Toppbilden, visa:    


Samtliga nyheter finns nu i lager -Tc-lok, bryggor och sugtransformator

Här har Hobbyhandlaren plats att visa sina produkter och nyheter.
frykmodell
Inlägg: 39
Blev medlem: 02 aug 2012, 21:49

Samtliga nyheter finns nu i lager -Tc-lok, bryggor och sugtransformator

Inlägg av frykmodell »

------- Höstnyheter i skala N från Frykmodell ---------

Tc-lok, vitrinmodell - Svenska kontaktledningsbryggor - Sugtransformator


Det känns roligt att meddela att höstens arbete med de nya produkterna går enligt plan och jag hoppas på att intresse finns för byggsatserna.
Förhandsbokning öppen - Leveranser borde kunna påbörjas i mitten av november.
Produkterna kommer att presenteras vd MJ Hobbymässan 5-6 november i min monter B04:11

Här kommer en översikt. Läs mer i detalj om nyheterna på - www.frykmodell.se

---------------------------------------------------------------------------------------------------

Byggsats till vitrinmodell avTc-loket

Bild

Etsad byggsats utan drivning - men den händige kan göra plats i kåpan och kanske snickra till en egen drivning......
I övrigt en komplett byggsats med hjul, buffertar, koppel och en valbar dekalsats för de olika målningarna som rullar på bilden nedan
Pris 700:-

Bild

------------------------------------------------------------------------------------------------

Svenska fackverksbryggor i byggsats

En nyritad serie med svenska kontaktledningsbryggor av den äldre fackverkstypen.
Bryggorna är tvådelade och kan på så sätt kombineras till ett antal förbestämda längder.

Bild

På hemsidan finns förteckning över tillgängliga längder (Längden = avståndet mellan stolparna)
Vid beställning krävs alltså lite extra tankearbete med att tolka och välja rätt brygglängd för varje brygga man behöver.

Priserna börjar på 400:- för de kortaste bryggorna

Bryggorna är gjorda i 0,25 mm etsat stål och består av:
- Fackverksram i två delar som viks och monteras samman.
En styv 0,3 mm pianotråd som träs in i ramens underkant ger stadga åt konstruktionen.
- Stolpar som viks och limmas/löds samman av 4 etsade skikt
- Stolpfundament för att täcka infästning
- Flyttbara ryttare med utliggare
- Stiliserade bangårdslyktor
- Infästningsrör, 2,3mm diameters mässingsrör

Mot extra tillägg kan den tvådelade fackverksramen levereras färdigvikt och monterad.
Resten av arbetet med att vika stolpar och att placera ryttare med utliggare lämnas fortfarande åt byggaren.


------------------------------------------------------------------------------------------------

Byggsats till sugtransformator på stolpe.

Som en spin-off produkt i arbetet med bryggorna blev det även en byggsats till en sugtransformator
En trevlig detalj att sätta upp längs linjen.
Det är en modell av en äldre typ av sugtransformator, men som fortfarande är väldigt vanlig längs de svenska linjerna

Bild

I verkligheten står dessa med c:a 5 km avstånd och de ingår i funktionen för rälsåterledning där strömmen matas tillbaka
till närmaste omformarstation och minskar de s.k. vagabonderande strömmarna som tar "fel väg" genom marken till stationen.

Pris 175:-
Senast redigerad av frykmodell den 04 dec 2016, 22:28, redigerad totalt 1 gånger.
En liten bild - 200 px bred bara

frykmodell
Inlägg: 39
Blev medlem: 02 aug 2012, 21:49

Re: Höstnyheter i skala N från Frykmodell -Tc-lok leveransklara, Bryggor på gång

Inlägg av frykmodell »

Uppföljning höstnyheter i skala N från Frykmodell ---

Tc-loket - Byggsats till vitrinmodell - finns nu på lager för leverans
De första byggsatserna har nu levererats helt enligt tidplan.

- Genom ett tips från en av mina kunder kommer jag att på prov beställa hem en liten drivning som faktiskt ser ut att passa perfekt i Tc-lokets kåpa.
- Om provmonteringen går bra kommer jag att återkomma med mera information om var man kan få tag i denna drivning.
- Det kommer att behövas lite handpåläggning för att fixa fästpunkter mellan kåpan och drivningen


Byggsatser till kontaktledningsbryggor och sugtransformator
Här ligger jag lite efter tidplanen.
Alla delar finns hemma på lager, men jag har ännu inte sammanställt byggbeskrivningen.
Räknar med att ha produkterna leveransklara till mitten av december.



Tillfälligt specialerbjudande på färdigbyggda sugtransformatorer!
Normalt kommer sugtransformatorn i första hand att säljas som byggsats med ett pris på 150:-
Under arbetet med bygginstruktionerna har jag fått ett begränsat antal färdigbyggda satser på lager.

Den begränsade serien av färdigbyggda och grönmålade transformatorer är tillgängliga för för 250:- per styck.
Kan beställas via e-post till: info(bytutmot@)frykmodell.se

Den levereras komplett, monterad på stolpe och med mässingsrör för montering i underlaget.


Bild
En liten bild - 200 px bred bara

frykmodell
Inlägg: 39
Blev medlem: 02 aug 2012, 21:49

Re: Samtliga nyheter från Frykmodell finns nu i lager

Inlägg av frykmodell »

------- Samtliga nyheter finns nu på lager ---------
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Detaljerad information om byggsatserna finns på Frykmodells hemsida
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Byggsats till vitrinmodell av Tc-loket pris 700:-

Bild

--- Vi kommer att prova en drivning från en liten tysk firma som kan passa till Tc-loket.
--- Mer information kommer när vi fått leverans och provat hur det fungerar.
-------Drivningarna är beställningsvara hos firman med en leveranstid av 4-5 veckor Priset ligger runt 1.500:-

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Byggsats till sugtransformator 150:-

Bild Begränsad serie med färdigbyggda sugtransformatorer finns på lager 250:- styck

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Byggsatser till svenska kontaktledningsbryggor 400-500:- beroende bryggornas längd
Mot ett tillägg på 150:- kan byggsatserna levereras med ramen vikt och sammansatt


En aptitretare i form av en kopia på byggbeskrivningen

Och några smakprov från min anläggning där nu äntligen bangården vid Drambo station har blivit "elektrifierad"

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild
En liten bild - 200 px bred bara

Skriv svar

Återgå till "Kommersiell försäljning"