack, detsamma! :=KOMP
Also sprach der Matserschmitt!

PeO
Inlägg: 3060
Blev medlem: 14 jul 2012, 22:02

Re: Kullywood videoproduktioner

Inlägg av PeO »

Mölle-Mats skrev: Ett tips i allra största välmening - skriv aldrig något som kan användas mot dig själv!
Ta tillbaks den där, annars blir det inte skrivit något alls. :|

Sture Bylén

Re: Kullywood videoproduktioner

Inlägg av Sture Bylén »

PeO skrev:Mölle-Mats skrev:Ett tips i allra största välmening - skriv aldrig något som kan användas mot dig själv! Ta tillbaks den där, annars blir det inte skrivit något alls.
Ha, ha, den var bra! [JC_doubleup.gif]

Pennstativ
Inlägg: 461
Blev medlem: 06 aug 2014, 17:09

Re: Kullywood videoproduktioner

Inlägg av Pennstativ »

Alltså. Förlåt mitt ringa jags ödmjuka åsikt, men den senaste filmen om katter, zoomning och stativ är banne mig den sämsta film jag sett!

Att filma det som är bakom kameran blir helt klart åt det håll där endast filmaren själv möjligen kan glädjas åt tilltaget. Dessutom finns ingen MJ-anläggning i bakgrunden. Mats! Gör ALDRIG om denna fadäs! Ska Du vara i bild så SKALL det finnas tåg i bakgrunden eller möjligen hållas upp framför dig.

En enloge dock för de två tidigare filmerna med "en kväll och kråkan". De var bra! Dessutom med rätt instrument för att undvika den fördjupade sammhällskrisen mellan dragspel och saxofon.

Allt naturligtvis mitt ringa jags åsikt i all blygsamhet :| ! Just nu skissar jag på en dragofon. Får se om det skulle kunna funka i samhällsdebatten... ...och funkar inte de, borde en s.k. dragsax kunna åtmnstone dämpa den.
Min modellvärld: VCJ/BAJ 1959-1969 ur ett Burserydsperspektiv.

Sture Bylén

Re: Kullywood videoproduktioner

Inlägg av Sture Bylén »

Pennstativ skrev: filmen om katter, zoomning och stativ är banne mig den sämsta film jag sett!
Du ingår nog inte riktigt i filmens målgrupp. ;)

Den här videosnutten är förstås riktad till forumets videotekniknördar och som en av dessa tycker jag den är intressant med en klar cliffhanger. Att sedan avsikten delvis är att tvåla till en filmarkollega får jag väl stå ut med. :-)

Pennstativ
Inlägg: 461
Blev medlem: 06 aug 2014, 17:09

Re: Kullywood videoproduktioner

Inlägg av Pennstativ »

Sture Bylén skrev:
Pennstativ skrev: filmen om katter, zoomning och stativ är banne mig den sämsta film jag sett!
Du ingår nog inte riktigt i filmens målgrupp. ;)

Den här videosnutten är förstås riktad till forumets videotekniknördar och som en av dessa tycker jag den är intressant med en klar cliffhanger. Att sedan avsikten delvis är att tvåla till en filmarkollega får jag väl stå ut med. :-)
Du har nog rätt. Dock står jag fast vid att någon liten MJ-pryl kunde vara med ;-) !
Min modellvärld: VCJ/BAJ 1959-1969 ur ett Burserydsperspektiv.

Mölle-Mats
Inlägg: 7838
Blev medlem: 28 dec 2011, 23:30
Ort: Mölle

Hard working camera man

Inlägg av Mölle-Mats »

Så hamnade jag själv för omväxlings skull på bild (foto Janis Karlsson), här kan ni se när jag "sliter hårt för brödfödan" när jag förevigar ett musikevenemang! :-BS

Bild
Här är det finshimsning av videokamerans inställningar ...

Bild
... och sedan så får videokameran sköta sig själv några ögonblick, medan jag slänger upp systermar´n och drar några stillbilder (det där kör jag även med under tågfilmning, ni kan i mina tågvideon ibland höra spegelreflexaren smattra medan tågen närmar sig i fjärran).
Senast redigerad av Mölle-Mats den 12 sep 2016, 13:14, redigerad totalt 2 gång.
Also sprach der Matserschmitt!

Sture Bylén

Re: Kullywood videoproduktioner

Inlägg av Sture Bylén »

Va´? har du telefon i din kamera?? :? Använder du den när du är ute och filmar rangering? "Växeln, hallå, hallå!"

Mölle-Mats
Inlägg: 7838
Blev medlem: 28 dec 2011, 23:30
Ort: Mölle

Re: Kullywood videoproduktioner

Inlägg av Mölle-Mats »

Sture Bylén skrev:Va´? har du telefon i din kamera?? :? Använder du den när du är ute och filmar rangering? "Växeln, hallå, hallå!"
Nope - telefonen ska hållas som ett separat "device"!!! Någon sådan där "integrerad" förbänkad Silly Fåne/klösbräda tvärvägrar jag att använda för fotografering och videoinspelning (får väl kontra broder Johan Molins VVF med WWi - som gäller såväl iFåne/iPadda som deras Android-motsvarigheter)!

Jag svor rätt mycket över dem i går kväll, de är ett lika stort problem när man filmar musikframträdanden (folk envisas ideligen med att sträcka upp armarna med sin undermåliga utrustning precis mitt i min kameralinje för att knäppa några oskarpa grynvällingsbilder eller spela in en kort olidlig videonsnutt som sedan omedelbart ska besulda Fäjsboken, Instagram eller var de nu huserar :evil: ) som alla dessa förbänkade vita skåpbilar som ideligen far fram mitt i kameralinjen när man ska filma tåg! :-Dia
Also sprach der Matserschmitt!

Användarens profilbild
cgn1954
Inlägg: 2971
Blev medlem: 04 feb 2012, 10:58
Ort: Tyresö/Trollbäcken
Kontakt:

Re: Kullywood videoproduktioner

Inlägg av cgn1954 »

Haha.... så inobservanta vii är.... Mölle-Mats telefon syns mycket tydligt. Försiktigt ställd på hyllan....

Samma årgång som fotografen men snyggare. :-JJ

Bild
Med bästa hälsningar
/CGN (Om inga bilder visas så är min server nere - det händer, men inte ofta)
En nästan liten bild - endast 175 px bred
En nästan liten bild - endast 175 px bred

Mölle-Mats
Inlägg: 7838
Blev medlem: 28 dec 2011, 23:30
Ort: Mölle

Re: Kullywood videoproduktioner

Inlägg av Mölle-Mats »

Mölle-Mats skrev:
Sture Bylén skrev:Va´? har du telefon i din kamera?? :? Använder du den när du är ute och filmar rangering? "Växeln, hallå, hallå!"
Nope - telefonen ska hållas som ett separat "device"!!! Någon sådan där "integrerad" förbänkad Silly Fåne/klösbräda tvärvägrar jag att använda för fotografering och videoinspelning (får väl kontra broder Johan Molins VVF med VVi - som gäller såväl iFåne/iPadda som deras Android-motsvarigheter)!

Jag svor rätt mycket över dem i går kväll, de är ett lika stort problem när man filmar musikframträdanden (folk envisas ideligen med att sträcka upp armarna med sin undermåliga utrustning precis mitt i min kameralinje för att knäppa några oskarpa grynvällingsbilder eller spela in en kort olidlig videonsnutt som sedan omedelbart ska besudla Fäjsboken, Instagram eller var de nu huserar :evil: ) som alla dessa förbänkade vita skåpbilar som ideligen far fram mitt i kameralinjen när man ska filma tåg! :-Dia
Also sprach der Matserschmitt!

Sture Bylén

Re: Kullywood videoproduktioner

Inlägg av Sture Bylén »

Jag syftade givetvis på den vita telefonen som Göran pekar ut i sitt inlägg. Den ser ju ut att vara monterad ovanpå kameran. Men MM hajade tydligen inte detta. Nu utnämner jag honom till de OMM. :)

Mölle-Mats
Inlägg: 7838
Blev medlem: 28 dec 2011, 23:30
Ort: Mölle

Re: Kullywood videoproduktioner

Inlägg av Mölle-Mats »

Sture Bylén skrev:Jag syftade givetvis på den vita telefonen som Göran pekar ut i sitt inlägg. Den ser ju ut att vara monterad ovanpå kameran. Men MM hajade tydligen inte detta. Nu utnämner jag honom till de OMM. :)
Nå, nog fattade jag att det var den vita riktiga felitonen du menade allt. :evil:

Kunde dock inte motstå frestelsen av att spy lite galla över alla dessa förb...de iFånar och liknande otyg som ideligen dyker upp i min kameralinje när jag filmar musikframträdanden. Ett exempel från när jag "ruttnade" var när det här otyget dök upp mitt i kameralinjen och förutom att dölja musikanterna som lirade även "snodde" videokamerans skärpeautomatik när jag försökte filma när munspelaren i brokig skjorta och gitarristen (helt dold) "duellerade". Jag valde då att på rent dj-vulskap zooma in min filmning helt på Silly Fåne-eländet så att den fyllde upp bilden totalt i videon (men det fanns väl inte mycket annat att göra, eller!?!). :=S
Bild

Funderar på att bilda en klubb för oss som hatar Silly Fånar och vita skåpbilar - vill du vara med? :-CO
Also sprach der Matserschmitt!

Sture Bylén

Re: Kullywood videoproduktioner

Inlägg av Sture Bylén »

Mölle-Mats skrev:Funderar på att bilda en klubb för oss som hatar Silly Fånar och vita skåpbilar - vill du vara med?
Absolut, åtminstone vad gäller telefonerna. Vad gäller vita skåpbilar är jag mera tveksam. Finns de? http://www.metro.se/nyheter/bengt-af-kl ... 6CTM0s7iQ/

Mölle-Mats
Inlägg: 7838
Blev medlem: 28 dec 2011, 23:30
Ort: Mölle

Re: Kullywood videoproduktioner

Inlägg av Mölle-Mats »

Sture Bylén skrev:... Vad gäller vita skåpbilar är jag mera tveksam. Finns de?
Japp, de finns (i alldeles för stort överflöd dessutom) - här ett typiskt bildexempel från förra helgen i Smålandsstenar! :evil:
Bild
Also sprach der Matserschmitt!

BAn
Inlägg: 801
Blev medlem: 23 okt 2012, 15:50
Ort: Sävedalen

Re: Kullywood videoproduktioner

Inlägg av BAn »

Mölle-Mats skrev:
Sture Bylén skrev:... Vad gäller vita skåpbilar är jag mera tveksam. Finns de?
Japp, de finns (i alldeles för stort överflöd dessutom) - här ett typiskt bildexempel från förra helgen i Smålandsstenar! :evil:
Bild
Men det där är ju en alldeles utmärkt illustration på att du kan fokusera! Inget automatiskt skärpetjofräs där inte!

/Bengt
- en rest från sent fyrtiotal

Mölle-Mats
Inlägg: 7838
Blev medlem: 28 dec 2011, 23:30
Ort: Mölle

Re: Kullywood videoproduktioner

Inlägg av Mölle-Mats »

BAn skrev:Men det där är ju en alldeles utmärkt illustration på att du kan fokusera! Inget automatiskt skärpetjofräs där inte!
Jodå. här använde jag videokamerans skärpeautomatik. Tack och lov så visschlade den där jämra vita skåpbilen förbi så snabbt att kameran inte hann med att fokusera om på den!

Rent allmänt så tycker jag att videokamerans skärpeautomatik fungerar väldigt bra - när jag filmar tåg så tycker jag att den i 100% av fallen så fokuserar den på det jag vill ha skarpt. Lite värre är det när jag filmar musikframträdanden, musikerna rör sig ju mer oförutsägbart på scenen än vad ett tåg på räls gör, och sedan så påverkar vad ljuskillen håller på med en hel del också (fr a när han växlar till rött ljus så kan kameran lätt få spatt, det är tydligen väldigt svårt att hitta fokus då).

Annat var det ju när jag filmade med systemar´n med manuell skärpeinställning. :roll: Speciellt när jag skulle följa ett passerande tåg på nära håll i en 180 graders "turn around". Att zooma ut/in ochfölja loket när det passerar samtidigt som jag ska gå runt stativet utan att sparka till ett stativben eller kliva ner i en grop och då rycka till och försöka undvika få solen rakt i ögonen så att jag inte ser ett skit och så försöka hitta skärpan igen - det blev fullt klart en grej för mycket (och hade krävt en tredje hand för att vrida på skärpeinställningsratten).
Senast redigerad av Mölle-Mats den 12 sep 2016, 11:59, redigerad totalt 1 gånger.
Also sprach der Matserschmitt!

BAn
Inlägg: 801
Blev medlem: 23 okt 2012, 15:50
Ort: Sävedalen

Re: Kullywood videoproduktioner

Inlägg av BAn »

Mölle-Mats skrev:Jodå. här använde jag videokamerans skärpeautomatik. Tack och lov så visschlade den där jämra vita skåpbilen förbi så snabbt att kameran inte hann med att fokusera om på den!
Äsch... Det skulle du inte berättat! ;)

/Bengt
- en rest från sent fyrtiotal

Mölle-Mats
Inlägg: 7838
Blev medlem: 28 dec 2011, 23:30
Ort: Mölle

Re: Kullywood videoproduktioner

Inlägg av Mölle-Mats »

BAn skrev:
Mölle-Mats skrev:Jodå. här använde jag videokamerans skärpeautomatik. Tack och lov så visschlade den där jämra vita skåpbilen förbi så snabbt att kameran inte hann med att fokusera om på den!
Äsch... Det skulle du inte berättat! ;)
:=f

"Ärlighet varar längst ..." :-BS
Also sprach der Matserschmitt!

Användarens profilbild
jogra
Inlägg: 2524
Blev medlem: 29 dec 2011, 09:03

Re: Kullywood videoproduktioner

Inlägg av jogra »

Mölle-Mats skrev: Jag valde då att på rent dj-vulskap zooma in min filmning helt
Så, det är riktigt sant då att du inte har nån sax, ens på din filmredigering och stativet är helt stumt, omöjligt att röra i hit å dit? :o

:-JJ
Kom ihåg att komma ihåg.

Arne Lindgren
Inlägg: 2017
Blev medlem: 28 dec 2011, 22:39
Ort: Bålsta

Re: Kullywood videoproduktioner

Inlägg av Arne Lindgren »

Sture Bylén skrev:
Mölle-Mats skrev:Funderar på att bilda en klubb för oss som hatar Silly Fånar och vita skåpbilar - vill du vara med?
Absolut, åtminstone vad gäller telefonerna. Vad gäller vita skåpbilar är jag mera tveksam. Finns de? http://www.metro.se/nyheter/bengt-af-kl ... 6CTM0s7iQ/
Vaf?
Vita skåpbilar?
Då törs jag inte tvätta mitt Pegutt-skåp.
Tänk om det väger över mot vitbalansen. :=Koko

Sture Bylén

Re: Kullywood videoproduktioner

Inlägg av Sture Bylén »

jogra skrev:stativet är helt stumt, omöjligt att röra i hit å dit?
Passar en rigid kille som Mats. [JC_doubleup.gif]
Arne Lindgren skrev:Vaf? Vita skåpbilar?Då törs jag inte tvätta mitt Pegutt-skåp.
Nä, då riskerar du att bli "den huvudmisstänkte" i otaliga fejjan-inlägg. 8-)

Mölle-Mats
Inlägg: 7838
Blev medlem: 28 dec 2011, 23:30
Ort: Mölle

Re: Kullywood videoproduktioner

Inlägg av Mölle-Mats »

jogra skrev:
Mölle-Mats skrev: Jag valde då att på rent dj-vulskap zooma in min filmning helt
Så, det är riktigt sant då att du inte har nån sax, ens på din filmredigering och stativet är helt stumt, omöjligt att röra i hit å dit? :o
Nejdå, nog hade jag väl kunnat svängt om och filmat något annat - t ex den vackert rundade baken på någon av Quinnorna i publiken (men då hade jag väl blivit skälld för att vara gubbsjuk ... :-r2 ).

Att däremot zooma in någon av de andra musikerna är "out of the question", då skull drevet gå direkt bland alla gitarrist-onanister bland tittarna enligt devisen "varför i h-e filmar du inte den som spelar solo???" (som alltså var helt skymd av Silly Fånen) - det har hänt förr! :evil:
Also sprach der Matserschmitt!

Mölle-Mats
Inlägg: 7838
Blev medlem: 28 dec 2011, 23:30
Ort: Mölle

Re: Kullywood videoproduktioner

Inlägg av Mölle-Mats »

Sture Bylén skrev:
jogra skrev:stativet är helt stumt, omöjligt att röra i hit å dit?
Passar en rigid kille som Mats. [JC_doubleup.gif]
Look who´s talkin´ now!!! Mannen med det superrörliga kamerastativet har uttalat sig! :-JJ
Sture Bylén skrev:
Arne Lindgren skrev:Vaf? Vita skåpbilar?Då törs jag inte tvätta mitt Pegutt-skåp.
Nä, då riskerar du att bli "den huvudmisstänkte" i otaliga fejjan-inlägg. 8-)
Tvätta Pjuttischutten du Arne, bara du håller den borta ur min kameralinje - annars ... :-Dia

Nästa outfit till kamerautrustningen tror jag får bli en bazooka för att eliminera störande vita skåpbilar med! :-CO
Also sprach der Matserschmitt!

Mölle-Mats
Inlägg: 7838
Blev medlem: 28 dec 2011, 23:30
Ort: Mölle

Re: Kullywood videoproduktioner

Inlägg av Mölle-Mats »

Lasse M skrev:Jag har en grundläggande filmutbildning och jobbade lite med filmfoto, det första vi fick lära oss på utbildningen när det gällde kamerateknik var att stänga av autofocus. Vill man förstöra sitt filmmaterial så kör med autofocus och den kommer garanterat att ge dig oskärpa åtskilliga gånger. Knepet är att köra manuell focus, när du ska börja filma zoomar du in fullt, ställer focus manuellt, sen har du focus hela vägen och det är bara att trycka på Rec och börja filma och du kan zooma utan att få oskärpa.
Jo jag försökte köra enligt detta mot slutet när jag filmade med systemar´n, och det funkade väl hyfsat för det mesta - men inte alltid.
Lasse M skrev:Nu vet jag inte hur din videokamera fungerar ...
Inte jag heller! :-BS Håller som bäst på att lära mig den ...

Men hittills så tycker jag nog att autofokus-fiunktionen i 99% av fallen fungerar "tillräckligt bra" för mina behov - men jag kanske kommer på andra tankar när jag fått hålla på och filma med den nya kameran ett tag och börjar "vilja mer".

Fick just en bild till på mig själv "in action" tagen av Göran "Lugi" Cederberg (som publicerar sina bilder och filmer på Fejjan) - var den är tagen behöver jag väl inte skriva? Och ja, telefonen är med - ligger tryggt förankrad i byxfickan! :-BS
Bild
Also sprach der Matserschmitt!

Mölle-Mats
Inlägg: 7838
Blev medlem: 28 dec 2011, 23:30
Ort: Mölle

The blues in 12 bars ...

Inlägg av Mölle-Mats »

... är det väl ingen idé att dela med sig av här på Mötesspåret (då får man ju "gammtjo på dr-gsp-ls"-drevet på sig direkt), men den här kanske kan passera som ett litet exempel på de senaste landvinningarna inom musikvideo-inspelningssvängen - med "lajnat" ljud direkt från PA-mixern.


Låten i sig är en verklig gammal favvo hos mig, var väl lite av mitt feature-nummer på barytonsaxen på den tiden jag spelade själv.
Also sprach der Matserschmitt!

Mölle-Mats
Inlägg: 7838
Blev medlem: 28 dec 2011, 23:30
Ort: Mölle

TNF och Kullywood samproduktion

Inlägg av Mölle-Mats »

Ja nu är det inte bara Rikard och snart Sture som kan stoltsera med att de "blivit förlagda", mina Hallandsås-filmer finns nu utgivna av Trafiknostalgiska förlaget (TNF)! :-CO

Bild

Bild
Senast redigerad av Mölle-Mats den 15 sep 2016, 20:09, redigerad totalt 1 gånger.
Also sprach der Matserschmitt!

Mölle-Mats
Inlägg: 7838
Blev medlem: 28 dec 2011, 23:30
Ort: Mölle

TNF och Kullywood samproduktion

Inlägg av Mölle-Mats »

Dubblett-post!
Also sprach der Matserschmitt!

Sture Bylén

Re: Kullywood videoproduktioner

Inlägg av Sture Bylén »

Kors i Kristinehamn!!! :o
Jättekul! Stort Grattis! [JC_doubleup.gif] [JC_doubleup.gif]

Mölle-Mats
Inlägg: 7838
Blev medlem: 28 dec 2011, 23:30
Ort: Mölle

Re: Kullywood videoproduktioner

Inlägg av Mölle-Mats »

Sture Bylén skrev:Kors i Kristinehamn!!! :o
Jättekul! Stort Grattis! [JC_doubleup.gif] [JC_doubleup.gif]
Tack! :=KOMP
Also sprach der Matserschmitt!

Användarens profilbild
ford1929
Inlägg: 3887
Blev medlem: 24 aug 2014, 15:36
Ort: Luleå

Re: Kullywood videoproduktioner

Inlägg av ford1929 »

ser att dom är ganska långa i speltid ;)

kul att du med Mats får sälla dej till dom "stora" mästarna [JC_doubleup.gif] [JC_doubleup.gif]

Roger(Forden)
Roger(Forden)

Mölle-Mats
Inlägg: 7838
Blev medlem: 28 dec 2011, 23:30
Ort: Mölle

Re: Kullywood videoproduktioner

Inlägg av Mölle-Mats »

ford1929 skrev:ser att dom är ganska långa i speltid ;)
Ja även här så finns det ju en Helig Sturialag som påbjuder max 30 min speltid på DVD-filmer, men den höll inte förläggaren på TNF med om! :-BS
ford1929 skrev:kul att du med Mats får sälla dej till dom "stora" mästarna [JC_doubleup.gif] [JC_doubleup.gif]
Tack! :=KOMP
Also sprach der Matserschmitt!

Användarens profilbild
StefanChrister
Inlägg: 520
Blev medlem: 05 nov 2015, 16:06
Ort: Stockholm

Re: Kullywood videoproduktioner

Inlägg av StefanChrister »

Djäklar Mats! Vilken fest! [JC_doubleup.gif]

Skriv svar

Återgå till "Bilderboken"