Toppbilden, visa:    


Jogras smedja

Användarens profilbild
Cor van der Meijde
Inlägg: 1302
Blev medlem: 01 jan 2012, 15:20
Ort: Etten-Leur, Nederland
Kontakt:

Re: Jogras smedja

Inlägg av Cor van der Meijde »

jogra skrev: Detta projekt har gnagt sme'n i sinnet en väldans lång tid. Å nu, snart, börjar det synas ljus i tunnelen. :-BS
I en välsans massa år har det funnits på tillverkningslistorna en i vitmetall, en australiensisk, som aldrig vågat visa upp sig. Jo, såg en stackare på bild i vintras men den gladde då inte sme'n. Så nu hoppas han innerligt att detta skall gå vägen, att det skall bli bra och att det går att gjuta upp några extra ifall det nån önskar sig ett ex.
Sme'n har för avsikt att få till både den äldre och den nyare versionen, så småning om.

Alltså, det hela handlar om en verklig arbetshäst från mitten av 1960-talet och framåt 20-30 år. Och det mer än i hela Europa.
Alltså, det är en Volvo F85-86 som är i faggorna. :-J

Bild


God helg gott folk!
Johan, modell Peter Young? (SpottedGum)
Jag har försökt en lång tid att komma i kontakt med honom.
Dessa modeller är fortfarande tillgängliga?

Användarens profilbild
jogra
Inlägg: 2524
Blev medlem: 29 dec 2011, 09:03

Re: Jogras smedja

Inlägg av jogra »

Cor, det är en egen modell och egen gjutning.

Har inte gjort den klar, har sme'n har lite annat på gång. :shock:

Som detta. :? :-BS
P1040342.JPG
Senast redigerad av jogra den 04 aug 2017, 15:44, redigerad totalt 1 gånger.
Kom ihåg att komma ihåg.

Användarens profilbild
ford1929
Inlägg: 3883
Blev medlem: 24 aug 2014, 15:36
Ort: Luleå

Re: Jogras smedja

Inlägg av ford1929 »

[JC_doubleup.gif]

snyggt

Roger(Forden)
Roger(Forden)

Sture Bylén

Re: Jogras smedja

Inlägg av Sture Bylén »

jogra skrev:sme'n har lite annat på gång. Som detta.
Oj, oj, vilket finlir! [JC_doubleup.gif]

Användarens profilbild
jogra
Inlägg: 2524
Blev medlem: 29 dec 2011, 09:03

Re: Jogras smedja

Inlägg av jogra »

Tacktack forden!

Jo Sture, ungefär i samma klass som då du hyvlar till lister till en fönstersmyg eller drar till med plåtarbetet kring en skorsten. :D
Kom ihåg att komma ihåg.

Sture Bylén

Re: Jogras smedja

Inlägg av Sture Bylén »

jogra skrev:Jo Sture, ungefär i samma klass som då du hyvlar till lister till en fönstersmyg eller drar till med plåtarbetet kring en skorsten.
Jag vill nog ändå påstå att man har större möjlighet att fuska i fönstersmygs-och skorstensbranschen än vad man har i din bransch. ;-)

Användarens profilbild
ford1929
Inlägg: 3883
Blev medlem: 24 aug 2014, 15:36
Ort: Luleå

Re: Jogras smedja

Inlägg av ford1929 »

Sture Bylén skrev:
jogra skrev:Jo Sture, ungefär i samma klass som då du hyvlar till lister till en fönstersmyg eller drar till med plåtarbetet kring en skorsten.
Jag vill nog ändå påstå att man har större möjlighet att fuska i fönstersmygs-och skorstensbranschen än vad man har i din bransch. ;-)

oj oj Sture tala inte så högt så några andra forumkamrater hör ;)

Roger(Forden)
Roger(Forden)

Mölle-Mats
Inlägg: 7838
Blev medlem: 28 dec 2011, 23:30
Ort: Mölle

Re: Jogras smedja

Inlägg av Mölle-Mats »

ford1929 skrev:
Sture Bylén skrev:
jogra skrev:Jo Sture, ungefär i samma klass som då du hyvlar till lister till en fönstersmyg eller drar till med plåtarbetet kring en skorsten.
Jag vill nog ändå påstå att man har större möjlighet att fuska i fönstersmygs-och skorstensbranschen än vad man har i din bransch. ;-)
oj oj Sture tala inte så högt så några andra forumkamrater hör ;)
Är det någon speciell som du inte vill att han ska höra? :-CO
Also sprach der Matserschmitt!

Användarens profilbild
ford1929
Inlägg: 3883
Blev medlem: 24 aug 2014, 15:36
Ort: Luleå

Re: Jogras smedja

Inlägg av ford1929 »

Mölle-Mats skrev:
ford1929 skrev:
Sture Bylén skrev:
jogra skrev:Jo Sture, ungefär i samma klass som då du hyvlar till lister till en fönstersmyg eller drar till med plåtarbetet kring en skorsten.
Jag vill nog ändå påstå att man har större möjlighet att fuska i fönstersmygs-och skorstensbranschen än vad man har i din bransch. ;-)
oj oj Sture tala inte så högt så några andra forumkamrater hör ;)
Är det någon speciell som du inte vill att han ska höra? :-CO
du har bra hörsel Mats ;)

Roger(forden)
Roger(Forden)

PeO
Inlägg: 3056
Blev medlem: 14 jul 2012, 22:02

Re: Jogras smedja

Inlägg av PeO »

Väldigt selektiv hörsel dock :-BS

Sture Bylén

Re: Jogras smedja

Inlägg av Sture Bylén »

PeO skrev:Väldigt selektiv hörsel dock
Viss hörselskada föreligger givetvis efter allt tutande i saxofonen. :mrgreen:

Mölle-Mats
Inlägg: 7838
Blev medlem: 28 dec 2011, 23:30
Ort: Mölle

Re: Jogras smedja

Inlägg av Mölle-Mats »

Sture Bylén skrev:
PeO skrev:Väldigt selektiv hörsel dock
Viss hörselskada föreligger givetvis efter allt tutande i saxofonen. :mrgreen:
Alls icke, min hörselskada grundlades långt tidigare - vareviga gång det var något jippo i min uppväxtstad Avesta så stod ju de där förbänkade gubbarna i Jularbo Gille på Marcustorget och skapade smärtsamma ljudförsök med sina dr-gsp-l ... :-Dia
Also sprach der Matserschmitt!

Användarens profilbild
jogra
Inlägg: 2524
Blev medlem: 29 dec 2011, 09:03

Re: Jogras smedja

Inlägg av jogra »

Undrar just hur det kommer sig att Mazzes hörzel kan ha tagit skada av lugna harmoniska toner.... :? 8-)


Det jobbas vidare på smedabacken.
Då endel funderar på hur hjulekrar kunde fixas så jobbar sme'n på med lite större ekrar. Fast, ekrar är det ju då inte utan rättare sagt ett fackverk för en jibb.
Däremellan blir det lite inredningsarbeten.
Enligt Herpa är det helt ok att i en 2-serie Scania ha en inredning från en 1-serie. Men, det tycker ju då sme'n är som att råna Helge. :=Koko
Inget annat än att ingripa då alltså. 8-)
P1040344.JPG
Senast redigerad av jogra den 31 jul 2017, 17:03, redigerad totalt 2 gång.
Kom ihåg att komma ihåg.

Användarens profilbild
Cor van der Meijde
Inlägg: 1302
Blev medlem: 01 jan 2012, 15:20
Ort: Etten-Leur, Nederland
Kontakt:

Re: Jogras smedja

Inlägg av Cor van der Meijde »

Sture Bylén skrev:
PeO skrev:Väldigt selektiv hörsel dock
Viss hörselskada föreligger givetvis efter allt tutande i saxofonen. :mrgreen:
Det är inte så illa, hans hår hängande där.
Naturlig ljuddämpning.

Användarens profilbild
jogra
Inlägg: 2524
Blev medlem: 29 dec 2011, 09:03

Re: Jogras smedja

Inlägg av jogra »

Ääääh, det får väl börja räcka till nu...
Bara att kladda på lite färg. :D
P1040344.JPG
Senast redigerad av jogra den 31 jul 2017, 17:00, redigerad totalt 1 gånger.
Kom ihåg att komma ihåg.

Sture Bylén

Re: Jogras smedja

Inlägg av Sture Bylén »

Åh, kors i Kristinehamn vilket plockepinn! :o [JC_doubleup.gif]

Användarens profilbild
ford1929
Inlägg: 3883
Blev medlem: 24 aug 2014, 15:36
Ort: Luleå

Re: Jogras smedja

Inlägg av ford1929 »

jogra skrev:Ääääh, det får väl börja räcka till nu...
Bara att kladda på lite färg. :D

Bild

håller med Sture,,,plockepinn ,men bra blir det :-T

Roger(Forden)
Roger(Forden)

Användarens profilbild
jogra
Inlägg: 2524
Blev medlem: 29 dec 2011, 09:03

Re: Jogras smedja

Inlägg av jogra »

Tack tack ni! :D

Jo, några småa pinnar, gick bra att lägga ihop ändå. :=Koko
Kom ihåg att komma ihåg.

Användarens profilbild
GammelDansken
Inlägg: 619
Blev medlem: 05 sep 2013, 09:36
Ort: Fällfors

Re: Jogras smedja

Inlägg av GammelDansken »

[JC_doubleup.gif] Det må ha varit som ett av dom japanska Mikadospel fast i miniatyr. :-T
//John

Användarens profilbild
jogra
Inlägg: 2524
Blev medlem: 29 dec 2011, 09:03

Re: Jogras smedja

Inlägg av jogra »

Jo, John, lite i miniatyr är det ju nog. :D



Så håller då ett anno dazumal projekt på att färdigställas. Smen har lovat sig själv att försöka få de vilande uråldriga projekten fixade. :|
Detta är en liten uppfräschning av Wikings modell av en Grove mobilkran som samtidigt fått sig en uppgradering i viktklass.
Alla funktioner är rörliga, nå nästan... 8-) Lite jobb är det än med att trimma in stödfötterna i sina lådor. Sedan får den väl gå till målning.
Undrar vad det är för plastsort Wiking använder sig av för den är mycket knepig att limma. Har inte hittat nåt bra plastlim för den och inte heller cyanolim tar riktigt bra och diverse kontakt lim är ju ofta så grova att använda.
P1040348.JPG
P1040350.JPG

Så var det ju det då.
Kom att se en liten intressant bild på ett ganska så anonymt volymekipage här om kvällen. Inte bra. Det resulterade ju förstås i ett nytt projekt..., igen. :-r2
P1040352.JPG

En fortsatt trevlig helg på er och en skål kan vi väl också höja! :-B
Senast redigerad av jogra den 31 jul 2017, 17:11, redigerad totalt 1 gånger.
Kom ihåg att komma ihåg.

Användarens profilbild
ford1929
Inlägg: 3883
Blev medlem: 24 aug 2014, 15:36
Ort: Luleå

Re: Jogras smedja

Inlägg av ford1929 »

blev ju mycket bra det där :-J [JC_doubleup.gif]
Roger(Forden)

Sture Bylén

Re: Jogras smedja

Inlägg av Sture Bylén »

jogra skrev:(hörde redan röster från Hedemora om att hyttdörren borde öppnas så man får se var man slår på vindrutetorkarna
Hörrö, du tycks inte ha riktig ordning på väderstrecken. Den där kommentaren kommer nog mera västerifrån, från dig räknat. ;)
För övrigt ett mycket imponerande bygge, som vanligt! [JC_doubleup.gif]
(Men dina bilar har ju så väldigt stora hjul.... :(

Användarens profilbild
jogra
Inlägg: 2524
Blev medlem: 29 dec 2011, 09:03

Re: Jogras smedja

Inlägg av jogra »

Tack ni! :D

Jo Sture. :oops:
Och du ser, mycket trevligare med rediga grejer... :-BS
Kom ihåg att komma ihåg.

Användarens profilbild
ford1929
Inlägg: 3883
Blev medlem: 24 aug 2014, 15:36
Ort: Luleå

Re: Jogras smedja

Inlägg av ford1929 »

jogra skrev:Tack ni! :D

Jo Sture. :oops:
Och du ser, mycket trevligare med rediga grejer... :-BS

vilken tur att inte jag nämde något om dörren .när det mesta var rörligt ;)
Roger(Forden)

Användarens profilbild
GammelDansken
Inlägg: 619
Blev medlem: 05 sep 2013, 09:36
Ort: Fällfors

Re: Jogras smedja

Inlägg av GammelDansken »

hörde redan röster från Hedemora om att hyttdörren borde öppnas så man får se var man slår på vindrutetorkarna
Snälla slutta retas, snart ät väl ingen nöjd får kolvarna rör sig i motorn. :=u :=u
Ser spännande ut med riktige bilar ---- öhh jag menar Volviser :-JJ
// John

Användarens profilbild
jogra
Inlägg: 2524
Blev medlem: 29 dec 2011, 09:03

Re: Jogras smedja

Inlägg av jogra »

Jovisst John, så är det.

En positiv sida har det dock, ibland åtminstone, det triggar den andra att försöka att sträcka sig snäppet längre.

Å med volvosnosarna är den mörkhyade egentligen bara att stryka lite färg på och den ljusare körde det då ihop sig med. Fastän mina lådor är överfulla med grejer så har jag ju inte hemma det jag behöver... :| Har ju slut på volymkapellen, så, får gå på uppköp. :D
Kom ihåg att komma ihåg.

Användarens profilbild
jogra
Inlägg: 2524
Blev medlem: 29 dec 2011, 09:03

Re: Jogras smedja

Inlägg av jogra »

Verksamheten på smedabacken tuffar på.

I dagarna har till och med ett par ekipage körts ut i solljuset.
Till och med plankstrykarn har varit ovanligt närvarande på jobbet den senaste tiden.... :o
Så, nu skall det bli spännande att se om dekalnisse har nån inspiration till att göra nåt, eller om det är den figuren alla väntar på. :?


Ett ekipage med hemmahamn i Korsholm.
P1040357.JPG

Ett annat som hörde hemma i Vasa. Även påhängsvagnen.
P1040358.JPG

En skön helg önskas er!
Senast redigerad av jogra den 31 jul 2017, 17:14, redigerad totalt 1 gånger.
Kom ihåg att komma ihåg.

Mölle-Mats
Inlägg: 7838
Blev medlem: 28 dec 2011, 23:30
Ort: Mölle

Re: Jogras smedja

Inlägg av Mölle-Mats »

Sture Bylén skrev:
jogra skrev:(hörde redan röster från Hedemora om att hyttdörren borde öppnas så man får se var man slår på vindrutetorkarna
Hörrö, du tycks inte ha riktig ordning på väderstrecken. Den där kommentaren kommer nog mera västerifrån, från dig räknat. ;)
Håhåjajaj, nu var vi där igen ...

Men skulle jag komma med en kommentar av det slaget så vore det om att man, när man öppnar förardörren på Volvosar, inte kan finna en blinkersspak - för någon sådan har de väl inte!?! Såg någon skämtteckning för länge sedan (dumt nog sparade jag den inte) ang vad som utmärkte "årtionde-generationerna" där manliga fyrtiotalister generaliserades som "magsur gubbe med aktiefonder och tung dyr Volvo utan blinkers"! Men vad ska man med det till - "du vet att du är från en småstad (typ Hedemora - och ja, Höganäs med för den delen) när du inte behöver använda blinkers - alla vet ju ändå vart du ska!" :-JJ
Sture Bylén skrev:För övrigt ett mycket imponerande bygge .... :(
För omväxlings skull så är jag helt enig med herr Bylén!
Also sprach der Matserschmitt!

PeO
Inlägg: 3056
Blev medlem: 14 jul 2012, 22:02

Re: Jogras smedja

Inlägg av PeO »

Mölle-Mats skrev: när man öppnar förardörren på Volvosar, inte kan finna en blinkersspak
Riktigt, halvljus, backspeglar och blinkers ingår inte i standardutrustningen, det finns som extrautrustning. (Det så kallade "kommunikationspaketet")
Blinkers saknas f. ö. på de flesta bilar i Göteborg, men volvo verkar ha utvecklat något slags automatblinkers. Den går igång, när man svängt tillräckligt mycket och fortsätter tills man rätat ut ratten, som på normala bilar. Jag har dock inte lyckats finna ut hur mycket man måste vrida på ratten för att aktivera den.
En kamrat reagerade , då vi åkte bil i Udon Thani, att ingen bil hade blinker i en korsning, där en massa bilar stod kors och tvärs. "Har de tagit körkort i Göteborg?"

kilowatt
Inlägg: 724
Blev medlem: 29 dec 2011, 17:18
Kontakt:

Re: Jogras smedja

Inlägg av kilowatt »

Blinkers?
Vad i hela världen har blinkers med bilkörning att göra? Det är klart att de inte används varken i Götet eller Mölle-Hedemora

Körrikningsvisare heter det, inget annat! Det där bärnstensgula på sidan om bilen som "fungerer-fungerer ikke"
Använd gärna den högra när du kör ur en cirkulationsplats, inte vänster när du kör in. Se hur våra Danska grannar hanterar det.

Blinkers är för övrigt de "skygglappar" man hade på Londons droskhästar på den tiden.
Rondell är "pucken" man kör runt.

Användarens profilbild
jogra
Inlägg: 2524
Blev medlem: 29 dec 2011, 09:03

Re: Jogras smedja

Inlägg av jogra »

Tacktack Mazze! :D


I och med att dekalmakarn synts till i byn lite från och till den senaste tiden så kom sme'n då sig för att rulla in lite nya objekt i verkstan. Han är ju så innerligt rädd för att bli sysslolös.... :o Eller, kanske int. :-CO

Nå, hur som, i brist på bröd så äter man limpa. Så även hos oss, har vi inte det som tarvas så måste vi ju fixa till det, på sätt eller annat. :-BS
Å nu var då korta T hytter slut, dock inte de längre. Alltså fram med kapen och köra loss en bit. Enkelt och behändigt. :-J
P1040354.JPG

Länge sen det hörts nån musik här inne.
Så, vi tar väl en dag i taget, kanske nåt att tänka på. Julen kommer oberoende.




Hur är det uti stugorna, glöggsäsongen inledd? Meddelas kan att de är goda, i år också! :-J
Skål och god helg!
Senast redigerad av jogra den 31 jul 2017, 16:27, redigerad totalt 1 gånger.
Kom ihåg att komma ihåg.

PeO
Inlägg: 3056
Blev medlem: 14 jul 2012, 22:02

Re: Jogras smedja

Inlägg av PeO »

Man tager om man så hafva kan, sa Kajsa Warg.
Tänkvärd sång i stressens tidevarv. En liknande av Kris Kristofferson och MariJohn Wilkins har följt mig i snart 40 år http://www.motessparet.se/viewtopic.php ... 266#p83266

Sture Bylén

Re: Jogras smedja

Inlägg av Sture Bylén »

jogra skrev: Alltså fram med kapen och köra loss en bit. Enkelt och behändigt.
Vilken handlingskraft! Du har bra pli på preisergubbarna. [JC_doubleup.gif]
jogra skrev:Länge sen det hörts nån musik här inne. Så, vi tar väl en dag i taget, kanske nåt att tänka på.
Härligt! Jag är svag för sådana här smäktande saker som alltid får mig att tycka att jag har för mycket på agendan och rusar fram genom livet. Kanske dags att sluta med MJ och forumverksamhet så att man får det lite lugnare och kan ta en dag i taget. :?

Användarens profilbild
Svante Andersson
Inlägg: 1179
Blev medlem: 01 jan 2012, 23:05

Re: Jogras smedja

Inlägg av Svante Andersson »

jogra skrev:
Bild
Det där ger mig en tanke... kapa en hytt direkt efter dörren, kapa en till hytt direkt före bakväggen. Bygg ihop dessa delar till en korthytt och en egenkokt "longline!. Och det blir bara en skarv på longlinen.

SA
Vila i tid... så blir risken att du behöver "VILA I FRID" betydligt mindre!

Användarens profilbild
jogra
Inlägg: 2524
Blev medlem: 29 dec 2011, 09:03

Re: Jogras smedja

Inlägg av jogra »

Jo, minsann PeO, det är då fullpoängare du tagit fram där! [JC_doubleup.gif]


Du vet, Sture, de små skulle bara annat våga.... :=Koko :lol:
Jassååå, du menar att det är forumflummandet som tar en sån evinnerlig tid. :o


Visst Svante, det hade ju varit ett alternativ som sme'n då aldrig kom att tänka på. :|
Kom ihåg att komma ihåg.

Sture Bylén

Re: Jogras smedja

Inlägg av Sture Bylén »

jogra skrev:Jassååå, du menar att det är forumflummandet som tar en sån evinnerlig tid.
Ja..hm... "Forumflummandet" och MJ-byggandet är ju som kommunicerande kärl, i alla fall i mitt fall. Bygger jag något så blir det också mycket forumsnack och forumsnacket ger i sin tur inspiration till byggandet. Det blir onekligen en del tid.....Men ingen av komponenterna vill jag förstås vara utan. Det vore enklare om man kunde kapa lite i "hushållsnära tjänster"¨, men det skulle kanske inte bli så populärt här hemma. ;)
(Ja, ja, jag vet att hela resonemanget ger begreppet "i-landsproblem" ett ansikte. :oops: )

Användarens profilbild
ford1929
Inlägg: 3883
Blev medlem: 24 aug 2014, 15:36
Ort: Luleå

Re: Jogras smedja

Inlägg av ford1929 »

Sture Bylén skrev:
jogra skrev:Jassååå, du menar att det är forumflummandet som tar en sån evinnerlig tid.
Ja..hm... "Forumflummandet" och MJ-byggandet är ju som kommunicerande kärl, i alla fall i mitt fall. Bygger jag något så blir det också mycket forumsnack och forumsnacket ger i sin tur inspiration till byggandet. Det blir onekligen en del tid.....Men ingen av komponenterna vill jag förstås vara utan. Det vore enklare om man kunde kapa lite i "hushållsnära tjänster"¨, men det skulle kanske inte bli så populärt här hemma. ;)
(Ja, ja, jag vet att hela resonemanget ger begreppet "i-landsproblem" ett ansikte. :oops: )
och jag som trodde att som "statsanställd" borde man väl få mera tid över till modellhobby.o inte behöva skura o städa ;)
En kvart om dagen borde väl vara "hushållsnära tjänster" o inte modellbygge :lol:
Roger(Forden)

Sture Bylén

Re: Jogras smedja

Inlägg av Sture Bylén »

ford1929 skrev:En kvart om dagen borde väl vara "hushållsnära tjänster" o inte modellbygge
Den vinklingen köper jag direkt! :D :D

Användarens profilbild
ford1929
Inlägg: 3883
Blev medlem: 24 aug 2014, 15:36
Ort: Luleå

Re: Jogras smedja

Inlägg av ford1929 »

Sture Bylén skrev:
ford1929 skrev:En kvart om dagen borde väl vara "hushållsnära tjänster" o inte modellbygge
Den vinklingen köper jag direkt! :D :D
Du får väl lägga in om en MBL förhandling hemmavid ;)
Roger(Forden)

Sture Bylén

Re: Jogras smedja

Inlägg av Sture Bylén »

ford1929 skrev:Du får väl lägga in om en MBL förhandling hemmavid
Frestande, men mitt samvete får mig att tveka. Trots allt så är jag ju "friherre", medan hustru Karin förvärvsarbetar..... :(

PeO
Inlägg: 3056
Blev medlem: 14 jul 2012, 22:02

Re: Jogras smedja

Inlägg av PeO »

Sture Bylén skrev:Frestande, men mitt samvete får mig att tveka. Trots allt så är jag ju "friherre", medan hustru Karin förvärvsarbetar..... :(
Nu sjunker hoppet, jag som trodde jag skulle få gott om byggtid om knappt ett år :shock: Emon är ju 14 år yngre och fortsätter nog jobba.
Sture och Johan: Mitt musikförslag fick visst MM upp i varv ordentligt :-CO

Sture Bylén

Re: Jogras smedja

Inlägg av Sture Bylén »

PeO skrev:jag som trodde jag skulle få gott om byggtid om knappt ett år
Glöm det.... :(
PeO skrev:Sture och Johan: Mitt musikförslag fick visst MM upp i varv ordentligt
Ja, PeO, mera sådant!! [JC_doubleup.gif] [JC_doubleup.gif]

Användarens profilbild
jogra
Inlägg: 2524
Blev medlem: 29 dec 2011, 09:03

Re: Jogras smedja

Inlägg av jogra »

Nog det ju då en märkunderlig värld vi lever i.
Då andra lugnar ner sina aktivitet såhär inför den storhelg vi igår mot så ökar man jobbtakten på smedabacken....
Det har ju varit rätt lugnt på backen hela hösten och nu, nu då man borde sätta sig ned med en glögg i högsta hugg så då, då satsas det på alla möjliga olika projekt. :?
P1040359.JPG
Vi får väl se vad det blifva, om det bliva.... :-r2
Senast redigerad av jogra den 31 jul 2017, 16:29, redigerad totalt 1 gånger.
Kom ihåg att komma ihåg.

Användarens profilbild
jogra
Inlägg: 2524
Blev medlem: 29 dec 2011, 09:03

Re: Jogras smedja

Inlägg av jogra »

Så, sme'n har gnott på....

Lite har hänt sen senast, småningom är byggfasen över för denna armada och övergår i jobb för andra yrkesgrupper. Man kan ju bara hoppas att de dyker upp.... 8-)

Vet inte, men det verkar som om sme'n skulle gilla att klippa och klistra ihop såna där udda lastbilshytter. Alla är väl insnöade på sitt. :-r2
Det var nyligen inspektion i smedjan. 8-)
P1040362.JPG
P1040361.JPG

Kanske får lampan i verkstan vara släckt en par dagar, finns väl lite annat att ägna sig åt såhär års. :D

Från smedjan önskas det dej en riktigt lugn och God Jul! [JC_doubleup.gif]


Och så en julhälsning från Södertälje.

Senast redigerad av jogra den 31 jul 2017, 16:32, redigerad totalt 1 gånger.
Kom ihåg att komma ihåg.

Sture Bylén

Re: Jogras smedja

Inlägg av Sture Bylén »

Nja... nog har jag väl sett någon bättre reklamfilm från en lastbilstillverkare... ;)

God Jul på dig själv! :D

Användarens profilbild
jogra
Inlägg: 2524
Blev medlem: 29 dec 2011, 09:03

Re: Jogras smedja

Inlägg av jogra »

Jaa, jo visst, men, psssst, jag är på fiske nu... ;) ;) 8-)
Kom ihåg att komma ihåg.

Användarens profilbild
ford1929
Inlägg: 3883
Blev medlem: 24 aug 2014, 15:36
Ort: Luleå

Re: Jogras smedja

Inlägg av ford1929 »

jogra skrev:Jaa, jo visst, men, psssst, jag är på fiske nu... ;) ;) 8-)

Nappar.det. ;)
Roger(Forden)

Användarens profilbild
jogra
Inlägg: 2524
Blev medlem: 29 dec 2011, 09:03

Re: Jogras smedja

Inlägg av jogra »

Forden, vi måste ge dem lite tid att simma runt krokarna först. :lol:
Kom ihåg att komma ihåg.

Användarens profilbild
ford1929
Inlägg: 3883
Blev medlem: 24 aug 2014, 15:36
Ort: Luleå

Re: Jogras smedja

Inlägg av ford1929 »

jogra skrev:Forden, vi måste ge dem lite tid att simma runt krokarna först. :lol:

Russin :lol:
Roger(Forden)

Användarens profilbild
Johan Molin
Inlägg: 19927
Blev medlem: 28 dec 2011, 19:49
Ort: Moth Virgin
Kontakt:

Re: Jogras smedja

Inlägg av Johan Molin »

God fortsättning på de egentligen obefintliga helgdagarna (fast jag är faktiskt ledig denna vecka, tihihi!)!

Och tack för alla dina roliga och snygga skapelser du består oss med, och bestått oss med under året! Någon glögg har jag inte hemma att skåla med, men vin finns det gott om uppbunkrat inför stormen "Urd" så skål på dig käre kaimas! Skulle det bli orkanstyrka får man väl hälla upp från de sällan rörda whiskyflaskorna i stilla kontemplation över vädrets raseri ...

Skriv svar

Återgå till "Vägfordon"