Toppbilden, visa:    


Bestäm er vilken typ av Forum detta är.

Forumets regler och varför de finns till.
tågtyckarn

Bestäm er vilken typ av Forum detta är.

Inlägg av tågtyckarn »

Efter 400 inlägg i tråden på tal om lekstuga så är det kanske dags att bestämma vilket typ av forum ni ska vara.

Är ni politiska ska ni diskutera politik.

Har ni några som helst begränsningar i fråga om attacker på olika grupper i samhället.

Man kan inte attackera en grupp människor i 400 inlägg och sedan påstå att detta inte är systematiskt och riktat. Om det händer sporadiskt så kan det passera som detta, om dt händer ständigt och systematiskt så är det medvetet. Det är också anmärkningsvärt att ni inte har något deltagande i forumet från de grupper ni attackerar.

Ni verkar inte vilja eller kunna stödja de normer som betraktas som normala i andra delar av samhället så ni kanske borde gå ut och deklarera att dessa regler inte gäller på detta forum.

Användarens profilbild
1956
Inlägg: 6065
Blev medlem: 28 dec 2011, 19:13
Ort: Brantevik

Re: Bestäm er vilken typ av Forum detta är.

Inlägg av 1956 »

"Efter 400 inlägg i tråden på tal om lekstuga så är det kanske dags att bestämma vilket typ av forum ni ska vara."

Förstår inte vad du menar. Här på Mötesspåret diskuteras, förutom modelljärnväg, en hel del annat.

"Är ni politiska ska ni diskutera politik."

Jag förstår inte detta heller. Är det ett påstående eller en fråga?

"Har ni några som helst begränsningar i fråga om attacker på olika grupper i samhället."

Vad menar du med attacker på olika grupper i samhället? Vilka grupper i samhället är det som attackeras? Tänker du på politikerna som det framförs kritik mot, både av vissa medlemmar men kanske oftast genom länkar till vad journalister har skrivit?

"Man kan inte attackera en grupp människor i 400 inlägg och sedan påstå att detta inte är systematiskt och riktat. Om det händer sporadiskt så kan det passera som detta, om dt händer ständigt och systematiskt så är det medvetet. Det är också anmärkningsvärt att ni inte har något deltagande i forumet från de grupper ni attackerar."

Åter igen, vilken grupp människor attackeras här på Mötesspåret? Vilka grupper är det som det är anmärkningsvärt att de inte deltager här på forumet?

"Ni verkar inte vilja eller kunna stödja de normer som betraktas som normala i andra delar av samhället så ni kanske borde gå ut och deklarera att dessa regler inte gäller på detta forum."

Vilka normer är det som betraktas som normala i andra delar av samhället? Vilka regler är det som ska deklareras här?

Avslutningsvis: Jag är helt medveten om att långt ifrån alla är intresserade av politik eller vill diskutera politik, särskilt inte på ett forum som detta. Sverige och världeni stort befinner sig i ett mycket allvarligt läge på många olika sätt. Det handlar om risken för krig, enorma flyktingströmmar, torka i Afrika, galna despoter i Nordkorea och Ryssland o.s.v. Mot bakgrund av det så tycker åtminstone jag att politik är en mycket viktig del av samhället. Det finns inget i Mötesspårets programförklaring som inte tillåter att diskutera politik och framföra sina åsikter. Du är välkommen att framföra dina också.

Användarens profilbild
cgn1954
Inlägg: 2956
Blev medlem: 04 feb 2012, 10:58
Ort: Tyresö/Trollbäcken
Kontakt:

Re: Bestäm er vilken typ av Forum detta är.

Inlägg av cgn1954 »

Hmmm... forumet är väl öppet och kan besökas av den som vill det?

Utan att ha räknat noggrant så finns det väl en 25 huvudområden på index-sidan, gillar man MJ så kan man väl besöka de ca 15 som handlar om just det och strunta i övriga... typ. Tycker man inte om att det finna 10 sidospår så kan man ju göra nåt helt annat här i livet...Eller så . . :?:

Själv tänker jag gå å jobba. :=u
Med bästa hälsningar
/CGN (Om inga bilder visas så är min server nere - det händer, men inte ofta)
En nästan liten bild - endast 175 px bred
En nästan liten bild - endast 175 px bred

Användarens profilbild
Johan Molin
Inlägg: 19926
Blev medlem: 28 dec 2011, 19:49
Ort: Moth Virgin
Kontakt:

Re: Bestäm er vilken typ av Forum detta är.

Inlägg av Johan Molin »

Själv ska jag titta på den suveräna norska dramatiseringen av "hjältarna från Telemarken" om en stund.
Det var nog tur att de krafter (läs Hitler) som ville använda det norska tungvattnet för att framställa en atombomb misslyckades. Om just sentida dyrkare av denna den mest förhatliga rasistiska ideologi vi sett i modern tid inte syns här så saknar i varje fall inte jag dem.

thorpe
Inlägg: 2392
Blev medlem: 28 dec 2011, 22:11

Re: Bestäm er vilken typ av Forum detta är.

Inlägg av thorpe »

Själv blev jag för ett år sedan diagnostiserad med diabetes typ 2. Jag bor i ett landsting som är en lekstuga av guds nåde och önskar ofta att jag bodde någon annanstans. Jag får fakturor om "uteblivit från undersökning". Jag har inte uteblivit, jag har aldrig fått någon kallelse. Jag har en blodsockermätare som jag är ytterligt tacksam över. Den är gratis. Jag har en suverän diabetessköterska som sett till att den ÄR gratis. OM jag skulle vilja häva ur mig någonting om vad jag tycker om de pappskallar som huserar i MIN värld så har jag ju lekstugetråden i detta forum att tillgå. Det är väl just det den är till för.
Jag tycker väldigt mycket. Och ofta! Jag är trött på hur vår värld sakta men säkert imploderar. Jag är trött på rovdjurskapitalister, miljökvaddare, pengafixerade brats och alla de som profiterar på sina medmänniskors idoga försök att skapa sig en dräglig tillvaro. Det finns på detta forum en (1) tråd som är fritt spelrum för tankar som INTE rör MJ. Tack och lov för den!
Med all högaktning till alla på detta forum: Keep swinging!
(Annars dj---ar!) [JC_doubleup.gif]
Senast redigerad av thorpe den 07 feb 2016, 23:44, redigerad totalt 2 gång.

Användarens profilbild
Johan Molin
Inlägg: 19926
Blev medlem: 28 dec 2011, 19:49
Ort: Moth Virgin
Kontakt:

Re: Bestäm er vilken typ av Forum detta är.

Inlägg av Johan Molin »

Själv blev jag för ett år sedan diagnostiserad med diabetes typ 2
Jag var på vippen att säga "välkommen i klubben", men du var ju först!

thorpe
Inlägg: 2392
Blev medlem: 28 dec 2011, 22:11

Re: Bestäm er vilken typ av Forum detta är.

Inlägg av thorpe »

Johan Molin skrev:
Själv blev jag för ett år sedan diagnostiserad med diabetes typ 2
Jag var på vippen att säga "välkommen i klubben", men du var ju först!
Yep, om det nu skall vara något att yvas över? :lol:

Användarens profilbild
Svante Andersson
Inlägg: 1179
Blev medlem: 01 jan 2012, 23:05

Re: Bestäm er vilken typ av Forum detta är.

Inlägg av Svante Andersson »

Johan Molin skrev:
Själv blev jag för ett år sedan diagnostiserad med diabetes typ 2
Jag var på vippen att säga "välkommen i klubben", men du var ju först!
Tror inte det... blir elva år för mig i år.

SA
Vila i tid... så blir risken att du behöver "VILA I FRID" betydligt mindre!

tågtyckarn

Re: Bestäm er vilken typ av Forum detta är.

Inlägg av tågtyckarn »

Okey detta verkar vara en ickediskussion. Så ni har alltså bestämt er.

SWJ
Inlägg: 538
Blev medlem: 28 dec 2011, 22:18
Ort: V-ås

Re: Bestäm er vilken typ av Forum detta är.

Inlägg av SWJ »

Mötesspåret är ett forum öppet för alla med ett öppet sinne.
Om man inte tål den frispråkighet som Mötesspåret står
för så finns det väl, som tur är, andra forum att tillgå för
dig tågtyckarn. Du är inte livegen på Mötesspåret.
SWJ

Användarens profilbild
bermod
Inlägg: 317
Blev medlem: 29 dec 2011, 10:07
Ort: Odensbacken

Re: Bestäm er vilken typ av Forum detta är.

Inlägg av bermod »

Svante Andersson skrev:
Johan Molin skrev:
Själv blev jag för ett år sedan diagnostiserad med diabetes typ 2
Jag var på vippen att säga "välkommen i klubben", men du var ju först!
Tror inte det... blir elva år för mig i år.

SA
Jag får väl anmäla mig till klubben ,fick för ca 8 mån. sen bara det enkla beskedet diabetes och canser i ändtarmen och levern.Så jag tar en dag i sänder. :-T
bermod

Användarens profilbild
FredrikÅ
Inlägg: 947
Blev medlem: 09 mar 2013, 22:40

Re: Bestäm er vilken typ av Forum detta är.

Inlägg av FredrikÅ »

bermod skrev:Så jag tar en dag i sänder. :-T
Fruktansvärt att höra, vet inte riktigt vad jag ska säga :(
Kämpa på känns ju inte riktigt rätt men många av oss har säkert på ett eller annat sätt kommit i kontakt med cancer och vet vad du går igenom. :=KOMP
Mina tankar går till dig och din familj
/Fredrik

Användarens profilbild
Johan Molin
Inlägg: 19926
Blev medlem: 28 dec 2011, 19:49
Ort: Moth Virgin
Kontakt:

Re: Bestäm er vilken typ av Forum detta är.

Inlägg av Johan Molin »

Det finns onekligen problem som har en annan dignitet än vilka ämnesområden som är comme-il-faut att dryfta på ett mj-forum ...

Jag tänker också på dig Bertil - har varit dålig på att höra av mig, men jag har haft lite fullt upp med att hantera min egen hälsa (mig går det dock inte alls någon nöd på. Jag är som folk tycks vara mest i min ålder; jag har visserligen en och annan diagnos (inga dumma skämt här tack! :-CO ) men jag mår alldeles utmärkt).
Det viktigaste är att du har det bra och fortfarande har möjligheter att hygga dig!

Pennstativ
Inlägg: 461
Blev medlem: 06 aug 2014, 17:09

Re: Bestäm er vilken typ av Forum detta är.

Inlägg av Pennstativ »

Detta med den där fbskd cancern! Jag har kommit fram till slutsatsen att sluta med prenumerationer och långtidsprojekt. Berättade det för en god vän som även han (liksom jag) har obotlig cancer. Hans härligt galghumoristiska svar:

"-Nä... ...själv har jag slutat köp gröna bananer..." :=S :=S :=S.
Min modellvärld: VCJ/BAJ 1959-1969 ur ett Burserydsperspektiv.

Pennstativ
Inlägg: 461
Blev medlem: 06 aug 2014, 17:09

Re: Bestäm er vilken typ av Forum detta är.

Inlägg av Pennstativ »

Detta med den där fbskd cancern! Jag har kommit fram till slutsatsen att sluta med prenumerationer och långtidsprojekt. Berättade det för en god vän som även han (liksom jag) har obotlig cancer. Hans härligt galghumoristiska svar:

"-Nä... ...själv har jag slutat köp gröna bananer..." :=S :=S :=S.

Bertil! Tråkigt att sjukdomen finns :-(, men kul att utvecklingen av botemedel och bromsande behandlingar tar stormsteg i dessa dagar :)! Det gäller att hålla UT och humöret uppe :-)!
Min modellvärld: VCJ/BAJ 1959-1969 ur ett Burserydsperspektiv.

Användarens profilbild
cgn1954
Inlägg: 2956
Blev medlem: 04 feb 2012, 10:58
Ort: Tyresö/Trollbäcken
Kontakt:

Re: Bestäm er vilken typ av Forum detta är.

Inlägg av cgn1954 »

Först: Om att bestämma vilken typ av forum detta är: Tja - det blir ju vad det blir så länge medlemmar vill skriva nåt, eller hur? Jag tycker frågan andas att det finns nån typ av konstellation eller grupp som har "bestämt" hur forumet ska vara - knappast realistiskt. Själv hjälper jag till lite grand med tekniken då och då - det betyder ju inte - som antyds på ett annat forum - att jag går i någons eller "trojkans" ledband. Utsedd till troll blir man direkt. Vad får folk allt ifrån? Gällande MINA inlägg så kommer de från mig - och ingen annan - och inte från påbud från trojkan, inte ens från hustrun. Återigen - vad får folk allt ifrån? Är det nån mer än jag som tycker att folk blir mer... ja - korkade?

Sen: Sjukdomarna ovan, jag blir bara sur på mig själv, jag kan inte uttrycka mig, tycker jag, och tvekar om nåt ska skrivas eller inte. Är väl som de flesta lite kort i rocken gällande sådant. "Krya på dig" och "Mitt deltagande" är ju både korkat och patetiskt så då kanske det blir tyst istället som ett resultat av det. Ingen som har nåt bra tips?

Jag kan bara uttrycka min sympati (heter det så) till er som drabbas, jag vet ju att det kan vara min "tur" framöver och jag har ingen aning om hur jag i så fall kommer att tackla det. Jag tycker väl att man via genteknik och kemi och strålning framöver kan komma en bit på väg, jag är ju civilingenjör och tror på förbättringar och utveckling. Men det är ju för framtiden, ingen tröst för dagens drabbade.

Så - slut - ska inte bli långrandig.
Med bästa hälsningar
/CGN (Om inga bilder visas så är min server nere - det händer, men inte ofta)
En nästan liten bild - endast 175 px bred
En nästan liten bild - endast 175 px bred

Skriv svar

Återgå till "Regelverket"