Toppbilden, visa:    


En Volvo buss

Lihkströmsverken
Inlägg: 2060
Blev medlem: 29 dec 2011, 00:14

En Volvo buss

Inlägg av Lihkströmsverken »

Var ett snabbt varv över Sundet och fick med mig en Volvobuss i skala 1/87 hem. Vet inte så mycket om bussmodellen, varken modelltillverkare eller något om förebilden, men modellen är uppenbarligen tillverkad i "China".

Bild

Bild

Bild

Bild

Modellen är kanske en tänkar kandidat för att målas om till en Svensk stadsbuss?

/Ola

Användarens profilbild
Johan Molin
Inlägg: 19963
Blev medlem: 28 dec 2011, 19:49
Ort: Moth Virgin
Kontakt:

Re: En Volvo buss

Inlägg av Johan Molin »

Jag har för mig att denna modell varit diskuterad tidigare (LYR brukar ha näsa för att hålla reda på nyheter!). Och ännu har jag tyvärr inte sett några bussar målade i Östgötatrafikens färger, men det kommer kanske? ;)

Har det varit Valbymässa, eller (då har jag missat den i år igen! :evil: )?

Kjedlund
Inlägg: 846
Blev medlem: 14 jan 2012, 09:30

Re: En Volvo buss

Inlägg av Kjedlund »

Nästa Valbymässa är den 1 - 2 november 2014.

http://www.hobbymesse.dk/Rabat/RabatHobbymesse.pdf

Bo-Arne
Inlägg: 107
Blev medlem: 25 feb 2012, 20:54

Re: En Volvo buss

Inlägg av Bo-Arne »

Skånetrafiken har gula bussar, bussen behöver bara dekaler för att bli försvenskad.

Användarens profilbild
Johan Molin
Inlägg: 19963
Blev medlem: 28 dec 2011, 19:49
Ort: Moth Virgin
Kontakt:

Re: En Volvo buss

Inlägg av Johan Molin »

Jomenvisst, om nu Skånetrafiken har sådana bussar ...

TuveB
Inlägg: 962
Blev medlem: 29 dec 2011, 20:17
Ort: Lund

Re: En Volvo buss

Inlägg av TuveB »

Om den inte finns som stads buss i Sverige kommer den troligen att göra det snart då numret på bakluckan antyder att den är gjord av f.d. Säffle Lättmetall eller Carrus.

Om inte LYR har info kanske det finns på Bussnack.

Det har inte köpts Volvobussar av någon av Skåne trafikens underhuggare på många år.....
#JB17

Användarens profilbild
LYR
Inlägg: 999
Blev medlem: 29 dec 2011, 22:07

Re: En Volvo buss

Inlägg av LYR »

TuveB skrev:Om den inte finns som stads buss i Sverige kommer den troligen att göra det snart då numret på bakluckan antyder att den är gjord av f.d. Säffle Lättmetall eller Carrus.

Om inte LYR har info kanske det finns på Bussnack.

Det har inte köpts Volvobussar av någon av Skåne trafikens underhuggare på många år.....
Tyvärr har jag inget av värde att dela med mig om, speciellt vad beträffar Skånetrafikens hybrid-volvobussar,
men bussmodellens förebild har funnits i trafik på många orter sedan 2008 och som 1:87-modell från Motorart (?) har den funnits i flera färgsättningar.
Passa på om den nu finns i gult.
men mer inf finns säkrast att söka på http://www.omnibuss.se/forum/index.php#c7
/LYR

Användarens profilbild
LYR
Inlägg: 999
Blev medlem: 29 dec 2011, 22:07

Re: En Volvo buss

Inlägg av LYR »

Har nu kommit fram till att det är en i år, helt ny utgåva i skala 1:87 av Volvo 7700 Hybrid från Motorart/Holland-oto med art.nr.1096
/LYR

Skriv svar

Återgå till "Vägfordon"