Toppbilden, visa:    


En stor, liten vagn

Min utrustning, hur jag bär mig åt när jag bygger allt möjligt, och vilka husdjur som hjälper till.
Användarens profilbild
St. Mikael
Inlägg: 599
Blev medlem: 11 jan 2014, 17:06

En stor, liten vagn

Inlägg av St. Mikael »

God morgon allahopa.
Jag är nu i startfasen på ett nytt vagnsbygge och tänkte att jag i all blygsamhet skulle visa mest möjligt av projektet här. Som några av er kanske vet är det trädgårdsjärnväg som er grejjen för mig. Den kommande vagnen får en ca skala på 1:13,3 eller den engelska benämningen 7/8 th (dom är tokiga, enkelskmännen)
Jag har funnet en väldig ful vagn som har blivit utgångspunkten til mitt bygge: http://www.oslj.nu/wp-content/uploads/2 ... 12-061.jpg men det finns också finare varianter, som den här: http://www.gd.se/gastrikland/ockelbo/i- ... ungavagnen
I skalan jag bygger ger 45mm. spårvidd = 600mm Därför är det första exemplet från Öslj det med bästa proportionerna för min del.
Om någon av er har fler bildexepler på liknande vagnar, är jag väldigt intresserad :-J
Fortsättning fölger....

Användarens profilbild
St. Mikael
Inlägg: 599
Blev medlem: 11 jan 2014, 17:06

Re: En stor, liten vagn

Inlägg av St. Mikael »

Nu håller ni väl på att dö av nyfikenhet??? :mrgreen:

Användarens profilbild
St. Mikael
Inlägg: 599
Blev medlem: 11 jan 2014, 17:06

Re: En stor, liten vagn

Inlägg av St. Mikael »

Ok. Seriös igen.. Jag har kommit ett litet stycke på väg. De 5 delarna jag så långt har tillverkat ger måtten, l.27 x b.12x h.15,5 cm. Materialer är fanerskiva i två olika tjocklekar till botten och gavlar. Sidorna blir tillverkade i akrylplast. Hunden har förresten redan expiderat den ena långsidan, så den måste jag nytillverka :=u Första avviket från Öslj-vagnen är att den här skall ha insvängda sidor, som Jtj´s kungavagn. Med akryl som vagnsidor får jag "gratis" fönster och kan böja sidorna med värmepistol
Bild

Användarens profilbild
H0n3
Inlägg: 2748
Blev medlem: 28 dec 2011, 22:04
Ort: Lindome
Kontakt:

Re: En stor, liten vagn

Inlägg av H0n3 »

Härligt! En vagn i en annorlunda skala än vanligt. Ska bli spännande att följa det här [JC_doubleup.gif]

/Peter
Bygger Slötorp-Dåseberga Järnväg (SDJ) i H0 och H0n3.
Styr med Intellibox 1 och DCC och så småningom med TC.
http://www.daaseberga.se/

http://www.smalsparigt.org/cgi-bin/phpB ... f=10&t=887

Användarens profilbild
Johan Molin
Inlägg: 19947
Blev medlem: 28 dec 2011, 19:49
Ort: Moth Virgin
Kontakt:

Re: En stor, liten vagn

Inlägg av Johan Molin »

Kul projekt! Håller med Peter, det ska bli spännande att följa fortsättningen!

Användarens profilbild
St. Mikael
Inlägg: 599
Blev medlem: 11 jan 2014, 17:06

Re: En stor, liten vagn

Inlägg av St. Mikael »

Bottenplattan tilpassas. Golvet på den öppna balkongen har blivit fräst ner till mindre tjocklek, bredden har också blivit korrigerad. Vidare gör jag olika försök för att bestämma om vagnen skall ha tre eller fyra fönster på sidorna
Bild
Gavlarna har fått utsågade fönster, men jag kom fort att tänka på att i denna skalan måste ju dörren vara möjlig att öppna, så efteråt sågade
jag ut hela dörröppningen.
Bild

Användarens profilbild
St. Mikael
Inlägg: 599
Blev medlem: 11 jan 2014, 17:06

Re: En stor, liten vagn

Inlägg av St. Mikael »

Här är sidorna ihopskruvade. Fortfarande på ett tidigt stadium, så det är ingen permanent montering ännu. Jag bestämde mig för tre fönster på sidorna, och dom är nu gröna på fotot. Det vill säga att jag har tagit bort skyddsfolien som sitter på akrylsidorna (men inte över fönstren)
och slipat på bägge sidorna för att ge fäste til kommande målningsströk
Bild

Användarens profilbild
St. Mikael
Inlägg: 599
Blev medlem: 11 jan 2014, 17:06

Re: En stor, liten vagn

Inlägg av St. Mikael »

Nu har jag jobbat med dörren. Har köpt mini-gångjärn (dockskåp?) som jag valde att limma fast på insidan. Jag fortsatte med att limma lister över gångjärnen, både på dörren och i karmen. Jag försökte inte skruva eller stifta, på grund av de små avstånden, men en "dubbel listning och limning verkar som blir stark nog. Dörren fungerar helt utmärkt. Handtaget är gjort av en nedsågad och tilpassad popnit.
Bild

Användarens profilbild
P Falk
Inlägg: 2894
Blev medlem: 20 apr 2012, 10:56
Ort: Gråbo

Re: En stor, liten vagn

Inlägg av P Falk »

Vilken underbar skala att jobba med. [JC_doubleup.gif]
Passar ju perfekt nu när man börjar bli lite "skumögd"! :-BS
Det blir möjlighet till stora gubbar och härligt vädrade dieslar, eller vad tänker du för dragkraft på din lilla bana?
Härlig och spännande tråd! /Peter
---------------------------------------
Medlem i MRW. http://www.mrw1.se

Användarens profilbild
St. Mikael
Inlägg: 599
Blev medlem: 11 jan 2014, 17:06

Re: En stor, liten vagn

Inlägg av St. Mikael »

P Falk skrev:Passar ju perfekt nu när man börjar bli lite "skumögd"! :-BS
Det blir möjlighet till stora gubbar och härligt vädrade dieslar, eller vad tänker du för dragkraft på din lilla bana?
Helt sant att man sliter med "skumögdhet" och jag har också blivit fumligare, med ett pincettgrepp som inte alltid gjör som jag vill :=S Jag lutar mig dock mot en engelsk regel: "Viewing from 3feet distance" Översatt: Småfel och oriktigheter försvinner på vanlig åskådaravstånd. Det är ofta den närgående fotograferingen jag publicerar här som avslöjar felen.
Av dragkraft har jag en industridiesel och ett ånglok med stående panna
http://www.motessparet.se/viewtopic.php ... 7&start=40
Jag skall också avslöja en frustration som jag irriterar mig gränslöst över: För snart två år sedan beställde jag ett O&K lok från Herrmann i Tyskland, som igentligen skall bli huvuddragkraft på denna banan. Jag vet inte om dom av en eller annan grund tycker specielt illa om mig, men det har inte kommit än.. Jag skickar mail en gång i månaden och frågar om leverans :=u

Gårdagens arbete bestod i att upptäcka att vagnskorgen går rätt på ett Lgb-chassi utan några större ombyggningar. Men en fråga uppstod: När jag tar bort Lgb-kopplingarna som ju är fästet i den svängbara hjulaxel-enheten, kommer de rörliga axlarna då att svänga och vrida sig okontrollerat när kopplingen är flyttad fram till bufferten?
Bild

Användarens profilbild
St. Mikael
Inlägg: 599
Blev medlem: 11 jan 2014, 17:06

Re: En stor, liten vagn

Inlägg av St. Mikael »

Rätt efter att jag hade frågat om hjulaxlarnas okontrollerbara rörlighet kom jag på vad jag skulle göra: En fjäder på midten, förankrad i begge "boggierna" vill jobba för att dra dem tilbaka i riktig position. Och till min stora förtjusning upptäckte jag att när jag sågade bort LGB-kopplingen i passande längde hade jag också fått fina monteringsbjälkar till en fjäder. Det lilla trixet här, om ni inte förstår, är att jag har vridit hjulaxelhållaren 180grader, så det som tidigare pekade ut mot bufferten och var kopplingen, pekar nu inn mot mitten i stället.
Bild

Användarens profilbild
St. Mikael
Inlägg: 599
Blev medlem: 11 jan 2014, 17:06

Re: En stor, liten vagn

Inlägg av St. Mikael »

Har nu satt igång med fastmontering av delarna. Jag började med att lägga inn- och utvändig golv och då blev också dörrgaveln fixerad. Morgonens arbete bestod i att sänka skruvarna i nivå med väggarna. Det visade sig vara mycket svårare än jag hade trott. Jag måste göra flera justeringar med borr och till slut också slipa ned skruvhuvudena på flera ställen. Akrylen sprack också på några ställen, men det skall inte ha någon betydelse för slutresultatet.
Bild

Användarens profilbild
St. Mikael
Inlägg: 599
Blev medlem: 11 jan 2014, 17:06

Re: En stor, liten vagn

Inlägg av St. Mikael »

Bildgåta (kanske för lätt för sådana som er?) Vad är detta?
Bild
:-nord

thorpe
Inlägg: 2393
Blev medlem: 28 dec 2011, 22:11

Re: En stor, liten vagn

Inlägg av thorpe »

Kan det vara bänkar att sitta på? :idea:

Användarens profilbild
St. Mikael
Inlägg: 599
Blev medlem: 11 jan 2014, 17:06

Re: En stor, liten vagn

Inlägg av St. Mikael »

thorpe skrev:Kan det vara bänkar att sitta på? :idea:
:-BS
Precis som jag trodde; alltför lätt. Det visar också något av det svåra i att jobba i en stor skala. Man bygger från "botten av" ribba för ribba, och innredningen blir lika viktig som exteriöret. Bambupinnarna är för övrigt grillpinnar från Konsum.
Bild

Användarens profilbild
St. Mikael
Inlägg: 599
Blev medlem: 11 jan 2014, 17:06

Re: En stor, liten vagn

Inlägg av St. Mikael »

Har kommit längre på byggningen. Men mera gissningstävling: (överdelen på en mässingljusstake)
Bild

Användarens profilbild
H0n3
Inlägg: 2748
Blev medlem: 28 dec 2011, 22:04
Ort: Lindome
Kontakt:

Re: En stor, liten vagn

Inlägg av H0n3 »

Hmmm, ser ju ut att kunna bli en utmärkt lampskärm så småningom .... :o
Bygger Slötorp-Dåseberga Järnväg (SDJ) i H0 och H0n3.
Styr med Intellibox 1 och DCC och så småningom med TC.
http://www.daaseberga.se/

http://www.smalsparigt.org/cgi-bin/phpB ... f=10&t=887

Användarens profilbild
St. Mikael
Inlägg: 599
Blev medlem: 11 jan 2014, 17:06

Re: En stor, liten vagn

Inlägg av St. Mikael »

H0n3 skrev:Hmmm, ser ju ut att kunna bli en utmärkt lampskärm så småningom .... :o
Ingen dum ide´men då hadde jag blivit tvungen till att gå upp åtskilligt i skala.. :)
Bild

thorpe
Inlägg: 2393
Blev medlem: 28 dec 2011, 22:11

Re: En stor, liten vagn

Inlägg av thorpe »

Kamin?

Användarens profilbild
St. Mikael
Inlägg: 599
Blev medlem: 11 jan 2014, 17:06

Re: En stor, liten vagn

Inlägg av St. Mikael »

thorpe skrev:Kamin?
:-JJ Helt riktig. Detta var alltså en internationell tävling med bl.a. Norge, England och andra länder som deltar på forumsidorna. I benhård konkurrans avgick Sverige med segern, tack vare Thorpe.
Bild

Bild
Och detta gav mig ett litet problem; Jag tycker själv den blev lite läcker i metallfärger, mässing och aluminium. Nu är alternativen att behålla den som den är, eller svärta den till ett autentiskt kaminutseende. Några råd?

Pennstativ
Inlägg: 461
Blev medlem: 06 aug 2014, 17:09

Re: En stor, liten vagn

Inlägg av Pennstativ »

Vill passa på att gratulera till ett originellt, snyggt och inspirerande bygge! Vagnens innandöme andas realism i stora mått, och den mässingsfärgade kaminen förtardetta en aning. Om jag vore Du hade kaminen blivit svart.

Kepp up the good work :-)!
Min modellvärld: VCJ/BAJ 1959-1969 ur ett Burserydsperspektiv.

thorpe
Inlägg: 2393
Blev medlem: 28 dec 2011, 22:11

Re: En stor, liten vagn

Inlägg av thorpe »

St. Mikael skrev:
thorpe skrev:Kamin?
:-JJ Helt riktig. Detta var alltså en internationell tävling med bl.a. Norge, England och andra länder som deltar på forumsidorna. I benhård konkurrans avgick Sverige med segern, tack vare Thorpe.
Äsch, de´ va´väl inget! ;)

Användarens profilbild
H0n3
Inlägg: 2748
Blev medlem: 28 dec 2011, 22:04
Ort: Lindome
Kontakt:

Re: En stor, liten vagn

Inlägg av H0n3 »

Även om det ser fräckt ut med en metallblank kamin så platser den nog bäst som svart. En fundering; borde det inte finnas ett värmeskydd på väggarna bakom kaminen i form av en plåt? Vill minnas jag har sett det.

/Peter
Bygger Slötorp-Dåseberga Järnväg (SDJ) i H0 och H0n3.
Styr med Intellibox 1 och DCC och så småningom med TC.
http://www.daaseberga.se/

http://www.smalsparigt.org/cgi-bin/phpB ... f=10&t=887

Användarens profilbild
St. Mikael
Inlägg: 599
Blev medlem: 11 jan 2014, 17:06

Re: En stor, liten vagn

Inlägg av St. Mikael »

Goda argument. Den får bli svart. Värmeskydd mot väggarna borde det också vara, men jag är osäker på om det får någon utseendemässig effekt. Det är ju inte så svårt att lägga in en liten provbit. Är det någon som kommer ihåg om skyddsplåtar målas i väggens färger, eller har en egen färg? Jo alltså, den hemska skruvspetsen i väggen skall slipas ned.

Användarens profilbild
St. Mikael
Inlägg: 599
Blev medlem: 11 jan 2014, 17:06

Re: En stor, liten vagn

Inlägg av St. Mikael »

Jobben går vidare. En bild mitt i processen. Jag jobbar med grå nyanser på kaminen och inn och utvändiga fönsterlister. Akryl är inte det enklaste materialet att limma på. Jag kombinerar tre sorters lim: trälim, där listerna möter annat trä och epoxy mellan trä och akryl och favoriten: Våtrumssillikon, som fixerar materialet med en gång.
Bild

Användarens profilbild
St. Mikael
Inlägg: 599
Blev medlem: 11 jan 2014, 17:06

Re: En stor, liten vagn

Inlägg av St. Mikael »

Bild
Kaminen har fått ett avslutande lag med spissvärta

Användarens profilbild
H0n3
Inlägg: 2748
Blev medlem: 28 dec 2011, 22:04
Ort: Lindome
Kontakt:

Re: En stor, liten vagn

Inlägg av H0n3 »

Den sitter som en smäck den där kaminen! [JC_doubleup.gif] Å det gör resten också.
Bygger Slötorp-Dåseberga Järnväg (SDJ) i H0 och H0n3.
Styr med Intellibox 1 och DCC och så småningom med TC.
http://www.daaseberga.se/

http://www.smalsparigt.org/cgi-bin/phpB ... f=10&t=887

Sture Bylén

Re: En stor, liten vagn

Inlägg av Sture Bylén »

Ja, jäklar vilken trovärdig kamin till den fina vagnen! [JC_doubleup.gif]

Mölle-Mats
Inlägg: 7838
Blev medlem: 28 dec 2011, 23:30
Ort: Mölle

Re: En stor, liten vagn

Inlägg av Mölle-Mats »

Jösses vilket härligt projekt, gissar att du har jättekul när du håller på och låter kreativiteten flöda!

Och jättefint blir det! [JC_doubleup.gif]
Also sprach der Matserschmitt!

Användarens profilbild
St. Mikael
Inlägg: 599
Blev medlem: 11 jan 2014, 17:06

Re: En stor, liten vagn

Inlägg av St. Mikael »

Hej killar (är där några tjejer?)
Tack för alla uppmuntrande tillrop. Jag sätter stor pris på det :-BS I dag gick det fort. Jag har slarvat i hop ett tak på notime.. Grunden till att det får lov att se ut på detta sätt, är att det skall slipas, kantskäras och klädas med papp.
Nu skall jag in med belysning av C.O eller Ikeatyp (teljus) Taket är avtagbart, så jag har tänkt att montera batterihållare och allt där. Har ni några goda förslag på hur det skal göras?
Bild

Användarens profilbild
St. Mikael
Inlägg: 599
Blev medlem: 11 jan 2014, 17:06

Re: En stor, liten vagn

Inlägg av St. Mikael »

Och byggandet fortsätter...Nu blev det motsatt tänkning i forhållande til kaminen. Jag har monterat in Ikeabelysning, som ju är i skala 1:1 :roll: Jag kunde inte komma undan med någon typ av förminskning, och jag skal också kunna slå av och på strömbrytaren. Taket er avtagbart, så jag valde mellan en slags magnetinfästning i taket, eller detta som jag tillslut bestämde mig för: En Meccanobrackett som har blivit borrad upp till lampans diameter.
Bild

"Lågan" eller lyktglaset er i plast, så den kunde jag såga ner til något liknande en lampskärm ca 0,5 cm hög (syns inte på bilden) Så har jag stuckit ned lamskärmen i det utvidgade hålet och kan slå på och av lampan gjenom att ta av taket. Gjenom fönstren ser man inte den stora klumpen, men jag ska i alla fall måla den ner til en dämpad gråfärg.
Bild

Användarens profilbild
St. Mikael
Inlägg: 599
Blev medlem: 11 jan 2014, 17:06

Re: En stor, liten vagn

Inlägg av St. Mikael »

Min värld är så liten. Det skall jag vara tacksam för en dag som denna :( :( Terrorister dödar ute i Europa igen, och jag är hemma med barnen som har påsklov.
Vagnbygget går vidare medans radion står på och räknar upp antalet dödsoffer...
Jag har lagt på mera skenor ute, och fixat en förare på Rustonloket. Vagnen har nu blivit spacklad och taket har fått mer invändiga lister för att täta mot oönskade ljusglipor
Bild
:(

Användarens profilbild
St. Mikael
Inlägg: 599
Blev medlem: 11 jan 2014, 17:06

Re: En stor, liten vagn

Inlägg av St. Mikael »

Sliping och tre lag med grundmålning. Taket har fått paptäckning (våtslip papper)
Bild
Tankar runt huvudfärgen: När jag går tillbaka till den originala Ösljvagnen, så ligger inte denna så långt från orginalet, men jag tänker både på mörkblå och mörkröd med dekorlinjer. Banan här utanför fönstret har ett ganska ruffigt industribane utseende, så den rödbruna varianten är nog den som glider in bäst i sammanhanget...
Bild
Glad Påsk.

Användarens profilbild
St. Mikael
Inlägg: 599
Blev medlem: 11 jan 2014, 17:06

Re: En stor, liten vagn

Inlägg av St. Mikael »

Kanske lite för tidigt att utropa att jag närmar mig slutet. Mycket småplock kvar.. Jag breddade taket några mm. och har nu monterat stålstolparna som ramar in balkongen, eller inngångspartiet. Det som var tänkearbetet här var att jag vill ha taket avlyftbart, med tanke på interiör och Ikeabelysningen. Jag bestämde mig för att ha en övre ram (som taket döljer) för att ge stabilitet åt stolparna.
Bild
Senast redigerad av St. Mikael den 31 mar 2016, 22:18, redigerad totalt 1 gånger.

Användarens profilbild
ford1929
Inlägg: 3888
Blev medlem: 24 aug 2014, 15:36
Ort: Luleå

Re: En stor, liten vagn

Inlägg av ford1929 »

ser bra ut...måste vara kul att bygga i lite större skala...mera detaljrikedom :-T


Roger(Forden)
Roger(Forden)

Användarens profilbild
St. Mikael
Inlägg: 599
Blev medlem: 11 jan 2014, 17:06

Re: En stor, liten vagn

Inlägg av St. Mikael »

ford1929 skrev:ser bra ut...måste vara kul att bygga i lite större skala...mera detaljrikedom :-T


Roger(Forden)
Jag ser på dina byggprojekt och det osar kvalitet och kreativitet [JC_doubleup.gif] Om vi tar min "lilla" vagn här och räknar om den till din skala (1:87 ?) så skall du bygga den ca.4cm lång. Balkongen jag håller på med nu skulle vara ca 8mm lång.
Jag har jobbat med inhägningen av balkongen (räckverk och säkerhetskedja). Första försöket blev förkastat, men så här ser det ut nu
Bild
Jag har gjort fungerande hakar som kan öppnas vid av och påstigning. Det skall bli lite mera trämaterial, och igen skall mässingdelarna färgas mattsvarta.

Användarens profilbild
St. Mikael
Inlägg: 599
Blev medlem: 11 jan 2014, 17:06

Re: En stor, liten vagn

Inlägg av St. Mikael »

En stund sedan jag skrev något, men jobbingen sniglar sig framöver. Bygger och/eller fixar några små detaljer varje dag. Balkongen har fått lite mer ledstänger. Framför vagnen ligger några LGB delar som jag skruvade av från underredet som denna vagnen vilar på. Dom skall jag andvända till trappsteg. Gubben har blivit avkortad i knähasorna för att få riktig höjd.
Bild

Användarens profilbild
St. Mikael
Inlägg: 599
Blev medlem: 11 jan 2014, 17:06

Re: En stor, liten vagn

Inlägg av St. Mikael »

Och nu den avslutande detaljeringen av plattformen (tror jag...) Broms och trappsteg. Trappstegen är fö. det första som brukar gå sönder när olyckan är framme :=u
Bild
Nu är det dags för ventilation i taket

Användarens profilbild
St. Mikael
Inlägg: 599
Blev medlem: 11 jan 2014, 17:06

Re: En stor, liten vagn

Inlägg av St. Mikael »

I dag var det provköring. Vagnen gick helt felfritt. Säkert mycket på grund av att jag bygde den på ett LGB chassi, även om det har gått igenom modifieringar.
Fortfarande takventilation som skall byggas (det gäller utluftning från "fotogenlampan")
Bild
Ett rökrör från kaminen tittar också fram på taket

Användarens profilbild
ford1929
Inlägg: 3888
Blev medlem: 24 aug 2014, 15:36
Ort: Luleå

Re: En stor, liten vagn

Inlägg av ford1929 »

kul o se slutresultatet...vagnen blev ju hur bra som helst,, [JC_doubleup.gif]

Roger(Forden)
Roger(Forden)

Användarens profilbild
St. Mikael
Inlägg: 599
Blev medlem: 11 jan 2014, 17:06

Re: En stor, liten vagn

Inlägg av St. Mikael »

ford1929 skrev:kul o se slutresultatet...vagnen blev ju hur bra som helst,, [JC_doubleup.gif]

Roger(Forden)
Tusen tack :)

Det är egentligen nu jag visar dom sista bilderna och hävdar att jag är färdig. Och det säger jag med känslan av att jag inte är färdig, och aldrig blir det heller... men hur som helst, det här är det jag siktade på när jag satte igång med bygningen. Både skortensrör och fotogenlampeventilen består av tre delar var. En liten Meccanoplatta har blivit botten på ventilen och jag har andvänt både kopparrör och aluminiumsformar som material.
Bild

Bild

Jag ser på bilderna att jag har fler justeringer att göra :roll:
Om man skall skratta eller gråta vet jag inte, men nästa projekt har dykt upp i mitt huvud...Tänker på en kvarn i skala 1:20 vars förebild inte ligger så långt bort från där jag bor. :roll: :roll:

Användarens profilbild
ford1929
Inlägg: 3888
Blev medlem: 24 aug 2014, 15:36
Ort: Luleå

Re: En stor, liten vagn

Inlägg av ford1929 »

St. Mikael skrev Jag ser på bilderna att jag har fler justeringer att göra :roll:
så är det,,,man blir aldrig nöjd eller...sen får man väl sätta en gräns på det man bygger..
hur långt skall man gå /göra...huvudsaken man själv är nöjd med det man har presterat

justeringar får man alltid göra :-J

snygg vagn :-T

Roger(Forden)
Roger(Forden)

Användarens profilbild
Johan Molin
Inlägg: 19947
Blev medlem: 28 dec 2011, 19:49
Ort: Moth Virgin
Kontakt:

Re: En stor, liten vagn

Inlägg av Johan Molin »

Mycket prydligt, en fröjd att få följa! Tack!

Användarens profilbild
St. Mikael
Inlägg: 599
Blev medlem: 11 jan 2014, 17:06

Re: En stor, liten vagn

Inlägg av St. Mikael »

Hej allesammen.
Tack för alla uppskattande ord om vagnen. En total avspårning är väl at visa förebilden til det jag bygger nu.. Men för att citera mig själv
"Om man skall skratta eller gråta vet jag inte, men nästa projekt har dykt upp i mitt huvud...Tänker på en kvarn i skala 1:20 vars förebild inte ligger så långt bort från där jag bor. :roll: :roll:"
Jag har faktiskt kommit ett litet stycke på väg..(annars hade jag inte vågat att visa bilden)
Bild
Michael

Användarens profilbild
H0n3
Inlägg: 2748
Blev medlem: 28 dec 2011, 22:04
Ort: Lindome
Kontakt:

Re: En stor, liten vagn

Inlägg av H0n3 »

Spännande!

Den kvarnen ger ju en naturlig godskund på banan. Kan också bli riktigt charmigt.

/Peter
Bygger Slötorp-Dåseberga Järnväg (SDJ) i H0 och H0n3.
Styr med Intellibox 1 och DCC och så småningom med TC.
http://www.daaseberga.se/

http://www.smalsparigt.org/cgi-bin/phpB ... f=10&t=887

Skriv svar

Återgå till "Från min egen verkstad"