Toppbilden, visa:    


Med risk för att svära i kyrkan eller i moskén.

Användarens profilbild
1956
Inlägg: 6065
Blev medlem: 28 dec 2011, 19:13
Ort: Brantevik

Med risk för att svära i kyrkan eller i moskén.

Inlägg av 1956 »

http://www.di.se/artiklar/2016/7/29/med ... i-turkiet/

Många av världsledarna var mycket tidigt ute att ge Erdogan sitt stöd när militärkuppen i Turkiet blev känd. Nu visar denne Erdogan upp sitt eget fula tryne, det förvånar åtminstone inte mig det minsta. I mitt tycke var man kanske lite väl tidigt ute att ge despoten sitt stöd, med det rättvisar jag inte militärkuppen. Hela händelsen i Turkiet visar på den politiska komplexitet som finns särskilt inom EU men även i Världen i övrigt. Personligen hoppas jag verkligen att Turkiet aldrig komma att tillåtas EU-medlemskap.

Jag kan nämligen aldrig acceptera det kvinnoförtryck och den allmänna människosyn, med förföljande av kurder, kristna och övriga oliktänkande som Erdogans "demokrati" står för.

Användarens profilbild
Johan Molin
Inlägg: 19958
Blev medlem: 28 dec 2011, 19:49
Ort: Moth Virgin
Kontakt:

Re: Med risk för att svära i kyrkan.

Inlägg av Johan Molin »

Komplexitet? För mig verkar det vara så enkelt som den gamla sanningen att "mina fienders fiender är per automatik mina vänner". Något som kan ses på betydligt kortare avstånd än borta i resterna av det osmanska riket.

I övrigt håller jag helt med dig ...

Användarens profilbild
1956
Inlägg: 6065
Blev medlem: 28 dec 2011, 19:13
Ort: Brantevik

Re: Med risk för att svära i kyrkan.

Inlägg av 1956 »

Johan Molin skrev:Komplexitet? För mig verkar det vara så enkelt som den gamla sanningen att "mina fienders fiender är per automatik mina vänner". Något som kan ses på betydligt kortare avstånd än borta i resterna av det osmanska riket.

I övrigt håller jag helt med dig ...
Nja, det är nog enligt min mening mer komplicerat än det du beskriver. Jag tror att Obama, Merkel & Co var för tidigt ute. Det är inte första gången som världsledarna förivrar sig och underskattar "de onda".

Användarens profilbild
småländska-rallare
Inlägg: 551
Blev medlem: 19 apr 2012, 20:33
Kontakt:

Re: Med risk för att svära i kyrkan.

Inlägg av småländska-rallare »

Har svurit en gång var skulle tar foto på jesus med hans 13 lärjungar vad då gick baklänges får bättre bild. Men. Missar trappstegen föll baklänges var värsta svordomar fick ut, samtidigt var nunnor där också utan jag visste om där o gängen som var med skratta så mycket dom glömmer aldrig. Då sa en av killa var 2st nunnor dom blev likblek :shock: efter jag har svurit

Användarens profilbild
1956
Inlägg: 6065
Blev medlem: 28 dec 2011, 19:13
Ort: Brantevik

Re: Med risk för att svära i kyrkan.

Inlägg av 1956 »

småländska-rallare skrev:Har svurit en gång var skulle tar foto på jesus med hans 13 lärjungar vad då gick baklänges får bättre bild. Men. Missar trappstegen föll baklänges var värsta svordomar fick ut, samtidigt var nunnor där också utan jag visste om där o gängen som var med skratta så mycket dom glömmer aldrig. Då sa en av killa var 2st nunnor dom blev likblek :shock: efter jag har svurit
Tack för en minst sagt sällsam historia!

Användarens profilbild
cgn1954
Inlägg: 2972
Blev medlem: 04 feb 2012, 10:58
Ort: Tyresö/Trollbäcken
Kontakt:

Re: Med risk för att svära i kyrkan eller i moskén.

Inlägg av cgn1954 »

En riktig rallar-historia...
Med bästa hälsningar
/CGN (Om inga bilder visas så är min server nere - det händer, men inte ofta)
En nästan liten bild - endast 175 px bred
En nästan liten bild - endast 175 px bred

Användarens profilbild
Jigun
Inlägg: 337
Blev medlem: 28 dec 2011, 22:01
Ort: Sölvesborg

Re: Med risk för att svära i kyrkan eller i moskén.

Inlägg av Jigun »

Nästan så man börjar tro att Erdogan hade tassarna i syltburken när det gällde upproret.
Inte ens hans mor skulle lita på honom????? :-r2
Jigun

Skriv svar

Återgå till "Övrigt som inte passar någon annanstans"