Toppbilden, visa:    


Mälarviken-Mollsjö Järnvägar

Användarens profilbild
1956
Inlägg: 6065
Blev medlem: 28 dec 2011, 19:13
Ort: Brantevik

Re: Mälarviken Mollsjö Järnvägar

Inlägg av 1956 »

mikath skrev:Lejonburen är min absoluta favorit!
Tack för dessa bilderna.

/Mika
Tack Michael! Dessutom är de ju rödmålade alltså inte i teak, vilket framgår av färgbilden.

Användarens profilbild
1956
Inlägg: 6065
Blev medlem: 28 dec 2011, 19:13
Ort: Brantevik

Re: Mälarviken Mollsjö Järnvägar

Inlägg av 1956 »

Bild

Trafikstockning i Sjöviks hamn.

Användarens profilbild
P Falk
Inlägg: 2894
Blev medlem: 20 apr 2012, 10:56
Ort: Gråbo

Re: Mälarviken Mollsjö Järnvägar

Inlägg av P Falk »

1956 skrev: Trafikstockning i Sjöviks hamn.
Ja, det ser så ut. Eller kanske samlar de styrkorna för kräftpremiären... :?
Likafullt en härligt bild. Det är ngt visst med hamnmiljöer.
---------------------------------------
Medlem i MRW. http://www.mrw1.se

Användarens profilbild
1956
Inlägg: 6065
Blev medlem: 28 dec 2011, 19:13
Ort: Brantevik

Re: Mälarviken Mollsjö Järnvägar

Inlägg av 1956 »

P Falk skrev:
1956 skrev: Trafikstockning i Sjöviks hamn.
Ja, det ser så ut. Eller kanske samlar de styrkorna för kräftpremiären... :?
Likafullt en härligt bild. Det är ngt visst med hamnmiljöer.
Tack Peter och visst har du rätt, kräftorna är på gång i Sjövik och då är det varken kineser eller turkar man talar om! Tillgången är så god i intilliggande Svartsjön att det är tillgången på krondill som är det det största problemet. Däremot talar allt för att det lyckligtvis inte heller råder någon brist på brännvin!

Användarens profilbild
P Falk
Inlägg: 2894
Blev medlem: 20 apr 2012, 10:56
Ort: Gråbo

Re: Mälarviken Mollsjö Järnvägar

Inlägg av P Falk »

1956 skrev: Tillgången är så god i intilliggande Svartsjön att det är tillgången på krondill som är det det största problemet. Däremot talar allt för att det lyckligtvis inte heller råder någon brist på brännvin!
Nä, det flytande attributet finns väl i tunnorna intill hamnmagasinet, som syns i bild.
I brist på krondill får ni ta cornifer green fine turf från WS... :? Nåja, huvudsaken är väl ändå kräftorna... :D
---------------------------------------
Medlem i MRW. http://www.mrw1.se

Användarens profilbild
1956
Inlägg: 6065
Blev medlem: 28 dec 2011, 19:13
Ort: Brantevik

Re: Mälarviken Mollsjö Järnvägar

Inlägg av 1956 »

Bild

Tre nyanser av brunt.

Användarens profilbild
Peking
Inlägg: 405
Blev medlem: 28 dec 2011, 22:34
Ort: Norrköping

Re: Mälarviken Mollsjö Järnvägar

Inlägg av Peking »

Det går jag i gång på [JC_doubleup.gif] Haklappen är genomblöt !
Ola

Användarens profilbild
Johan Molin
Inlägg: 19959
Blev medlem: 28 dec 2011, 19:49
Ort: Moth Virgin
Kontakt:

Re: Mälarviken Mollsjö Järnvägar

Inlägg av Johan Molin »

Tyvärr bara, två loktyper som aldrig setts i Väderstad ...

Användarens profilbild
Peking
Inlägg: 405
Blev medlem: 28 dec 2011, 22:34
Ort: Norrköping

Re: Mälarviken Mollsjö Järnvägar

Inlägg av Peking »

Off toppic sorry
Johan jag var ute och åkte på E4an häromdagen och fick till min förtjusning syn på ett lasbilsekipage med texten:
Hästholmens Åkeri ! Skänkte dej då en glad tanke . Detta ekipage torde vara typ ett halvsekel för nytt för dej men Hästolmen lever!

Ola

Användarens profilbild
mikath
Inlägg: 1789
Blev medlem: 28 dec 2011, 20:00
Ort: Skultorp
Kontakt:

Re: Mälarviken Mollsjö Järnvägar

Inlägg av mikath »

1956 skrev:Bild

Tre nyanser av brunt.
Två mycket fina mässingsmodeller!

/Mika
Bild

Användarens profilbild
Sgt pepper
Inlägg: 677
Blev medlem: 13 feb 2013, 17:19
Ort: Södermanland

Re: Mälarviken Mollsjö Järnvägar

Inlägg av Sgt pepper »

Peking skrev:Det går jag i gång på [JC_doubleup.gif] Haklappen är genomblöt !
Ola
Haklapp? Jag monterade hängränna direkt med utkast :mrgreen: Alltid oslagbart med bästa eran inom lokeriet [JC_doubleup.gif]

Användarens profilbild
Johan Molin
Inlägg: 19959
Blev medlem: 28 dec 2011, 19:49
Ort: Moth Virgin
Kontakt:

Re: Mälarviken Mollsjö Järnvägar

Inlägg av Johan Molin »

Detta ekipage torde vara typ ett halvsekel för nytt för dej
Tack Ola! Men det måste vara ett veritabelt veteranbils-åk, du hittade, från 1960-talet ... :mrgreen:

Användarens profilbild
Peking
Inlägg: 405
Blev medlem: 28 dec 2011, 22:34
Ort: Norrköping

Re: Mälarviken Mollsjö Järnvägar

Inlägg av Peking »

Okej tur att man är bättre på dos-matte när läkemedelsväskan ska fram :?
Ekipaget var som högst några år....

Användarens profilbild
1956
Inlägg: 6065
Blev medlem: 28 dec 2011, 19:13
Ort: Brantevik

Re: Mälarviken Mollsjö Järnvägar

Inlägg av 1956 »

Bild

Bilden som är tagen från blåbärsrisen utanför Mollsjö väckte stor uppmärksamhet när den publicerades i Mollsjö Allehanda i juli 1956. Att den ställde till rabalder berodde inte på själva bilden i sig utan att det hävdades i texten under att D-maskinen inte var tillverkad i Sverige utan i Shandongprovinsen i Kina.

Hur det förhöll sig med det spekulerades det om under lång tid. Lokföraren Göte Halling, som även han var ovetande men ändå tyckte sig åtminstone veta mer än andra, blev mycket upprörd över alla teorier som framfördes förutom över sina egna. Han tyckte ju att hans antaganden var särskilt välgrundade och därför inte var att betrakta som teorier även om teorier kan vara mer eller mindre välgrundade, det ligger så att säga i sakens natur.

Efter att Halling fått stå ut med att inte alla höll med om att man inte skulle spekulera och framföra mer eller mindre välgrundade förklaringar till huruvida ett svenskt lok är tillverkat i Kina eller ej bestämde han sig för att inte säga ett knyst.

Tio år senare, i juli 1966, publicerades i Mollsjö Allehanda en utredning gjord av Svensk-Kinesiska Vänskapsförbundet där man i sann diplomatisk anda kommit överens om att varken bekräfta eller förneka hur det förhöll sig. Mao var det fortfarande öppet för spekulationer i Sverige, men inte i Kina eftersom den just begynnande Kulturrevolutionen kväste allt kreativt tänkande.

Just idag har däremot UD bekräftat att alla de som hade teorin att loket var svenskt hade oförbehållsamt helt rätt!

Användarens profilbild
1956
Inlägg: 6065
Blev medlem: 28 dec 2011, 19:13
Ort: Brantevik

Re: Mälarviken Mollsjö Järnvägar

Inlägg av 1956 »

Bild

I morgon är idag igår! Det är det gubbarna i Sjövik pratar om och att det pratades en hel del skit igår eller idag, hur man nu vill ha det! Men det bryr sig inte gubbarna i Sjövik om, de vet bättre än så! Framför allt vill de inte sopa det under mattan i alla fall!

Användarens profilbild
Johan Molin
Inlägg: 19959
Blev medlem: 28 dec 2011, 19:49
Ort: Moth Virgin
Kontakt:

Re: Mälarviken Mollsjö Järnvägar

Inlägg av Johan Molin »

Framförallt undrar de nog över att någon kultursnubbe vid namn Jan Myrdal så småningom kom och hävdade att loket var byggt av Isambard Kingdom Brunel; troligen endast för att provocera och försöka förlöjliga de andra som spekulerade och undrade.

Men Myrdal hör ju till den illustra skaran som nästan alltid har rätt; vid en intervju 1991 erkände han att han haft fel en gång tidigare i livet, närmare bestämt 1963. Så det är klart att hans uttalanden även i frågor som D-lokens byggherrar äger en sällsam tyngd ...

Användarens profilbild
1956
Inlägg: 6065
Blev medlem: 28 dec 2011, 19:13
Ort: Brantevik

Re: Mälarviken Mollsjö Järnvägar

Inlägg av 1956 »

Jan Myrdal...är det inte han som har fel allt som oftast? Även om han lekte med Meccano som liten!

Stålis
Inlägg: 11
Blev medlem: 09 jul 2012, 00:26

Re: Mälarviken Mollsjö Järnvägar

Inlägg av Stålis »

Men Myrdal hör ju till den illustra skaran som nästan alltid har rätt; vid en intervju 1991 erkände han att han haft fel en gång tidigare i livet, närmare bestämt 1963.
Jag har en äldre bekant vars kapten i det militära enligt egen utsago bara hade haft fel en enda gång. Det var vid ett tillfälle då han sade att han hade fel, men det visade sig att han hade rätt...

Användarens profilbild
Johan Molin
Inlägg: 19959
Blev medlem: 28 dec 2011, 19:49
Ort: Moth Virgin
Kontakt:

Re: Mälarviken Mollsjö Järnvägar

Inlägg av Johan Molin »

Myrdal lyckades veckla in sig i något liknande några år senare, när han hävdade att den enda gång han haft fel var vid ett annat tillfälle, vilket ju gjorde att han DESSUTOM måste haft fel, antingen första gången han uttalade sig, eller andra. Vilket ledde till en hel rad med konstigheter och vissa svårigheter att reda ut hur många gånger han EGENTLIGEN haft fel. Om han hade fel vid båda de nämnda tillfällena måste han ju totalt ha haft fel hela FYRA gånger!

Det är inte lätt när man tror att man alltid har rätt ... :roll:

Användarens profilbild
1956
Inlägg: 6065
Blev medlem: 28 dec 2011, 19:13
Ort: Brantevik

Re: Mälarviken Mollsjö Järnvägar

Inlägg av 1956 »

Stålis skrev:
Men Myrdal hör ju till den illustra skaran som nästan alltid har rätt; vid en intervju 1991 erkände han att han haft fel en gång tidigare i livet, närmare bestämt 1963.
Jag har en äldre bekant vars kapten i det militära enligt egen utsago bara hade haft fel en enda gång. Det var vid ett tillfälle då han sade att han hade fel, men det visade sig att han hade rätt...
Jaså finns det även kaptener som är sådana?

Användarens profilbild
Sgt pepper
Inlägg: 677
Blev medlem: 13 feb 2013, 17:19
Ort: Södermanland

Re: Mälarviken Mollsjö Järnvägar

Inlägg av Sgt pepper »

Johan Molin skrev:Myrdal lyckades veckla in sig i något liknande några år senare, när han hävdade att den enda gång han haft fel var vid ett annat tillfälle, vilket ju gjorde att han DESSUTOM måste haft fel, antingen första gången han uttalade sig, eller andra. Vilket ledde till en hel rad med konstigheter och vissa svårigheter att reda ut hur många gånger han EGENTLIGEN haft fel. Om han hade fel vid båda de nämnda tillfällena måste han ju totalt ha haft fel hela FYRA gånger!

Det är inte lätt när man tror att man alltid har rätt ... :roll:
Johan du har varit "het" hela veckan :shock: Snart 5000 [JC_doubleup.gif] Skönt med människor som håller igång forumet :)

Användarens profilbild
Johan Molin
Inlägg: 19959
Blev medlem: 28 dec 2011, 19:49
Ort: Moth Virgin
Kontakt:

Re: Mälarviken Mollsjö Järnvägar

Inlägg av Johan Molin »

Ojdå, det är dags att tagga ner m a o ...

Användarens profilbild
Sgt pepper
Inlägg: 677
Blev medlem: 13 feb 2013, 17:19
Ort: Södermanland

Re: Mälarviken Mollsjö Järnvägar

Inlägg av Sgt pepper »

Johan Molin skrev:Ojdå, det är dags att tagga ner m a o ...
Absolut inte :!:

tågtyckarn

Re: Mälarviken Mollsjö Järnvägar

Inlägg av tågtyckarn »

Att aldrig ha fel är egentligen ganska enkelt. Det är bara att aldrig vandra i nya fotspår, aldrig uttala sig och aldrig tänka självständigt, eller tänka alls. :lol:

Användarens profilbild
Johan Molin
Inlägg: 19959
Blev medlem: 28 dec 2011, 19:49
Ort: Moth Virgin
Kontakt:

Re: Mälarviken Mollsjö Järnvägar

Inlägg av Johan Molin »

Alternativt göra som Jan Myrdal; gå sin helt egen väg, helst tvärtemot alla vägar som andra velat vandra, och redan från början ha insikten att "jag har rätt och alla andra har fel, oavsett vad alla säger"! Om han och trosskapten von Propp från Göta Trängkår mötts hade det troligen slagit gnistor!
Livet kan bli rätt besvärligt när man är missförstått geni.

Användarens profilbild
1956
Inlägg: 6065
Blev medlem: 28 dec 2011, 19:13
Ort: Brantevik

Re: Mälarviken Mollsjö Järnvägar

Inlägg av 1956 »

Bild

Göte Halling har just passerat Knölen, berget väster om Mollsjö, och tänker nu inte på huruvida D 224 är tillverkat av ASEA i Sverige eller av kineser i Shandongprovinsen.

Nej, tankarna hos honom finns istället på den jätteanläggning som håller på att planeras och skall byggas i källaren hemma i villan i Mälarviken. Halling är ju inbiten märklinist och mångårig medlem i treskensrörelsen som ju har Hans Olof von Hintenfuss som arbetande styrelseordförande. Von Hintenfuss lägger verkligen ned stor möda på att försvara den tredje skenans politik. Egentligen helt i onödan eftersom alla vettiga människor inser både dess fördelar och nackdelar. Men Hans Olof uppfattar den minsta lilla avvikande åsikt i frågan som ett angrepp, både på treskensrörelsen och på honom som person. Därför måste ofta medlare inkallas för att få en mer nyanserad debatt i ämnet.

Det skall dock ges all heder till von Hintenfuss i det att han åtminstone aldrig försökt sig på konststycket att spela Den döende svanen de gånger han har fått stryka på foten.

Hallings tåg på bilden skall enligt tidtabellen anlända till Mälarviken 14.22.

TuveB
Inlägg: 962
Blev medlem: 29 dec 2011, 20:17
Ort: Lund

Re: Mälarviken Mollsjö Järnvägar

Inlägg av TuveB »

Dina bilder är alltid fina, de svartvita är faktiskt bäst, speciellt med så "gamla" prylar som D-lok! [JC_doubleup.gif]
#JB17

Användarens profilbild
cgn1954
Inlägg: 2973
Blev medlem: 04 feb 2012, 10:58
Ort: Tyresö/Trollbäcken
Kontakt:

Re: Mälarviken Mollsjö Järnvägar

Inlägg av cgn1954 »

Johan Molin skrev: Livet kan bli rätt besvärligt när man är missförstått geni.
Då vet ni hur jag har det. 8-)
Med bästa hälsningar
/CGN (Om inga bilder visas så är min server nere - det händer, men inte ofta)
En nästan liten bild - endast 175 px bred
En nästan liten bild - endast 175 px bred

Användarens profilbild
Johan Molin
Inlägg: 19959
Blev medlem: 28 dec 2011, 19:49
Ort: Moth Virgin
Kontakt:

Re: Mälarviken Mollsjö Järnvägar

Inlägg av Johan Molin »

Jag ska dricka ett extra glas vin ikväll för ditt fortsatta välbefinnande! Skål!

Användarens profilbild
1956
Inlägg: 6065
Blev medlem: 28 dec 2011, 19:13
Ort: Brantevik

Re: Mälarviken Mollsjö Järnvägar

Inlägg av 1956 »

Johan Molin skrev:Jag ska dricka ett extra glas vin ikväll för ditt fortsatta välbefinnande! Skål!
Ja, gör gärna det eftersom jag tror att en måttlig alkoholkonsumtion både befrämjar välbefinnande och intellektualitet!

Sture Bylén

Re: Mälarviken Mollsjö Järnvägar

Inlägg av Sture Bylén »

1956 skrev:Ja, gör gärna det eftersom jag tror att en måttlig alkoholkonsumtion både befrämjar välbefinnande och intellektualitet!
Jag dricker alltid en grogg till "Allsång på Skansen" och just nu känner jag mig verkligen intellektuell. 8-)

Användarens profilbild
1956
Inlägg: 6065
Blev medlem: 28 dec 2011, 19:13
Ort: Brantevik

Re: Mälarviken Mollsjö Järnvägar

Inlägg av 1956 »

Sture Bylén skrev:
1956 skrev:Ja, gör gärna det eftersom jag tror att en måttlig alkoholkonsumtion både befrämjar välbefinnande och intellektualitet!
Jag dricker alltid en grogg till "Allsång på Skansen" och just nu känner jag mig verkligen intellektuell. 8-)

Ja, då verkar det alltså som att min teori stämmer!

Användarens profilbild
1956
Inlägg: 6065
Blev medlem: 28 dec 2011, 19:13
Ort: Brantevik

Re: Mälarviken Mollsjö Järnvägar

Inlägg av 1956 »

Bild

Andersson...Fabian Andersson tar det lugnt i sommarhettan 1959. Om eldaren Eldh, med samma förnamn som Andersson, finns med i K-maskinen kan varken bekräftas eller dementeras. Han var ju som bekant väldigt glad för att titta lite för djupt i flaskan och titt som tätt slank han i på Järnvägshotellets bakficka och drack pilsner istället för att sköta sitt jobb.

Sture Bylén

Re: Mälarviken Mollsjö Järnvägar

Inlägg av Sture Bylén »

1956 skrev:Han var ju som bekant väldigt glad för att titta lite för djupt i flaskan och titt som tätt slank han i på Järnvägshotellets bakficka och drack pilsner istället för att sköta sitt jobb.
Intellektuell typ, mao...? ;)

Användarens profilbild
1956
Inlägg: 6065
Blev medlem: 28 dec 2011, 19:13
Ort: Brantevik

Re: Mälarviken Mollsjö Järnvägar

Inlägg av 1956 »

Sture Bylén skrev:
1956 skrev:Han var ju som bekant väldigt glad för att titta lite för djupt i flaskan och titt som tätt slank han i på Järnvägshotellets bakficka och drack pilsner istället för att sköta sitt jobb.
Intellektuell typ, mao...? ;)
[JC_doubleup.gif] Tror mig ha hört talas om det, ja! Han läste tydligen mycket Friedrich Nietzsche, Jean-Paul Sartre och de andra grabbarna!

Användarens profilbild
Johan Molin
Inlägg: 19959
Blev medlem: 28 dec 2011, 19:49
Ort: Moth Virgin
Kontakt:

Re: Mälarviken Mollsjö Järnvägar

Inlägg av Johan Molin »

Det var väl redan Krister Brandt som myntade uttrycket att "utöva sin urgamla rätt att dricka pilsner och vara dyster", vilket väl är ungefär detsamma som att vara intellekte ... intillekt ... förläst.

Användarens profilbild
1956
Inlägg: 6065
Blev medlem: 28 dec 2011, 19:13
Ort: Brantevik

Re: Mälarviken Mollsjö Järnvägar

Inlägg av 1956 »

Bild

Ankomst Mollsjö, identitet okänd.

Användarens profilbild
Peking
Inlägg: 405
Blev medlem: 28 dec 2011, 22:34
Ort: Norrköping

Re: Mälarviken Mollsjö Järnvägar

Inlägg av Peking »

1956 skrev:Bild

Ankomst Mollsjö, identitet okänd.
Men ack så vacker!

Användarens profilbild
Johan Molin
Inlägg: 19959
Blev medlem: 28 dec 2011, 19:49
Ort: Moth Virgin
Kontakt:

Re: Mälarviken Mollsjö Järnvägar

Inlägg av Johan Molin »

Inte för inte har jag beställt TVÅ olika varianter av mogullok från Göran Nilsson, vackrare kan man inte finna i Sverige (ja loken alltså, inte Göran ...)!

Användarens profilbild
Peking
Inlägg: 405
Blev medlem: 28 dec 2011, 22:34
Ort: Norrköping

Re: Mälarviken Mollsjö Järnvägar

Inlägg av Peking »

Alltså mera vackert att titta på ( loken alltså ) :mrgreen:

Användarens profilbild
1956
Inlägg: 6065
Blev medlem: 28 dec 2011, 19:13
Ort: Brantevik

Re: Mälarviken Mollsjö Järnvägar

Inlägg av 1956 »

För ordningens skull vill jag berätta än en gång att det är Michael Thörning som har byggt skönheten, men det var väl ändå ingen som trodde något annat!

Användarens profilbild
1956
Inlägg: 6065
Blev medlem: 28 dec 2011, 19:13
Ort: Brantevik

Re: Mälarviken Mollsjö Järnvägar

Inlägg av 1956 »

Bild

En E2:a på Spår 3 i Mälarviken i väntan på nya uppdrag. Det verkar vara dags för Mälarvikens Lok & Vagnverkstad att ta fram dammvippan!

Användarens profilbild
jogra
Inlägg: 2524
Blev medlem: 29 dec 2011, 09:03

Re: Mälarviken Mollsjö Järnvägar

Inlägg av jogra »

1956 skrev: verkar vara dags för Mälarvikens Lok & Vagnverkstad att ta fram dammvippan!
Äähhh, kör en par varv med full fräs så skall du se att det flyger av och allt blir som nypolerat. :D
Kom ihåg att komma ihåg.

Användarens profilbild
P Falk
Inlägg: 2894
Blev medlem: 20 apr 2012, 10:56
Ort: Gråbo

Re: Mälarviken Mollsjö Järnvägar

Inlägg av P Falk »

Härligt läcker bild!
Bara att citera Pearl i Starlight Express: "Nobody can do it like a steam train..." :D
---------------------------------------
Medlem i MRW. http://www.mrw1.se

Svenne

Re: Mälarviken Mollsjö Järnvägar

Inlägg av Svenne »

1956 skrev:Bild

En E2:a på Spår 3 i Mälarviken i väntan på nya uppdrag. Det verkar vara dags för Mälarvikens Lok & Vagnverkstad att ta fram dammvippan!
Ser verkligen maffigt ut. [JC_doubleup.gif]

Jag tror typen tjänstgjorde även Ljusdal - Hudiksvall. Det gör ju inte saken sämre i mina ögon. 8-)

Användarens profilbild
Johan Molin
Inlägg: 19959
Blev medlem: 28 dec 2011, 19:49
Ort: Moth Virgin
Kontakt:

Re: Mälarviken Mollsjö Järnvägar

Inlägg av Johan Molin »

Fanns t.o.m. på hästholmenbanan i mitten av 1960-talet!

Användarens profilbild
1956
Inlägg: 6065
Blev medlem: 28 dec 2011, 19:13
Ort: Brantevik

Re: Mälarviken Mollsjö Järnvägar

Inlägg av 1956 »

Bild

En ovanligt vanlig dag i Mollsjö, allting och ingenting är sig likt. Så är det allt som oftast, inte bara i Mollsjö! 8-)

Användarens profilbild
Jan
Inlägg: 1085
Blev medlem: 03 jan 2012, 00:05
Ort: Eckernförde

Re: Mälarviken Mollsjö Järnvägar

Inlägg av Jan »

Mycket trevlig bild. Ser riktigt realistiskt ut (som vanligt). [JC_doubleup.gif]
Planerar bygget av Helsingborg F i skala N.

Svenne

Re: Mälarviken Mollsjö Järnvägar

Inlägg av Svenne »

Blekgula gamla Hildingar - även i svartvitt - tar alltid priset. [JC_doubleup.gif] Rogivande lantlig "rush" när rälsbussen ankommer.

ErikB
Inlägg: 1676
Blev medlem: 05 jan 2012, 16:37
Ort: Korsanäs

Re: Mälarviken Mollsjö Järnvägar

Inlägg av ErikB »

Snyggt Rikard!

Jag har också alltid hyllat den här filosofin för en modelljärnväg: En alldeles vanlig vardag i tids- och plats-typisk miljö utan några extrema företeelser eller absurditeter. En sommardag på en av mina stationer ska kännas så där alldeles varm och torr och vindstilla och händelselös som den bara kan göra när man väntar på tåget. Och jag vill inte se några stora brandbilar, störtade flygplan eller förrymda cirkuszebror, det ska bara vara som vanligt, som det är 99 dagar av 100.

Och det har du verkligen lyckats med att återge Rikard!
/Erik
Alla dessa hjul som kom och gick, inte visste jag att det var tåget.

Skriv svar

Återgå till "Min Anläggning"