Toppbilden, visa:    


Någonstans där det händer något nångång

Mölle-Mats
Inlägg: 7838
Blev medlem: 28 dec 2011, 23:30
Ort: Mölle

Re: Någonstans där det händer något nångång

Inlägg av Mölle-Mats »

ErikB skrev:Kan tänka mig att läget för aktiv sjöfart blir sämre och sämre uppe hos Dig just nu. Klokt att ägna sig åt andra aktiviteter alltså, men välkommen tillbaka när isen börjar brytas upp framåt midsommar! :-BS
Inte för att jag är någon större vän av Orminges epigon på Robert Zimmermann (det där var den här dagens understatement!!!), men ovanstående får mig av någon outgrundlig anledning osökt att tänka på följande låt av honom ändå:
Also sprach der Matserschmitt!

Användarens profilbild
ford1929
Inlägg: 3891
Blev medlem: 24 aug 2014, 15:36
Ort: Luleå

Re: Någonstans där det händer något nångång

Inlägg av ford1929 »

ErikB skrev:Kan tänka mig att läget för aktiv sjöfart blir sämre och sämre uppe hos Dig just nu. Klokt att ägna sig åt andra aktiviteter alltså, men välkommen tillbaka när isen börjar brytas upp framåt midsommar! :-BS
/Erik (snygga byggen för övrigt! [JC_doubleup.gif] )
Mölle Mats skrev Inte för att jag är någon större vän av Orminges epigon på Robert Zimmermann (det där var den här dagens understatement!!!), men ovanstående får mig av någon outgrundlig anledning osökt att tänka på följande låt av honom ändå:
+3 grader o regn så det vete tusan om det blir någon vinter

evt kan ju "varvet"öppnas igen om det sker ett under.....Isränna kallas det :-J
så man får aldrig vara säker på att det blir totalstängt :-CO
Roger(Forden)

Användarens profilbild
ford1929
Inlägg: 3891
Blev medlem: 24 aug 2014, 15:36
Ort: Luleå

Re: Någonstans där det händer något nångång

Inlägg av ford1929 »

Bild

idag har 1/1 tagit en del av min helg...tänkte jag skulle fota denna skylt när jag passerade på väg till min "Stuga" i ett ärende
så då vet ni i vilket landskap stugan ligger i :-r2

Bild

just uttagna från "lackboxen"...taket måste målas om på rälsbussen...ändå maskade jag med 3M vinyl tape 471+...släppte lite färg
ändå...men det är sånt som händer...
Roger(Forden)

Användarens profilbild
ford1929
Inlägg: 3891
Blev medlem: 24 aug 2014, 15:36
Ort: Luleå

Re: Någonstans där det händer något nångång

Inlägg av ford1929 »

Bild
Bild
Bild
Bild

en kul bok om Atlas utveckling från järnväg till borrar :-J
Roger(Forden)

Användarens profilbild
ford1929
Inlägg: 3891
Blev medlem: 24 aug 2014, 15:36
Ort: Luleå

Re: Någonstans där det händer något nångång

Inlägg av ford1929 »

Bild
Bild
Bild
Bild

grön rand på buss o släp handmålad med pensel :=u

sen köpte jag på Hobbymässan KMJK,s bangårdslampor ett 2 pack...mycket smart konstruktion
löstagbara från foten....mycket bra ide... [JC_doubleup.gif]
Roger(Forden)

Användarens profilbild
jogra
Inlägg: 2524
Blev medlem: 29 dec 2011, 09:03

Re: Någonstans där det händer något nångång

Inlägg av jogra »

ford1929 skrev: grön rand...
Nå, inte blev det nu så tokigt. :=nee

Skulle väl vilja påstå att det blev riktigt bra! :-J
Annars, byggmäster Jönshagen som 1956 anlitat tipsade om kinesiska riktigt långhåriga penslar som utmärkta att just dra långa sträck med. Dessa införskaffades via Ebay, tyvärr ännu aldrig kommit att pröva... :oops:
Kom ihåg att komma ihåg.

Användarens profilbild
ford1929
Inlägg: 3891
Blev medlem: 24 aug 2014, 15:36
Ort: Luleå

Re: Någonstans där det händer något nångång

Inlägg av ford1929 »

jogra skrev:
ford1929 skrev: grön rand...
Nå, inte blev det nu så tokigt. :=nee

Skulle väl vilja påstå att det blev riktigt bra! :-J
Annars, byggmäster Jönshagen som 1956 anlitat tipsade om kinesiska riktigt långhåriga penslar som utmärkta att just dra långa sträck med. Dessa införskaffades via Ebay, tyvärr ännu aldrig kommit att pröva... :oops:
Linjedragare "Rigger" kan man använda ,men fick inte tag i någon för tillfället...så det får duga helt enkelt :-J
Roger(Forden)

Användarens profilbild
ford1929
Inlägg: 3891
Blev medlem: 24 aug 2014, 15:36
Ort: Luleå

Re: Någonstans där det händer något nångång

Inlägg av ford1929 »

Bild

tänkte försöka att "befolka" rälsbussläpet...lite styren kombinerat med bänkar av mässing,,,blev väl lite sisådär..med lite folk så ser man ju inte så mycket av mina bänkar,,,,får man ju hoppas... :-CO
golv med bänkar sitter i underredet av bussen medels dubbelhäftande tejp ..sen får jag se hur jag löser det med folk i själva rälsbussen
drivet tar en stor del av inredningen...men problem är till för att lösas :-r2
Roger(Forden)

Användarens profilbild
FredrikÅ
Inlägg: 950
Blev medlem: 09 mar 2013, 22:40

Re: Någonstans där det händer något nångång

Inlägg av FredrikÅ »

ford1929 skrev:sen får jag se hur jag löser det
Det löser ju en tusenkonstnär som du Roger!
/Fredrik

Användarens profilbild
ford1929
Inlägg: 3891
Blev medlem: 24 aug 2014, 15:36
Ort: Luleå

Re: Någonstans där det händer något nångång

Inlägg av ford1929 »

FredrikÅ skrev:
ford1929 skrev:sen får jag se hur jag löser det
Det löser ju en tusenkonstnär som du Roger!
/Fredrik
har funderat lite men,vi får se.... bygglusten har inte varit så stor i vecka.var tyvärr tvungen att skiljas från en vän
som stått mej nära i 8 år...en Labradorkille som stöttade mej under min egen sjukdomstid...var tvungen att låta han vandra till "hundhimlen" pga av hjärtfel....
inget roligt beslut,men det är i alla fall bättre än att se djur plågas/lida av sin sjukdom...
Roger(Forden)

Mölle-Mats
Inlägg: 7838
Blev medlem: 28 dec 2011, 23:30
Ort: Mölle

Re: Någonstans där det händer något nångång

Inlägg av Mölle-Mats »

ford1929 skrev:var tyvärr tvungen att skiljas från en vän som stått mej nära i 8 år...en Labradorkille som stöttade mej under min egen sjukdomstid...var tvungen att låta han vandra till "hundhimlen" pga av hjärtfel....
inget roligt beslut,men det är i alla fall bättre än att se djur plågas/lida av sin sjukdom...
Mitt djupa deltagande i din sorg och saknad av din vän, det är alltid väldigt sorgesamt när våra fyrfota vänner lämnar oss. Det är i dagarna ett år sedan jag fick lov att låta min gamle katt Dexter somna in, känns fortfarande tomt i kåken ...

Och visst är det bättre att låta dem somna in än att de ska forsätta plågas och lida med "konstgjord andning", ibland önskar man att även vi människor hade den förmånen.
Also sprach der Matserschmitt!

Användarens profilbild
ford1929
Inlägg: 3891
Blev medlem: 24 aug 2014, 15:36
Ort: Luleå

Re: Någonstans där det händer något nångång

Inlägg av ford1929 »

Mölle-Mats skrev:
ford1929 skrev:var tyvärr tvungen att skiljas från en vän som stått mej nära i 8 år...en Labradorkille som stöttade mej under min egen sjukdomstid...var tvungen att låta han vandra till "hundhimlen" pga av hjärtfel....
inget roligt beslut,men det är i alla fall bättre än att se djur plågas/lida av sin sjukdom...
Mitt djupa deltagande i din sorg och saknad av din vän, det är alltid väldigt sorgesamt när våra fyrfota vänner lämnar oss. Det är i dagarna ett år sedan jag fick lov att låta min gamle katt Dexter somna in, känns fortfarande tomt i kåken ...

Och visst är det bättre att låta dem somna in än att de ska forsätta plågas och lida med "konstgjord andning", ibland önskar man att även vi människor hade den förmånen.
Tack Mats..visst är det en saknad,speciellt det där när man har varit borta eller ute och kommer in...en vän som alltid hälsade o var glad.

Bild

har i kväll försökt att få dit dekaler på buss o släp...skingrar ju tankar lite grann i alla fall
Roger(Forden)

Användarens profilbild
loktok
Inlägg: 1403
Blev medlem: 29 dec 2011, 20:25

Re: Någonstans där det händer något nångång

Inlägg av loktok »

Beklagar Roger. Vet precis hur det känns.

Användarens profilbild
FredrikÅ
Inlägg: 950
Blev medlem: 09 mar 2013, 22:40

Re: Någonstans där det händer något nångång

Inlägg av FredrikÅ »

Hej Roger,
Du är bland vänner :=KOMP
Husdjur skänker glädje och sorg...
/Fredrik

Användarens profilbild
P Ekstrand
Inlägg: 623
Blev medlem: 29 dec 2011, 22:33
Ort: Ingarö
Kontakt:

Re: Någonstans där det händer något nångång

Inlägg av P Ekstrand »

Beklagar, vi var med om samma sak för ett tag sedan inte kul :=KOMP

MvH
Pär

Användarens profilbild
ford1929
Inlägg: 3891
Blev medlem: 24 aug 2014, 15:36
Ort: Luleå

Re: Någonstans där det händer något nångång

Inlägg av ford1929 »

Tack pojkar för eran omtanke... :=KOMP

livet går vidare ....återkommer när jag har något nytt o visa ....bygglusten kommer sakta men säkert tillbaka :-J
Roger(Forden)

Användarens profilbild
GammelDansken
Inlägg: 619
Blev medlem: 05 sep 2013, 09:36
Ort: Fällfors

Re: Någonstans där det händer något nångång

Inlägg av GammelDansken »

Beklagar sorgen, vet hur det känns, och det er tyvärr på gång igen.
// John

Användarens profilbild
ford1929
Inlägg: 3891
Blev medlem: 24 aug 2014, 15:36
Ort: Luleå

Re: Någonstans där det händer något nångång

Inlägg av ford1929 »

GammelDansken skrev:Beklagar sorgen, vet hur det känns, och det er tyvärr på gång igen.
// John
Tack John....inget roligt att höra...men huvudsaken dom slipper lida/plågas..det är det viktigaste...
Bild

glasning klar på släpet...håller på med bussen...
Bild

Drivet tar ganska stor plats av bussens insida,så jag har tänkt att sätta dekodern (Zimo Mx648) under tak,,,där får den plats .
Roger(Forden)

Användarens profilbild
Johan Molin
Inlägg: 19960
Blev medlem: 28 dec 2011, 19:49
Ort: Moth Virgin
Kontakt:

Re: Någonstans där det händer något nångång

Inlägg av Johan Molin »

var tyvärr tvungen att skiljas från en vän som stått mej nära i 8 år...en Labradorkille som stöttade mej under min egen sjukdomstid...
Oj! Det här hade jag missat! Beklagar – har man haft hund förstår man precis. Kan fortfarande sakna min Ville djupt, och det är snart 20 år sedan han fick sluta ...

Användarens profilbild
ford1929
Inlägg: 3891
Blev medlem: 24 aug 2014, 15:36
Ort: Luleå

Re: Någonstans där det händer något nångång

Inlägg av ford1929 »

Johan Molin skrev:
var tyvärr tvungen att skiljas från en vän som stått mej nära i 8 år...en Labradorkille som stöttade mej under min egen sjukdomstid...
Oj! Det här hade jag missat! Beklagar – har man haft hund förstår man precis. Kan fortfarande sakna min Ville djupt, och det är snart 20 år sedan han fick sluta ...
det är en del av livet både glädje o sorg
Roger(Forden)

Användarens profilbild
ford1929
Inlägg: 3891
Blev medlem: 24 aug 2014, 15:36
Ort: Luleå

Re: Någonstans där det händer något nångång

Inlägg av ford1929 »

Bild
Bild
Bild

test av belysning......provat dekoder på sidan om drivet....
Roger(Forden)

Användarens profilbild
FredrikÅ
Inlägg: 950
Blev medlem: 09 mar 2013, 22:40

Re: Någonstans där det händer något nångång

Inlägg av FredrikÅ »

Roger, vakna!
Din bild är just nu uppe i bildsnurran :-BS :-BS :-BS
/Fredrik

(Jag var bara tvungen hehe)

Användarens profilbild
ford1929
Inlägg: 3891
Blev medlem: 24 aug 2014, 15:36
Ort: Luleå

Re: Någonstans där det händer något nångång

Inlägg av ford1929 »

FredrikÅ skrev:Roger, vakna!
Din bild är just nu uppe i bildsnurran :-BS :-BS :-BS
/Fredrik

(Jag var bara tvungen hehe)
om jag är vaken.....nja sådär
Roger(Forden)

Användarens profilbild
ford1929
Inlägg: 3891
Blev medlem: 24 aug 2014, 15:36
Ort: Luleå

Re: Någonstans där det händer något nångång

Inlägg av ford1929 »

Just nu så lider jag brist på div delar.så nu tar det väl ett tag innan det händer något här :-CO
Roger(Forden)

Användarens profilbild
ford1929
Inlägg: 3891
Blev medlem: 24 aug 2014, 15:36
Ort: Luleå

Re: Någonstans där det händer något nångång

Inlägg av ford1929 »

Bild

just nu på byggbordet..ett litet hus

Bild
Bild

har även en tanke att bygga detta hus i skala 1/87..min fars barndomshem...som tur är,så finns huset kvar..
så det får bli ett sommarprojekt...med uppmätning o fotografering...kommer att få en plats på min anläggning :-J
Roger(Forden)

Sture Bylén

Re: Någonstans där det händer något nångång

Inlägg av Sture Bylén »

ford1929 skrev:har även en tanke att bygga detta hus i skala 1/87..min fars barndomshem...som tur är,så finns huset kvar..så det får bli ett sommarprojekt...med uppmätning o fotografering.
På med snöskorna, Roger, och mät upp det NU! Man vet aldrig hur länge gamla kåkar står kvar. Vi är många som tänkt att "det ska jag göra sedan" och funnit att då är det för sent... :( :(

Användarens profilbild
ford1929
Inlägg: 3891
Blev medlem: 24 aug 2014, 15:36
Ort: Luleå

Re: Någonstans där det händer något nångång

Inlägg av ford1929 »

Sture Bylén skrev:
ford1929 skrev:har även en tanke att bygga detta hus i skala 1/87..min fars barndomshem...som tur är,så finns huset kvar..så det får bli ett sommarprojekt...med uppmätning o fotografering.
På med snöskorna, Roger, och mät upp det NU! Man vet aldrig hur länge gamla kåkar står kvar. Vi är många som tänkt att "det ska jag göra sedan" och funnit att då är det för sent... :( :(
Den lär nog stå kvar..så länge som jag lever. Vi har nämligen kvar min fars bardomshem i våra ägo,o farsan lever än 82 år nyss fyllda
:-J
Roger(Forden)

Sture Bylén

Re: Någonstans där det händer något nångång

Inlägg av Sture Bylén »

ford1929 skrev:Vi har nämligen kvar min fars bardomshem i våra ägo
Aha, då är ju oddsen nååågot bättre. [JC_doubleup.gif]

Användarens profilbild
ford1929
Inlägg: 3891
Blev medlem: 24 aug 2014, 15:36
Ort: Luleå

Re: Någonstans där det händer något nångång

Inlägg av ford1929 »

Sture Bylén skrev:
ford1929 skrev:Vi har nämligen kvar min fars bardomshem i våra ägo
Aha, då är ju oddsen nååågot bättre. [JC_doubleup.gif]

100% :-J

Bild

hitta en ritning i ett MJ magasin på ett torp....

skall prova göra fönster på detta sätt med tunna styrenlister...så får jag se hur det blir :-r2





o så en lite "trudelutt" ang hushållsnära tjänster ;)

Ds:man skall göra det man är bäst på
Roger(Forden)

PeO
Inlägg: 3061
Blev medlem: 14 jul 2012, 22:02

Re: Någonstans där det händer något nångång

Inlägg av PeO »

En av många godbitar fra nabon i Vest.

Ole Ivars har haft många höjdare, nej, va tjuck du har blitt är en av dem.
Vid närmre eftertanke kanske "Jeg har slutta å drikke brennvin" passar bättre i diskutionerna här på forumet :roll:

Användarens profilbild
ford1929
Inlägg: 3891
Blev medlem: 24 aug 2014, 15:36
Ort: Luleå

Re: Någonstans där det händer något nångång

Inlägg av ford1929 »

Bild
Bild

oj vilket "pillerjobb"...

5 fönster kvar :=u
Roger(Forden)

Användarens profilbild
ford1929
Inlägg: 3891
Blev medlem: 24 aug 2014, 15:36
Ort: Luleå

Re: Någonstans där det händer något nångång

Inlägg av ford1929 »

Bild
Bild

såg när jag kommit halvvägs med fönsterspröjsen....fasen det skall ju bara vara tre per fönsterhalva...men det blev fyra... :oops:
sånt som händer...inget att göra åt...

eller lägga ned o skaffa en annan hobby istället....
Roger(Forden)

PeO
Inlägg: 3061
Blev medlem: 14 jul 2012, 22:02

Re: Någonstans där det händer något nångång

Inlägg av PeO »

Så'nt händer. På min förra anläggning skulle jag klämma in ett ordentligt lokstall. På jobb till I21 hade jag studerat lokstallet i Långsele i väntan på tåget hem och sa' till kompisen att det finns med fjorton spår. Det får du inte plats med, svarade han. En sådan utmaning gick inte att motstå, men jag tog fel på vad som var väggar resp. spår, så det råkade bli 15 spår. Ett lokstall byggdes av kartong och vitlimstegel med norrlandsfog, (spegelvänd avgjutning, grått först för utstickande fog, rödorange sedan för tegel,) för en ringa penning. Bygget pågick en liten stund åt gången under en förkylningsvecka, portar etsades sedan, men kom aldrig på plats innan banan flyttade ner en våning.

HKN
Inlägg: 255
Blev medlem: 19 feb 2013, 19:16
Ort: Surahammar

Re: Någonstans där det händer något nångång

Inlägg av HKN »

PeO skrev: Bygget pågick en liten stund åt gången under en förkylningsvecka, portar etsades sedan, men kom aldrig på plats innan banan flyttade ner en våning.
Är det sån't som kallas nedlagd....
Värmländsk visdom: Tänk på att en lever en kôrt ti, mens en ä dö väldigt länge ...

PeO
Inlägg: 3061
Blev medlem: 14 jul 2012, 22:02

Re: Någonstans där det händer något nångång

Inlägg av PeO »

HKN skrev:Är det sån't som kallas nedlagd....
Njaäe, lokalen nere är dubbelt så stor, men lokstallet har inte kommit dit än, kanske blir det en mindre lokstation på stambanans bortre station. Den väggen är i ett synnerligen temporärt skick ännu.
se historien på http://www.motessparet.se/viewtopic.php?f=41&t=2022

Användarens profilbild
FredrikÅ
Inlägg: 950
Blev medlem: 09 mar 2013, 22:40

Re: Någonstans där det händer något nångång

Inlägg av FredrikÅ »

Hej,
Jag tycker att du har lyckats förträffligt med huset. Den lilla verandan är ju pricken över i:et.
Verkligen fint. Blir det plåtslagerifinesser på taket i sedvanlig "Rogerordning"?

Angående fel i fönster, så hade ju jag sett till helheten istället. Jag är helt övertygad att ingen skulle notera detta mer än du själv.
Precis som när man tapetserar hemma - jag vet var jag har gjort misstag men det talar jag inte om!
/Fredrik

Användarens profilbild
ford1929
Inlägg: 3891
Blev medlem: 24 aug 2014, 15:36
Ort: Luleå

Re: Någonstans där det händer något nångång

Inlägg av ford1929 »

PeO skrev:Så'nt händer. På min förra anläggning skulle jag klämma in ett ordentligt lokstall. På jobb till I21 hade jag studerat lokstallet i Långsele i väntan på tåget hem och sa' till kompisen att det finns med fjorton spår. Det får du inte plats med, svarade han. En sådan utmaning gick inte att motstå, men jag tog fel på vad som var väggar resp. spår, så det råkade bli 15 spår. Ett lokstall byggdes av kartong och vitlimstegel med norrlandsfog, (spegelvänd avgjutning, grått först för utstickande fog, rödorange sedan för tegel,) för en ringa penning. Bygget pågick en liten stund åt gången under en förkylningsvecka, portar etsades sedan, men kom aldrig på plats innan banan flyttade ner en våning.
FredrikÅ skrev:Hej,
Jag tycker att du har lyckats förträffligt med huset. Den lilla verandan är ju pricken över i:et.
Verkligen fint. Blir det plåtslagerifinesser på taket i sedvanlig "Rogerordning"?

Angående fel i fönster, så hade ju jag sett till helheten istället. Jag är helt övertygad att ingen skulle notera detta mer än du själv.
Precis som när man tapetserar hemma - jag vet var jag har gjort misstag men det talar jag inte om!
/Fredrik
PeO...jag har åkt på en rejäl förkylning det kanske det som gjorde att "hjärnan"inte funkade ;)
Fredrikå....du har rätt ju mer man ser på "fadäsen"med fönstrena så blir dom faktiskt snyggare ju mer man ser på dom :-J
ang taket får vi väl se vad det blir...plåt,tegel eller ett spåntak kanske :-r2
Roger(Forden)

Sture Bylén

Re: Någonstans där det händer något nångång

Inlägg av Sture Bylén »

ford1929 skrev:såg när jag kommit halvvägs med fönsterspröjsen....fasen det skall ju bara vara tre per fönsterhalva...men det blev fyra... sånt som händer...inget att göra åt...
Rätt inställning! [JC_doubleup.gif] Jag vet en modellbyggare som inte bara missade några spröjsar utan ett helt fönster och dessutom på anläggningens paradhus.......... :( :(

Användarens profilbild
Johan Molin
Inlägg: 19960
Blev medlem: 28 dec 2011, 19:49
Ort: Moth Virgin
Kontakt:

Re: Någonstans där det händer något nångång

Inlägg av Johan Molin »

Bra att du påminde oss, Sture! Det hade jag nästan glömt bort ... :-CO

Sture Bylén

Re: Någonstans där det händer något nångång

Inlägg av Sture Bylén »

Johan Molin skrev:Bra att du påminde oss, Sture! Det hade jag nästan glömt bort ...
En gentleman är en man som skulle kunna låta sina misstag bli bortglömda, men avstår.... 8-)

Användarens profilbild
ford1929
Inlägg: 3891
Blev medlem: 24 aug 2014, 15:36
Ort: Luleå

Re: Någonstans där det händer något nångång

Inlägg av ford1929 »

Sture Bylén skrev:
Johan Molin skrev:Bra att du påminde oss, Sture! Det hade jag nästan glömt bort ...
En gentleman är en man som skulle kunna låta sina misstag bli bortglömda, men avstår.... 8-)

håller med om detta.. ;)

Bild

har tyvärr inte blivit så mycket gjort...för mycket på jobbet att göra+en förkylning som gör att man har inte haft något riktigt driv i bygget..
men en dörr har jag åtminstone fått gjort,,o lite annat småpyssel....
"frigoliten" som huset står på är bara en test... :-J

sen damp det ner div "pryttlar" så jag kan "mecka"ihop rälsbussen som ligger på taket..så något blir klart :=u
för många saker på "G" på en gång...men det löser sej nog :-r2

Ps:finns även en baksida av framsidan :-CO
Bild
Roger(Forden)

Användarens profilbild
ford1929
Inlägg: 3891
Blev medlem: 24 aug 2014, 15:36
Ort: Luleå

Re: Någonstans där det händer något nångång

Inlägg av ford1929 »

Bild

tillverkning av "grunden"...markskiva+"Das pronto"lera....tandpetarna är ditsatta som armering för stentrappen...
så får jag se hur detta funkar....det kanske blir bara "Scheiße" :-r2 ...
Roger(Forden)

Sture Bylén

Re: Någonstans där det händer något nångång

Inlägg av Sture Bylén »

ford1929 skrev:så får jag se hur detta funkar....det kanske blir bara "Scheiße"
Jamen, då är det ju bara att tillgripa klassikern "gör om, gör rätt".
Men jag tror det blir bra - det brukar ju alla dina projekt bli! [JC_doubleup.gif]

Användarens profilbild
FredrikÅ
Inlägg: 950
Blev medlem: 09 mar 2013, 22:40

Re: Någonstans där det händer något nångång

Inlägg av FredrikÅ »

Hej,
Det ser fint ut Roger - som det brukar göra :-T
Mycket bra proportioner tycker jag och ser fram emot slutresultatet.
/Fredrik

Användarens profilbild
ford1929
Inlägg: 3891
Blev medlem: 24 aug 2014, 15:36
Ort: Luleå

Re: Någonstans där det händer något nångång

Inlägg av ford1929 »

FredrikÅ skrev:Hej,
Det ser fint ut Roger - som det brukar göra :-T
Mycket bra proportioner tycker jag och ser fram emot slutresultatet.
/Fredrik
Sture Bylén skrev:
ford1929 skrev:så får jag se hur detta funkar....det kanske blir bara "Scheiße"
Jamen, då är det ju bara att tillgripa klassikern "gör om, gör rätt".
Men jag tror det blir bra - det brukar ju alla dina projekt bli! [JC_doubleup.gif]
Bild

inklädning av fönster...ursäkta det vita kladdet runt om ...huset är bara grundat med rostskyddsprimer...målar det vita först,sen blir huset rött..blev väl inte så tokigt med 4 glasfönster i alla fall :oops:
Roger(Forden)

Användarens profilbild
ford1929
Inlägg: 3891
Blev medlem: 24 aug 2014, 15:36
Ort: Luleå

Re: Någonstans där det händer något nångång

Inlägg av ford1929 »

Bild
Bild
Roger(Forden)

Mölle-Mats
Inlägg: 7838
Blev medlem: 28 dec 2011, 23:30
Ort: Mölle

Re: Någonstans där det händer något nångång

Inlägg av Mölle-Mats »

ford1929 skrev:...blev väl inte så tokigt med 4 glasfönster i alla fall :oops:
När man tittar på gaveln och fr a fönstret i övervåningen så får man ju lite intrycket att det här kanske är en förelöpare till det moderna modet inom husbyggarkonsten som rått de senaste 15-20 åren med fönster som går från golv till tak? För här finns det väl inte mer plats än lagom till trossbotten till övervåningen mellan fönstret i neder- resp övervåningen!?! :-BS
Also sprach der Matserschmitt!

Användarens profilbild
ford1929
Inlägg: 3891
Blev medlem: 24 aug 2014, 15:36
Ort: Luleå

Re: Någonstans där det händer något nångång

Inlägg av ford1929 »

Mölle-Mats skrev:
ford1929 skrev:...blev väl inte så tokigt med 4 glasfönster i alla fall :oops:
När man tittar på gaveln och fr a fönstret i övervåningen så får man ju lite intrycket att det här kanske är en förelöpare till det moderna modet inom husbyggarkonsten som rått de senaste 15-20 åren med fönster som går från golv till tak? För här finns det väl inte mer plats än lagom till trossbotten till övervåningen mellan fönstret i neder- resp övervåningen!?! :-BS
Oinredd kallvinda ,,,,eller om man vill kalla det icke beboelig yta ;)
eller sovloft....
Fönster endast för ljusinsläpp :-r2
Roger(Forden)

Sture Bylén

Re: Någonstans där det händer något nångång

Inlägg av Sture Bylén »

Mölle-Mats skrev:När man tittar på gaveln och fr a fönstret i övervåningen så får man ju lite intrycket att det här kanske är en förelöpare till det moderna modet inom husbyggarkonsten som rått de senaste 15-20 åren med fönster som går från golv till tak? För här finns det väl inte mer plats än lagom till trossbotten till övervåningen mellan fönstret i neder- resp
Och får man fråga, är det tillåtet att fråga:
- Hur har DU då med fönsterplaceringen på DINA scratchbyggda hus? :mrgreen:


Mölle-Mats
Inlägg: 7838
Blev medlem: 28 dec 2011, 23:30
Ort: Mölle

Re: Någonstans där det händer något nångång

Inlägg av Mölle-Mats »

Sture Bylén skrev:
Mölle-Mats skrev:När man tittar på gaveln och fr a fönstret i övervåningen så får man ju lite intrycket att det här kanske är en förelöpare till det moderna modet inom husbyggarkonsten som rått de senaste 15-20 åren med fönster som går från golv till tak? För här finns det väl inte mer plats än lagom till trossbotten till övervåningen mellan fönstret i neder- resp
Och får man fråga, är det tillåtet att fråga:
- Hur har DU då med fönsterplaceringen på DINA scratchbyggda hus? :mrgreen:
Fråga får man förstås, men i det här fallet så är det förstås inte vetgirighet som är syftet med frågan ... :evil:

Men icke förty så är svaret att fönsterplaceringen på det enda schratchbygge av en husmodell som jag hittills försökt mig på är precis där den hör hemma - i papperskorgen!!!
Also sprach der Matserschmitt!

Skriv svar

Återgå till "Min Anläggning"