Toppbilden, visa:    


Norra Sandby 2012

Användarens profilbild
Jigun
Inlägg: 337
Blev medlem: 28 dec 2011, 22:01
Ort: Sölvesborg

Norra Sandby 2012

Inlägg av Jigun »

Eftersom vi saknade Ola A på mötet idag så kommer inga bilder ifrån honom.
Han brukar ju alltid vara förste man på forumet.
Jag kan inte ersätta honom men göra ett litet försök.
Bild
Förste man på plats av försäljarna.

Bild
Nästa försäljare kom sist och gick först???

Bild
Som ni ser så var mötet välbesökt.

Bild
En annan av våra försäljare som alltid är på plats. Han hade t.o.m. kvinnlig assistent med sig.

Bild
Vännerna från Kalmar var och visade upp sina laserskurna byggnader.

Bild
Den här säljaren måste bara vara på plats!!

Bild


Bild
En bild på ett lok i skala 1:10, Byggare Ingvar från Halmstad.

Bild
En rejäl Hilding c buss och framför ett tågset byggt av Peter Växjö

Bild
Tjusigt lok byggt av Torbjörn.

Bild
En underbar miljö bygd av Bondesson.
Som ni förstår så finns det hur mycket till som skulle vara värt att visa.
Håll till godo!

Användarens profilbild
Johan Molin
Inlägg: 19953
Blev medlem: 28 dec 2011, 19:49
Ort: Moth Virgin
Kontakt:

Re: Norra Sandby 2012

Inlägg av Johan Molin »

Ett vidsynt och härligt möte! Diskussionerna handlade om allt från fungerande växelklot till hellenistiska tempel och Dickie Dick Dickens! Utan några namns nämnande, samtliga diskussionspartners i nämnda frågor är medlemmar här på Mötesspåret.

Ett särskilt tack till Tuve B som hade kommit ihåg våra diskussioner för ett år sedan och hade med sig Flygets årsbok som handlade om gamla F3 på Malmen, eller Malmslätt, utanför Linköping och en extra skrift om Blériot-plan i Sverige. Stort tack för ditt goda minne och att lilla jag var intresserad!

Mer följer ...

TuveB
Inlägg: 962
Blev medlem: 29 dec 2011, 20:17
Ort: Lund

Re: Norra Sandby 2012

Inlägg av TuveB »

Trevligt möte!

Det var så lite Johan. P.g.a. lite klanteri blir boken om Malmen sällsynt utanför SFF och ÖFS.
#JB17

PeO
Inlägg: 3061
Blev medlem: 14 jul 2012, 22:02

Re: Norra Sandby 2012

Inlägg av PeO »

Johan Molin skrev: Dickie Dick Dickens!
Va? näääääää, JO! Jaaaaaaaaaaaa

Användarens profilbild
Johan Molin
Inlägg: 19953
Blev medlem: 28 dec 2011, 19:49
Ort: Moth Virgin
Kontakt:

Re: Norra Sandby 2012

Inlägg av Johan Molin »

"Senare denna dag började Coglan sin skallgång efter Dickens, den man som hade fiskat i Coglans grumliga vatten. Det tog två dagar för Coglan att finna Dickens. Sen tog det ytterligare två dagar innan Coglan själv blev funnen. "

thorpe
Inlägg: 2393
Blev medlem: 28 dec 2011, 22:11

Re: Norra Sandby 2012

Inlägg av thorpe »

...samt den underbare "Opa" Crackle! Arthur Rolén va´?

Arne Lindgren
Inlägg: 2017
Blev medlem: 28 dec 2011, 22:39
Ort: Bålsta

Re: Norra Sandby 2012

Inlägg av Arne Lindgren »

thorpe skrev:...samt den underbare "Opa" Crackle! Arthur Rolén va´?
Eftersom den här tråden redan är messerschmittad så dristar jag mig till att påpeka att "Oopa", med två o, är ungefär "moffa" eller "faffa" på tyska.
Och om jag inte redan hittat på ett bra namn på min framtida malmpråm så hade den fått heta "Oak Hoak Moak".
(Får jag mothugg där, tro?) ;)
Underbart persongalleri annars, jag gillade speciellt Jim Cooper, som kallades Lyktan, för att han inte var nåt ljus.

Användarens profilbild
Johan Molin
Inlägg: 19953
Blev medlem: 28 dec 2011, 19:49
Ort: Moth Virgin
Kontakt:

Re: Norra Sandby 2012

Inlägg av Johan Molin »

Just det! Visst var väl serien från början tysk? Vederlägger lite sanningen att en av världens tunnaste böcker heter " tysk humor under 500 år" ...

( tillsammans med " italienska krigshjältar", " det brittiska gourmet- köket" och " berömda norrmän" eller hur det nu var)

tågtyckarn

Re: Norra Sandby 2012

Inlägg av tågtyckarn »

Fanns det inte något som hette shadenfrude? :twisted:

Användarens profilbild
Johan Molin
Inlägg: 19953
Blev medlem: 28 dec 2011, 19:49
Ort: Moth Virgin
Kontakt:

Re: Norra Sandby 2012

Inlägg av Johan Molin »

Vet inte. Rimligen Schadenfreude i så fall, men jag kan inte hitta någonting. PeO vet säkert!

Användarens profilbild
magnus63
Inlägg: 1042
Blev medlem: 29 dec 2011, 23:35

Re: Norra Sandby 2012

Inlägg av magnus63 »

Himla trevlig träff. [JC_doubleup.gif]

Enda smolket i bägaren var njurstensanfallet som började nånstans vid Hässleholm, när jag åkte vidare ner mot Lund, och som några dagar senare renderade mig en panikröntgen eftersom jag åkte på njurbäckeninflammation också. Det där är INTE någon bra kombination, det var nära att jag försågs med avlastningskateter på ryggen (nefrostomi). Nu blev det inte så illa, men jag blev lite småskraj när jag kollade upp vad som kan hända... "sepsis"..."tillståndet kan snabbt bli livshotande"..."infektionen trycks ut i blodbanorna av det förhöjda trycket i den uppstasade njuren"... ooops. :shock:

Men sådant här kan man inte lasta modellisterna för. Modellen av Ängsö kvartersbryggeri i Kalmar gladde mig lite extra.
http://www.kvartersbryggeriet.se/index. ... startsidan

Användarens profilbild
Johan Molin
Inlägg: 19953
Blev medlem: 28 dec 2011, 19:49
Ort: Moth Virgin
Kontakt:

Re: Norra Sandby 2012

Inlägg av Johan Molin »

Hoppsan! Du såg så pigg ut när vi sågs! Men detta kan ju komma mer eller mindre blixtsnabbt.

Detta är ett problem när det gäller gravida, eftersom den växande magen trycker på urinledarna, och dessutom med försämrat immunförsvar (kroppen ska inte stöta ifrån sig barnet!) finns en ökad benägenhet att få njurbäckeninflammation. Jag har dock aldrig sett just någon sådan som lett till livshotande tillstånd (och tro mig jag har sett döda mammor så det räcker...), så det viktigaste är ju 1. att konstatera att avrinningen av urin från njuren fungerar och 2. bums insättande av antibiotika direkt via nål i blodet.

Hoppas allt är väl nu, och stenarna är väck!

Användarens profilbild
mikath
Inlägg: 1789
Blev medlem: 28 dec 2011, 20:00
Ort: Skultorp
Kontakt:

Re: Norra Sandby 2012

Inlägg av mikath »

@magnus63
Det lät inget vidare!
Hoppas du blir bättre snart!

/Mika
Bild

Användarens profilbild
magnus63
Inlägg: 1042
Blev medlem: 29 dec 2011, 23:35

Re: Norra Sandby 2012

Inlägg av magnus63 »

Det är faktiskt ganska bra nu, stenen var inte blockerande (även om det gör skitont!!) så då kan man sätta in antibiotika och slippa en kateter via ryggen.
Stenen får jag dras med ett tag till, med största sannolikhet trillar den ner i blåsan, och sedan vidare. Varje millimeter stenen förflyttar är synnerligen kännbart :(
Inte kul, men det är inte första gången.

Försökte få arbetsgivaren att skriva ett avtal med puben de Klomp i Linköping, att jag skulle få fri öl i förebyggande syfte. "Drick mycket" sa läkaren.
Närmaste chef tyckte däremot att "Det där passar inte riktigt in i företagets hälsovårdsprofil. Du har ju precis köpt ett sim-kort på friskvårdsbudgeten, så du får passa på
att dricka några liter bassängvatten när du tränar". Han har nog rätt, jag dricker ingenting alkoholhaltigt överhuvudtaget när jag äter Ciprofloxacin, det är elakt mot levern i sig, man behöver inte ha lök på laxen...

Imponerande med smalspårsmodulerna, och skalan som ger ett lite annorlunda perspektiv på MJ-ande. Man blir onekligen sugen på att bygga VB i skala 1:45...

Användarens profilbild
Johan Molin
Inlägg: 19953
Blev medlem: 28 dec 2011, 19:49
Ort: Moth Virgin
Kontakt:

Re: Norra Sandby 2012

Inlägg av Johan Molin »

Du har ju precis köpt ett sim-kort på friskvårdsbudgeten
Betyder det att man håller sig frisk genom att mobilsurfa? :?

Stefan S
Inlägg: 1199
Blev medlem: 26 mar 2012, 23:23

Re: Norra Sandby 2012

Inlägg av Stefan S »

Det där med att det inte finns tysk humor verkar vara en seglivad myt, säger bara Kesslers Knigge och Werner [JC_doubleup.gif]

Stefan

Användarens profilbild
magnus63
Inlägg: 1042
Blev medlem: 29 dec 2011, 23:35

Re: Norra Sandby 2012

Inlägg av magnus63 »

Samma myt som med engelsk mat. Åt riktigt god engelsk husmanskost när jag var i London.

thorpe
Inlägg: 2393
Blev medlem: 28 dec 2011, 22:11

Re: Norra Sandby 2012

Inlägg av thorpe »

magnus63 skrev:Samma myt som med engelsk mat. Åt riktigt god engelsk husmanskost när jag var i London.
Hear, hear!
Engelsk mat är det inget större fel på, det gäller bara att hitta rätt kock.
Tips: Leta efter ett mathak som INTE luktar friterad potatis eller curry! ;)

Skriv svar

Återgå till "Föreningar och evenemang"